Stop de bezuinigingen in de gezondheidszorg!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop de bezuinigingen in de gezondheidszorg!.

Monique

#1 Stop de bezuinigingen in de gezondheidszorg!

2012-10-15 21:09

Hoogste tijd dat Den Haag wakker wordt! Schandalig dat juist die mensen die de zorg zo nodig hebben, onevenredig zwaar getroffen worden!

Gast

#2

2012-10-15 21:22

Ik weet wat het kost als je een gezinslid hebt met een blijvend manco de liefdevolle verzorging zal nooit teveel zijn voor ouders maar de kosten er om heen …die lopen gigantisch op en die kosten moeten we collectief dragen dat is mijn mening. Daarom onderteken ik deze petitie.
Eagle-John

#3 teken ook!

2012-10-15 21:49

Mensen, doe mee!
Voor alle mensen die zorg nodig hebben; nu en.. in de toekomst!
Ellen

#4

2012-10-15 21:49

Ik onderteken niet omdat ik aan den lijve ondervind hoe het is om een kind met een beperking te hebben en dus ook niet exact weet wat de kosten zijn, maar ik vind gewoon dat we als maatschappij de plicht hebben om goed voor de zwaksten in onze samenleving te zorgen!!! Daarbij zie ik vanuit mijn eigen werk wat de bezuinigen allemaal teweeg brengt bij juist deze groep mensen!
Jeannet

#5 Re:

2012-10-15 22:24

#4: Ellen -

Jij tekent NIET omdat je weet wat bezuinigingen allemaal teweeg brengen, juist bij deze groep mensen? Vreemde motivatie...

Jeannet

#6 Punt van kritiek

2012-10-15 22:36

Quote uit de petitie: "Daar hebben ze tot op zekere hoogte begrip voor. De kosten van de zorg in Nederland rijzen immers de pan uit en wij zijn als ouders van een gehandicapt kind dat 24 uur per dag die zorg nodig heeft niet te beroerd om daar ook onze eigen financiële bijdragen aan te leveren." Op dit punt heb ik kritiek. Ik ben een ouder van een meervoudig complex gehandicapt kind en heb geen begrip (meer) voor die rijzende kosten. Die rijzen niet op natuurlijke wijze, maar worden kunstmatig verhoogd door marktmechanismen, door belangenverstrengelingen en wie 't weet mag nog meer oorzaken noemen. Ik ben dus wél te 'beroerd' om extra eigen financiële bijdragen te leveren. Waarom zijn ouders met gehandicapte kids gedoemd extra financiën te dragen? Krijgen ze daarvoor meer geld? Hebben zij bij de geboorte van hun kind of na een ongeval of ziekte een goudbundel ontvangen ter 'recompensatie'? Ik niet in ieder geval. Dit stuk verzwakt de petitie mijns inziens. Wij hoeven geen begrip te hebben voor bureaucratie, voor ambtelijke machines of voor geldwolven. Wij moeten in staat gesteld worden ook onze kinderen zo volwaardig mogelijk deel te laten nemen aan het dagelijks leven.
Carin

#7 Re: Re:

2012-10-15 22:45

#5: Jeannet - Re:  

#4: Ellen - Jij tekent NIET omdat je weet wat bezuinigingen allemaal teweeg brengen, juist bij deze groep mensen? Vreemde motivatie...

 

Ik denk dat je het woordje "niet" in haar reactie anders moet lezen. Want ik denk dat ze wel ondertekend heeft maar niet omdat "ze aan den lijve zelf ondervind hoe het is om zelf een kind met beperkingen te hebben." Anders vergis ik me en heb ik niets geschreven. Groetjes Carin
Ellen

#8 Re: Re:

2012-10-15 23:48

#5: Jeannet - Re:

Nee zo bedoelde ik dat dus niet! t was meer een reactie op een andere opmerking. (ik heb allang getekend trouwens) Mijn reden om te tekenen is niet omdat ik weet als ouder zijnde hoe t is maar meer vanuit plicht als mens zijnde vind dat we voor deze groep moeten zorgen en dat ik vanuit mijn werk zie wat deze bezuinigingen doen.

Ellen

#9 Re: Re: Re:

2012-10-15 23:49

#7: Carin - Re: Re:

@Carin: precies!!

Ellen

Jeannet

#10 Re: Re: Re: Re:

2012-10-16 00:30

#9: Ellen - Re: Re: Re:

Ahaaaaaaaa... Ik bleef 't maar overlezen, vond 't zo vreemd staan. Helemaal duidelijk nu ;D

Regenboog

#11

2012-10-16 07:47

Het zou fijn zijn als mensen de ruimte krijgen voor ontwikkeling , ruimte voor wie ze zijn . ALLE mensen hebben hier recht op. Ongevraagd en vanuit hun hart staan mijn 10 jarige dochter en ook mijn 8 jarige zoon op voor hun leeftijdsgenootjes omdat in ze in een rolsoel, ziek of gepest worden, zij vinden deze kinderen niet anders het zijn vriendjes met recht op hun eigen plekje op deze grote aardbol. Als kinderen dit vermogen bezitten zouden de minister eens naar hun kunnen luisteren, zij zijn de mensen die straks onze maatschappij bepalen en gezien alle prachtige krachtige kinderen die nu geboren zijn weet ik één ding zeker : Die zit lang zo egoïstisch niet in elkaar als de econo-mij die nu Nederland probeerd te Lei(ij)den Zorg draagt daar haar 1e belangrijke kei aan bij, dus ook ZORG dragen voor elkaar.
Hille

