Lyme en Onverklaarde aandoeningen moeten in het regeerakkoord


Gast

#526

2014-06-08 12:18

op naar een betere levenskwalitiet voor alle lyme patiënten
zwaar teleurgesteld dat in deze moderne samenleving er hier nog sprake moet zijn om te strijden voor erkenning en financiële moeilijkheden om lyme te bestrijden !

Gast

#527

2014-06-09 20:24

een super initiatief!
ik zou er een hele lezing over kunnen geven hoe veel onbegrip men krijgt,bij één van deze aandoeningen, en zeker van de instanties!!!!

Gast

#528

2014-06-13 22:49

Het is mooi dat men hier aandacht aan besteed... en je zou je beginnen afvragen waarom je een ziekteverzekering hebt als ze toch niet tussenkomen als het echt nodig is.

Gast

#529

2014-06-14 15:50

hopelijk wordt er meer aandacht aan gegeven
gast

#530

2014-06-14 16:44

Heb al meer dan 20 jaar lyme en leef of lees overleef nog van bed naar zetel en heb alle mogelijke ernstige klachten, volgens de overheid zou ik mijn behandeling tegen lyme moeten stoppen en naar een cvs centra gaan om daar kiné en psychotherapie te gaan volgens anders geen uitkering meer ... dit is onze maatschappij...wie gezond is heeft macht en daarom hoop ik voor de zoveelste keer dat deze petitie het verschil zal kunnen maken want goede dokters hebben we maar de overheid en dergelijke willen niet mee. Was hetzelfde met MS en andere ziektes...daarom respect voor de initiatiefnemers en artsen die blijven opkomen voor ons.

gast

#531

2014-06-15 16:31

we hopen dat al deze patiënten een betere toekomst mogen hebben en niet meer de speelbal blijven! Geef deze mensen een menswaardig bestaan met correcte behandeling! Zij zijn de zieken en wij familie en vrienden moeten voor ze blijven vechten want zelf kunnen ze niet meer:(

Gast

#532

2014-06-19 23:57

Wij hopen van harte dat er door deze petitie gevolg zal komen!!! En duimen hiervoor echt in het belang van zoveel mensen waaronder een vriendin en haar tweelingdochter die deze ziekte hebben .. Het is echt een zware dobber voor hen en hun ganse gezin,zowel fysiek, mentaal als financieel !!!

Gast

#533

2014-06-20 23:03

Leven 24/24 met pijn..
Door de medische wereld van het kastje naar de muur worden gestuurd En de overheid die het laat afweten En geen antwoorden krijgen ,op wat doen we eraan?
Op 3jaar een jaar op kanker afdeling gelegen UZ Gent
Zware arachnoitritis na rugemergpunctie
Kinderverlamming gehad.
Nu gevolgen dragen van contrastvloeistof gebruikt op mijn 3 jaar bij
rugemergpunctie .
Tis niet alleen de pijn,en op regelmaat de rolstoel maar de onwetendheid van artsen geen antwoorden de hoge kosten .
En op het einde van de rit sta je alleen ...
Dit kan toch niet vandaag de dag ....

Gast

#534

2014-06-21 17:27

Als zware Lymepatiënt-laatste fase en ongeneeslijk-kan ik alleen maar hopen dat niet alleen het onbegrip stilaan de wereld wordt uitgeholpen,maar dat er bove,dien eindelijk en dringend een financiële tegemoetkoming komt voor al degenen die elke maand opnieuw honderden euros moeten spenderen aan voedselsupplementen en medicijnen,zodat hun leven af en toe toch nog een beetje waard is om geleefd te worden.




Gast

#535

2014-06-21 17:43

ook wij worden nu geconfronteerd met onderzoek naar de ziekte van Lyme.
Uiteraard steunen wij deze aktie.
hopelijk is er gehoor voor deze zaak.
dank

Gast

#536

2014-06-23 07:19

Sorry betaling doe ik niet .medische kosten al genoeg.daarom hoop ik op bevestiging.

Gast

#537

2014-06-23 18:34

Ik had gespreid over 4 maanden diverse onsamenhangende klachten. Ging hiermee bij diverse artsen, mét vermelding dat ik een maand vóór de eerste klachten door een teek gebeten was en of dit alles niet de ziekte van Lyme kon zijn. Alle artsen sloegen dit in de wind, tot mijn echtgenote zelf een bloedonderzoek naar Lyme eiste. Het resultaat was overduidelijk: ziekte van Lyme! Het ziektebeeld is duidelijk te weinig bekend bij artsen.

Gast

#538

2014-06-23 21:01

super initiatief!!!

