Stop de bezuinigingen in de gezondheidszorg!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop de bezuinigingen in de gezondheidszorg!.


Gast

#101

2012-12-05 10:30

De zwakkere betalen het meest dat is de instelling van de VVD.

Gast

#102

2012-12-05 23:55

De zorg stevent op een grote ramp af,stop hiermee,de mensen hebben zorg nodig,heel hard.
machteloos

#103 rampzalig als je een beperking hebt in Nederland

2012-12-06 14:41

Verschrikkelijk dat dit nodig is maar de nood is echt heel erg groot. Te veel geld naar de managers en te weinig handen aan het bed.Je kunt bijna niet geloven dat dit dus 2012 is

Gast

#104 Re: zorg

2012-12-06 21:18


Gast

#105

2012-12-08 22:56

Laat ik dat maar niet doen die is niet voor herhaling vatbaar! wél wil ik even terug na net voor de verkiezingen.
Wilders zei wij leveren nu allemaal 10% van ons jaarloon in dat is bezuinigen,helaas deelde niemand in Den Haag die mening?!. dus walgelijk!!!!!

Gast

#106

2012-12-11 19:21

te gek voor woorden dat dit nodig is!!

Gast

#107

2012-12-15 03:04

En dan nog geen 1000 handtekeningen in een paar weken. Nu wacht ik al 2 weken op die laatste 40. Mensen please.. Slaapt echt nu iedereen?

Wordt eens wakker!!!! mijn alarm is afgegaan. Die van jullie niet?


Gast

#108

2012-12-15 03:14

Men weet zoveel niet.. en ziet veel waar men niets van weet. De beperkte mens wordt dan niet meer na een geboorte van een berg gelazed en niemand die het ziet, maar ik zie bijna het verschil niet meer. De beperkte mens met mogelijkheden mag lekker geld verdienen en eigen groot appartement betalen. Dat is wat wij als maatschappij zien, maar zien niet wie wat betaald. Ook mensen die mogelijkheden hebben kunnen eigen geld verdienen... en die betalen vet voor hun zelfstandige woning. Diegene die geen mogelijkheden meer hebben zijn afhankelijk van ons.. wij MENSEN. Alhoewel ik me afvraag wie hier nog mens is.. Zelfs 1 stomme handtekening is al teveel moeite. En als die gezet moet worden.. wordt er geklaagd over privacy. Wat boeit jou het nu of ze je tel. nummer in den haag hebben. En wat is er mis met jou geboortedatum? Ik zie geen sterveling nog hun best doen een petitie in te vullen.

Eigen belang eerst. Ze weten niet beter denk ik dan.

Tot eigenbelang die verdomde zorg wordt. .. Dan zwijgt men en ondergaat en betaald die enorme rekening. Of dan toch maar van die berg af gegooid worden? Mensen!!!! Je kiest er tenslotee ZELF voor!!!

Blijf blind in het land der ziende.. of wil je ziend worden in het land der blinden?

Aan u de keus.
Wildman

#109 Teken deze Petitie z.s.m. aub

2012-12-17 10:00

Zeer belangrijke petitie, de Regering gaat wéér voorbij aan de belangen van de zwakkeren in onze samenleving.

Gast

#110

2012-12-19 05:58

Hoe laag bij de grond kan een regering regeren. Als je blijft bezuinigen op de aller zwakste landgenoten. Ze tellen echt voor 100% mee in deze maatschappij. Zoeken werk en maken ons duidelijk dat zij meer kunnen dan menig een. Maar protesteren dat kunnen zij niet. Daarvoor hebben ze ons. En wij zullen ons verzetten tegen deze bezuiniging. Wel hwt orkest. Maar niett deze onschuldige mensen???????
Astrid

#111

2012-12-24 18:24

Genoeg is genoeg. Er gaat meer geld naar EU landen dan dat er voor onze eigen mensen gebruikt wordt. Mensen die chronisch ziek zijn of een handicap hebben vragen hier niet om en hebben ook hulp nodig. Laten wij de zieke en gehandicapte mens in Nederland NIET vergeten. STOP MET DE BEZUINIGINGEN. Deze mensen zijn afhankelijk van anderen, laat ze niet in de kou staan. De regering moet zich doodschamen, zo kweek je derderangs burgers en dat mag NOOIT gebeuren. Een mens is een mens ziek of niet. Laten de regeringsleiders eens bedenken dat het hun ook kan overkomen. Dit soort acties wordt bedacht door mensen die gezond zijn.
wildcard

