Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2011-10-08 09:34


gast

#77

2011-10-08 09:40

Wat ik niet begrijp, waarom willen ze hier een moskee bouwen als ze toch vinden dat er niets aan hollanders goed is. Ga lekker een moskee in je eigen land bouwen als je dat beter vindt, val ons er niet mee lastig, hollanders willen in het weekend lekker uitslapen en niet wakker worden van het gejammer. Gemeente luister naar je inwoners! Jullie wonen vast niet in Seghwaert.

Gast

#78

2011-10-08 10:15

Al het geloof is niet meer van deze tijd maar de Islam is hier wel het dieptepunt van ! Waarom het uitdragen hiervan, door een organisatie waarvan de gemeente eerder heeft vastgesteld dat deze extremistische kanten heeft, toch gefaciliteerd wordt is onbegrijpelijk.

Kinderen vanaf vijf jaar indoctrineren met geloofsonzin zou in het algemeen verboden moeten worden. Waar ben je als gemeente dan mee bezig ? Is dit soms als ruilmateriaal voor de geloofspartijen in de gemeenteraad die de koopzondag in Zoetermeer niet langer konden tegenhouden ? Vrij baan voor (al) het geloof"? Voor het behouden van het (gesubsidieerde) bijzonder onderwijs zouden deze partijen hun ziel nog aan de duivel verkopen. En zolang de zogenaamd 'liberale' VVD maar blijft wegkijken en benadrukken dat de Islam een gewoon geloof als alle andere is, zal hier ook niets aan veranderen.

Gast

#79 Donderdag!

2011-10-08 11:06

Mensen!

Kom a.s. donderdag 13 oktober, naar de Frankrijklaan 6, de bedrijfskantine van het gemeentehuis, waar we massaal ons ongenoegen kunnen uiten. Alleen hier op dit forum ons ongenoegen uiten is niet voldoende. Laten we ervoor zorgen dat de bedrijfskantine propvol zit met tegenstanders!! Aanvangstijd: 19.30 uur


Gast

#80

2011-10-08 11:21

Goed initiatief! Dit hoort niet in deze wijk thuis!

Gast

#81

2011-10-08 11:38

Een organisatie met 7.000 leden die voor 98% van buiten de wijk komen moet zelf al snappen dat er op deze lokatie geen plek is om zich te kunnen vestigen.
G.O.D. ;-) Goed Op Dreef

#82 Pers/ media

2011-10-08 12:01

Inmiddels is de landelijke pers er mee bezig en is landelijk de politiek ook op de hoogte. Maar dat is nog niet voldoende. Dus doe mee en stem tegen! Verspreid het nieuws en volg de ontwikkelingen op www.zoetermeernieuws.nl ! Tot nu toe bedankt voor uw massale steun en reacties!

Gast

#83

2011-10-08 12:03

Stop de Islamisering van Europa!
nederland

#84

2011-10-08 12:05

laat ze lekker in meerzicht blijven met hun moskee.daar wonen toch de meeste moslims aangezien de schotels op het balkon
S

#85 Re: Pers/ media

2011-10-08 12:06

#82: G.O.D. ;-) Goed Op Dreef - Pers/ media

Laten ik voorop stellen dat ik tegen moskees in Nederland ben. We hebben nu toch gezien dat daar altijd haat gepredikt wordt. Daarnaast is het toch idioot dat er iemand bedankt dat dit in het centrum van een Hollandse stad moet komen. Mochten ze dit zonodig willen ga dan lekker "thuis" een moskee bouwen in landen die toch al verpest zijn.

 


Gast

#86

2011-10-08 12:14

ik persoonlijk,, ben tegen de bouw van moskeeen hier in nederland .als christen kan je ook niet zo maar kerken opstarten in bijv marokko ,turkey..het mag wel maar er zitten zo veel haken en ogen aan dat het je vrijwel onmogelijk gemaakt word ,om in die landen je geloof uit te dragen hetgeen verboden is in die landen .want een moslim is het verboden om zich te bekeren tot christen

Gast

#87

2011-10-08 12:17

Ik roep iedereen op om deze petitie te ondertekenen en hiermee te vorkomen dat wthouder Speel onze wijk naar de afgrond helpt.

