Erkenning orthopedagogiek als gezondheidszorgberoep

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Erkenning orthopedagogiek als gezondheidszorgberoep.

DT-regel_is_niet_moeilijk

#26 Re:

2013-11-05 20:47

#17: - zou moeten erkent worden!!!

Uw vervoeging van het werkwoord erkennen is aanstootgevend! Mocht u enig zelfrespect hebben, u zou uw bericht zo snel mogelijk verwijderen.

DT-regel_is_niet_moeilijk

#27 Re:

2013-11-05 20:50

#25: - Orthopedagogen doen heel goed werk, het is dan ook normaal dat ze erkent worden!!!

Orthopedagogen verdienen het vooral om verdedigd te worden door mensen met enige kennis van Nederlandse grammatica. Het is een schande dat u zich vrij door onze maatschappij mag begeven.


Gast

#28

2013-11-05 21:38

...

Gast

#29 Discriminatie

2013-11-05 21:40

Wij zijn niet opgenomen in het wetsvoorstel omdat het blijkbaar zeer moeilijk is aan de Waalse politiekers uit te leggen dat de opleiding bij ons anders in elkaar zit. Volgens mij kan een lagere schoolkind dit zelfs begrijpen... Op de recente studiedag van de VVO was dit immers snel helder uitgelegd. Gaan wij nu echt worden gediscrimineerd omdat het syteem hier niet gelijk loopt met Wallonie???

Gast

#30 Re: Re:

2013-11-05 21:42

#27: DT-regel_is_niet_moeilijk - Re: Misschien betreft het iemand met een leerstoornis die al heel erg zijn/haar best doet? Moet u daar -zeker in dit kader- niet eens aan denken? Zeker indien u als pedagoog reageert...


Gast

#31

2013-11-05 21:48

Orthopedagogie is een volwaardig beroep naast dat van psycholoog. Beiden zijn nodig in het begeleiden van kinderen met ernstige problemen. De grote meerwaarde van de orthopedagoog is dat er niet enkel naar het kind gekeken wordt maar dat er binnen de opvoedingsrelatie voor gezorgd wordt dat het kind zich beter kan ontwikkelen. In een periode waar zoveel kinderen een label krijgen, is dit een pure noodzaak.

Gast

#32

2013-11-05 22:39

Ik ijver zeer terecht mee voor de erkenning van orthopedagogen!

Gast

#33

2013-11-06 08:00

Orthopedagogiek biedt naast de andere disciplines een specifieke en eigen kijk op problematiek en binnen de hulpverlening.

Gast

#34

2013-11-06 08:45

Gezien quasie gelijkaardige opleiding en invulling van het beroep in de gezondheidssector is het vanzelfsprekend dat deze opleiding eveneens in aanmerking genomen wordt voor deze erkenning.

Gast

#35

2013-11-06 09:29

Graag erkenning voor orthopedagogen!

Gast

#36

2013-11-06 09:55

Al dat achterbaks gedoe: er kan en er mag gewoonweg geen discriminatie zijn van bestaande beroepen!
Maar ja, zoals in 2003 aangekondigd door de KUL:
het enige wat nog telt is om tegen 2015 van de Europese markt één van de drie rijkste industrie-machten ter wereld te maken. Bah!
greet

#37 en mogen de pedagogen inschuiven aub?

2013-11-06 10:07

Graag een gelijkaardige erkenning voor de (sociale) pedagogen die evenwaardig, even zinvol en even wetenschappelijk onderbouwd werk verrichten. Uiteindelijk komen we allen met een verschillende kijk aan de start voor een ondersteuning, begeleiding, ... van de (jonge) cliënten en hun context. Waarom zelf blijven meedoen aan het grote hokjes verhaal?

Nu de klinisch psychologen, dan de klinisch orthopedagogen, maar de anderen niet en dan ... lijkt het einde terug zoek voor de hulpvrager. Welke titel wel en welke niet?

Een beroepserkenning voor alle afgestudeerde psychologen en pedagogen lijkt me niet meer dan correct.

Gast

#38

2013-11-06 10:15

fijn dat er mensen zijn die hier direct hun vleugels voor open zetten. men beseft niet half hoe belangrijk deze mensen zijn in de praktijk.

Gast

#39

2013-11-06 10:19

inderdaad, hoognodig, en al jaren!

Gast

#40

2013-11-06 10:32

akkoord
Beni Kerkhofs

#41 Wie studeert straks nog voor orthopedagoog??

2013-11-06 10:37

We leven in een maatschappij waar ouders en professionelen steeds meer ondersteuning vragen bij de emotionele, psychosociale en opvoedkundige begeleiding van kinderen en jongeren. Duizenden orthopedagogen leveren dagelijks schitterend werk, dank zij hun mooi uitgebouwde vooropleiding in de schoot van faculteiten voor psychologie en pedagogische wetenschappen. Velen hebben een jarenlange klinische loopbaan. Daarnaast zijn ze vaak de gangmakers in interdisciplinaire samenwerking tussen gezondheidsberoepen en coördineren ze in vele gevallen deze equipes. Dat nu net deze beroepsdiscipline slachtoffer wordt van deze regelgeving is onaanvaardbaar. Zij verdienen deze miskenning niet!!! Ik vraag me af welke student straks nog voor deze prachtige opleiding zal kiezen!! Ik raad betrokken politici aan zich hierover grondig te bezinnen en er een aanvaardbare (en echt niet zo'n moeilijke) oplossing aan te koppelen.

Gast

#42

2013-11-06 11:19

Wat is anders het nut van een 3 jaren lange studie ???

Gast

#43

2013-11-06 11:20

Hopelijk werkt de petitie, want dit is ronduit schandalig! Veerle Wouters opvoedster

Gast

#44

2013-11-06 11:53

het kan toch niet dat mensen na een 5 jarige oerdegelijke academische opleiding niet ' volwaardig' in hun werkveld tewerkgesteld kunnen worden .

Gast

#45 Re:

2013-11-06 12:35

#5: -

Zeker! Alle steun is welkom. Als wij erkenning krijgen kunnen vele mensen daarvan genieten, niet alleen orthopedagogen.


Gast

#46

2013-11-06 12:53

Ik ben ervan overtuigd dat orthopedagogen, net als therapeuten, veel mensen uit de zwaardere (medische) gezondheidszorg en uit de werkonbekwaamheid kunnen houden .

Gast

#47

2013-11-06 12:58

De maatschappij van vandaag heeft orthopedagogen broodnodig, al zeg ik het zelf...

Gast

#48

2013-11-06 13:05

Wat zijn ze weer goed bezig, pfff

Gast

#49 al zo lang

2013-11-06 13:06

Al in mijn studententijden - en ik studeerde af in 1995 -  was eraf en toe sprake van dat orthopedagogen ook zouden moeten opkomen voor een offieciele erkenning... Ik heb met plezier deze petitie ondertekend. Maar wanneer komen we er ook eens echt voor op straat, desnoods?

Wie neemt het initiatief?


Gast

#50

2013-11-06 13:12

Eerlijkheid t.a.v. inhoud van expertise moet primeren op politieke argumenten voor de keuze van het model van 1 landsdeel. Bovendien moet men zowel de internationaal opgebouwde universitaire deskundigheid als de omvang van dat academisnch beroepenveld respecteren. Ik begrijp de Vlaamse politici niet.
Joost Lowyck