€200 en nog veel meer: GEEN STIJL

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie €200 en nog veel meer: GEEN STIJL.


Gast

#2151

2012-01-13 20:30

Zijn we gek geworden in Nederland?!
Xandra Russel (geen behoefte aan pseudoniem)
Gast

#2152

2012-01-14 00:57

Bijna met dezelfde bewoordíngen als die van Dhr. Groen, heb ik dhr. Roemer benaderd, evenals Radar. Dhr. Roemer verwees naar enkele artikelen waarin ook de SP zijn verontwaardiging uitspreekt. Helaas blijkt dit dus niet geholpen te hebben.

 Ik hoop nog op een positieve reactie van radar.

M.i is wat hier gebeurt tevens onwettig. ik heb er de wet gelijke behandeling op nageslagen en daarin staat dat de overheid m.b.t. tot diensten geen onderscheid mag maken t.a.v een aantal groepen, waaronder zieken!!!


Gast

#2153

2012-01-14 13:53

Voor mij is het pure discriminatie. Iemand die naar een KNO-arts gaat, hoeft dit toch ook niet te betalen? De zwaksten in de samenleving zijn opnieuw de pineut. Mensen die hard hulp nodig hebben, zullen zich laten afschrikken, omdat ze dat geld er gewoon niet voor hebben. Deze mensen moeten vaak al rond zien te komen van een uitkering. Ik vrees dat er veel meer gevallen van suïcide gaan komen en dat er in de ggz ontslagen gaan vallen. Ik vraag me af of deze maatregel niet rechtstreeks ingaat tegen de (grond)wet die discrinminatie verbiedt.

Gast

#2154

2012-01-14 22:14

Ik hoor ook bij deze groep en wordt ook deze bezuinigingen gepakt.
levensonderhoud is een wajonguitkering en heb 250 euro om van te leven en met deze ingreep houd ik 90 euro over.

Gast

#2155 Re:

2012-01-14 22:16


Gast

#2156

2012-01-14 22:17

bezuinigingen Schippers

Gast

#2157

2012-01-15 12:50

Achterlijke maatregel. bij een gebroken been wordt ook al je benodigde zorg vergoed!! Hoezo dit onderscheid?!

Gast

#2158

2012-01-15 14:58

Mensen met een steeds terug kerende aandoening elke keer weer laten betalen is een belachelijke zaak, daar we genoeg betalen voor de zorgverzekering. En deze mensen zijn er niet om de zakken van de aandeelhouders te vullen.

Gast

#2159

2012-01-15 18:45

ik wist niet dat we (de regering) in Nederland zomaar mogen discrimineren;
als je epilepsie hebt hoef je niet te betalen voor je behandeling (medicijn depakine), maar als je een bipolaire stoornis hebt en je gebruikt hetzelfde medicijn (depakine) dan moet je daar voor ineens 200 euro per jaar gaan betalen. Kan iemand mij uitleggen hoe dit mogelijk is in dit land?

Gast

#2160

2012-01-15 20:41

t moet niet gekker

Gast

#2161

2012-01-15 20:55

Onze bezuinigen gaan ten koste van de gezondheidszorg,en mensen vragen niet om ziek te zijn, het overkomt je.
Ik vraag mij af, waar dit gaat eindigen.

Gast

#2162

2012-01-15 21:24

ik onderschrijf deze petitie volledig.
ik vindt het een grof schandaal dat de regering op deze manier probeert de tekorten terug te dringen die ze zelf met hun lakse optreden tegen de graaiende en gokkende bankiers hebben laten ontstaan.

Gast

#2163

2012-01-15 22:00

Wordt hoog tijd gezamelijk aktie te ondernemen.
Mensen met een klein inkomen zijn altijd de duppe.

Gast

#2164

2012-01-15 22:52

Deze maatregel moet zo snel mogelijk terug gedraaid worden!

Gast

#2165

2012-01-16 01:39


Gast

#2166

2012-01-16 13:23

goede actie, laat ze eens wakker worden

Gast

#2167

2012-01-16 13:40

Stop de dicriminatie van mensen met een psychiatrische ziekte en laat hen niet aan hun lot over!

