Erkenning orthopedagogiek als gezondheidszorgberoep
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Erkenning orthopedagogiek als gezondheidszorgberoep.
|
Gast |
#12013-11-05 10:22Zeker ondertekenen! Orthopedagogiek is een niet te verwaarlozen sector in de (jeugd)gezondheidszorg! |
|
| |
|
Gast |
#22013-11-05 11:37Waarom de psychologen wel en wij niet? |
|
| |
|
Gast |
#32013-11-05 12:34Een heel erg goed initiatief! |
|
| |
|
F. D. |
#42013-11-05 12:45Als huisarts weer ik heel graag samen met een orthopedagoog voor allerlei problemen die zich stellen bij schoolgaande jongeren. In de instelling met mentaal gehandicapten is de orthopedagoog een niet te missen ondersteuning van het team wanneer zich gedragsstoornissen voordoen. |
|
| |
|
Gast |
#52013-11-05 13:10Ik zie dat de oproep uitgaat naar orthopedagogen en studenten orthopedagogie(k). Maar ook anderen kunnen toch hun steun geven in deze petitie? |
|
| |
|
Gast |
#62013-11-05 13:11Orthopedagoog is net als klinisch psycholoog een onmisbaar beroep dat erkend en beschermd moet worden. |
|
| |
Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)
2013-11-05 13:11- Date of removal: 2013-11-05
- Verwijderingsreden:
Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)
2013-11-05 13:12- Date of removal: 2013-11-05
- Verwijderingsreden:
|
Gast |
#9 Re:2013-11-05 13:16De petitie is niet alleen gericht naar orthopedagogen en studenten orthopedagogiek. Ook sympathisanten zijn heel erg welkom! Bedankt alvast. |
|
| |
|
Gast |
#102013-11-05 13:26Orthopedagogen zijn nodig, evenals klinisch psychologen. Het erkennen van psychotherapeuten blijft voor mij een doorn in het oog - zij het wel d |
|
| |
|
N.G. |
#112013-11-05 13:29Net zoals de orthopedagogen worden ook de schoolpsychologen in dit wetsvoorstel niet erkend... Nochtans kunnen ook zij m.i. een meerwaarde bieden in de (jeugd)gezondheidszorg. Als schoolpsycholoog betaal ik al jarenlang een bijdrage aan de psychologencommissie om te titel van psycholoog te mogen voeren, maar mijn beroep wordt nu dus niet erkend. |
|
| |
|
Gast |
#122013-11-05 13:39Werkende in een psychiatrisch ziekenhuis en in een groepspraktijk voor kinderen, volwassenen en gezinnen... Mijn ervaring is dat artsen graag doorverwijzen en onze wetenschappelijke achtergrond, alsook onze brede visie erg waarderen! Nu nog de politiek... |
|
| |
|
Gast |
#132013-11-05 15:28Ik hoop dat alsnog de orthopedagogen worden opgenomen in de lijst van erkende gezondheidswerkers. |
|
| |
|
Gast |
#142013-11-05 17:05Zelf werk ik al jaren als klinisch orthopedagoog in een psychiatrisch ziekenhuis op een observatieafdeling voor psychiatrische problemen bij volwassenen met een verstandelijke beperking. Al die jaren werk ik ondermeer samen met psychiater en klinisch psycholoog. We ondervinden dagelijks hoe belangrijk het is de drie deskundigheidsdomeinen ter beschikking te hebben en voor diegenen die mochten twijfelen, ik kan enkel vanuit mijn werkervaring getuigen dat het onderscheid tussen klinisch psycholoog en klinisch pedagoog wel degelijk een wezenlijk onderscheid is |
|
| |
|
Gast |
#15 Ortheopedagogen2013-11-05 17:11Omdat dit nodig is in de huidige maatschappij! |
|
| |
|
Gast |
#162013-11-05 17:40Mensen streven naar gerechtigheid...zeker als je mag geloven en horen op het ziekenfonds....boven de 50 jaar mevr...krijgt ge uwe chemo gratis....en niks is minder waar...dus gaan we hier voor....bedankt en groetjes....!!!! |
|
| |
|
Gast |
#172013-11-05 17:47orthopedagogiek is erg nodig en zou moeten erkent worden!!! |
|
| |
|
Gast |
#182013-11-05 17:48Doe zo voor |
|
| |
|
Gast |
#192013-11-05 18:18Veel succes, hopelijk haalt de petitie het doel dat het beoogt ! Denk positief ! Je krijgt wat je denkt ! |
|
| |
|
Gast |
#202013-11-05 18:50Zeker wel |
|
| |
|
Gast |
#212013-11-05 18:53In een tijd als deze is het zeker nodig om orthopedagogiek een geijkte plaats te geven binnen de hulpverlening! Geen overbodige luxe gezien de enorme wachtlijsten en hulpvragen. |
|
| |
|
Gast |
#22 Re:2013-11-05 18:59Akkoord met deze stelling |
|
| |
|
Gast |
#232013-11-05 19:44Graag erkenning en respect voor orthopedagogen. |
|
| |
|
Gast |
#242013-11-05 20:11Dit lijkt, maar is geen fait divers. Veel mensen met onze discipline helpen anderen vanuit een holistisch perspectief, een vaak zo welkom tegengewicht voor mensen die denken dat alleen gezondheid en niet in de eerste plaats welzijn (of kwaliteit van leven) telt, dat alleen behandeling en niet participatie primeert, of dat alleen de beperkingen van het individu, en niet ook onze beperkende samenleving centraal moeten staan in de hulpverlening. Steun deze petitie. |
|
| |
|
Gast |
#252013-11-05 20:42Orthopedagogen doen heel goed werk, het is dan ook normaal dat ze erkent worden!!! |
|
| |
|
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen.
De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen?
Andere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Wij bieden gratis hosting voor online petities. Creëer een professionele online petitie door het gebruik van onze veelomvattende dienstverlening. Onze petities worden iedere dag in de media besproken dus het beginnen van een petitie is een krachtige manier om opgemerkt te worden door het publiek en invloedrijke besluitvormers.