Wij gunnen onze kinderen positief protestants christelijk onderwijs in Zeewolde

“Als je een 10 op je rapport haalt, krijg je een tientje”, zei mijn vader vroeger. Niet omdat we hoog moesten presteren, maar omdat hij het belangrijk vond dat we elke week ons psalmversje leerden. Wij als kinderen vonden het niet altijd leuk, maar terugkijkend snap ik mijn vader heel goed. Hij vond het heel belangrijk dat wij, ook op school, uit de bijbel en over God hoorden.

De aanleiding van deze petitie is de voorgenomen fusie tussen een christelijke en openbare school. Wij maken ons zorgen over hoe het straks zal zijn: kunnen kinderen nog protestants christelijk onderwijs genieten in Zeewolde?

De basisschoolperiode is een periode waarin je als kind een basis gelegd krijgt. In kennis, maar ook in het leven zelf. Dit gebeurt thuis, maar school speelt hierin een ook belangrijke rol. Als die basis goed is, kun je goed de pubertijd in. Je hebt kaders meegekregen, normen en waarden die je gaat uitproberen, uitvinden wie je bent en je vormen tot een volwassen persoon.

Die kaders en bijbehorende normen en waarden vinden wij als christenen belangrijk.

Volgens ons is een protestants christelijke school een school waar gebeden wordt en de bijbel open geslagen wordt, waar leerkrachten dit zelf ook kunnen onderschrijven. Een protestants christelijke school is ook een school waar een positief klimaat heerst, waar elke leerling welkom is, ongeacht de achtergrond. Maar: wij geloven in een God, die Zijn Zoon voor ons gegeven heeft, die van ons houdt en daar willen we geen concessies in doen.

Het leren van psalmversjes is niet meer van deze tijd, een voorbeeld van vroeger, maar de bijbel is nog altijd actueel en het waard om uit onderwezen te worden

Wij gunnen ieder kind in Zeewolde een hele fijne schooltijd op een school waarin het protestants christelijk geloof het vertrekpunt is. Als u dat ook belangrijk vindt: onderteken deze petitie.

Werkgroep protestants christelijk onderwijs Zeewolde    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, ga ik ermee akkoord dat Werkgroep protestants christelijk onderwijs Zeewolde alle informatie kan zien die ik op dit formulier verstrek.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.

Ik geef toestemming om de gegevens die ik op dit formulier verstrek te verwerken voor de volgende doeleinden:
Ik machtig Werkgroep protestants christelijk onderwijs Zeewolde om de gegevens die ik op dit formulier verstrek aan de volgende partijen te overhandigen: