Behoud onderwijsbevoegdheid Banaba's

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Behoud onderwijsbevoegdheid Banaba's.


Gast

#26

2013-11-13 16:28

Ik werk nu mijn 2e jaar als leerkracht. Waarom zou ik dan mijn lesbevoegdheid verliezen?? Geen ervaring genoeg??

Gast

#27

2013-11-13 16:50

? ? ?
G

#28 Voor Evelien

2013-11-14 09:38

Ik ken de opleiding niet. Ik kan dus niet oordelen. Wat ik wel kan, is opkomen voor een collega die de opleiding heeft vervolledigd en nu bij ons tewerkgesteld is. Als je een Bachelor hebt, en bovendien nog een jaar lang stages hebt gevolgd met daarbij een theoretische omkadering, dan lijkt me dat op zijn minst een boeiende leeromgeving. Ik ken de SLO opleidingen vrij goed. Het aantal uren stage is vrij beperkt. De opdrachten om ICT in de klas te gebruiken gaan vaak niet verder dan het maken van een powerpointpresentatie. Je krijgt wat theoretische lessen die vaak oersaai worden gedoceerd .... Ik weet echt niet of dit beter voorbereid op een job in het onderwijs.
Belangrijk nu is: diegenen die de opleiding hebben gevolgd of ze aan het vervolmaken zijn, kan je toch hun bevoegdheid niet afnemen. Dat is spelen met mensen. Wel moeten we kritisch blijven en nakijken of de opleiding voldoet. Daar kan ik me niet over uitspreken. Maar doe dat dan voor alle opleidingen die potentiële lesgevers vormen!

Gast

#29

2013-11-14 15:40

Het secundair onderwijs en vooral het buitengewoon onderwijs kan alle hulp zeer goed gebruiken. Het aantal studenten die een lerarenopleiding willen volgen gaan jaar na jaar achteruit. Verander dus niets aan de wetgeving!

Gast

#30

2013-11-14 16:41

schandalig! dit heeft actie nodig

Gast

#31

2013-11-14 19:42

Wie nu al bijna 3 jaar les geeft in het bijzonder buitengewoononderwijs kan je zomaar niet hun diploma afnemen.
Ze hebben er ook extra voor les gevolgd en ook hun diploma gehaald.
Het is een echte schande!!

Gast