€200 en nog veel meer: GEEN STIJL

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie €200 en nog veel meer: GEEN STIJL.


Gast

#2201

2012-01-23 12:10

Heb bijna een jaar psychiatrische hulp.
Heb afgehaakt i.v.m. de 200 euro eigen bijdrage.

Gast

#2202

2012-01-23 12:43

Belachelijk! alsof je ervoor kiest om ziek te zijn, absurd!

Gast

#2203

2012-01-23 13:01

Schande om de meest kwetsbare groep zieken als overheid harder te pakken dan de groepen die beter voor zichzelf kunnen opkomen. Deze kwetsbare groep is blijkbaar irrelevant voor het electoraal gewin.

Gast

#2204

2012-01-23 13:27

Schande! Hoe moet ik dit gaan doen met een uitkering van 850€ per maand? Ik ben een PTSS-patient en heb hulp hard nodig! Wil weer gaan werken, maar angsten weerhouden me hiervan.
Tot mijn 65e in de WAO blijven?
U wordt vriendelijk bedankt (sic).

Gast

#2205

2012-01-23 14:05

Totale discriminatie van de GGZ patiënten, zelf vindt ik het zeer problematisch om de GGZ niet meer aan te houden, dit zal mij ook zeker niet lukken dus ben ik veroordeeld tot betaling van deze 200 euro extra, hopelijk kom ik straks niet aan ook nog eens een maandbedrag voor opname, dat is het hek van de dam voor mij.
De regering hoor je altijd zeggen dat discriminatie niet mag, tegen geen enkele bevolkingsgroep of richting maar als je wat mankeert waar ik zelf zeker niet om gevraagd heb moet ik daarvoor wel gaan betalen aan zaken wat voor mij zeker geen meerwaarde heeft, de behandeling zal er niet mee vooruit gaan omdat het geld als ik het goed heb toch naar DSW zorg gaat, m.a.w. het is gewoon een inhouding waar iedereen die andere soorten verzorging krijgen mede betaald wordt door patiënten van de GGZ.
En wat ik net al zei, die discriminatie van een bepaalde groep zit mij totaal niet lekker, maar kan je er wat mee? Ik vraag het me af.
By de way, ik heb PTSS dus ben er ook zomaar niet van verlost, dus ook weer een veroordeling op mijn financiële mogelijkheden die echt niet zo rooskleurig zijn als die verantwoordlijke af en toe wel niet denken.


Gast

#2206

2012-01-23 14:19

Kan er niet veel over zeggen, alleen dat ik dit niet zal en kan redden met mijn inkomen en dus mijn behandelaar op zal moeten zeggen tot mijn groot verdriet. Ze moesten eens weten in Den-Haag wat ze de mensen aandoen die al volop in de shit zitten. dank u minister.
ptss is not nice, believe me.

#2207 Re: linda

2012-01-23 14:31

#2179: - linda

U praat over een zeer klein aantal mensen, jammer! Er zijn zeer veel patienten die wel werken of toch zeker minimaal vrijwilligerswerk doen, de aantallen die u in de opvang tegen komt zijn maar de bekende druppel, en waar baselt u over, over dat dagje uit, ik weet niet waar u dat opgevangen hebt, of is het misschien zo dat de patientenvereniging van de u bewuste GGZ dat geoganiseert heeft, daat kan ik inkomen, maar daar moeten die mensen ook een eigen bijdragen aanleveren, er zijn er legio die daardoor niet mee kunnen.
Ik vindt uw reactie erg makkelijk en zeker niet onderbouwd met feiten, zonde dat als u aan de zijlijn staat zoals u zegt om zulke meningen neer te plempen zonder u eens goed in de materie te verdiepen.


Gast

#2208

2012-01-23 16:27

als je overspannen thuis loopt krijg je ook niet direct je geld waar je recht op hebt maar nu moet je wel eigen bijdrage betalen wat als je een gebroken been hebt en je ligt thuis dan niet?? deze kosten worden wel weer op een andere manier doorberekend want graai en graai zijn nog lang niet overspannen laat staan moe overal worden de mensen met een kleinere beurs geplukt door politieke mooipraters en lakse grootverdieners. Laat ze eerst maar eens de dubbele en spookrekeningen aanpakken voordat ze de gaten willen vullen over de rug van mensen die niets tegen kunnen doen maar samen sta je sterker dan je denkt en daarom teken ik deze petitie met vriendelijke groet kreeft 1962

Gast

#2209

2012-01-23 16:31

Een beginnetje....en naar de rechter, tweedeling en stigmatisering verstoot in beginsel tegen de grondwet...!!

