Stop afbraak juridische bijstand

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop afbraak juridische bijstand.


Gast

#26

2013-05-04 07:46

Vervolg van de reactie: dit is de samenleving waar de neoliberalen aller landen voor staan. Shame on you, mevrouw de minister, die zelf wel goed geld verdient en dus geen pro deo advocaat nodig heeft. (Paul DW)

Gast

#27

2013-05-04 15:05

DE Belgische Justitie is momenteel een zootje, een corrupte knoeiboel, een chaos en een labyrint waarin zelfs een kat haar jongen niet meer terugvindt.
Onbekwame en corrupte rechters, beunhazen en geldwolven van advocaten, die zelfs nog willen betaald worden als ze verliezen, geen controle op de rechters, een doolhof aan wetten; slordige procedurefouten die moordenaars laten vrijuit gaan, dure en langzame rechtsspraak.
De Onafhankelijke Vakbond eist het ontslag van minister Turtelboom.

Gast

#28

2013-05-05 18:31

Remgeld invoeren omdat men vermoedt dat men anders te vlug gebruikt maakt van een pro deo advocaat!!
Mijn ervaring in het OCMW is heel anders. We moeten cliënten vaak motiveren en heel hard ondersteunen opdat ze een pro deo, waar ze recht op hebben,zouden durven contacteren. Het geloop om allerlei attesten schrikt velen af en werkt al veel te remmend.
Wij voeren strijd om drempels neer te halen die mensen in armoede verhinderen om gebruik te maken hun rechten. En nu worden nieuwe drempels bewust ingebouwd. Schandalig! En dan maar spreken over en investeren in projecten van kinderarmoede! Wat men met de ene hand geeft, neemt men met de andere weer weg. Dit is geen armoedebestrijding en al evenmin goed bestuur !


Gast

#29

2013-05-07 18:19

Het lijkt wel of het voor de financiëel sterkeren geld alles is. Deze mentaliteit moet wijken voor meer menselijkheid... NU!!!

Gast

#30

2013-05-08 11:19

Iedereen ook kansarmen hebben recht op kwaliteitsvolle juridische bijstand en daar moet de overheid voor zorgen!

Gast

#31

2013-05-08 15:21

Volgens de grondwet is recht voor iedereen. Echter is dit, proefondervindelijk helemaal niet zo. Stop de sociale afbraak en laat de burgers tenminste hun rechten die ze minstens krijgen..

Gast

#32

2013-05-09 07:42

de mensen die arm zijn kunnen de juridische bijstand niet altijd (meestal niet dus,pro deo moet blijven bestaan)zelf betalen indien deze nodig is voor hen. Kris Roels

Gast

#33

2013-05-09 17:49

als alleenstaande moeder ondervindt ik het zelf dat het heel moeilijk wordt om kosteloze rechtsbijstand te krijgen.Mijn ex moet mij al 5jaar onderhoudsgelden en niemand kan voor mij iets doen.Daar ik moet gaan werken om rond te komen is mijn inkomen te hoog. Belachelijk vind ik dit moet ik dan van de maatschappij gaan profiteren terwijl ik zelf nog kan werken. Dit is de Belgische wetgeving.

Gast

#34

2013-05-12 11:45

Toegang tot justitie zou eerst mensrecht moeten zijn

Gast

#35

2013-05-14 20:00

Beste,
Gezien het aantal mensen die maximaal €1200,00 netto maandloon en nog veel minder geld hebben, arm en dakloos gemaakte worden, door politiekers gemaakte wetten, al jaren blijft toenemen, mag de Juridische bijstand zekers niet verder afgebroken worden.
Deze zou eerder nog volledig gratis moeten zijn, voor deze vernoemde mensen.
Veel succe's toegewenst met julie inzet tegen de afbraak van deze bijstand.
M.v.g: jean.
ikke

#36

2013-05-15 12:07

Wetende dat er veel verborgen armoede is... geld valt te rapen bij de rijksten, bij de rest heeft het geen zin, aangezien het daar nooit zal te verkrijgen zijn... en maar lullen over mensenRECHTENorganisaties en kinderuitbuiting elders, het gewone volk zal nog niet eens zijn eigen RECHTEN kunnen verdedigen... Mogen we dan ook nu beginnen discrimineren?
ikke

