Stop de bezuinigingen in de gezondheidszorg!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop de bezuinigingen in de gezondheidszorg!.


Gast

#126

2013-02-26 10:44

Het is een schande dat zo´n petitie nodig is.
Maar helaas is het niet anders...zeker met zo´n regering.

Gast

#127

2013-02-26 11:28

regering luister naar het volk
Johannes1967
Gast

#128 Bezuinigen, Bezuinigen, Bezuinigen, ...

2013-02-26 13:42

Het steeds maar stapelen van bezuinigingen en het verder uitkleden van de zorg / het zorgpakket, zal dadelijk leiden tot

- een grote maatschappelijke ontwrichting omdat ouders hun baan moeten opzeggen om voor hun gehandicapte kind(eren) te zorgen,

- een stijging van de zorgkosten doordat noodzakelijke behandelingen worden uitgesteld of niet uitgevoerd, waardoor er op een latere tijdstip een veel duurdere behandeling moet plaatsvinden;

- de adequate zorg achterwege blijft omdat er bezuinigd moet worden, mensen meer zelfredzaam gemaakt moeten worden (wat vaak niet lukt!), of gebruik gemaakt moet worden van het eigen sociale netwerk (hoe lang zullen mensen dit blijven doen?).

Vanwege de nu ingeslagen weg durf ik de Nederlandse overheid te beschuldigen van het schenden van de rechten van de mens! Sterker: stille genocide, want mensen welke niet de juiste en adequate zorg zullen op termijn eerder komen te overlijden. Voor onze overheid is dat geen enkel probleem; zij beschouwen deze mensen toch alleen maar als 'lastig'... :-(

Johannes1967

#129 Re: Zelfstandig wonen

2013-02-26 13:53

#12: Hille - Zelfstandig wonen

'Behandel ons netjes. Wij behandelen u ook netjes .'

Het nette en aardige behandelen is er bij mij voor wat de politiek betreft wel vanaf! Zij behandelen mensen met een beperking alles behalve netjes; deze mensen worden letterlijk kaalgeplukt en beroofd van al hun waardigheid.

En dan zouden we nog netjes en beleefd tegen politici moeten zijn??? Ik dacht het dus even niet....

Friki King
Gast

#130 gehandicaptenzorg

2013-02-26 17:07

Handen af van de zwaksten in de samenleving!!!!!!!!!! We hebben een halve eeuw aan een samenleving gebouwd die de zwakkeren beschermt. Pak misstanden aan, dat levert veeeeeel meer op.

Moppy

#131

2013-02-26 19:53

en intriest

Gast

#132 Re:

2013-02-26 19:53


Gast

#133

2013-02-26 20:03

Veel Managers en directeuren,nemen het niet zo nauw met de gezondheidszorg waar zij in dienst zijn, hun vette salaris komt op de eerste plaats, dit is schandalig maar tegenwoordig komt geld overal op de eerste plaats.

Gast

#134

2013-02-26 20:27

Ik heb een zus(61) die is doof en daarbij zwaar geestelijk gehandicapt. Hierdoor kan ze ook niet praten. Ze zit in een instelling. Ik vind dat als deze kinderen thuis verzorgd worden alle kosten (hoe hoog ook) vergoed moeten worden. Zelf heb ik chronische ziektes en ben ook bang dat de kosten voor mij de pan uitrijzen.

Gast

#135

2013-02-26 23:11

Een prima petitie. Het kabinet bestaat volgens mij zelf uit verstandelijk gehandicapten.

Gast

#136

2013-02-26 23:49

Ik werk op een zmlk school waar ontslagen vallen! Ten koste van de leerlingen. Ik heb zelf een zus met het syndroom van down,sociaal emotioneel functioneert ze op een leeftijd van 5-6 jaar zij ligt snachts alleen net als duizenden andere bewoners van een instelling! Verschrikkelijk! Zij wil niet alleen zijn s"nachts,dat zegt ze! Ze is bang..Als ik een "gezonde "dochter zou hebben van zes jaar en haar alleen zou laten snachts ....dan staat de kinderbescherming voor mijn deur!!!! Ik heb slaap problemen omdat ik weet dat mijn zus alleen en bang is.. Mensen met een verstandelijke beperking mogen ongeacht hun "leeftijd" het alleen zien te redden!
Schandalig!!!!!
Dasylvo

#137 Verdrietig

2013-02-27 08:40

Dat is wat ik ben. Ik heb zelf geen gehandicapt kind maar werk met heel veel plezier met deze doelgroep. Ik ben verdrietig omdat ik stom verbaasd ben over de beslissingen van Den Haag. Er zijn dus gewoon " mensen " die vinden dat deze doelgroep gewoon eventjes zelfstandig kunnen leven.. en ook niet meer naar hun dagbesteding kunnen.
Hoe lomp en ongevoelig ben je dan? En dan vinden ze ook nog dat wij hier westerse normen en waarden hebben.

