Lyme en Onverklaarde aandoeningen moeten in het regeerakkoord


Gast

#401

2014-05-26 07:21

Ik heb zelf ook de ziekte van Lyme en ken de lijdensweg van deze patiënten. Het heeft mij al duizenden euro's gekost, zonder tussenkomst van een verzekering ! Dank voor deze problematiek in de media/aandacht te brengen. Hopelijk met spoedig gevolg.

Gast

#402

2014-05-26 13:51

Hoe kan de regering fybromyalie negeren terwijl het erkent wordt door W.H.O.

De regering laat t toe dat de keuringsinstanties de patiënt kleineert en voor gek verklaart en ze vervolgens volledig arbeidsgeschikt verklaard. En dan verbaasd zijn als de patient met regelmaat in zw terrecht komt en ontslagen wordt. Wat is duurder?

Gast

#403

2014-05-26 14:56

ga hiermee zeker akkoord


Gast

#404

2014-05-26 15:04

goede petitie!

Gast

#405

2014-05-26 15:16

Ik ben zelf chronisch Lyme patiente en wacht al jaren op een erkenning van deze ziekte. Ze duwen mensen met chronische Lyme in het hokje van cvs en fibromyalgie wat dus niet juist is. Ben nu al 10 jaar ziek....

Gast

#406

2014-05-26 15:58


Gast

#407

2014-05-26 16:24

als een parlementslid getroffen wordt door een zeldzame ziekte en daarvoor alle noodzakelijke aandacht vraagt - en terecht ook krijgt - dan is het niet meer dan fair dat ook gewone burgers met een niet erkende aandoening recht hebben op de aandacht die ze verdienen…of blijft ook anno 2014 de ene Belg nog altijd iets gelijker dan de andere?

Gast

#408

2014-05-26 16:45

Hoop dat deze petitie eens echt de aandacht krijgt!
Pijn….
‘Ik ben door de pijn een ander mens geworden. Ik ken mezelf niet meer terug.
Vroeger had ik lef en kon ik alles aan. Ik was sterk en had onbeperkt energie.
Ik hielp iedereen met allerlei klussen. Niets was me teveel.Nu kan ik niets meer.
Ik voel me nutteloos en afgedankt.Ik zit hier maar een beetje doelloos in dit huis…
En dat doet me veel pijn.De neuroloog,huisarts,reumatoloog:
niemand leek me goed met deze pijn te kunnen helpen.Alles wat ik deed werd pijnlijk.
Mijn hond uitlaten,in mijn huis werken,met mijn vrienden iets doen.
Ik ben constant bezig met knokken.Als de pijn komt, word ik al chagrijnig.
Ik kruip in mijn schulp en creëer mijn eigen wereldje.De pijn wordt erger het is zo irriterend.
Laat ik me rustig houden.De afstand tussen mij en anderen wordt groter.
Ik geef geen antwoord als iemand me wat vraagt. De pijn is
nu verschrikkelijk. Ik moet vechten om nog een beetje een normaal leven te kunnen leiden.
Vroeger ging dat allemaal vanzelf en kon ik alle problemen zelf oplossen.
Nu moet ik steeds aan anderen vragen iets voor me te doen. Ik voel me nutteloos...
Ik ben echt zo veranderd. Van dat knokken wordt je zo moe! Dat je weer aan de dag moet beginnen
en dat je al weet hoe zwaar het gaat worden. Omdat je ’s nachts al slecht hebt geslapen begin je
al vermoeid aan de dag.Je hebt wel weer wat energie, maar heel weinig.
De energie die je normaal nog overhebt voor bijvoorbeeld een noodsituatie heb je al opgebruikt.
Ik heb gewoon geen extra energie.Ik ben altijd zo moe.Gewoon suf.Ik snap daar niets van.
Ik heb ook helemaal geen kracht.Ik val soms als een papzak in elkaar.Ik kan het niet goed
uitleggen…Net alsof je dagen niet hebt gegeten.De pijn is er,maar ook dat suffe …en geen
Kracht.Ik heb pijn.In mijn rug,mijn benen,mijn spieren.Die pijn voel ik altijd.
Als ik mijn bed uitkom begint het al…Het is constant.Als ik ga zitten heb ik pijn,
als ik ga lopen heb ik pijn,als ik ga liggen heb ik pijn.Welke houding ik ook aanneem…
ik heb altijd pijn.
Op een gegeven moment werd ik echt gek van die pijn! Mijn sociale
kringetje begon ook kleiner te worden … ‘Ik ben erg verdrietig.
Ik weet niet of het nog goed gaat komen.Het duurt nu al zo lang.
Ik ben bang dat ik met deze pijn zal moeten leren leven.Soms ben ik ook boos.
Dan wil ik alles kort en klein slaan. Het is ook zo onrechtvaardig!
Nee ik wil het gewoon niet. De men-
sen om me heen snappen het ook niet altijd. Mensen snappen gewoon niet
wat het is om deze pijn te hebben. Ze denken er veel te makkelijk over.
Ik heb ook het gevoel dat niet iedereen me gelooft. Dat ik mijn best niet doe,
of dat ik helemaal geen pijn heb.Dat ik me aanstel.Meestal probeer ik het ook niet te laten
zien.Ik spreek er niet graag over en doe meestal of er niets aan de hand is.Zeker bij vreemden.
Anders moet ik het weer uitleggen …
Het valt ook niet goed uit te leggen! Hoe moet je uitleggen dat je door de pijn soms helemaal
niets meer kunt, dat je dan ligt te huilen in je bed en niet weet wat je eraan moet doen.
Dat je dan helemaal gek wordt van de pijn en tegen de muren opvliegt! Hoe vertel je iemand dat
je lichaam er misschien nog wel goed uitziet,maar dat dit alleen maar de buitenkant is.
Dat het aan de binnenkant voelt alsof er niets meer van klopt.Dat het een puinhoop is.
Nee dat kan je niet uitleggen!Er is ook niets aan me te zien! Dat is ook het probleem.
De dokters
mijn vrienden...Ik zie ze twijfelen. Ze denken dat ik me aanstel.Op een gegeven moment probeer
ik me dan ook maar gewoon te gedragen.Niet zeuren,gewoon doen wat ze van me vragen.
Dan heb ik de minste problemen. Maar ja: Dat houd ik dus ook niet lang vol.
De pijn achtervolgt me steeds.Ik sta dan al op als een vrouw van 80 – 90 jaar zeg maar,
heb geen fut.Nergens zin in. Ik voel me dan helemaal slap in mijn lichaam.Ik ga dan maar een beetje
tv kijken een goede film. Ik ben dan heel bewust bezig om die pijn uit te schakelen..
Een beetje afleiding zoeken,dan ben ik bijvoorbeeld aan een handwerkje bezig,
en heb ik alleen die lichte pijn. Maar na een tijdje krijg ik de kramp in de vingers en daar
gaan we weer!Pijnstillers beheersen mijn leven(om het toch een beetje leefbaar te houden).
Ik moet me aanpassen aan de pijn. Op alle aspecten van mijn leven. Constant aanpassen aan de pijn.
Ik pas mijn contacten met vrienden aan de pijn. Vorige week bijvoorbeeld heb ik een afspraak met
een beste vriendin op het laatste moment afgezegd. Ik kan het dan niet omdat ik teveel pijn heb.
Geen geplande afspraken meer voor mij,maar die dag zelf als ik me iets beter voel.
Het liefste zou ik slapen. Hele dagen slapen. Dan ben ik tenminste van die pijn verlost.
Ik ben ook zo moe. Zo verschrikkelijk moe.
Weet je als niemand het wil begrijpen,schrijf je het op en voel me dan weer eventjes opgelucht!!
Vriendelijke groet.Sonja Pouliart

