Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.

De waarheid

#376 Re: Re:

2015-10-06 23:08

#350: - Re:  

 hondjes klein of groot mogen ook eens blaffen...Maar niet Bijten!!

En hier in de buurt al 2 honden aangevallen door stafford een heeft het niet overleefd en nee die honden deden niks, maar eigenaars van vechtende komen altijd met de smoes die kleine hondjes blaffen...etcetc.  Ja nou en??? Dan nog hoort een andere hond niet te bijten..   En het verschil is al zou een klein hondje bijten dan blijft er een schrammetje over,een stafford zal doden direct!!! Hier in de buurt zijn de enige honden waar veel bijt incidenten mee zijn altijd vechthonden dat zegt al meer als genoeg,maar de hond die mijn hond zal aanvallen zal dit nooit overleven die maak ik ter plaatse af dat heb ik gezworen! Want mijn honden bijten niet die maken zich nog liever weg er zoeen kut vechthond aankomt...85% van de mensen in onze wijck wil deze vechthonden weg hebben dit zegt genoeg toch! En het verbod zit er ook aantekomen.... Het gaat te vaak mis gewoon,en dat is de waarheid!!

De waarheid

#377 Re:

2015-10-06 23:16

#326: -  

 groot gelijk de mensen met de goede honden durven niet meer eens te wandelen en moeten wijken voor gevaarlijke vechthonden... Dit moet echt veranderen dat lieve honden niet meer kunnen wandelen en tot in de tuin alleen nog mogen uit angst om aangevallen te worden, ik zie het nu al maandelijks mis gaan het wordt nu echt gevaarlijk... 

 


Gast

#378

2015-10-15 08:47

omdat ik zelf een hond heb, die al diverse keren (zelfs als pup!) bijna is aangevallen door een vechthond. tot nu toe bleef het bij een enkele beet maar ik vrees het ergste......

Gast

#379

2015-10-28 18:42

Omdat bij ons in de wijk ook zo'n schooier woont met 2 gevaarlijke pitbulls die hij wel aangelijnd, maar niet onder controle heeft en deze ook niet gemuilkorfd zijn.

Gast

#380

2015-11-02 09:38

Afgelopen vrijdag heb ik mijn hondje weggetrokken onder de dreiging van een stafford, met haar in mijn hand draaide ik me om en tjak, daar hing hij aan mijn rug. Gelukkig bleef het bij een paar seconden en kon ik daarna weg lopen. De baas en zijn andere hondje zijn ook gebeten door deze doorgeefhond. Als eigenaren de hond niet aankunnen wordt hij of zij aan iemand gegeven die denkt de hond te kunnen

Gast

#381 Re:

2015-11-02 23:56

#229: -  

 Sorry dat rijtje komt uit 1999.

 

Hier mijn persoonlijke ervaring.

Mijn hond Is 4 x aangevallen, door 3 Staffords en een Amerikaanse Bulldog. En een Bernard Senner.

mijn hond zijn beste vriend was bijna dood deze augustus door een Pitbull en een vriendin van mij Is afgelopen vrijdag gebeten door een Stafford.

Ik begrijp dat het door het baasje komt, maar waarom zou je een hond fokken en nemen die gemaakt zijn om te bijten en niet meer los te laten????

Vreemd is mijn mening!

De honden die er zijn graag bij mensen die er heel serieus en zorgvuldig en verantwoordelijk met de opvoeding omgaan, en niet mee fokken.

 


Gast

#382

2015-11-03 06:52

Ik heb mijn hondje kunnen redden van een aanval door haar twee meter de lucht in te slingeren

Gast

#383

2015-11-19 15:25

Mijn hond is vorige week uit het niets aangevallen door een Stafford..
ik had mijn hond aan de lijn en de Stafford ontglipte uit een huis.
Ik heb geluk gehad dat de baas ingreep. Wel verwondingen en doorgebeten tot op de spier.
Ik heb nu echt angst om weer een vechthond tegen te komen.
xxl pitbull

#384 Re:

2015-11-25 17:34

#8: -  

 je moet in therapie mongool

Joep
Gast

#385 Re: Intelligent

2015-12-03 19:00

#5: Mirelle -  

De hond is nimmer de schuldige in die zin dat hij doet zoals hij doet. Oorspronkelijk zijn alle rassen voor een bepaalt doel gefokt. Daarom is voorspelbaar hoe het ras op bepaalde situaties reageerd. Dit in gedachte nemend kan men stellen dat de doorsnee burger in het geval van het willen aanschaffen of bezitten van een zgn vechthond geen plausibele verklaring kan geven voor het aanschaffen of bezitten van een vechthond. 

