€200 en nog veel meer: GEEN STIJL

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie €200 en nog veel meer: GEEN STIJL.


Gast

#2176

2012-01-18 12:40

Deze vorm van discrimatie is ook nog gelegaleseerd door minister Schippers. Schandalig!!

Gast

#2177

2012-01-18 15:03

Nog meer plukken van mensen die het al moeilijk
genoeg hebben, schande

Gast

#2178

2012-01-18 16:06

Fijn te lezen over actie omtrent deze scheve bezuinigingen;
Zelf ben ik er niet toe in staat en ben blij met mensen die zich hier sterk voor maken.
Succes, Groeten en Dank.........Peter.......

Gast

#2179 linda

2012-01-18 18:16

Ik lees veel berichten over niet kunnen werken ik loop zelf bij de ggz en er zijn daar echt wel mensen die kunnen werken het is eerder het willen werken of het niet willen werken
de ene zal meer aankunnen dan de andere en de lat hoger liggen voor zichzelf dan de ander
maar wat er nu gebeurd is dat mensen worden afgekeurd en nooit meer aan het werk gaan dat is verkeerd voor iedereen is het verschillend maar nooit meer kunnen werken dat gaat er bij mijn niet in je ken aangepast werk zoeken of in een sociale werkplaats en net hoeveel uur wat jij aankan als je op de activiteitencentrums kijk zitten mensen de hele dag te roken of te drinken op een stoel te zitten daar knap je echt niet van op als je bezig bent heb je afleiding
en zal je eerder opknappen verder worden er spelletjes gedaan of uitstapjes dat is even leuk maar ze kunnen beter voor dat geld therapien aanbieden of begleiding naar aangepast werk of wat jij nodig hebt en als deze dingen gebeuren zullen vele mensen opknappen want nu blijfen vele mensen stil staan of komen niet meer aan de bak horen nergens bij dus er zitten ook goede dingen aan de bezuinigen ze zullen het nu met minder geld moeten doen en met betere plannen moeten komen wat beter werkt want dat er van de belastingbetaler maar leuke dingen worden gedaan dat ken niet bied therapien werkplekken cursussen aan daar is het geld voor bedoelt en niet voor een leuk dagje weg

Gast

#2180

2012-01-18 20:26

Ik vind deze petitie een goede zaak aangezien de zwakkeren in onze samenleving weer eens de klos zijn. Zoals vaak het geval is.

Gast

#2181

2012-01-19 18:16

Schandalig, het paard achter de wagen spannen.

Het is echt geen lolletje om gebruik te moeten maken van deze hulp. Nu al is het in de zorg te merken. Waar zijn we met zijn allen mee bezig, dat we dit tolereren.

Je zult er maar mee aangemaakt zijn.
Ik kan zo wel doorgaan, over het hoofd van weerloze mensen geld zien te besparen.
Het zou een genereus gebaar zijn wanneer de goed gesitueerden zich eens ergens van bewust worden. Dikke vakantie's en maar shoppen, dat is voor deze groep niet mogelijk. SCHANDE

Gast

#2182

2012-01-20 00:33

Ik werk als ervaringsdeskundige binnen de ggz. In de afgelopen drie jaar heb ik de kwaliteit van zorg in zien storten. Ik ben dus zelf ook psychiatrische patient en moet ook die 200,00 euro betalen.dat kan ik best maar ik ga de inning wel frustreren. Hoe meer geld het innen gaat kosten, hoe sneller we weer van die maatregel af zijn. Tot nu toe zijn zowel het CAK en de zorgverzekeraars niet van plan zijn om te gaan innen want de administratie schijnt duurder te zijn dan die maandelijkse boete van 145,= die patienten krijgen omdat ze opgenomen moeten worden. Dus: maak het extra duur11111
Ans

Gast

#2183

2012-01-20 08:52

Ik ben zelf een cliënt en zit in de cliëntenraad van Mediant.
Ik vind het ronduit belachelijk dat als je psychische hulp nodig hebt je hier ook nog extra voor moet betalen.
Je kiest er niet voor om psychisch ziek te worden.
Maar ik ben bang dat merendeel van de cliënten de GGZ vaarwel zullen zeggen door deze regeling. En dat voorziet de regering niet.
Hierdoor zullen mensen die uiteindelijk hulp nodig hebben, problemen geven, en dan alsnog gedwongen opgenomen moeten worden.
Dit kost de regering alleen maar meer geld.
Aangezien er dan politie bij te pas moet komen.
Ook bestaat de kans dat mensen zichzelf wat aan zullen doen, waarvoor de regering dan wel verantwoordelijk is.
Men weet niet wat ze de mensen aan doet met zulke maatregelen.
Er heerst hierdoor veel onrust bij de cliënten.
Dit is toch niet de bedoeling van de regering, lijkt mij.