Gast

#138

2013-03-02 16:22

Hoop dat jullie voldoende binnen halen. Bij ons op de groep gaan we het ook merken dat clienten/bewoners niet meer met de bus naar dagbesteding kunnen gaan. Een groepsbegeleidster

Gast

#139

2013-03-04 01:30

ik ben het niet eens met al deze protesten. als de broekriem aan moet, dan ook op alle fronten.

Gast

#140

2013-03-04 10:54

t moet afgelopen zijn,t is te gek voor woorden,wij betalen veel te veel,en dan word ook nog alles wegbezuinigd

Gast

#141

2013-03-05 11:11

Te triest voor woorden dat er uberhaupt petities als deze, nodig zijn om de ellende en onmacht duidelijk te maken in politiek Den Haag!!!

groet, Marretje.

Gast

#142 Re: Stop de bezuinigingen in de gezondheidszorg!

2013-03-05 17:54


Gast

#143 Gewoon verkeerde zinsbouw....ze tekent deze petitie,....niet omdat ze weet, etc..........Re: Re:

2013-03-07 21:16


Gast

#144

2013-03-07 22:13

De hoge dames en heren in den haag.
Blijf met uw handen van de zorg af.Want jullie vergeten een ding. Vandaag ik , maar morgen u. Knoop dit goed in jullie oren.
Jullie denken niet na. Een mooi voorbeeld is niet moeilijk te geven.
Denk wat er met Prins Friso is gebeurd. En zo zijn er honderden en misschien wel duizenden. die dit is overkomen. Of denken jullie dat u niets kan gebeuren. VERGEET DIT Maar.
mt

#145

2013-03-14 21:24

Schandalig... Ik heb zelf begeleiding thuis vanwege psychische klachten maar als het te duur wordt houd het op voor me. terwijl ik door mijn begeleidster nu bijna niet naar huisarts ga en helemaal niet meer naar pshycholoog of psychiater. Het gaat steeds beter. Nog 2 jaar ofzo en ik kan alles weer zelf. Maar goed... Dat wordt nu tegen gezeten!
Marjolein Teunissen

#146 Re:

2013-03-14 21:27

#139: -

 

Iedereen kan iets gebeuren..IEDEREEN! ..Als je zelf nooit iets hebt gehad is het moeilijk voor te stellen voor mensen. Over sommige bezuinigingen is niet verder nagedacht. Ene potje wordt 100 euro bezuinigd, andere potje worden dan 1000 euro extra belast! Thuisbegeleiding is goedkoper dan psychiaters. een gehandicapte naar aangepast werk: taxi: de taxi is goedkoper dan dat die gehandicapte de hele dag thuis zit en dús de hele dag (1 op 1) begeleiding nodig heeft!!!!!


Gast

#147

2013-03-16 12:53

Op zorg mag nooit bezuinigd worden!

Gast

#148

2013-03-16 17:39

In de hele zorg wordt keihard bezuinigd, op alle fronten. Dat de zwaksten in deze samenleving de dupe worden is ronduit schandalig! Wat de argumenten ook zijn, blijf af van de kwetsbaren!

Gast

#149

2013-03-16 20:07

www.artabana.nl Wat heeft Artabana tegen het huidige zorgstelsel en de zorgverzekeringswet?
A. Het is niet aan Artabana om een oordeel te vellen over het huidige zorgstelsel en de zorgverzekeringswet in Nederland. Artabana onderkent dat in het huidige stelsel er heel veel mensen zijn die zich op positieve wijze en met veel energie inzetten voor mensen die zorg willen ontvangen. Artabana stimuleert elk individu om zelf de volledige verantwoordelijkheid te nemen voor zijn of haar gezondheid en welzijn. V. Wat is Artabana?
A. Artabana is een nieuwe vorm van zorgverzekering om op basis van solidariteit, zelfbeschikkingsrecht en onderlinge verbondenheid, onze gezondheid en welzijn te bevorderen.

Gast

#150

2013-03-17 00:28

Voor mij is het menselijk zijn belangrijk. Laten we geen geld over de balk gooien zoals in de huidige maatschappij al te vaak gebeurt. Gewoon daar besteden waar het nodig is. Kom op "sterken" en help de minder sterken uit de Maatschappij.. Toon je Hart en teken...