Niemand kan verweten worden dat hij niet intelligent is. Daar kun je namelijk niets aan doen. Daarom zou het goed zijn dat er strenge regels komen voor het aanschaffen van in dit geval vechthonden. Hoge boetes voor wie zich niet aan die regels houd. Het aanschaffen van een vechthond door een gewone burger mag van mij onmogelijk gemaakt worden simpel en alleen om het feit dat je in deze moderne tijd zo'n hond niet nodig hebt. Er zijn zat mooie, lieve, sportieve, luie, makkelijk opvoedbare, veel minder gevaarlijke enz. hondenrassen die jij jouw liefde en aandacht kan geven. Als iemand dit niet begrijpt zou hij helemaal geen hond mogen nemen. 

Mijn levenslange ervaring met honden én hun bezitters hebben mij geleerd dat het merendeel van de bezitters niet goed weet hoe hij een hond opvoed, begeleid en een hondwaardig leven moet bieden. Ik hoop met heel mijn hart en verstand dat er een soort rijbewijs komt voor hondenbezitters. Daarmee bedoel ik meer dan het volgen van een simpele puppycursus.  Slaagt men niet voor dit bewijs dan is het jammer en zoek je maar een andere hobby. 

Mijn achtergrond is: opgegroeid in een gezin waar politiehonden werden getraind. Zelf vijf jaar proffesioneel trainer geweest en bezitter geweest van drie Dobermann Pinchers en drie teckels. ( niet echt de zgn makkelijke honden)

ps:

Mirelle, ik heb liever een teckel in mijn kuiten hangen dan een bv mastif. Begrijp je wat ik bedoel?


Gast

#386

2015-12-05 00:53

Ik bezit zelf 3 staffordshire bull terriers en heb dit ras al 15 jaar in huis en ik heb nooit problemen gehad de laatste jaren, mijn staffies lopen altijd los en zijn super sociaal en graag geziene honden op het hondenveld hier in het park..

Gast

#387

2015-12-12 00:02

omdat die honden vaak een eigenaar hebben die altijd roept..hij luistert perfect en dan luistert de hond niet en...de eigenaren zijn vaak op macht beluste mensen die het heel fijn vinden als ze mensen met hun hondje een rondje om zien lopen dat vinden ze nl leuk de klootzakken ik ben er echt voor dat die honden als ze los lopen een muilkorf aan moeten ligt nie aan de honden maar aan de baas dus als je zo een hond los wil laten lopen dan ff muilkorf aan en dan is er geen probleem en...de hond raakt daar echt niet gefrustrrerrd van hoor kan die tenminste ook eens normaal naar een andere hond toelopen en snuffelen enzovoort zonder dat we bang moeten zijn dat de hond pakt..tja het zijn nu eenmaal sterke dominante dieren en het blijven dieren vaak met agresieve baasjes dus mulkorf verplicht zoniet een fikse boete spek daar de staatskas maar mee

Gast

#388

2015-12-13 22:24

omdat het NODIG is dat grote sterke honden niet loslopen met een onbekwame baas die ze zelfs vals maakt!!!!!!!

