Lyme en Onverklaarde aandoeningen moeten in het regeerakkoord


Gast

#26

2014-05-10 05:53

ik hoop echt dat er eindelijk eens geluisterd wordt naar mensen met deze onzichtbare ziektes. Dat ze erkenning en begrip krijgen,want dit is o zo belangrijk !!

Gast

#27 Re: Lyme EN ANDERE ONVERKLAARDE AANDOENINGEN

2014-05-10 06:55

#22: bezorgd - Lyme EN ANDERE ONVERKLAARDE AANDOENINGEN

De vraag die zich nu stelt is of die onverklaarbare aandoeningen wel degelijk onverklaarbaar zijn. Meer en meer wordt de Borrelia bacterie ervan verdacht de veroorzaker te zijn van vele kwalen. Zoals ADHD, ME, LUPUS, ALZHEIMER, ALS, .....  en dit zullen vele artsen niet graag lezen laat staan de Pharma-reuzen :-)


Gast

#28

2014-05-10 07:03

Opleidingen voor het medische personeel moeten ook beter. Wij deden 20 dokters en 4 universitaire ziekenhuizen gedurende 7 jaar. We kwamen er uiteindelijk zelf achter via Dr. Google, nadien bevestigde LTT&Western Blot testen uit Augsburg (DE) de diagnose van Lyme Borrelia. Wat hebben deze dwalingen het RIZIV niet gekost? Deze symptoombestrijding werd natuurlijk wel netjes terugbetaald.

Gast

#29

2014-05-10 07:10

Ik vind ook dat Fybromyalgie en CVS en anderen aandoeningen in het regeerakkoord moeten .Ze moeten erkend worden en naar geluisterd worden ,deze mensen (ik zelf ook) moeten gehoord worden want het zit niet tussen de oren!
janske

#30 Re:

2014-05-10 07:12

#26: -

Bent het helemaal eens met u.


Gast

#31

2014-05-10 07:18

Beste,
vallen psychische aandoeningen daar ook onder?
grtjs
Veerle

Gast

#32

2014-05-10 07:24

Dank U voor ons die allen van links naar rechts worden gestuurd en als ongeloofwaardig overkomen of nog meer bestempeld worden van niet meer te willen werken.

Gast

#33

2014-05-10 07:33

Onze dochter is nu een jaar constant ziek en vermoeid na een infectieziekte. In de winter compleet binnenstebuiten gekeerd en op alles gecontroleerd. Onlangs pas de resultaten gekregen en het verdict: men weet niet wat haar mankeert. En nu?

Gast

#34 Re:

2014-05-10 07:57

#33: -

Prof. Dr. De Meirleir.... heeft reeds veel mensen geholpen en is een authoriteit op het gebied van Lyme.... Je kan via YouTube veel van hem opvragen. Veel sterkte


Gast

#35

2014-05-10 08:06

weg met: "HET ZIT TUSSEN JE OREN"

Gast

#36

2014-05-10 08:56

Beste,

Er kan hierover getwitterd en gefacebookt worden, maar jammer genoeg zie ik niet meteen een mogelijkheid om die petitie over deze belangrijke kwestie ook door te mailen naar mijn vrienden. Of wel ?

met hartelijke groeten,

Luc Maddelein
C Vdd

#37 Re:

2014-05-10 09:01

#28: -

Wie waar hoe kun je de Western Blot test laten doen, of een andere test die meer op punt staat, waarvan sprake in het voorstel. kan dit via de huisarts? Enkel via het labo in Augsburg (DE). Welk labo is dit?

Deze gegevens zouden mij heel veel op weg helpen. Met dank.


Gast

#38

2014-05-10 09:04

hopelijk krijgen we een nieuwe minister die openstaat voor de biomedische benadering van cvs, fibro en andere chronische pijnaandoeningen. Een minister die ervoor zorgt dat deze patiënten gehoord worden, behandeld worden als een Echte zieke en terugbetaling krijgen van de behandeling die voor hen werkt ipv dokters te bestraffen die inzitten met het welzijn van hun patiënten...

Gast

#39

2014-05-10 09:26

Hoop doet leven. Zou veel betekenen voor ons.

Gast

#40

2014-05-10 09:27

Ikzelf heb het ongenoegen te moeten leven met CVS. Het onbegrip dat hierover nog bestaat is enorm kwetsend en zwaar. Wij genieten er niet van om ziek te zijn, te moeten opgeven waar we van houden, dag in dag uit ALTIJD moe te zijn met de bijkomende ongemakken. Wij willen leven zoals gezonde mensen. Werken (niet meer met een kleine uitkering rond te komen), een goed sociaal leven (dat we dikwijls verliezen), wij willen LEVEN EN BEGRIP voor onze aandoening!

Gast

#41

2014-05-10 09:30

Tja, in de huidige beleidsoptie wordt binnenkort de overheid zelf nog geprivatiseerd. Zulke collectieve
gezondheidsbelangen moeten eigenlijk in beheer van de overheid blijven.
ALS de volgende regering in de begroting geld voorziet voor een oplossing van deze kwalen
DAN zal de farmaceutische sector er vooral veel beter van worden
ALVORENS het maar enigszins vaststaat dat de patiënten er baat bij hebben .
MISSCHIEN is het
WEERAL de farmaceutische sector zelf die achter deze petitie zit.
OF TOCH NIET ?
Ik vrees er voor toch nog !!!

Gast

#42

2014-05-10 09:38

Lichamelijke bewijzen voor ME/CVS zijn er genoeg; verstoring in darmbiose, herseninflamatie (cfr.nucleaire scans), ontregeld immuunsysteem (oa gestegen cytokines, gedaalde NK-cell activiteit), activatie van endogene retrovirussen, gedaalde inspanningscapaciteit dat zich onderscheid van gewone deconditionering, etc... Het vasthouden aan het beeld van ME-CVS als zijnde een psychologische aandoening is niet alleen onwetenschappelijk en dom maar ook crimineel omdat dit leidt tot stigmatisatie van deze patiënten.
Alles begint bij wetenschappelijk onderzoek en educatie van artsen. Indien er - anno 2014 - nog steeds geen rotte cent geïnvesteerd wordt in biomedisch onderzoek naar deze aandoening zullen de therapeutische opties beperkt blijven. Het is zo schrijnend dat zelfs werelds' meest befaamde viroloog geld moet inzamelen bij de pt'n zelf om onderzoek te kunnen verrichten...
Hier kun je meer te weten komen over dit project; http://www.microbediscovery.org/

Aan de KUL zwaaien adepten van de cognitieve gedragstherapie de plak; elke nieuw afgestudeerde arts weet niks(!) van de biologische abnormaliteiten die deze ziekte kenmerken, omdat dit het ego van sommigen op gasthuisberg wel eens zou kunnen schaden. Zo blijf je natuurlijk in een viscieuze circel zitten.
ME-CVS kan veroorzaakt worden door lyme omdat het lichaam deze infectie niet kan klaren en het immuunsysteem ontregeld wordt.
Borrelia burgdorferie, de veroorzaker van lyme disease, is een zeer complexe bacterie in verscheidene opzichten: het heeft proteïnen waarmee het tot diep in de bindweefsels kan doordringen (weg van de immuuncellen), het kan verschillende  vormen (pleomorf) aannemen oa cystes, verandert zijn membraanproteïnen zodat er geen anti-lichamen tegen kunnen worden gevormd en heeft een uitgebreider DNA dan de meeste andere bacteriën.
Dierproeven hebben aangetoond dat de standaardprotocols wat betreft de behandeling met antibiotica onvoldoende zijn: zelfs na langdurige antibiotica therapie waren er nog bacteriën aanwezig bij infecteerde muizen (te zien in weefsel na dissectie). Doch om een of andere onbegrijpelijke reden zou dit volgens sommigen bij mensen onmogelijke moeten zijn...
Oja, de gangbare testen voor lyme disease zijn quasi nutteloos, zeker als het een persisterende infectie betreft.

Net zoals AIDS in de beginjaren '80 zogezegd een ziekte was voor homo's die in conflict lagen met hun geaardheid en MS - dat beschouwd werd als een conflict tussen lichaam en geest- worden deze pt'n en hun ziekte hedentendage door sommige artsen gebanaliseerd teneinde hun eigen ontwetenheid errond niet te moeten toegeven. L'histoire se répète.
De last is enorm, zowel voor pt'n, hun omgeving als de maatschappij. Investeer in onderzoek! Er zijn artsen die ons willen helpen, maar geef hen de middelen aub.


Gast

#43 Re:

2014-05-10 09:46

#36: -

Je kan de link van de site copiëren en in een mail versturen.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-05-10 09:47


C Vdd

#45 Re:

2014-05-10 09:53


Gast

#46 Re: Re:

2014-05-10 10:02

#37: C Vdd - Re:

R.E.D.Laboratories.. Pontbeek 61, 1731 Zellik ( tel. 02/481 53 10) samen met Augsburg (www.infectolab.de) Hopelijk kan je hiermee verder. Zie ook Prof. De Meirleir (YouTube)


Gast

#47 Re:

2014-05-10 10:24

#42: -

Prachtig verwoord...Dank je. Dit zal waarschijnlijk veel mensen doen fronsen maar het is anno 2014 helaas nog steeds het geval. Als er dan toch zo een ruim budget is voor defensie kan men er Borrelia, Babesia...etc in meerekenen want dit is de volgende oorlog die nu voor de deur staat wereldwijd.


Gast

#48

2014-05-10 10:26

al jaren zoek ik een verklaring voor mijn aanvallen van spasmofilie;spierpijnen,druk op mijn ogen en vermoeidheidsaanvallen,niemand geeft antwoord..alleen dr Coucke zit op het goede spoor maar wordt danig tegengewerkt dat ge er de moed bij verliest !!!sp ik ben géén patiente meer bij dr Coucke omdat ik niet gesteund wordt !!!

Gast

#49

2014-05-10 10:46

Ik heh 5 jaar fibro, en artrose van nek tot staartbeen!!!! We hebben geen psycholoog nodig!!! Is een ziekte en zit niet tussen ons oren!!! Herken fibro!!!

Gast

#50

2014-05-10 10:47

Ikzelf ken ook een paar mensen die de ziekte hebben , vandaar mijn handtekening..