€200 en nog veel meer: GEEN STIJL

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie €200 en nog veel meer: GEEN STIJL.


Gast

#2251

2012-01-31 08:43

dit soort bezuinigingen zijn uiteindelijk geen bezuinigingen, zonder hulp op tijd kost een ziek mens uiteindelijk toch meer.

Gast

#2252

2012-01-31 09:58

Het is van de zotte, dat mensen die het al moeitlijk genoeg hebben, het nog moeilijker gaan krijgen? Al die bezuinigingen is al zwaar genoeg. Het maakt het alleen maar moeilijker zo!! Pak dan de gene die het wel kunnen missen zonder in de problemen te komen. Ik ben heel erg voor dit soort acties en mag van mij wel vaker.

Gast

#2253

2012-01-31 17:47

Hiermede geef ik steun aan vooral het argument dat je ook niet meer hoeft te betalen als iemand met een lichamelijke ziekte/ lichaam rn geest is een!

Gast

#2254

2012-01-31 18:13

Heel goed idee. waarom iemand die met wintersport een been breekt geen eigen bijdrage hoeft te leveren en iemand die ondersteuning van de GGZ nodig heeft wel.
Absurde discriminatie.

Gast

#2255

2012-01-31 20:12

goed initiatief!!!!!!!!!!!

Gast

#2256

2012-02-01 03:13

Goed initiatief, maar het lijkt erop dat niets of niemand in staat is dit kabinet wakker te schudden.
Niet blij

#2257 Kabinet wordt wakker

2012-02-01 03:20

Dit kabinet gaat pas piepen als ze zelf aan de beurt zijn.
Stem dit kabinet weg

#2258 Discriminatie!

2012-02-01 03:21

Waarom hoeft een gezond iemand die op wintersport zijn of haar been breekt geen eigen bijdrage te betalen?

Gast

#2259

2012-02-01 03:59

Edith had beter onder de lamp kunnen gaan staan!
Wat een lampje allemaal niet kan veroorzaken bij haar, ga maar naar de buurvrouw mevrouw Schippers.

Gast

#2260

2012-02-01 14:52

veel mensen die bij de ggz lopen hebben geen baan maar een wajonguitkering. hoe kunnen die nu zoveel geld betalen aan een eigen bijdrage. belachelijk. hoe kom ik in de financiele moeilijkheden??????

Gast

#2261

2012-02-01 15:17

onmogelijk voor mensen met minimum of die daar net even boven zitten en nergens aanspraak op kunnen maken...
geen behandelingen meer mogelijk dan met alle gevolgen van dien
telegraaf

#2262 telegraaf

2012-02-01 16:46

Laat de managers en directeuren in de ggz maar wat inleveren hun kunnen het missen zonder clienten hebben hun geen werk als clienten wegvallen zullen hun het gaan merken dan heb ik het nog niet eens hoeveel de ggz moet bezuinigen vele afdelingen en ontslagen mensen dat is het gevolg van deze maatregel als mensen in de war zijn of een gevaar voor een ander die de zorg gaan mijden is gevaarlijk overlast op straat politie zal meer werk krijgen uiteindelijk kost het meer straks mag je wel een kogelvrijvest dragen als mensen de psygiater gaan mijden zijn de gevolgen niet te overzien stop die eigen bijdrage haal het geld ergens anders vandaan stop ontwikkelingshulp gooi de grensen dicht stop met toestelen kopen voor oorlogje te spelen de pvv valt erg tegen mooie praatjes nu zitten ze er en liegen en maar liegen de voorstellen die ze hadden hebben ze niks van waar gemaakt van de vvd cda was dit wel te verwachten

Gast

#2263

2012-02-01 22:26

Mijn zoons hebben een autisme spectrumstoornis.Heel hun jeugd hebben we als gezin de problemen zelf opgevangen,ook omdat niemand wist wat er nu eigenlijk met de jongens aan de hand was.resultaat beiden kunnen zich totaal niet redden in onze samenleving ontvangen Wajong en psychiatrische hulp komt gewoon te laat. Eén van mijn zoons vraagt als ik niet productief ben en eng bovendien,vertel mij dan bij welk loket kan ik een spuitje halen,dan ben ik nog mijzelf nog iemand anders tot last.leven is al lang niet leuk meer.hoe komt mijn zoon van 23 toch op het idee dat hij niet mag bestaan?!

Gast

#2264

2012-02-02 17:17

Ik vind het niet normaal want heel veel mensen vinden het moeilijk om hulp te zoeken en dan ook nog geld voor vragen wordt het alleen nog meer erger en gaan mensen er ook niet meer naar toe.

Gast

#2265

2012-02-02 21:36

Ik vind het onvoorstelbaar dat er vanuit de Nederlandse bevolking niet meer actie wordt ondernomen en daarom is het tekenen van de petitie misschien een stap in de goede richting. Samen staan we sterk toch?