Gast

#539

2014-06-24 22:59

hoop op dat er nu echt eens wat gaat gebeuren eraan

Gast

#540

2014-06-25 06:35

Het is levensnoodzakelijk lyme op een juiste manier te diagnosteren, velen hebben deze ziekte en weten het niet en hierdoor worden ze op een verkeerde manier behandeld! Alle middelen dienen gebruikt te worden om iedereen bewust te maken van dit probleem en er een oplossing voor te zoeken.

Gast

#541

2014-06-25 19:44

naar het schijnt leef ik al een jaar of zeven met de ziekte van lyme en is maar sinds drie weken ontdekt, heb bij twee dokters bloed laten trekken om zeker te zij dat ik wel aan die ziekte leed, altijd moe op verchillende uren van de dag en het belet me om mijn werkzaamheden nog uit te voeren, daar ik nog niet pensioen gerechtend ben leef ik nu van een ziekte uitkering en leef in een isolement, niet prettig, soms de uitputting nabij
Seen

#542 Re:

2014-06-25 22:45

#533: -

Als bij u de diagnose gesteld is ben u nog bij de zedzame Arachnoiditis patiënten . Bij de meeste wordt de diagnose niet gesteld en deze worden van alles wijsgemaakt zelfs naar een psichiater gestuurd het zit tussen de oren. En dat is effectief zo maar dan op een andere wijze , door de zenuw beschadigingen worden constant pijnprikkels naar de hersenen gestuurd die door overprikkeling allerlei onverklaarbare ongemakken teweegbrengen die niet rechtstreeks verband houden met het letsel op zich. Onwetendheid en onwil van de medische wereld stuurt u van het kastje naar de muur.Daar Arachnoiditis in de meeste gevallen door medisch toedoen veroorzaakt is wort er ook zo goed als geen ondezoek gedaan naar een middel om dit te behandelen.

ddekeyser

#543 tekenbestand

2014-06-27 16:31

Ja, graag meer aandacht voor ziektes die tot nu toe onverklaarbaar of onbehandelbaar bleken bv. Lyme. 1 bedenking: het tekenbestand uitroeien is waarschijnlijk niet slim, want dan creëer je een 'vacuüm' waar een andere parasiet zijn intrede of opmars kan door maken, mogelijks met nog ergere gevolgen of tenminste weer een nieuwe tijdelijk onverklaarbare ziekte. Er zijn andere opties. Een tekenbeet op zich is immers ook het probleem niet, wel of zij besmet zijn met Borrelia Burgdorferi of andere.

Gast

#544 Lyme,fibro,cvs,...

2014-06-29 17:54

Veel succes met jullie petitie
Ik ben zelfstandig en kamp al een paar jaar met
veel pijn in armen,schouders,nek,schouderbladen,...
Ook hoofdpijn,maagpijn,slapeloosheid,vermoeidheid,...
De dokter zegt sterk uitwijst naar fibromyalgie.verdere
onderzoeken moeten nog gedaan worden.hopelijk doet
de regering er wat aan want als zelfstandige zal het moeilijk
worden.
Albast bedankt
Melanie namens (doodzieke) Saar

#545 Zo Niet Saar

2014-07-01 11:36

Zo, petitie gedeeld op facebook pagina 'Zo Niet Saar' http://www.facebook.com/zonietsaar op naar de 20.000!


Gast

#546

2014-07-01 11:43

Een heel goed initiatief! Hoop dat de aandoening CRPS ook aan het lijstje kan worden toegevoegd. Ook nog altijd een slopende en onverklaarbare aandoening.

Gast

#547 Michelle

2014-07-01 11:50

Super petitie! Ik heb zelf fybro, hypermobiliteit en chronische duizeligheid.

Gast

#548

2014-07-01 15:16

Als Lyme patiënt ben ik blij verrast, dat deze actie wordt ondernomen.

Gast

#549

2014-07-01 19:38

Lyme moet serieus genomen gaan worden. Er wordt door medici nog steeds te simpel over gedacht. Dit terwijl er steeds meer besmette teken erbij komen per jaar.

Gast

#550 overklaarbare aandoeningen

2014-07-02 13:43

Ik ben der ééntje van ben gezond bij een neuroloog gekomen , die me een injectie bétanol in mijn ruggemerg had gegeven sindsdien heb ik soms gevaarlijke bloeddrukken , dus hoor ik bij onverklaarbare aandoeningen, terwijl ik niet weet hoe de toekomst voor me zal zijn of ik sterven zal van een herseninfarct, mijn aandoening is zgnd onverklaarbaar, wordt niet erkend en niet geloofd bij mensen, hopelijk krijg ik ook een kans als onverklaarbare aandoening die zo vlug mogelijk erkend wordt voor ik in het graf lig