Stop de bezuinigingen in de gezondheidszorg!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop de bezuinigingen in de gezondheidszorg!.


Gast

#51 Het is de schuld van de rijken jullie stemde VVD

2012-11-01 19:27

Laat de rijken maar de zorg betalen en de crises glad strijken want zij hebben geld.


Gast

#52 Petitoe

2012-11-01 20:19

Heel goed ze moeten maar eens op houden met die bezuinegingen gaat het maar halen bij die geen die het verorzaakt hebben.

Gast

#53 Re: Het is de schuld van de rijken jullie stemde VVD

2012-11-02 00:18

huib

#54 Re:

2012-11-02 09:39

#4: Ellen -

"Daarbij zie ik vanuit mijn eigen werk wat de bezuinigen allemaal teweeg brengt bij juist deze groep mensen!"

Dan teken toch gewoon :s

R.T

#55 Hun zorg is onze zorg...

2012-11-02 23:05

Tekenen is nodig... de reden is duidelijk.... hun zorg is onze zorg.
peter1963

#56

2012-11-03 15:11

Zet m op !
PVV kiezer

#57 Gestraft worden omdat je werkt.

2012-11-03 16:52

Krankzinnig gewoon, je kunt tegenwoordig in Nederland beter een uitkering hebben, want dan hoef je niet veel te betalen. Wanneer je werkt word je gestraft, heel hard gestraft. Je werkt hard en wordt weer hard gestraft, door een onbetaalbare verzekering te krijgen, die nog helemaal uitgekleed is ook. En denk erom dat je gezond op de wereld komt, want als je chronisch ziek bent of gehandicapt dan straffen ze nog harder. Lang leve Nederland. Lang leve de Pvda en de VVD.Mijn enige troost is dat ik er gelukkig niet op gestemd had.

Gast

#58

2012-11-03 20:17

Het bezuinigen op en onbetaalbaar maken van zorg moet nu echt een keer stoppen !

Gast

#59

2012-11-04 21:19

Ze bezuinigen op de verkeerde dingen. Gezondheidszorg is hier hard nodig, en wij betalen genoeg. Zeker in 2013
zorg

#60 Onderwerp

2012-11-05 14:12

Ik vind het belachelijk dat er steeds bezuini in gd wordt op de zorg ik woon zelf ook in een instelling en heb te maken met een wajonuitkering en daar zijn ze ook steeds op aan het bezuinigen en ik heb ook weinig geld te besteden. Ik wil en hoop ook dat het een keer op houd met het bezuinigen op de zorg en wajonuitkering. Laten ze maar ergens anders op gaan bezuinigen. Ik weet er alles van om een handicap te hebben. Het moet gewoon ophouden de bezuinigingen op de zorg en op de wajonuitkering. Hoop dat het een keer ophoudt. Gr Daisy
wilo

#61

2012-11-06 10:52

Waarom moeten toch iedere keer de zwakkere in de samenleving onevenredig gekort worden.
de extra's zoals het vervoer, de fysio én het kontakt met anderen maakt het leven van deze mensen juist aangenamer
Daisy

#62 Re: teken ook!

2012-11-06 21:02

#3: Eagle-John - teken ook!

inderdaad mensen moeten mee doen en mee stemmen dat ze oneens zijn met de bezuinigingen in de Zorg ik woon zelf in een Instelling en ik ook jammer genoeg met de bezuinigingen te maken en ik heb een Wajonguitkering en daar wordt ook steeds op bezuingd vind het gewoon triest, waarom moeten ze altijd de zwakste hebben,

 


Gast

#63

2012-11-07 11:44

Ik werk in de gezondheidszorg en krijg altijd van anderen te horen dat het zo'n belangrijk werk is en dat de mensen die erin werken respect verdienen. Ga het werk niet moeilijker maken door met minder mensen meer werk te doen! Bezuinigen op de gezondheidszorg is jezelf in de vingers snijden!
Itte 61

#64

2012-11-08 15:09

Er moet meer op de kosten gelet worden die de medici en zorginstellingen zelf maken voor men het bij de burger gaat halen. Lijkt me toch logisch dat de belastingbetaler en zorgvrager geen bodemloze put is waar je eindeloos uit kunt graaien. De zorg moet betaalbaar en goed zijn. Lijkt me een simpele zaak.

Itte 61

#65 Re: Gestraft worden omdat je werkt.

2012-11-08 15:14

#57: PVV kiezer - Gestraft worden omdat je werkt.

Beter een uitkering hebben? Niet veel te betalen dan? Weet je niet dat je met een uitkering alleen al sinds een tiental jaren niet rond komen omdat daarvan maar een paar tientjes overblijven om eten en kleding te betalen. Als je ergens minder voor hoeft te betalen of een toeslag krijgt is dat heel hard nodig!