#37

2013-05-15 12:31

#36: ikke -  Op wat voor iets baseert men zich?  We zijn allen mensen, en ja, de één verdient meer, en de ander heeft niets.  Is dat dan geen vorm van discriminatie???  Op grond van wat er in onze geldbeugel zit?   Wel dan, begin dan eerst eens met de lonen van mannen én vrouwen gelijk te stellen!  Wij vrouwen moeten immers na onze dagtaak nog 's avonds voor de (klein)kinderen zorgen, én het huishouden.   Ik heb een gehandicapt zoontje, en betaal iedere maand logo, reva, kiné, gon,...  En zelfs het verhoogd kindergeld voor hem hebben ze afgenomen (geen probleem meer bij hem vinden ze daar in Brussel!)  Dus: betaal maar uit eigen zak, gij Belg! 

 


Gast

#38

2013-05-16 12:57

De Vlaamse Huurdersbonden en het Vlaams Huurdersplatform onderschrijven volmondig deze petitie. Voor vele huurders maakt een kosteloze pro deo advocaat het verschil uit tussen zijn rechten kunnen afdwingen en ze niet kunnen afdwingen.

Gast

#39

2013-05-17 09:55

Justitie, of wat er moet voor doorgaan, wordt blijkbaar stilaan een privilege voor de welgestelden en de luidste roepers. En die worden in onze verzurende maatschappij dan nog beloond met gemeenschapsgeld, zoals in Antwerpen in de affaire rond de foor op de Zuiderdokken.

Gast

#40 Re:

2013-05-17 18:24

#25: - Pro-deo worden meestal gebruikt en veeal misbruikt door asielzoekers heb er mijn buik van vol te moeten opdraaien voor deze mensen binnenkort wordt ik hierdoor ook een van de zwakere.


Gast

#41

2013-05-19 12:18

Deze petitie is een noodzakelijkheid omdat kiezers de beleidsmensen verkiezen die het hardst roepen en een heleboel taal zonder inhoud verspreiden, met een bedieningsbeleid als gevolg voor de groepen die kapitaalkrachtig zijn en daarmee alleen al de luidste stem hebben.
Het siert de initiatiefnemers van deze petitie dat ze alert zijn voor de politieke besluitvorming en de verkozenen herinneren aan hun opdracht: verkozenen van het volk; functiebeschrijving = politiek voeren voor het brede maatschappelijke forum en niet voor enkelen. Een functioneringsgesprek kunnen we ze alsnog niet opdringen, onze verkozenen, maar wel een evaluatie. Of ze al dan niet een meerwaarde hebben, zal dan blijken.

Gast

#42

2013-05-20 12:29

Volgens de Grondwet heeft/had? iedereen recht op zijn rechter. Dit basisbeginsel moet dan ook voor iedereen toegankelijk zijn.

Gast

#43

2013-05-23 14:41

stop de afbraak van onze sociale welvaartsstaat

Gast

#44

2013-05-23 15:29

En op mensen met een groot inkomen, die moeten totaal niet besparen. Iedereen, stem in 2014 vooral NIET op de liberalen en de NVA. En als er een volgend leven bestaat, dan verdient Turtelboom het zeker om eens in de schoenen van de allerzwaksten te staan die het sowieso al moeilijk genoeg hebben en waar nu ook nog eens al de rechten van afgenomen worden. Het weinige wat we nog hebben wordt ons nu ook al ontnomen.

Gast

#45

2013-05-25 09:34

Zeer belangrijk! Doe mee a.u.b.

Gast

#46

2013-05-26 13:46

De armsten in de steek laten is een manifest teken van groeiende geestesarmoede die schaamteloos gepromoot wordt door verantwoordelijken. In naam van welk algemeen belang, van welke samenleving. "Kies het leven, opdat allen mogen leven, en wel in overvloed!"
Dries Vanwynsberghe

Gast

#47

2013-05-26 18:02

Zeer zinvol

Gast

#48

2013-05-27 07:48

Waarom?

Gast

#49

2013-05-27 10:54

Geef een stem aan wie geen financiële stem heeft!!!

Gast

#50

2013-05-28 08:52

absoluut onaanvaardbaar