Gast

#2210

2012-01-23 18:16

Geachte mevrouw en of mijnheer,
De minister en staatssecretaris Veldhuizen van Zanten dient tegelijk duidelijk te worden gemaakt dat in de omgeving Gouda, GGZ en verslavingszorg NOOIT samenwerken...... NIET EEN ORGANISATIE ZIJN.... DE PETITIE MOET DUS DUIDELIJK MAKEN DAT DIE EIGEN BIJDRAGE NIET ALLEEN VOOR diegene die afhankelijk zijn (helaas!!) van de GGZ maar ook voor hen die in direct BEHANDELCONTACT (GEEN CONT R A C T) STAAN MET b.v. Brijder/Bavo/Bouwman e.d. ABSOLUUT VAN TAFEL MOET...... STIJLLOOS.... Goed initiatief ook als medewerker /ervaringsdeskundige sta ik voluit achter deze afkeuring van het betalen van EXTRA EURO 200,--

met vr. gr.
FvdH

Gast

#2211

2012-01-23 20:13

Sorry, geen woorden voor !!

Gast

#2212

2012-01-23 22:11

Als ik een of twee keer naar een orthopedisch chirurg moet, hoef ik toch ook niet ineens 200 euro te betalen? Waarom dan wel bij een psychiater? Er wordt geld uit zakken van mensen geklopt die vaak al van een uitkering moeten leven. Hiervan krijg ik een vieze smaak in de mond.

Gast

#2213

2012-01-23 22:39

Dit is discriminatie van een groep mensen, die in veel gevallen niet tegen de gevolgen ervan zijn opgewassen. Deze maatregel is buitengewoon ondoordacht.

Gast

#2214

2012-01-24 02:51

Hier zijn eigenlijk geen woorden voor, de zwaksten in de samenleving worden hier weer duidelijk achter gesteld.De minister zou zich moeten schamen , diep treurig is het.

Gast

#2215

2012-01-24 03:04

Ik BAALLLLLLLLLL!!!!!!
HET IS Ronduit schandalig!!! CHRONISCH ZIEKEN EN M.N. PATIENTEN MBT DE GGZ ZORG DE REKENING LATEN BETALEN VOOR DE WANPRESTATIES VAN DE POLITIEK ZELF..........

ZIEK ZIJN IN JE HOOFD DAT IS NIET IETS WAAR JEZELF OM VRAAGT HOOR!!!! DAAR DAN OOK DE REKENING VOOR GEPRESENTEERD KRIJGEN IS NA de afbraak van het PGB HET VOLGENDE DISCUTABELE ONDERWERP WAAR DE POLITIEK DE ALLERZWAKSTE VAN DE MAATSCHAPPIJ MEE BELAST.

HET LIJKT WEL ALSOF DEN HAAG HET EROM DOET DE CHRONISCH (EN/OF GEESTELIJK)ZIEKEN TE JENNEN!!!
Het maakt de AWBZ ZORG NIET GOEDKOPER. ACHTERSTALLIG PSYCHIATRISCH ONDERHOUD KOST DE GGZ UITEINDELIJK NET ZOVEEL EXTRA ALS BV DE ONVERWACHTE KOSTEN AAN EEN AUTO DIE JE NEGEERT. MISSCHIEN KOST HET DE GGZ ACHTERAF WEL vele malen MEER. DE VERWACHTE STIJGING VAN DE OPNAMES IN DE GGZ KLINIEKEN ZIJN KOSTBAARDER DAN DE REGULIERE AWBZ ZORG. DE VERHOOGDE KANS OP EEN PSYCHOSE EN VERWAARLOZING LIJDEN TOT GEVAARLIJKE SITUATIES VOOR DE KINDEREN IN DE MAATSCHAPPIJ. TE LAAT INGEZETTE HULP KOST HEN HUN JEUGD MET ALLE GEVOLGEN VAN DIEN (CIRKEL) OMDAT EEN ONVERWACHTE EN LANGERE OPNAME TOT HOGERE AWBZ UITGAVEN LEIDT.
DE WERWACHTING IS DAT DE MEESTE VRIJWILLEGERS BINNEN DE AWBZ ZORG- EN DE ZG. MANTELZORGERS HIEROP HET KOMENDE JAAR STUK GAAN LOPEN. ZIJ KUNNEN DE WERKZAAMHEDEN NU AL NIET AAN. HOE KAN DE GEM.PATIENT EEN HOGE EIGEN BIJDRAGE BETALEN ALS ZE EEN UITERST LAAG(ONDER HET BIJSTANDNIVEAU) INKOMEN HEBBEN. DIT ALLES IS DE HUIDIGE REGERING BEKEND. TOCH BRENGT RUTTEN DE RUST EN VELIGHEID VAN ONZE SAMENLEVING BEWUST IN GEVAAR.