Gast

#2168

2012-01-16 15:30

Ik ga enorm leiden onder deze verzwaring van de kosten, zeker nadat ik door de crisis ook mijn baan ben kwijt geraakt. En inderdaad is het discriminerend. Het is toch ook een feit dat de maatschappij omgaat met mensen op een manier waardoor er steeds meer betaalde geestelijke zorg nodig is. Want voor vriendschappelijke en collegiale geestelijke zorg is geen tijd en geld meer. (O ja, erover praten met familie of vrienden voor geestelijke zorg ... is niet gemakkelijk, vaak vinden ze het erg moeilijk om over te praten en gaan ze liever over op een ander onderwerp.) Je moet je werk doen, liefst onder hoge druk en niet piepen. Ondertussen lopen er ongelooflijk veel mensen rond met een depressie en niemand kan het zien. Misschien is dat nu ook juist waarom er zo makkelijk op bezuinigd wordt. Het is niet zichtbaar.

Als al die mensen nu eens hun arm in het gips zouden doen, dan zouden we kunnen zien hoe het er voor staat in Nederland.


Gast

#2169

2012-01-16 15:53

Het is absurd dat wanneer je veel hulp nodig hebt (en dus al een laag inkomen hebt en bijkomende kosten) je meer moet betalen... erg dubbel...

Gast

#2170 jan

2012-01-16 23:08

De eigen bijdrage van patienten moeten ze terug draaien maar de bezuinigen op de ggz zijn goed
als je zie wat die Bestuurders Directeuren verdienen nou daar ken echt wel wat van af
en alle medewerkers van de ggz komen nou in opstand vanwege de bezuinigen maar komen ook op voor hun eigen belang te bang hun baan te verliesen dus doe nou niet dat jullie opkomen voor die eigen bijdrage van de client want dat zal jullie een rot zorg zijn er zijn tijden geweest dat er veel te veel geld naar de ggz ging maar het werd niet goed besteed of verdween in de verkeerde zakken of komt niet op plekken aan of word niet besteed waar het wel aan besteed moet worden
en om nou te zeggen dat er meer zelfmoorden of overlast zou komen nou dat was er ook dat er wel geld was dus dat zegt ook wat
als je zie dat er op een woonvorm 5 begleiders in het zonnetje aan de koffie zitten nou dat ken echt wel minder en het zou mooi zijn als de begleiders dan eens de clienten geven waarvoor ze daar zitten wat ze nodig hebben voor de een is dat een baan voor de andere zelfstandig gaan wonen voor de ander zich verzorgen maar die laatste dingen besteden ze geen aandacht
mensen vol proppen met pillen en zout houden daar verdient men aan en is men zeker van ze baan
stel je voor dat je ze allemaal eens therapie geef of structuur of naar een werkplaats helpt of een sportschool dan worden ze beter en verliest de ggz ze uit het oog
de ggz krijgt nu minder geld en zal er slimmer mee om moeten gaan verder zullen ze concurentie krijgen als andere instellingen het zelfde aanbieden of met betere plannen komt voor minder geld dan zullen er een hoop overstappen
zelf gooit de ggz opname afdelingen dicht vanwege dat ze clienten meer thuis gaan behandelen dat heb niks met de bezuingen te maken maar met beleid dan denk ik jah dat zal gaan werken dus niet iemand die zwaar depressief is of in de war of een Psychose hebt in de avond en in de nacht wat dan?dan werken medewerkers niet in die uren dus dat schiet lekker op en als de ggz zo overtuigt is van dit plan dat dit gaat werken waarom dan al die jaren die opname afdelingen?lekker een zootje geld over de balk gesmeten en is veel voor niks geweest wat een beleid zeg zo geweldig is de ggz niet regelmatig in het nieuws geweest dus hou op met op de poletiek af te geven want iedereen moet bezuingen en alle zorg instellingen de ggz is niet de enige

