€200 en nog veel meer: GEEN STIJL

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie €200 en nog veel meer: GEEN STIJL.


Gast

#226

2011-10-20 22:48

prima initiatief.Succes gewenst !

Gast

#227

2011-10-20 22:49

het is al zo moeilijk om toe te geven als je geestelijk niet goed zit,ook voor je naasten,ben je er dan uiteindelijk aan toe zijn die extra kosten weer een belasting dus weer een belemmering om de juiste hulp te zoeken,gr bep

Gast

#228

2011-10-20 22:53

Goed zo, ik ben door omstandigheden ook patient geworden van de GGZ
En als ik niet uit deze situatie kom misschien met de tijd wel werkeloos.
Dan is de eigen bijdrage die ik moet gaan betalen bijna niet op te brengen

Gast

#229

2011-10-20 22:56

Het is belachelijk wat er nu gebeuren gaat. Dan kan je straks geen hulp meer krijgen voor je problemen. Hoeveel zelfmoorden zullen er dan niet komen.

Gast

#230

2011-10-20 22:58

Als dit echt ingevoerd wordt vrees ik voor de gevolgen, die de maatschappij veel meer gaat kosten.

Gast

#231

2011-10-20 23:15

Waarom moeten wij nu al weer gestraft worden?Het is al erg genoeg als je psychische klachten hebt en hulp zoeken is erg moeilijk.De stap om hulp te zoeken zal alleen maar moeilijker worden of mensen gaan geen hulp zoeken omdat ze het niet betalen kunnen.En dan???Zolang alleen met je problemen blijven lopen totdat suicide de eenige oplossing lijkt???In wat voor een weereld leven wij??????Goede psychische hulpverleenig is echt nodig!!!
psychiater
Gast

#232 Onrechtvaardige kostenverhogende bezuinigingen enz.

2011-10-20 23:31

Perfecte schets van de risico's. Probleem is dat onze minister (en haar naar binnen gekeerde ministerie) geen idee hebben van de GGZ én niet kunnen rekenen.
Waar blijft de "Commissie Gelijke Behandeling" ???? Zit die net als onze 2e kamer te pitten bij deze 'waanzinnige' discriminatie?
Wedden dat mw Schippers nooit een depressie heeft gehad?
Waar blijft die parlementaire enquete over de systematische afbraak van de Zorg? Slapen de media nu ook al?
Wel een hoop troep genereren (perverse DBC's, marktwerking en intussen blijven sturen, dubbele boekhouding bij de instellingen, de kosten verhogen door talloze bedrijfjes en instanties die ons budget opvreten ten koste van de zorg) en doorberekenen aan de minst weerbare patientengroep. Minder zorg voor een hogere prijs vanwege een onstuitbare controledwang die geen cent oplevert maar de kosten wel verhoogt.

Geen enkele maatregel wordt geevalueerd. Er komt telkens weer een nieuwe. Meer van hetzelfde doet onze beleidsmakers niet fundamenteel nadenken of ze misschien zelf degenen zijn die veroorzaken wat ze bestrijden.

Geen enkel beleid zit er achter. En de trein dendert maar door. Saneer de zinloze, kostbare en mislukte maatregelen en structuren (CIZ bv) en overhead, inclusief perverse prikkels, en er is geen bezuiniging nodig. Sterker, er kan voor minder meer zorg geboden worden, ook aan patienten die het onvoldoende of niet krijgen.

Bah, wat een zorgeloze, onzorgvuldige en onverschillige overheid. NRC waar blijf je met die zaterdag katern?


Gast

#233

2011-10-20 23:41

Je kunt ook op de verkeerde zaken willen bezuinigen. Het zijn altijd de zwaksten van de samenleving die aan t kortste eind trekken en die lijken op te draaien voor de 'rekening'.Mensen met een psychiatrische stoornis evenals gehandicapten, chronisch zieken, mensen met een verstandelijke beperking, ouderen, en hulpbehoevigen hebben juist de beste zorg nodig, zowel in ziekenhuizen, verzorging, verpleging, dagbesteding, opvang enz. en ik vind het jammer dat wij in de jaren 80, 90 hoog op de ranglijst stonden als Nederland tav gezondheidzorg, GGZ ed. en dat dit nu enorm is gekelderd.Ook toen betaalden mensen ervoor, en u betalen ze ook enorme bedragen voor hun ziektekostenverzekering, maar waarvoor eigenlijk? Het valt niet meer in te dekken, kunt u mij vertellen wat we nu nog kunnen doen om deze groep te helpen en een goed en menswaardig leven te bieden? Hoop dat u hierover na wilt denken......!

Gast

#234

2011-10-20 23:53

ik heb er eigenlijk geen woorden voor vind dit echt vreselijk wat moet ik dan.kan dan geen hulp meer vragen want daar heb ik het geld niet voor leef van een wao uitkering zoals wel meer mensen met de problemen die ik heb.

Gast

#235

2011-10-21 00:00

Eindelijk ga ik een werkzame therapie in voor mijn borderline (dgt). De zorg die ik de afgelopen jaren heb gehad heeft me al veel geld gekost.
Gaat de regering alles wat ik op heb kunnen bouwen nu onder mijn voeten vandaan vegen?