Gast

#389

2015-12-16 17:25

Omdat er hier in een losloopgebied ook hele gevaarlijke bijtgrage vechthonden lopen en al meerdere malen honden gruwelijk hebben verwond en de politie doet er helemaal niks aan

Gast

#390

2015-12-21 20:25

Deze honden horen niet thuis in een maatschappij waarin men honden als gezinsleden beschouwd. Er zou geen plek mogen zijn voor verkeerde eigenaren met verkeerde honden, loslopende projectielen zijn het. Vaak als statussymbool gebruikt, geen idee hebbende van wat voor gevaar er schuilt in zo'n hond, met name in de verkeerde handen. Deze honden hoeven wat mij betreft niet afgeschaft te worden, maar een duidelijk, gereguleerd fokbeleid en daarbij een erkende "eigenaar/fokker"-status of iets dergelijks zou al een wereld van verschil maken. Ik zie het maar al te vaak, ontkennen heeft geen zin. 99% van de eigenaren kan niet omgaan met zo'n hond en brengen daardoor bewust andere mensen, kinderen en honden in gevaar.

Gast

#391

2015-12-29 12:03

Ze hadden het verbod op vechthonden nooit moeten opheffen, het vechten en agressie zit al vaak in het ras, en de combinatie met een verkeerde eigenaar die niet weet hoe een hond op te voeden is dodelijk. Ik wordt toch liever door een Teckel gebeten, dan verscheurd door een pitbull. Jarenlang fijne hond, en "opeens" vanuit het niets gaat het knopje om, zonder dat je het aan ziet komen.

Gast

#392

2016-01-11 09:51

Omdat door deze honden vele mensen niet meer zorgeloos over straat kunnen lopen laat staan in een park of bos.

Gast

#393 Re: Re: Re:

2016-01-12 10:37

#376: De waarheid - Re: Re:  

Helemaal mee eens!!!!!  Mensen met vechthonden stellen in het leven niks voor.Meestal zijn het mensen uit achterstandwijken die deze moordmachines hebben.  Door een vechthond te nemen denken ze stoer te zijn. Welk normaal mens wil met een hond lopen waar het merendeel van de mensen bang voor is???  Wat wil je uitstralen??? In europa zijn er geen raszuivere pit of  staffords meer. Allemaal doorgefokt en daardoor zjn het tikkende tijdbommen.  muilkorfplicht en fokverbod. Deze honden moeten van de straat.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2016-01-12 10:40



Gast

#395 Re:

2016-01-12 10:41

#363: Johan -  

 Exact!!!


Gast

#396

2016-01-25 18:25

Omdat het schandalig is dat zulke pitbulls rond mogen lopen. Wij mensen mogen toch ook niet met een vuurwapen rond lopen.

Gast

#397 Re: Re: Re:

2016-01-25 18:48

#328: Brenda - Re: Re:  

 Jouw hond blijft een gevaarlijke hond. Goed dat je hem gemuilkorft hebt. En heel leuk hoe je jack russel reageert. Ik heb ook een jack russel.

 

Jammer dat er gekke mensen met gevaarlijke honden rond lopen.

En ik zeg altijd tegen eigenaren met een loslopende pitbull ,,pas op voor het baasje van die jack russel,, hihi


Gast

#398 Re: Re:

2016-01-25 19:33

#37: Eva - Re:  

 je hebt een beetje gelijk, maar die beet van een pitbull is 3000 keer meer, dus dodelijk.

we mogen ook niet met wapens rond lopen. Waarom anderen dan wel met een dodelijke bek?

mvg robvert


Gast

#399

2016-01-29 23:09

Omdat onze hond ternauwernood een aanval van 3 Staffords heeft overleefd. Hij is er erbarmelijk aan toe, en wat ik zelf op mijn netvlies heb zal ik helaas als trauma met me moeten meedragen. Laat dit een ander niet ook overkomen, onderteken deze petitie!!!!!!

Gast

#400

2016-04-12 16:00

Mijn zwager is aangevallen door een losgebroken pitbull. Dankzij een tuinhek dat hij toevallig bij zich droeg kon hij de woest geworden hond afschermen totdat de baas van de pitbull het dier kon vangen. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd was als mijn zwager zijn kleinzoon bij zich had gehad op dat moment. We moeten in NL kiezen voor het Duitse beleid: vechthonden alleen gemuilkorfd uitlaten, fokverbod, strak toezicht én 10 x zoveel hondenbelasting voor eigenaren. Preventie van bijtwonden of erger bij onschuldige dieren en kinderen moet voorop staan.