jan

#2171

2012-01-16 23:09

De eigen bijdrage van patienten moeten ze terug draaien maar de bezuinigen op de ggz zijn goed
als je zie wat die Bestuurders Directeuren verdienen nou daar ken echt wel wat van af
en alle medewerkers van de ggz komen nou in opstand vanwege de bezuinigen maar komen ook op voor hun eigen belang te bang hun baan te verliesen dus doe nou niet dat jullie opkomen voor die eigen bijdrage van de client want dat zal jullie een rot zorg zijn er zijn tijden geweest dat er veel te veel geld naar de ggz ging maar het werd niet goed besteed of verdween in de verkeerde zakken of komt niet op plekken aan of word niet besteed waar het wel aan besteed moet worden
en om nou te zeggen dat er meer zelfmoorden of overlast zou komen nou dat was er ook dat er wel geld was dus dat zegt ook wat
als je zie dat er op een woonvorm 5 begleiders in het zonnetje aan de koffie zitten nou dat ken echt wel minder en het zou mooi zijn als de begleiders dan eens de clienten geven waarvoor ze daar zitten wat ze nodig hebben voor de een is dat een baan voor de andere zelfstandig gaan wonen voor de ander zich verzorgen maar die laatste dingen besteden ze geen aandacht
mensen vol proppen met pillen en zout houden daar verdient men aan en is men zeker van ze baan
stel je voor dat je ze allemaal eens therapie geef of structuur of naar een werkplaats helpt of een sportschool dan worden ze beter en verliest de ggz ze uit het oog
de ggz krijgt nu minder geld en zal er slimmer mee om moeten gaan verder zullen ze concurentie krijgen als andere instellingen het zelfde aanbieden of met betere plannen komt voor minder geld dan zullen er een hoop overstappen
zelf gooit de ggz opname afdelingen dicht vanwege dat ze clienten meer thuis gaan behandelen dat heb niks met de bezuingen te maken maar met beleid dan denk ik jah dat zal gaan werken dus niet iemand die zwaar depressief is of in de war of een Psychose hebt in de avond en in de nacht wat dan?dan werken medewerkers niet in die uren dus dat schiet lekker op en als de ggz zo overtuigt is van dit plan dat dit gaat werken waarom dan al die jaren die opname afdelingen?lekker een zootje geld over de balk gesmeten en is veel voor niks geweest wat een beleid zeg zo geweldig is de ggz niet regelmatig in het nieuws geweest dus hou op met op de poletiek af te geven want iedereen moet bezuingen en alle zorg instellingen de ggz is niet de enige


Gast

#2172

2012-01-17 13:10

dit land is kapot gemaakt door meneer balkenende
we zijn nu een zielig op amerikaans leest gebaseerd
land.

Gast

#2173

2012-01-17 18:00

dit neoliberale monster-kabinet zaait ellende en verderf onder de zwakken en armen
de eerste stap naar een politiestaat door de rijken geregeerd
succes is een keuze!
bezuinigen

#2174 saskia

2012-01-17 19:38

Therapeuten Psychiater Psycholoog moeten ze erin houden bij de ggz
maar woonvormen opnameafdelingen activiteitencentrums zouden meer ervaringsdeskundige moeten komen of heel meschien vrijwilligers op de ggz moet er bezuinigd worden de grootste kostenpot is het personeel dit ken opgevuld worden en de zorg blijft of word meschien wel beter en de patienten vallen niet buiten de boot nu werk er vaak personeel wat te slecht opgeleid is of te weinig ervaring hebben en de ballen verstand er niet van hebben