#112 like Causes

2012-12-24 18:34

Just like Causes cause of crisis handicapped kids are double packed. Themselves and their parents just sign, can be in english

Gast

#113

2012-12-29 17:08

bezuinig maar op jullie lonen..dames en heren politici..de onzin die jullie uitkramen wordt veel te hoog uitbetaald!
Ziekje zoek

#114 Dit is een schandalige ontwikkeling

2012-12-29 18:59

We laten tegen woordig gewoon mensen in bepaalde situatie's vallen , geen tijd meer voorwat een egocentrische wereld is dit toch, en verder houd ik me stil anders zet ik wat neer waar ik problemen me krijg.Want Boos ben ik !
Bezorgde vrouw

#115 Bezorgde vrouw

2012-12-29 20:38

2 jaar lang hebben wij mijn man, mijn schoonzus en ik, mijn schoonmoeder (in een verzorgingstehuis) grotendeels al jaren geleden zelf moeten verzorgen, omdat het personeel toen al niet in staat was om de mensen DE zorg te kunnen verlenen die ze nodig hadden. Het ziekteverzuim van verplegend personeel was toen al enorm groot. De toestanden in dat verzorgingshuis waren toen al heel slecht, en staan nu door nader onderzoek van vele verzorgingshuizen als UITERST BEDROEVEND te boek. Het feit dat familie dat grotendeels zelf moet doen, is al en crime. Maar dat je daarvoor dagelijks ook nog haast 2 uur heen en 2 uur terug moet rijden, dat deze combinatie al jaren van je eigen leven kost door oververmoeidheid, dat het een hele rib uit je lijf is omdat de auto niet op water rijdt, komt er ook nog eens bij.
Moeten jullie (regeringsleiders)je eens voorstellen dat niet iedereen naast de deur van een verzorgingshuis woont, waar je dierbare zich heeft ingeschreven in een aldaar ook aanwezige bejaardenflat omdat ze toevallig daar woonde. Haar bij ons in huis halen was geen optie, omdat er (om maar en paar voorbeelden te noemen een lift om haar uit bed te halen en weer in bed te leggen aangeschaft had moeten worden, dat er een bad-bank aangeschaft had moeten worden, omdat er een traplift had moeten komen).
En omdat wij zelf niet meer de jongsten waren en zijn om alles met z'n tweetjes te kunnen doen. Omdat mijn schoonzus weer en heel eind bij ons vandaan woont en moest werken. Mijn man was al met pensioen en ik kreeg geen baan meer en gaf het naar en paar jaar solliciteren uiteindelijk op. In dit geval was dat achteraf maar en geluk. (Nee ik vrees dat jullie je dat niet voor kunnen stellen in dat torentje van jullie)! Dus vertel mij maar hoe wij dat allemaal hadden moeten betalen? En hele verbouwing had plaats gevonden moeten worden. En het pensioen van mijn man werd nooit geïndexeerd en alles werd alsmaar duurder en duurder. Dan hebben wij zelf nog en gehandicapte dochter, dus verhuizen was ook voor ons zelf geen optie. Je kan je kind niet ergens vandaan plukken waar zij het naar haar zin heeft en ergens anders plaatsen waar zij weer van vooraf aan moet beginnen wat voor haar heel erg moeilijk geweest zou zijn. Ook dat kunnen jullie je niet voorstellen. Hoe moet het de familie's nu inmiddels vergaan die nog jonger zijn en beiden moeten werken (voor zolang ze zelf nog en baan hebben). De toestanden NU zijn en worden nog meer dan bedroevend, ze zijn nu al ASOCIAAL, en worden nog veel ASOCIALER! Als ik jullie was zou ik maar eens naar al die management salarissen kijken, de overtollige managers die daar overal zitten en ook meer betaald krijgen dan wat ze eigenlijk aan werk verrichten. En voorbeeld kan ik ook hier nog aandragen, als wij en klacht hadden, vonden wij haar slapen in haar bureau voor! Nou nou helemaal geweldig. Spaar dat soort kosten eens uit.....houdt het verzorigshuis heel wat geld over om aan voor de zieken te gebruiken en de salarissen voor het hard werkende voetvolk te gebruiken voor die het uiteindelijk bedoeld is en die het echt verdienen!!!!
Jullie moeten je schamen! Want ik voorspel jullie dat er door deze mis-toestanden nog extra veel zieken bij komen :(. Ach bezuinigingen.....nee het gaat straks nog veel meer geld kosten. Maar ach het geeft toch niets he, haal gewoon alles bij de werkenden weg, haal gewoon ons hele pensioen weg kunnen we ook niets meer uit geven, in tegendeel nog even en wij kunnen met z'n allen onder een brug slapen....voor zolang het duurt.