#12 Zelfstandig wonen

2012-10-16 09:50

Ik, Hille, woon zelfstandig en heb ambulante hulp. Deze gaat nu verdwijnen waardoor ik mijn dierbare medewerksters moet gaan missen. Wij, mijn moeder en ik moeten weer, voor de zoveelste keer, zelf een nieuw pad ontdekken om het wonen en leven voor mij zo goed mogelijk te regelen. Aan de positieve inzet van mijn moeder komt op een gegeven moment ook een einde. Het zelfstandig wonen met ambulante hulp is voor de gemeenschap veel goedkoper dan het wonen op locatie. Je moet het alleen wel kunnen. Wij worden gestraft voor iets wat niet te straffen is.
Als beleidmakers zelf een kind zouden hebben met een beperking zouden de besluitvorming zeker anders zijn. Wij, mensen met een beperking klagen nooit, dat houd iet in dat we niet zien wat er gebeurd. Ik sta op voor al die mensen die niet kunnen praten. Behandel ons netjes. Wij behandelen u ook netjes .
Ik heb gevraagd aan mijn moeder dit op te schrijven omdat ik dat niet kan.

Gast

#13

2012-10-16 13:07

Gewoon doen....
Orion

#14 Zorg

2012-10-16 13:09

Iedereen die hulp nodig heeft, moet geholpen worden!!!

Gast

#15

2012-10-16 19:26

Ik vind dat iedereen in Nederland recht heeft op goede en betaalbare zorg. In een verzorgingsstaat is dat een plicht van het kabinet omdat te bewerkstelligen. Deze bezuinigingen treffen niet alleen de zwakkeren en ouderen maar ook het personeel die in de zorg werkzaam zijn.
Ik vind dat het maken van winst nooit de doelstelling mag zijn in de zorg, ik vind het ook een slechte zaak dat de macht bij de zorgverzekeraars ligt en niet bij de artsen, patienten en de overheid.
Meneer Rutte en co. hebben geen problemen om de hogeeigen risico op te hoesten. Voor het overgrote deel vd. bevolking is dit wel het geval.
Daarom teken ik deze petitie.

Edwin Oud

Gast

#16

2012-10-16 21:41

Triest dat er voor de zorg voor gehandicapten een petitie ondertekend moet worden en dat in zo'n welvarend land.
Mensen zoals jullie en mijn dochter zijn de dupe van verkeerde besluiten. Zo oneerlijk en frustrerend!
L.Leenders

#17

2012-10-16 22:48

We hebben de plicht om goed voor de zwaksten in onze samenleving te zorgen. Dus moeten we helaas, de macht wakker schudden.


Gast

#18

2012-10-17 00:11

wat het meeste nodig is bezuinigen ze ook het meeste op...dit duurt niet lang of er gaan doden vallen...mensen gaan dalijk niet meer naar een dokter of halen hun medicijnen niet meer omdat ze het stomweg niet meer kunnen betalen....Schandalig zoals de regering hun eigen volk als beesten behandeld!!!!

Gast

#19

2012-10-17 01:04

Nederland verloederd zeer zeker in de gezondheid zorg.
Het is toch te gek voor woorden dat de zorg na de invoering van de euro ONBETAALBAAR is geworden voor heel veel zieken mensen...

Gast

#20 gezondszorg

2012-10-17 09:55

Ik schaam me voor de overheid, die zo de gezondszorg kapot maken voor veel mensen.
Heeft U nog een geweten ?????

Gast

#21

2012-10-17 10:51

zorg is nodig!!!!

Gast

#22

2012-10-17 21:13

Stel de mens boven het geld !
Aart

#23

2012-10-18 11:21

Alles wat er het afgelopen decennia aan moois is opgebouwd wordt nu heel systematisch afgebroken. Dit komt de zorg absoluut niet ten goede en clienten worden hier keihard mee geconfronteerd. Zeer, zeer pijnlijk. Een scheiding aanbrengen tussen wonen en werken is van eminent belang. Clienten zullen nu terugkeren binnen b.v. een instelling en dus in een isolement terecht komen. Een trieste ontwikkeling. Toch ook een kritisch geluid ten aanzien van het vervoer. Hoe vaak zie je geen busjes rijden met een client erin? Of dat er in eenzelfde straat twee verschillende busondernemingen staan voor het vervoer naar eenzelfde activiteitencentrum? Mijns inziens kan dit efficienter dus ook veel goedkoper? De enige kanttekening die ik ten aanzien van dit onderdeel wil plaatsen.
poekie

#24

2012-10-18 20:49

Zelf ben ik werkzaam in de zorg, en merk daar de gevolgen van de bezuinigingen dagelijks. Het is voor ons begeleiders en verzorgers steeds moeilijker om de kwaliteit te leveren die een cliënt, bewoner, patiënt nodig heeft. De bezuinig in vervoerkosten, gaat er waarschijnlijk voor zorgen dat cliënten niet meer kunnen werken waar ze het naar hun zin hebben, maar verplicht een andere werkplek gaan krijgen,omdat het dichter bij huis is. Vroeg of laat krijgen we allemaal met de zorg te maken op welke manier dan ook.
Laten we er zuinig op zijn, maar door dan op de juiste wijze zuinig te zijn.
lies

#25 zorg

2012-10-18 22:48

diep diep triest dat dit in Nederland kan gebeuren... hoe diep zijn we gezonken?? dit is mensonwaardig!