Gast

#236

2011-10-21 00:01

heel goed initiatief. Bedankt!

Gast

#237

2011-10-21 00:33

Prima initiatief!
Carlo Post

#238 Een duidelijk geval van symptoombestrijding

2011-10-21 00:46

Het is deze regering niet ontgaan dat de kosten van de GGZ de pan uit aan het rijzen zijn. Maar de maatregelen die ze nu voorstellen, moet ik helaas rubriceren onder de rubriek symptoombestrijding. De economische crisis toont wat mij betreft ondubbelzinnig aan dat het anders kan en wat mij betreft ook anders moet.
Het najagen van financieel gewin maakt mensen geestelijk ziek. Wannneer hier een cultuur- of mentaliteitsverandering zou kunnen worden doorgevoerd, zal dit aanzienlijk schelen omdat er veel minder mensen geestelijk ziek worden omdat ze de rat race van het financïële gewin niet meer kunnen bij houden.
Ik heb zelf de keuze al gemaakt en ik voel me er wel bij. Wie volgt er?

Gast

#239

2011-10-21 00:51

Het is belangrijk dat de GGz betaalbaar blijft voor de zorgvrager. Geen enkel persoon kiest ervoor om deze zorg nodig te hebben. Door een fysisch defect of een trauma is deze zorg onvervangbaar en nodig. Korting betekent uitval van werknemers, wat uiteindelijk op de lange termijn ons allemaal veel meer gaat kosten aan ZW, WIA en bijstand.

Dus houdt de GGz betaalbaar voor elke zorgvrager die het zo hard nodig heeft, om welke reden dan ook.

Gast

#240

2011-10-21 00:53

De vermaatschappelijking en de zorg voor de meest kwetsbare chronische psychiatrische clienten die in de laatse jaren tot stand is gekomen leidt door deze bezuinigingen tot dakloosheid en verloedering: jammer dat ze niet terecht kunnen in de gekkenhuizen van weleer en op straat geflikkerd worden in deze "zorgzame"samenleving.

Gast

#241

2011-10-21 01:23

Schandalig!!!

Gast

#242

2011-10-21 01:57

Ben zelf net afgebrand in de psychiatrie.
De patienten hebben al zo weinig zakgeld en dan neem je ze dat ook nog af. Straks kunnen ze niet meer roken, kleding kopen etc. Zo worden ze gestraft voor hun ziek zijn. Werk nu bij de dagbesteding binnen GGZ maar daar zijn nu al ad zeggingen omdat mensen bij moesten betalen voor de activiteiten. Treurig!!!Succes met de actie, Evelien
bekijk het maar

#243

2011-10-21 03:05

De rechtse kabinet is er alleen maar voor de mensen met geld in NL.
Chronische zieken mensen die noodgedwongen moeten leven van een uitkering
tellen niet mee, zij worden uitgemaakt voor profiteurs en worden verder uitgekleed.
De elite blijft zich verder verrijken!!! Mensen kom in actie, Marktwerking, liberalisering
ik k*ts van deze woorden.

Gast

#244

2011-10-21 07:14

Vind het zeer onrechtvaardig dat de wintersporter die een been breekt niets hoeft te betalen. Dit terwijl een psychiatrisch patient die een minimum inkomen heeft fors moet inlveren. Dit is onrechtvaardig.

Gast

#245

2011-10-21 08:28

Veel succes met deze actie....
Sammantha
Gast

#246

2011-10-21 08:35

Als ik deze kosten had moeten betalen in de 7 jaar dat ik bij GGZ liep had ik dus een financieel probleem gehad en als Ik dat niet had kunnen betalen had ik een heel groot probleem gehad in mijn leven. ze ontnemen op deze manier mensen de hulp de ze nodig hebben, mensen met long problemen worden toch ook geholpen zonder extreme bijdrage, als de mensen met psychische problemen aan hun lot worden overgelaten wat komt er dan nog van onze samenleving terecht? en maar blijven investeren in Griekenland waar blijft het eigen volk ? word ons eigen volk nu in eens minder belangrijk?!


Gast

#247

2011-10-21 08:37

Deze regering beseft niet wat zij veroorzaakt met deze kaalslag. Over een paar jaar krijgen we met z'n allen de rekening dubbel zo hard terug. Patienten / clienten laten zich straks niet meer opnemen. En komen zo in grote problemen. Gevolg: straks moet er toch weer ingegrepen worden en zijn de kosten dubbel zo hoog.
Er kan zeker nog veel bezuinigd worden in de ggz, maar niet op deze manier

Gast

#248

2011-10-21 09:12

Het is niet professioneel om deze groep patienten in de GGZ harder te treffen dan somatische patientengroepen.

Gast

#249

2011-10-21 09:22

Deze zorg moet laagdrempelig blijven!

Gast

#250

2011-10-21 09:24

Meen eens! Eigen patienten nemen om oneigenlijke redenen afscheid van de ggz en hun behandeling met alle consequenties van dien.