EEN NIEUWE LOBBY VAN ERICA TERPSTRA IS EEN GOEDE OPTIE!!!!
DUS ERICA TERPSTRA, JOEHOE DAUWTRAPPER VAN HET PGB, HALLO ERICA TERPSTRA, DE PIONIER VAN HET PGB, BESTE ERICA TERPSTA, KOM TOCH OPNIEUW IN ACTIE. NA JOUW BIJZONDERE, SPIRITUELE, VERHELDERENDE EN SERENE REISPROGRAMMA TERUG TE KEREN NAAR DE FRACTIE OM ERVOOR`DE ZIEKE MENSEN VAN NEDERLAND` EN SLECHTS VOOR EEN FRACTIE VAN DE KOSTEN ESSENTIELE BEHANDELING MOGELIJK TE MAKEN EN/OF TE BEHOUDEN. ERICA HET GAAT ZO GOED MET DE BALANS IN JOUW LEVEN!!! GUN DAT JE MEDEMENS OOK EN LAAT DE ZIEKEN OPNIEUW JOUW STEM HOREN....... ZE WACHTEN EROP EN HOPEN DAT JOUW DROOM NIET ZOMAAR LAAT AFBREKEN DOOR EEN STAATSSECRETARIS DIE NIET IN STAAT IS DATGENE TE BEGRIJPEN WAAR JIJ JE ZO VOOR HEBT INGEZET. WELLICHT IS HET SCHIJN MAAR HET GEVOEL JIJ WEET WAAR HET WERKELIJK OM GAAT ALS JE PLOTSKLAPS HULPBEHOEVEND BLIJKT TE ZIJN IS GROOT. ALS DOCENT ZET IK MIJN LEERLNGEN ALLEMAAL EEN DAGJE IN EEN ROLSTOEL. ALS DOCENT ZOU IK DE GROTE MANNEN VAN DE VVD EN PVV ALS 1E WILLEN OPROEPEN VOOR EEN Z.G. ROLSTOEL-RIJTEST.
NA DE DEELNAME AAN EEN MOBILISEREND EN/OF EEN BEGELEIDEND PROJECT KUNNEN DE HEREN MARK RUTTEN EN GEERT WILDERS DE ANDERE KANT VAN DE MEDAILLE LATEN ZIEN EN ONS LEREN WAT HET IS OM B.V. 2 UUR OP JE BEURT TE MOETEN WACHTEN OM B.V. NA HET PROCES VAN DE GROTE BOODSCHAP EINDELIJK VERSCHOOND TE KUNNEN WORDEN, OF NA HET ETEN VAN IETS PLAKKERIGS PAS DE 4E OP RIJ TE ZIJN OM GEWASSEN TE WORDEN. HET PROJECT IS MBT DE ONTWIKKELING EN INZICHTVERRIJKING VAN JONGEREN ZWAAR!! MAAR ALS HET BIJ ADOLESENTEN LUKT, DAN MOET HET INLEVINGSPROCES OOK BIJ POLITICI TE ACTIVEREN ZIJN EN HET DE KAMERLEDEN LUKKEN EEN REDELIJK INZICHT TE VERKRIJGEN OMTREND DE BEPERKINGEN IN HET DAGELIJKSE LEVEN VAN EEN ZIEK MENS. HET BESEF AANWAKKEREN DAT DE REGERING VERANTWOORDELIJK IS VOOR EEN ESSENTIEL STUKJE HUMANITEIT T-A-V- DE ZIEKE MEDEMENS.
OMDAT HET BIJ JONGEREN GOED AAN TE LEREN IS GAAN WIJ OP SCHOOL HIERMEE DOOR.
EN ZOUDEN DE HEREN (EN DE DAMES VAN DE REGERING HET EIGENLIJK OOK MOETEN DOEN) (SLECHTS 1 DAGJE!!!) DAN IS HET VERMOGEN OM JE WERKELIJK IN TE LEVEN IN DE DAGELIJKSE PROBLEMEN VAN DE ZIEKE MEDEMENS VOOR ALTIJD VERANDERD.
DE IMPACT IS GROOT EN DE VERANDERDE BLIK OP DE AWBZ ZORG IS VOOR IMMER EN ALTIJD GEWIJZIGD.
DOOR WERKELIJK AAN DEN LIJVE TE EVRVAREN HOE HET IS OM DAG IN EN DAG UIT GEESTELIJK EN-OF LICHAMELIJK BEPERKT TE ZIJN VERANDERD JE KIJK OP HET LEVEN. OOK PLAATST HET DE ACHTELOZE OPMENRKING VAN `DOE EENS NORMAAL JOH` IN EEN VOLLEDIG ANDER DAGLICHT, DAAR DEZE GROEP MENSEN ER ALLES VOOR OVER HEEFT OM 1 DAGJE NORMAAL TE KUNNEN ZIJN...