Gast

#409

2014-05-26 18:06

Ik ga dit zeker delen om zoveel mogelijk handtekeningen te krijgen!

Gast

#410 Re:

2014-05-26 18:42

#408: - Ik begrijp u maar al te goed die eewigdurende pijn dat is niet te verwoorden en niemand begrijpt hoe het is . Persoonlijk heb ik reeds 21 jaar Arachnoiditis dat is een chronische, verraderlijke ontstekings reactie van de arachnoid stof die lijden tot slopende, hardnekkige pijn en een aantal andere neurologische problemen. Het is beschouwd als zeldzaam door de medische gemeenschap, maar de ware omvang van het probleem blijft onbekend voor een verscheidenheid van redenen. IHJ Bourne, MD schrijft In veel gevallen zijn artsen, familieleden en vrienden niet in staat om te beseffen dat de pijn zo slecht als terminale kanker, zonder het vooruitzicht van de bevrijdende dood om einde van het lijden te brengen.

 


Gast

#411

2014-05-26 18:50

Zelf tweemaal de lyme infectie opgedaan.
En verkeerd behandeld tot ik bij een goed alternatief genezer kwam.
Toch ongeveer vier jaar mijn energie kwijt geweest en zou dus graag ook in de klassieke geneeskunde een betere behandeling van de ziekte willen terugvinden.

Gast

#412

2014-05-26 19:42

Ik heb getekend

Gast

#413

2014-05-26 19:59

Dringend nodig .

Gast

#414

2014-05-26 20:11

Hopelijk gaat er eindelijk eens iets gedaan worden, erkenning is al een groot punt. Heb zelf spasmofilie, fybro en cvs en ja ik kan u zeggen dat mijn leven een hel is, zowel fysisch als mentaal als financieel.Je kan niet werken en als je bij Fod komt erkennen ze het gewoon niet en sta je gewoon op straat met je gezin!

Gast

#415

2014-05-26 23:01

Ik voel mij aangesproken om mijn medemens te ondersteunen met deze petitie !

Gast

#416

2014-05-26 23:36

ja moeten zeker in reagerakkoord komen!

Gast

#417 Re:

2014-05-26 23:38

#416: -

ook onbekende chronische ziektes verdienen aandacht!


Gast

#418

2014-05-27 04:21

Vele ziektes worden nog steeds niet erkend ... meer geld voor uit trekken i.p.v. voor ...

Gast

#419

2014-05-27 05:23

Lyme disease = a living death.

Gast

#420

2014-05-27 05:26

Signing with support for recognition, diagnosis, and a need for a cure for Lyme Disease, from California, USA.

Gast

#421

2014-05-27 07:12

Hopelijk kunnen de artsen overtuigd worden om naar hun patiënten te luisteren en het probleem van lyme herkennen. De lijdensweg heeft lang genoeg geduurd!

Gast

#422 Re: Re:

2014-05-27 07:17

#410: - Re:

Dank u voor de steun,en jij ook sterkte om telkens toch de moed te vinden om verder te vechten!Vandaag weer een mindere goede dag.........en dan maar weer hopen dat het morgen beter zal gaan.......


Gast

#423

2014-05-27 09:18

De medici en de regering moeten eens erkennen dat wij wat mankeren en soms echt niet kunnen werken.

Gast

#424

2014-05-27 09:35

Mijn kinderen zijn allen bij de scouts.
Tijdens het kamp in de Ardennen of activiteiten in onze Limburgse bossen tijdens de zomermaanden gaat er zelden een dag voorbij zonder dat een jongere een teek op zich heeft zitten.

Gast

#425

2014-05-27 09:46

Ook jij kunt het krijgen, denk niet alleen dat het een ander kan overkomen . . .