Lang Leve het Zuiderpershuis?

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Lang Leve het Zuiderpershuis?.


Gast

#226

2012-03-19 11:14

Zonder cultuur is een mens leeg,cultuur brengt groot en klein, jong en oud,al wat kleur heeft in de wereld bij elkaar,onze samenleving heeft het broodnodig,waar kunnen we nog terecht om onze emoties te uiten in dans, toneel,lezingen,muziek,gewoon gezellig samenzijn in deze toch wel vereenzaamde samenleving.Laat het zuiderpershuis blijven aub,dankuwel

Gast

#227

2012-03-19 11:25

Ik sta 100% achter het behoud van het Zuiderpershuis. Zij zorgen er sinds vele jaren voor dat er regelmatig mooie en verrijkende culturele manifestaties en concerten te zien zijn in Antwerpen vanuit de hele wereld. Op die manier helpen zij ook mee aan onze multiculturele samenleving.

Gast

#228

2012-03-19 14:01

Laten we er met zijn allen voor gaan, zodat we ons Zuiderpershuis met de fantastische bijeenkomsten niet kwjt raken.

Gast

#229

2012-03-19 21:48

Geld te grabbel voor failliete banken en megalomane bouwprojecten, schandelijke verwaarlozing van milieu en cultuur... dat is waar het beleid tegenwoordig voor staat. Laat jullie stem spreken bij de volgende verkiezingen.

Gast

#230

2012-03-20 00:30

Als de minister van cultuur en jeugdbeleid intelligent is en ooit het Zuiderpershuis bezocht, komt dit zeker in orde. Indien ze het nog niet bezocht, DOEN, zou ik haar aanraden.

Gast

#231

2012-03-20 09:17

Het zou spijtig zijn moest zulk een bruisend cultuurmekka verdwijnen. Geldt dan bij de commissie misschien "Onbekend is onbemind" ?

Gast

#232

2012-03-20 09:57

Al 20 jaar ook mijn vaste waarde, veel succes

Gast

#233

2012-03-20 15:49

Wij hebben nood aan multiculturele optredes.
Het is een verijking van ons MENSHEID.

Gast

#234

2012-03-20 22:27

Lang leve het Zuiderpershuis!

Gast

#235

2012-03-21 10:45

In deze moeilijke economische tijden is een advies als dit eventueel te begrijpen. Maar ik stel mij toch vragen bij de commissie die dit voorstel formuleerde. Primo, welke personen behoren tot dit adviesorgaan, wie stelde ze aan ? Secundo: Hebben deze personen wel voeling met de eigenheid van een stad als Antwerpen ? Tertio: zijn zij deskundig of worden zij in één of andere mate beïnvloed ? Een multiculturele stad zoals Antwerpen heeft behoefte aan een initiatief zoals het Zuiderpershuis, kennis van andere culturen is primordiaal of gaan wij in de toekomst horen, zien en zwijgen en onze ogen sluiten voor de werkelijkheid.

Gast

#236

2012-03-21 12:07

Eerst 4 miljard € uitgeven om een bank te redden die leningen gaf aan zij waarvan men bij voorbaat wist dat die het niet konden terugbetalen en dat dan verhalen op de cultuursector? Een cultuursector die wel zijn zaken correct beheert en bestuurt.
Uiterst verfoeilijk.

Zuiderpershuis, weer je als een duivel in een wijwatervat en maak een front met andere cultuurhuizen!

Geld verdwijnt niet, het verhuist enkel van zak. Het zal wellicht populistisch klinken, maar, geachte beleidsmakers, zoek het geld niet in de cultuursector maar wel bij wie bij de bankencrisis gebaat is geweest.

Gast

#237

2012-03-21 16:13

we hopen dat het zuider pers huis blijft bestaan hebben er vele mooie momenten beleefd

Gast

#238

2012-03-21 17:03

het zou zo jammer zijn als het Zuiderpershuis er niet meer zou zijn!!!!!