Gast

#116

2012-12-30 13:59

Laten ze eerst maar eens al die dikbetaalde tussenlagen van mamagers wegwissen zodat er meer geld over blijft voor de mensen die zorg nodig hebben.
maantje

#117

2013-01-12 18:53

Geen woorden voor dit aso beleid, echt.......dat wij in dit land zover van het menselijke zijn afgewdaalt, om je kapot te schamen............
MartinJan

#118

2013-01-12 23:56

Het zijn weer bezuinigingen die de verzekeringen meer winst opleveren, versobering van basis verzekering en oplopen van eigen bijdragen CAK zijn niet meer op te brengen voor mensen in een CIZ instelling! mijn zoon betaald al de helft van zijn inkomen aan eigen bijdragen, werkt vrijwillig en moet ook nog de helft van zijn reiskosten betalen! die jongen kan geen werk krijgen loopt al een jaar na zijn school naar een passende baan te zoeken, en is aan de verzorging aangewezen, en het ergste is dat ik hem niet kan helpen, want ik heb zelf een WWB uitkering en ben eigenlijk arbeidsongeschikt omdat ik chronisch ziek ben. maar de gemeente wil mij niet keuren omdat dat extra geld kost, maar ik heb wel van af mijn 15e gewerkt en met alles meebetaald!
Limpy

#119 Gezondheidszorg

2013-01-20 12:34

Dit is ooit in gang gezet door de toenmalige minister Hoogervorst.
Onder het mom van de heilzame markt werking.
( heilzaam, jazeker, voor de mensen die er aan verdienen! )
Heel veel mensen zagen dit TOEN al aankomen.
Ziet de huidige regering nu NOG niet waar dit toe heeft geleid?




sylvana

#120

2013-01-23 19:07

Stop de afbraak van welzijn, cultuur, zorg. Haal het geld bij de belastingontduikers en graaiers svp.
sigrid

#121

2013-01-23 19:10

haalhet geld niet bij de kwetsbaarste groepen , maar bij graaiers en belastingontduikers, brievenbusmaatschappijen en dat soort!

Gast

#122

2013-01-26 17:54

ze moeten een keer ophouden met beknibbelen en al helemaal niet aan de zorg in het algemeen komen.
pak eerst de graaiers maar eens aan.

Gast

#123

2013-02-04 00:31

Ik word ziek en moe van Rutte zijn maffia staat en zijn huis vol gekken!!!!

Gast

#124

2013-02-05 17:47

De overheid draait naar believen geldkranen dicht en zadelt lokale overheden en burgers en instellingen met de problemen op. We moeten opnieuw leren omzien naar elkaar, echter zoals de overheid dit probeert te bewerkstelligen is onmenselijk en niet uit te leggen. Mijn trieste constatering van jarenlang falend beleid van politicie die niet verder denken dan partij belang en in termijnen van hoogstens 4 jaar. De basis van een gezonde samenleving is solidariteit met een eerlijke/humane verdeling van geld en middelen. Triest dat de meest kwestbare mensen en hun naasten in onze samenleving steeds meer in de kou komen te staan.Slaap zacht, meneer de president "van ik heb een fout gemaakt."

Gast

#125

2013-02-16 18:23

Het uithollen van gezondheidszorg - vooral inzake gehandicapten - vind ik onaanvaardbaar.