PRAKTIJKGERICHT ONDERWIJS OM INFORMATIE TE VERWERVEN ZOU IN DE 2E KAMER SNEL INGEVOERD MOETEN WORDEN. DE VVD KAN DIT OP WAARDIGE WIJZE REGELEN....DAT IS TOCH NET IETS VOOR JOU!!!!!!
Geef die Mark Rutten MAAR eens van katoen. AlS AL dat LOBBYEN UITEINDELIJK helemaal voor niets BLIJKT TE ZIJN GEWEEST HEB JE OOK GEEN EER VAN JE WERK .
Voor mijn dochter kan er nu OPEENS WEL ZORG IN EEN HOGERE KLASSE GELEVERD WORDEN. PER DIRECHT IS ER OPEENS GELD beschikbaar. DIT IS 2X ZOVEEL dan ik ooit in PGB vorm mocht ontvangen...............ik snap er niets meer van!!!!!! WAAROM noemt de VVD HET OPHEFFEN VAN HET PGB bezuinigen====== DE ZORGKLASSE GAAT VOOR Z.I.N WEL OMHOOG, IK MOET HET ACCEPTEREN EN KAN ER NIETS MEER AAN DOEN.
WETEN ZE IN DEN HAAG EIGENLIJK wat ze ME AANDOEN ZE DRIJVEN FRISSE NIEUWE ZZPERS ALS HULPVERLENERS NAAR HET RANDJE VAN DE AFGROND. WERKELOOS EN GEEN RECHT OP EEN UITKERING ENNE ons belastiggeld GAAT OP AAN LOGGE PEPERDURE ZORGORGANISATIES die veel minder zorg leveren dan DE ZZPERS (INDIVIDUELE begeleiders) deden voor een VEEL lager bedrag.
MARK RUTTE EN COLLEGAS IS DIT NEDERLAND OP ZN SMALST OF NIET.....VOORAL NIET NAAR DE FANANCIELE BEREKENINGEN KIJKEN EN VEEL VEEL MEER GELD GAAN UITGEVEN AAN ONGEWENSTE ZORGINSTANTIES. ONTZETTEND JAMMER VAN ALLE EFFORT DIE DE BRANCHE HEEFT GELEVERD DE AFGELOPEN JAREN, HET LIEP GOED MET DE AWBZ ZORG.......EN MINDER BEWEGINGSVRIJHEID OM Z.G. UITGAVEN BEREIKEN OVER DE RUGGEN VAN DE ERNSTIG BEPERKTE EN ZIEKE MENSEN VAN DE SAMENLEVING IS .

Insuline wel, serotine en melatonine niet....over discriminatie gesproken. Nederland loopt ervan over.

Gast

#2216

2012-01-24 09:46

dit moet anders!