Anjes


Gast

#2184

2012-01-20 08:56

er wordt fundamenteel onrecht gedaan aan mensen door te zeggen dat basiszorg voor ieder toegankelijk is

Gast

#2185

2012-01-20 09:00

het doet fundamenteel onrecht aan mensen door te stellen dat basiszorg voor ieder toegankelijk is
Bobb

#2186

2012-01-20 11:58

Prima actie, wat de politici doen om minima nog verder in de ellende te storten is walgelijk.
En dat alles voor de heilige ideologie van de vrije markt, schande mark rutte cum suis

Gast

#2187

2012-01-20 16:19

Ik vind het een belachelijk idee dat mensen bij moeten betallen voor geestelijke zorg. Als iemand een been breekt zeggen ze ok niet betaal maar bij. En GGZ is net zo belangrijk als gewone gezondheiszorg

Gast

#2188

2012-01-20 18:11

In gezin met 2 kinderen en vader met autisme probeer je jaren lang je als partner in te zetten om de boel draaiende te houden.Een grote bezuiniging voor de regering,omdat je zo veel zelf doet.Loop je zelf dan vast,ga je hulp zoeken en mag je als dank een hoge eigen bijdrage betalen van 200 euro, terwijl de kosten van de gezinsleden ook al extra hoog zijn. Ministers NIET bedankt voor deze bezuinigingen

Gast

#2189

2012-01-20 22:29

Dus als je steeds terugkerende tumoren krijgt of hernia's om maar eens wat te noemen dan krijg je de behandeling die nodig is maar als je terugkerende depressies hebt niet.En juist dit gebied is al zo moeilijk te behappen voor patient en omgeving omdat het helaas vaak nog erg ongrijpbaar is.En daarom moet nu de patient er als straf nog extra gaan bijbetalen?!
Belachelijk.degene die dit heeft bedacht moet ook z'n grijze massa maar eens na laten kijken want hier vallen toch echt grote gaten in.

Gast

#2190

2012-01-21 11:12

het is absurd dat dit gebeurd in NL. hoe werk je in de hand dat het nog meer gaat kosten omdat mensen opgenomen moeten worden doordat mensen niet meer geholpen kunnen worden omdat ze het niet meer betalen kunnen. eigen risico ziekenfonds, eigenbijdragen CAK en nu ook nog eens eigenbijdrage GGZ en andere instellingen. geef maar wat minder uit aan het buitenland en help eerst je eigen volk.

Gast

#2191

2012-01-21 13:52

Ik maak het al mee, sommige van mijn cliënten - en de meeste hebben een bipolaire stoornis - kunnen het echt niet betalen en overwegen te stoppen. Als het echt fout gaat krijgen ze dan hulp van de crisisdienst, dat kost ze niets. Het aantal opnames zal stijgen... is dat ambulantisering?

Gast

#2192 Re:

2012-01-21 19:23

#7: -  

 

Cindy

#2193

2012-01-21 19:23

Inderdaad onbegrijpelijk!

Gast

#2194

2012-01-22 01:50

Geachte Minister Schipper;

Heb een Paniek/Agrofobie en Ptss.
Heb een mina ben niet in staat te werken.
Ervaar de bezoeken bij de Psyocoloog als
een steun en voor- uitgang.
Zonder de bezoeken aan de GGZ.
Zou,Ik achteruit gaan.
En er verder, Er alleen voor staan!

Zodat Ik U wil vragen deze situatie te herzien!

Afz; Helena


Gast

#2195

2012-01-22 11:08

Ben zelf iemand met heftige psychische problemen. Sinds kort weet ik dat ik BPS heb. Moet er niet aan denken een eign bijdrage te moeten gaan betalen. Dan moet ik overwegen de therapie te stoppen en dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Gast

#2196

2012-01-22 17:03

Absurd natuurlijk...moet je kijken als zij zelf of een van hun dierbaren in hetzelfde pakket komen te staan!
Hah, dan piepen ze wel anders...

Gast

#2197

2012-01-22 22:34

We geven geld weg aan landen die teveel uitgegeven hebben maar hier wort de gezonheidszorg voor mensen zoals wij(degene met de kleinste inkomen)onbetaalbaar.
Als dit door zou gaan en de mensen met een stoornis niet geholpen worden doordat ze het niet kunnen betalen,wort het een gaos .Het is juist de bedoeling dat mensen met een stoornis gewoon hun hulp kunnen krijgen anders worden het losgeslagen projectielen en je kunt ze niet eens straffen,want die mensen willen hulp,maar kunnen het niet betalen.Weer een goede stap hoor regering!!! Maar niet heus.

Gast

#2198

2012-01-22 23:55

Goed initiatief, Herman!

Gast

#2199

2012-01-23 11:46

maak van patiënten aub geen slachtoffers

Gast

#2200

2012-01-23 11:52

Alsof je er zelf voor kiest om gek te zijn! Als mensen geen hulp zoeken voor hun psychische aandoeningen, kost dat de maatschappij op termijn veel meer geld.