Daatje

#66

2012-11-08 19:57

Zelf ook werkzaam in de gezondheidszorg weet ik ook wat het is om veel te weinig tijd te hebben voor de oudere medemens of mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking. Onmenselijk gewoon..

Gast

#67

2012-11-08 23:13

wij worden uit gekleed en dat komt tegoed aan griekenland.....

Gast

#68

2012-11-09 13:40

Ik weet zelf als ouder hoe het is om een kind te hebben met een verstandelijke en lichamelijke beperking. Zelf ben ik taxichauffeur en rij ook deze mensen. Net als iedereen, zijn mensen met een beperking ook mensen. Wij zijn allemaal van vlees en bloed. Het is gewoon schandalig dat de zwakkeren gepakt worden. Zoals ook de ouderen die hun leven lang gewerkt hebben en ook zorg hebben gedragen aan ons. Wij moeten er ook voor zorgen dat de toekomst voor onze kinderen en de volgende generatie wordt veilig gesteld. En juist voor de gene die er niks aan kunnen doen. De mensen die ziek zijn geworden of ziek zijn geboren, hebben er niet om gevraagd. Maar worden wel gestraft.

Gast

#69

2012-11-09 18:15

Goedzoo was zelf ook al bezig. Heb zelf een facebook groep gemaakt om je verhalen te bespreken en op termijn er iets aan te doen. http://www.facebook.com/groups/549743421708067/ is de link
L.P.

#71

2012-11-10 04:15

Super initiatief, het bezuinigen op de zorg moet echt eens afgelopen zijn, wat mij betreft kan er veel beter en harder worden bezuinigd op defensie, maar ook op justitie en waarom. Politie en justitie zitten wel te schreeuwen dat ze loonsverhoging willen en die hebben ze gekregen, maar tot mijn enorme verbazing zag ik op het niewus dat bij de meeste politie korpsen allemaal vrijwillgers worden ingezet. Waar zijn ze in vredesnaam mee bezig. Je krijgt loonsverhoging dus werk er dan ook voor. Nee, beter de mensen die in oa de gehandicaptenzorg werken moeten een enorme flinke loonsverhoging krijgen.
Dus haal dat geld weg bij defensie en justitie en stop het inde zorg.
esper

#72

2012-11-10 06:19

niemand vraagt om zo te zijn zwakkeren hebben hulp nodig
Cornelie

#73 TE ERG VOOR WOORDEN

2012-11-11 20:35

Ik vind dit een hele goede petitie. Ik werk zelf bij een logeerhuis in s'gravendeel en wij merken heel veel van de bezuinigingen. Zo moeten we vaak alleen werken terwijl dat bijna niet haalbaar is. De zorg gaat achteruit en wij kunnen niet meer de veiligheid waarborgen. Nu komt er ook nog eens bij dat ouders waarschijnlijk zelf het taxivervoer moeten gaan betalen, wat betekend dat heel veel ouders dat niet kunnen en zo dus niet meer gebruik kunnen maken van het logeerhuis. Terwijl dit zo belangrijk voor de ouders en de cliënt zelf is!!! Ouders hebben nu niet meer de kans om even een paar dagen bij te komen van de intensieve zorg en de cliënten missen een hele leuke tijd..
IK VIND HET TE ERG VOOR WOORDEN, SCHANDALIG!!!!!
Netje

#74 Dit moet stoppen

2012-11-13 11:43

Geweldig initiatief. Niet alleen gehandicapten raken gedupeerd door de veel te ingrijpende bezuinigingsmaatregelen maar ook alle mensen die direct of indirect met hen te maken hebben. Bezuinigingsmaatregelen die zo ingrijpend zijn als deze veroorzaken een zodanig domino effect dat de gevolgen nog ver tot in de kleine hoekjes zullen doordringen. Stop dit zsm om nog te redden wat er te redden valt.

Gast

#75 Re: TE ERG VOOR WOORDEN

2012-11-13 13:28

#73: Cornelie - TE ERG VOOR WOORDEN

Helmaal mee eens. Ik weet zelf als ouder hoe belangrijk het is om even bij te tanken. En inderdaad ook voor de mensen zelf. Het ergste vind ik ook dat de leiding er voor wordt aangekeken als er wat gebeurd. Maar er wordt niet gekeken waardoor het komt en dat het door de stomme regering komt die maar op de zwakkeren bezuinigen. Iedereen is maar een mens en geen machine's. Zelf machine's gaan stuk en hebben onderhoud nodig. Wij als Mensen dus ook. Ik neem mijn petje af voor de mensen in de zorg hoe hun het alllemaal moeten doen. De regering weten niet hoe zwaar het is om iemand met een beperking te hebben. Ik ben in ieder geval reuze blij met de mensen die in de zorg werken en ik neem mijn petje voor deze mensen af. En bedankt voor de goede zorg aan de medemens. Jong of oud.