Lyme en Onverklaarde aandoeningen moeten in het regeerakkoord


Gast

#451

2014-05-28 11:57

Veel succes. Hoog tijd dat er iets gebeurd !!!

Gast

#452

2014-05-28 12:18

We hopen ervan gespaard te blijven....

Gast

#453

2014-05-28 12:35

Als Lyme en onverklaarbare aandoeningen ( erg ziek zijn) niet onderzocht en snel behandeld wordt kan het zeer schadelijk zijn voor mensen ... steeds zieker worden kost aan de patiënt, aan de ziekenkas aan de gemeenschap.
Ik waardeer deze petitie en wens jullie vééél succes en vasthoudendheid.

Gast

#454

2014-05-28 13:12

Broodnodig!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast

#455

2014-05-28 15:59

Zelf heb ik de ziekte van lyme .mijn huisarts stuurde maar weg, t was maar een muggenbeet en ik werd zieker en zieker. de plek werd groter en groter.uiteindelijk schrok de huisarts en werd ik getest en ja hoor lyme, behandeling bleef klachten houden en toen begon de zoektocht naar behandeling, ik had uitval in mijn hand, schokken van mijn hand, kon niet recht blijven lopen.uiteindelijk bij een infectioloog terecht gekomen en behandeling gekregen, ik knapte op.Ik werk weer fulltime en heb weer een leven....
Ik wens een ieder dit geluk toe, een juiste behandeling .......

Gast

#456

2014-05-28 16:24

Ik ken mensen die met het syndroom van Guillain-Barré zitten en in de kou blijven staan omdat het Riziv een aanpassing heeft gemaakt inzake tussenkomst behandeling CDIP patiënten in plaatselijke ziekenhuizen

Gast

#457

2014-05-28 16:44

er zijn nog meer onzichtbare ziektes dan die dat er beschreven staan . ik heb namelijk een onverklaarbare vertigo . kan niet meer fietsen zoals het moet want val altijd (moet dus ook nog een kindjes er op vervoeren waardoor ik niet meer durf te fietsen , maar ik heb maar recht op een driewieler fiets als het een erkende ziekte is .

Gast

#458

2014-05-28 17:23

Eindelijk wordt er iets gedaan, alvast bedankt

Gast

#459

2014-05-28 20:26

Heb enkel bedenkingen bij "verdelging van teken bestand" --> dit mag niet met pesticiden gebeuren.

Gast

#460

2014-05-29 06:19

We moeten meer aandacht geven aan de oorsprong van de ziekte, en zeker de mensen met zo'n klachten patroon niet negeren. Je moeten voortslepen in deze hectische wereld is niet niks! persoonlijk vraag ik me af of we niet eens voedselintollerantie moeten onder de loep nemen...
a

#461 Re:

2014-05-29 07:46

#460: -

Dit is een zeer terechte opmerking.  Ik heb zelf last van heel wat voedingsintoleranties en een aangepast dieet doet mijn gezondheid veel goed!  In dit verband kan ik je 2 boeken aanraden. 1. "Gezond of gezondigd" van Prof. Kenny De Meirleir en Christine Tobback.  2. "Eet wat bij je past" van Christine Tobback.

Omdat dit onderwerp me heel erg interesseert, heb ik er al veel over gelezen.  Wat daarbij steeds terugkeert is dat veel mensen een intolerantie hebben voor gluten zonder het zelf te weten (de zogenaamde non-coeliakie glutenintolerantie).  Een aantal onder hen hebben zelfs geen darmproblemen, maar krijgen wel last van allerlei chronische klachten ten gevolge van de gluten (en eventueel andere intoleranties).  Er bestaan daar reeds heel wat wetenschappelijke studies over, maar weinig artsen hebben er blijkbaar weet van.