Gast

#239

2012-03-22 16:50

We leven in tijden waarin besparingen hoogstwaarschijnlijk nodig zijn, maar een multicultureel kunstencentrum - waaraan 20 jaar werd gebouwd - mag toch niet zomaar worden afgebroken... Geef die nieuwe ploeg dan ook een kans!

Gast

#240

2012-03-22 19:58

Prachtige voorstellingen wereldmuziek en theater,dit mag niet verloren gaan,ook goed voor de integratie van de diverse culturen

Gast

#241

2012-03-22 21:54

LAAT DUIZEND BLOEMEN BLOEIEN OVER CULTUUR

Gast

#242

2012-03-22 22:40

waardevolle dingen afbreken is waanzin,
leer ze na zoveel jaren eindelijk waarderen
en hun plaats te gunnen onder de zon, dus teken
deze petitie, ze is helemaal niet stom.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2012-03-23 01:34



Gast

#244

2012-03-23 09:42

Het Zuiderpershuis is al jaren een 'monument' in Antwerpen. Een zeer gevarieerd aanbod van dans, muziek, theater, tentoonstellingen waar verschillende culturen aan bod komen. Er is bovendien een zeer aangename ontmoetingsruimte waar je iets kan drinken en eten en het er zeer gemoedelijk aan toe gaat. Als het Zuiderpershuis weg zou moeten, creëer je een hiaat in de culturele wereld van Antwerpen en omstreken. Cultuur, kunst zijn enorm belangrijk voor het welzijn van elke burger. Daar kan je echt niet aankomen, zeker niet aan het Zuiderpershuis.

Gast

#245 Theaters in Antwerpen

2012-03-23 15:11

Het is een schande te moeten vaststellen hoeveel theaters in Antwerpen hun subsidies dreigen te verliezen! Een zogenaamde commissie bepaalt daarbij wie wel en wie niks krijgt. Ik vraag me af: wie is die commissie??? Als zij evenveel van cultuur afweten als onze huidige minister van cultuur (Joke Schauvliege), dan stel ik voor om nog een extra petitie op te stellen: SMIJT ONZE CULTUURMINISTER EN HAAR GEVOLG BUITEN!!!

Een teleurgestelde artieste uit Antwerpen


Gast

#246

2012-03-24 17:51

Sinds een jaar heb ik dit cultuurcentrum voor de wereldmuziek leren kennen. Heb er onmiddellijk een aantal concerten besteld, 5 om precies te zijn. Hier in Mechelen is het tamelijk troosteloos was cultuur betreft, en van wereldmuziek daar heeft men nog niet veel van gehoord ... dus laat alstublief de nieuwe mensen aan het roer staan, hou de deuren open, en zorg dat dit gebouw nog vele groepen uit de wereld kan uitnodigen.

Gast

#247

2012-03-24 19:30

Het Zuiderpershuis is een prachtige culturele instelling en een groot aantrekkingspunt in het culturele leven van Antwerpen. Persoonlijk kom ik verschillende malen per jaar naar het Zuiderpershuis en combineer dit steeds met andere activiteiten in Antwerpen. Dit huis afschaffen zou een schande zijn !

Gast

#248

2012-03-26 13:30

Laten bestaan wij uit Nederland genieten ook van alle optredens. Succes

Gast

#249

2012-03-26 14:56

Ik heb met veel plezier workshops textiel bewerken gevolgd bij jullie en mooie concerten gezien die een speciaal plekje in mijn herinneringen heeft en ik hoop dat het jullie lukt om te blijven bestaan zet hem op !!

Gast

#250

2012-03-29 01:44

Het Zuiderpershuis is al jaren hét forum voor Wereldmuziek in een zogenaamde Wereldstad als Antwerpen. Als ook dat nog wegvalt, verhuis ik voorgoed naar West-Vlaanderen. De Wannes en de Ferre draaien zich om in hun graf.