Gast

#2266 pfffffff

2012-02-02 22:27

De ggz moet nog een keer naar den haag gaan maar nu echt van alle medewerkers tot clienten uit de ggz uit het hele land met nog meer als de vorige keer of laat ze het werk stil leggen want ze luisteren niet in den haag
nu verliesen clienten de zorg worden uit hun huis gezet door de hoge kosten die ze niet kunnen op
opbrengen overlast zal op straat toenemen politie krijgt het drukker medewerkers verliesen hun banen in de ggz afdelingen gaan dicht klinieken sluiten en uiteindelijk word het alleen maar duurder de mensen in de ggz moeten vechten voor de clienten maar ook voor hun baan want die staat ook op de tocht ga allemaal weer naar den haag of verzin iets anders leg het werk stil kom tot iets maar wacht niet tot je de bijdrage niet meer kunt betalen met alle gevolgen van dien dat je baan verliest dat de client de zorg verliest clienten en medewerkers van de ggz sla de handen in 1 en kom met actie

Gast

#2267

2012-02-03 03:08

Het is gewoon te stom voor woorden dat mensen die behandeld worden door GGNet zo hoog op koten te jagen!!!

Gast

#2268

2012-02-03 11:10

Het is een schande dat iedereen maar aan hun lot wordt overgelaten, het is een begin van chaos creëren. Zulke dingen moet je niet willen.
Adioslostoonos

#2269

2012-02-03 11:11

Elke gek heeft recht op een veilige plek !

Gast

#2270

2012-02-03 15:11

bedankt weer de roverheid!!

Gast

#2271 jan

2012-02-04 19:31

In de ggz ken er wel bezuinigd worden met name op het vele personeel wat er rondloopt
Activiteiten Centrum Woonvormen Crissisteams Wijkteams het personeel daarvan is vaak te onervaren en te slecht opgeleid of te laag dat ken opgevangen worden met veel meer ervaringsdeskundigen die het vak en de client wel verstaan eventueel vrijwilligers met ervaring het is goedkoper en de client behoud de zorg en zal beter verstaan worden door de ervaringdeskundige en zal denk meer hulp krijgen waar hij of zij naar verlangd mede door de ervaring van hun en als het nog goedkoper is met tijd van bezuinigen zeg ik doen
en op Woonvormen en Activiteiten Centrum ken er ook bezuinigd worden gaat te veel geld in om en naar de verkeerde dingen die geldkraan mag wel wat minder dan heb ik het nog niet eens over de zieken mensen die daar stil blijfen staan op niet verder komen of niet krijgen wat ze nodig hebben
die mooie gebouwen ken ook minder en dan de hoge mannen in de ggz zelf laat die ook wat inleveren die kunnen het missen bovendien zitten ze er voor het geld en besteden ze geld aan verkeerde dingen uit waaraan het niet voor bedoelt is dat de hoge kosten zijn opgelopen zegt genoeg in de ggz zelf ze hebben zitten slapen gooi er mensen in die de kosten wel in toom houden

Gast

#2272

2012-02-04 21:05

Het CAK had al berekend dat in mijn de geval de eigen bijdrage voor AWBZ-zorg aan huis (thuisbegeleiding: zorg zonder verblijf) de laagst mogelijk was. Dit is inclusief WAO-korting 11,93 euro per 4 weken. Hoe denkt de overheid dan dat ik aan de GGZ die 200 euro per jaar moet komen? En nog iets: mijn psychiater wil mij instellen op medicatie. Dit moet klinisch gebeuren ivm observaties en mogelijk ernstige bijwerkingen. Psychofarmaco geven vaak pas resultaat na 2-4 weken. Als een medicijn niet werkt (ik ben moelijk in te stellen), moet je eerst afbouwen en weer een nieuwe proberen. Zo zitten veel patienten al gauw maanden opgenomen á 145 euro na de eerste maand. Ik kan dat niet betalen en ga het dus ook niet proberen.
Ervaringsdeskundige

#2273

2012-02-04 21:34

Weet je waar de psychiatrie zelf kan bezuiningen? Bij opnames niet alle ontslagen automatisch over het weekend tillen. Als iemand op zaterdag stabiel is, mag die wel naar huis, maar moet maandag nog terug komen voor een ontslaggesprek. Kassa, weer 2 dagen opname extra. En ontslag wordt regelmatig voor het gemak een paar dagen uitstellen want de arts is ziek, of vrij, of op cursus.

Gast

#2274

2012-02-05 00:59

als politiek alleen maar over economische groei gaat dan heb je geen politici meer nodig! in het leven gaat het ook zeker over welzijn!

Gast

#2275

2012-02-05 05:00

met betrekking tot de eigen bijdrage in de zorg dienen lagere inkomens te worden ontzien behalve wanneer dat ontvaderende moeders betreft.