Gast

#2217

2012-01-24 13:11

Dit alles is te gek voor woorden en bevestigd de vooringenomenheid van de minister en dit kabinet. Bezuinigen op nutteloze commissies en adviesorganen zou wellicht een effectievere wijze van wegwerken van tekorten opleveren. Wel jammer voor de vriendjes van het kabinet.

Gast

#2218

2012-01-24 13:24

eigenbijdrage ggz is stigmatisered/discriminerend
geld hier niet art 22 van de VN v.d. rechten van de mens???
of de zorgbehoevende zelf een keuze hebben?
laat hen geen speelbal zijn van deze regering
men moet kappen met marktwerking en geen drempel leggen voor clienten

de eigenbijdragen heeft niets van doen met bewustwording van de kosten voor de zorg

een extra bijdrage moet men maar vragen na het breken van een been na een skivakantie of een ziekte opgelopen in een tropisch land maar niet van mensen die het al moeilijk hebben.
ik steun deze petitie
mensen met een psychische aandoening vragen al moeilijk om hulp en moeten zeker geen drempel hebben door extra te betalen.
de eigen bijdrage moet voor de ggz worden gekapt.
waar is onze solidairiteit?

Gast

#2219

2012-01-24 14:16

Veel GGZ-patiënten hebben vaak een uitkerinkje waarvan ze net of net niet rond kunnen komen (zoals mijn man) of hebben hun hele leven nog niet kunnen werken zonder uitkering(zoals ikzelf). En wij zouden voor een groot deel onze eigen zorgkosten moeten ophoesten, en mensen, waar het geld (dankzij hun gezondheid) met bakken binnenstroomt, mogen 50% hypotheekrente blijven aftrekken ???? over solidair gesproken.............

Gast

#2220

2012-01-24 17:54

De zwakste groep het hardst aangepakt. Een makkelijker prooi is er in Nederland niet te vinden. Heren politici blijf naar jullie tabellen kijken, kijk niet naar het leed dat jullie ons aandoen. Omdat we het alleen niet kunnen is het goed dat deze petitie er is. Achter elk nummer staat een persoon deze persoon is geen nummer die een tabel, rekensom complementeerd met een gelukte bezuiniging.

Gast

#2221

2012-01-25 09:23

mag de regering zomaar discrimineren??
waarom moeten mensen met een psychische aandoening extra betalen
Waar gaat dit eindigen.
Schaamteloos wort hier geld weggehaald bij de zwaksten.
Deze bezuiniging is het WANBELEID VAN DE ZORG
moet de zwakkeren de rekening betalen van de graaiende/gokkende bankiers betalen
het is absuurd,
hier wordt fundenmanteel mensen onrecht aangedaan.
bovendien is deze extra eigenbijdrage stigmatiserend/discriminerend.
of zorgbehoevende zelf een keuze hebben
waarom het geld weghalen op mensen die al genoeg pech hebben,schaamteloos.

een ideeetje voor deze regering voor geld....
wat te denken over de hypotheekrente aftrek???

VERLOS MIJ VAN DEZE VREGERING

t IS TIJD VOOR NIEUWE VERKIEZINGEN

wie brengt deze regering voor de rechter of voor het hof van de mensen rechten.

welke psychiater/advokaat kan helpen

deze maatregel moet van tafel
dit is totale discriminatie
gezondheidszorg is niet meer voor iedereen gelijk
waar is onze solidariteit gebleven in dit land.

Verlos ons van deze regering!!!!!!!!!!!!

Anonymous

#2222

2012-01-25 11:01

Teken deze petitie ook even aub:

http://www.petities24.com/haal_gtst_van_de_buis

Alvast bedankt

Gast

#2223

2012-01-25 11:25

Zo krijg je mensen die wel willen werken maar niet kunnen om psychische reden natuurlijk nooit aan het werk. Korte termijn denken.

Gast

#2224

2012-01-25 12:07

Helemaal mee eens! Deze kwetsbare groep mensen moet niet nog hogere drempels hoeven nemen voor hulpverlening.

Gast

#2225

2012-01-25 13:44

Ik vind het absurd om een groep bezuinigingen op te leggen en een andere weerbaarxcdere groep niet( lichamelijk zieken). Wat is dat een laffe daad.
De consequenties zijn: ongezondere mensen meer daklozen,meer woninguitzettingen , nog meer armoede etc. etc.