Gast

#2175

2012-01-18 05:09

Zal nooit meer aan het werk kunnen. Heb schizofrenie.Heb de behandeling na 10 jaar beeindigd.
Mijn huisarts wil niet op de stoel van de psychiater gaan zitten. Ik geef deze wel gelijk. Allen ben ik het slachtoffer en velen om mij heen.Als er iets aan mijn medicatie moet veranderen stuur mijn huisarts mij naar de psychiater en word ik gedwongen te betalen.
Omgekeerde realiteit, tunnelvisie, korte termijn politiek. Stel ik ga op skivakantie. Ik ben psychisch in orde, lichamelijk in goede conditie. Na 2 dagen verblijf breek ik tijden het skieen mijn been.
Ik word teruggevlogen naar Nederland. Vervolgens mag ik uitspreken welk ziekenhuis mijn voorkeur heeft. Ik word naar binnen gereden, hoef geen kaartje te kopen en na een week mag ik naar huis. Voor ik vertrek wordt mij verteld dat ik nog eens zonder kaartje terug mag komen, voor controle. Deze mensen kiezen uit vrije wil voor een skivakantie. Dan ben je ook verantwoordelijk voor jezelf mocht het mis gaan. Dat betekend een eigen risico van 200 euro of meer.Deze mensen zoeken het risiso op terwijl ze wilsbekwaam zijn. Laat hun maar betalen. Deze mensen hebben een stuk hoger inkomen dan mensen van de GGZ. Wij hebben een aangeboren afwijking waar wij niet voor hebben gekozen. Nu opeens



Zal nooit meer aan het werk kunnen. Heb schizofrenie.Heb de behandeling na 10 jaar beeindigd.
Mijn huisarts wil niet op de stoel van de psychiater gaan zitten. Ik geef deze wel gelijk. Allen ben ik het slachtoffer en velen om mij heen.Als er iets aan mijn medicatie moet veranderen stuur mijn huisarts mij naar de psychiater en word ik gedwongen te betalen.
Omgekeerde realiteit, tunnelvisie, korte termijn politiek. Stel ik ga op skivakantie. Ik ben psychisch in orde, lichamelijk in goede conditie. Na 2 dagen verblijf breek ik tijden het skieen mijn been.
Ik word teruggevlogen naar Nederland. Vervolgens mag ik uitspreken welk ziekenhuis mijn voorkeur heeft. Ik word naar binnen gereden, hoef geen kaartje te kopen en na een week mag ik naar huis. Voor ik vertrek wordt mij verteld dat ik nog eens zonder kaartje terug mag komen, voor controle. Deze mensen kiezen uit vrije wil voor een skivakantie. Dan ben je ook verantwoordelijk voor jezelf mocht het mis gaan. Dat betekend een eigen risico van 200 euro of meer.Deze mensen zoeken het risiso op terwijl ze wilsbekwaam zijn. Laat hun maar betalen. Deze mensen hebben een stuk hoger inkomen dan mensen van de GGZ. Wij hebben een aangeboren afwijking waar wij niet voor hebben gekozen. Nu opeens moeten wij, als kwetsbaren de rekening betalen van mensen die wel bewust, heldere besluiten kunnen nemen. Laat ze dan ook maar betalen. Wij zien deze maatregel als een vorm van discriminatie. Is het misschien wat om een proefproces te starten? Bij vrijwillige opname betaal je meteen 145 euro, de eerste maand. Word je gedwongen opgenomen betaal je de eerste maand niets. Pas in de tweede maand van de opname wordt verwacht dat je 145 euro maandelijks gaat betalen.Dan laat niemand zich meer vrijwillig opnemen, een te hoge drempel voor velen. Dan zal het aantal gedwongen opname's expliciet doen stijgen.Ik zeg tegen iedereen:niet betalen en als het wel moet: BETALING ONDER PROTEST. Dit kun je eenvoudig toevoegen als je internet bankiert. Bij omschrijving invullen.Mocht de wet toch nog veranderen of gunstig bijgesteld worden, sta je een stuk sterker om je geld terug te krijgen.Bovendien laat het protest maandelijks/jaarlijks zich keer op keer weer horen. Wat de GGZ al zegt zo lang mogelijk NIET betalen. Mocht je er niet meer onderuit komen doe dan "BETALING ONDER PROTEST".
Blijf protesteren en vraag bij je werk of scholing aan je werkgever deze vergoeding van 200 euro te betalen.

Groeten Leo