Groetjes,
Martine

 


Gast

#462

2014-05-29 09:28

Ik hoop op veel reacties, maar al te veel mensen met onbekende aandoeningen of niet gekende aandoeningen (ziekte van Bechterew hoort daar ook bij) worden in de kou gezet.

Gast

#463

2014-05-29 10:12

niet herkende systeemsclerose betaal al genoeg , sorry!

Gast

#464

2014-05-29 10:21

Dank u voor deze aandacht ! Ik heb zelf MS en hoe meer aandacht hoe beter.

Gast

#465

2014-05-29 10:29

Ik heb al reuma van toen ik 29 jaar ben, omdat iedereen zegt dat er toch niets aan te doen is leef ik bijna alle dagen met pijn, momenteel ben ik door mijne rug gegaan en kan ik niets doen, ook niet voor mijn plezier, laat staan iets werken hier in huis, mijn leven heeft weinig of geen zin meer, maar dat ziet de buitenwereld niet, de goede dagen zijn zeldzaam, gelukkig heb ik een man die voor me zorgt, ik leef niet van een uitkering of invaliditeit, ik overleef gewoon, that's it ....

Gast

#466

2014-05-29 10:34

Stop met het stigmatiseren en belachelijk maken van deze zware aandoeniningen die mensenleven totaal kapot maken! Nu ! Dank u !

Gast

#467

2014-05-29 10:37

Meer aandacht en hulp voor deze patiënten!!

Gast

#468

2014-05-29 10:38

Bij een onduidelijke diagnose worden ook vele mensen die aan een ziekte lijden als niet geloofwaardig beschouwd en krijgen ze het steeds moeilijker sociaal te functioneren. Je medemens is een steun in het geluk dat je kan ervaren en in een leven dat je moet opbouwen met of zonder handicap.
Hoogdringend dus gelijkwaardigheid van de mens nastreven in alle regio's.

Gast

#469

2014-05-29 10:41

Neem deze patiënten ernstig en zorg voor een oplossing voor hun schrijnende problemen! Zou veel leed besparen! Dank u!

Gast

#470

2014-05-29 10:42

Ik als 11jaar fybromyalgie en CVS patiënt ben altijd van A naar Z gestuurd, hopen verschillende medicatie genomen veel cursussen gevolgd maar niets dat helpt!!! Ik voel mij ieder jaar Fysiek achteruit gaan, en niemand die mij kan helpen. heb mijn werk moeten opgeven een paar jaar geleden, heel diep gezeten tot weken in het ziekenhuis... altijd maar onderzoeken doen dat bommen van geld kost!!! maar altijd met mijn hoofd tegen de muur lopen... nu ik heb mezelf voorgenomen om positief te blijven en ben mij terug aan het opwerken en ga naar school voor grafisch ontwerpster zodat ik kan blijven werken van thuis uit! om toch nog iets te betekenen in de maatschappij. Ik wens aan iedereen veel courage veel hoop en nooit opgeven, want ik geloof erin dat op één dag wel iets uit de bus zal vallen en geholpen worden. grtjs joany faes

Gast

#471

2014-05-29 10:43

Uit solidariteit!

Gast

#472

2014-05-29 10:43

Ik vind dat er niemand moet sterven omdat het zoeken naar een geneesmiddel te veel kost. Een mensenleven is voor mij althans nog altijd onbetaalbaar en men moet zich niet verstoppen achter geldredenen om iemand zomaar dood te laten gaan. Er wordt genoeg geld verprutst in deze wereld.

Gast

#473

2014-05-29 10:50

Geef deze mensen een eerlijke behandeling waar ze recht op hebben en stop de schadalige mishandelingen op alle gebieden ! Er moet dringen een verse nieuwe wind waaien, die patiënten hulp biedt ipv. hun nog dieper in de put te duwen! Zowel op gezondheidsvlak als financieel!

Gast

#474

2014-05-29 10:52

Stop misbruik van deze mensen, nu!!

Gast

#475

2014-05-29 10:56

Veel succes met jullie actie!!