Gast

#88

2011-10-08 12:27

belachelijk idee om precies daar een gebedsruimte te bouwen

Gast

#89

2011-10-08 12:30

er staat ook al een jehova's gebouw daar,ze blijven lekker aan de gang zo
Buurtbewoner

#90

2011-10-08 12:34

Voor meer informatie check de dossier van zoetermeernieuws.nl
http://www.zoetermeernieuws.nl/search/label/Moskee

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2011-10-08 12:51



Gast

#92

2011-10-08 13:51

er zijn al teveel moskeen in nederland.
genoeg is genoeg.

Gast

#93

2011-10-08 14:10

Het is toch van de gekke dat ze naast een kerk van Jehova's getuigen een Moskee neer willen zetten, en dat in een woonwijk. Één kerk is al teveel laat staan een tweede. Zet dat ding ergens neer waar niemand er last van heeft.


Gast

#94

2011-10-08 14:21

Ik wil dat er absoluut geen moskee komt naast mijn huis

Gast

#95

2011-10-08 14:34

Jullie sporen niet bouw gewoon een school waar me kinderen op kunnen inplaats van z'n kut moskee waar gaat het heen :s

Gast

#96

2011-10-08 14:41

geen moskee in de buurt

Gast

#97

2011-10-08 14:43

Niets tegen een moskee, wel tegen de plaats waar deze eventueel gebouwd gaat worden. Veel overlast is haast te voorspellen. Het geeft veel problemen. Niet doen.
jp
Gast

#98 moskee

2011-10-08 15:05

Ik ben het niet mee eens dat er in seghwaert een moskee komt.
In meerzicht staat er al 1 laat ze daar heen gaan of idd lekker in oosterheem plaatsen die moskee.
Ik woon aan de roggeakker en daar willen ze die turkekerk gaan bouwen precies op een stukje groen waar ik op uit kijk en dat wil ik graag behouden heb er een mooi uitzicht.
De zwaluwen die je ziet vliegen de watervogels vleermuizen en de katten die in het gras spelen.
Zit vaak graag naar buiten te kijken en te genieten.
er is niet aan de bewoners een mening gevraagd maar gewoon geeist ze hadden al 2 platen neer gelegd om te gaan beginnen voor de bouwverkeer.
we hebben hier ook al een kerk van de jehova's de parkeerplaats staat elke zondag bom en bomvol.
Op deze manier komt er alleen maar ruzie kerk van jezus christus naast die van allah.
Ik ben van mening dat er geen moskee meer word gebouwd in de eu die krengen schieten als wilde paddestoelen de grond uit terwijl je daar geen kerk mag bouwen.
Kijk bv naar iran daar krijgt een pastoor de doodstraf omdat hij in jezus christus gelooft en niet in allah.
En dan nog vol blijven houden dat het niet de geloof van de duivel is het zijn allemaal een stel barbaren terroristen.
Je geeft ze 1 vinger om bv naar nl te komen en ze nemen je beide handen.
Kom op nl er moet beter worden op getreden toch dat soort lui geen bourka's geen moskeeën en als ze een misstap maken gelijk terug naar hun eigen land.
Kom op wilders doe aub wat aan deze akties.

Roepende in de Woestijn

#99 Moskee

2011-10-08 15:10


Onderstaande reactie van De Buuf;
De meeste moslims maken gebruik van OV, komen lopen of op de fiets, en als ze al wel met de auto komen zijn ze nog aan het carpoolen ook. Dus het is niet alleen maar kommerenkwel ;-) Vriendelijke groet, iemand die op een steenworp afstand woont van een islamitische gebedsruimte die door ongv 300 man/vrouw/kind gebruikt wordt met een capaciteit van 1000 mensen, waarvan je op afstand niet zou zeggen dat het een dergelijke ruimte is.

Er is dus voldoende capaciteit in Zoetermeer, 700 vrije plaatsen in bestaand gebouw gebedsruimte of Moskee.
Gezien de uitstekende Randstadrailverbinding is het vervoer ook geen probleem.
Waarom dan op deze plaats een Moskee bouwen?
Buurtbewoner

#100 POLL Moskee JA of NEE

2011-10-08 15:23

Vul ook allemaal de POLL in op Zoetermeernieuws.nl De politici in Zoetermeer lezen allemaal die krant POLL: Moskee JA of NEE http://www.zoetermeernieuws.nl/search/label/Poll%20Moskee