Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte


Gast

#1151 Hoezo vooroordelen?

2011-10-24 11:14

In dit persbericht worden bewoners onterecht neergezet als een populistische beweging die misbruik maakt van de situatie door onterecht angst aan te praten en bestaande vooroordelen aan te wakkeren.

Vooroordelen komen uitsluitend van het CDA omdat ze met oogkleppen oplopen.

Hoezo polulistische beweging? Op een enkele nare opmerking na, waar de buurt zich overigens van distantieerd, is er begrip voor ieders geloof, echter niet voor de moskee, om genoemde bezwaren, en hebben wij het hier over een goed geintegreerde wijk!

Hoezo misbruik maken van de situatie? De argumenten van buurtbewoners zijn gebaseerd op feiten, feiten en nog eens feiten. ervaring, ervaring en nog eens ervaring. Misbruik wordt slechts toegepast door het CDA en het bestuur, doorbewoners opzettlijk niet of vals voor te lichten, de balans te verstoren, integratie tegen te werken, bewoners te benadelen in hun woongenot, veiligheid, drukte, veiligheid enz. FEITEN.
Misbruik wordt hier gemaakt door het CDA, die uit eigen(geloofs, stemmen of finacieel)belang over het welzijn van gedupeerde burgers walst! Misbruik ten aanzien van bewoners die fors betalen en meewerken aan een leuke (goed geintegreerde)wijk, die in één klap een achterstandswijk gaat worden, en waar de bevolkingsgroepen tegen elkaar worden opgezet, niet door de bewoners zelf, maar door de politiek!

Hoezo onterecht angst aanpraten? Denkt het CDA dat zij met mensen te maken hebben, die niet zelfstandig kunnen nadenken, de feiten van het moslimgeloof en de ellende van andere moskeeen, mislukte integratie en criminaliteit om zich heen niet zien en ervaren. Zeer degenererend CDA. Hier lopen wij niet met oogkleppen op.
Het CDA heeft zelf geen goede argumenten om hun misstap te rechtvaardigen en speelt daarom de bal maar terug naar de buurtbewoners.

CDA doe de oogkleppen af, verschuil u niet achter het woordje "vooroordelen", maar OORDEEL op basis van feiten en ervaringen door heel Nederland!

Het CDA, een christelijke gemeenschap met een deels zelf niet zo fris verleden, zou zich sowieso moeten distantieren van een geloof met een nog minder fris verleden én heden. Kerk en staat gescheiden was het toch? Hoe zit het dan met de meerderheid van ongelovigen? Hoe zit het met de vrijheid van meningsuiting en democratie als FEITEN worden VEROORDEELD als vooroordelen?

omgevingsbewonende

#1152

2011-10-24 11:38

N.a.v. een gesprek met een moslima.
Een nieuwe moskee in Zoetermeer, in Seghwaert? Ik weet van niets!!
7000 leden, zoveel??? Komen ze dan ook uit Den Haag.
Jongeren gaan heeeel weinig naar de moskee.
Van de vrouwen vaak alleen de oudere vrouwen.
Multifunktioneel? Huiswerkbegeleiding? Bedoelen ze zeker koranles mee!!


Ik vraag mij nu af waar het aantal van de 7000 leden op gebaseerd is..............
Ik heb niets tegen de gematigde moslim of welke buitenlander dan ook, we kunnen van elkaar leren
we genieten van elkaars kookkunst, MAAR
de plek voor de moskee aan de Roggeakker is niet de juiste plek.
Heel triest vind ik het voor de bewoners van het appartementencomplex.
Sommige bewoners kunnen de moskee ,als die er komt, bijna aanraken .
Zouden B&W dit zelf willen, vanaf hun eigen woning
Iedereen weet hier het antwoord op NEE
Ik hoop op een goede afloop.

Gast

#1153 Re: Hoezo vooroordelen?

2011-10-24 12:06

#1151: - Hoezo vooroordelen?

Helemaal mee eens! Het CDA preekt Weer eens alleen voor eigen parochie.

Gast

#1154 Re: Discussie...

2011-10-24 12:11

#1150: Mien - Discussie...

En zo gaat dat. De "gewone"mensen op de werkvloer worden er dagelijks mee geconfronteerd en het college en de gemeenteraadsleden die de beslissingen nemen niet.


Gast

#1155 Re: Verwijderd

2011-10-24 15:18

#1145: - Verwijderd 

 Beste wijkbewoner,

Jammer, maar begrijpelijk dat u er zo over denkt. Maar tegen de komst van een moskee zijn is iets heel anders dan tegen een geloofsgemeenschap. 

In deze petitie komt al naar voren dat moslims veelal niet op de hoogte zijn van de moskee, er geen draagkracht is onder de moslimgemeenschap zelf en niet onder de buurtbewoners.

Als het de moslimgemeenschap zelf gevraagd zou worden, denk ik dat zij ook liever een andere lokatie zouden willen. Bv dichter bij huis, want aangetoond is al dat de meeste niet uit deze wijk komen, maar uit andere wijken of van buiten de stad.

Het is de gemeente die zowel de moslimgemeenschap als de buurtbewoners negeert en tot dit eenzijdige besluit komt in samenwerking met het ICZ zonder gedegen onderzoek en waarbij buurtbewoners terecht zeer veel vraagtekens hebben.

Wij, als buurtbewoners hebben niks om ons voor te schamen en hebben het recht, zoals u zelf al zegt, als hardwerkende burgers voor onze belangen op te komen.

Het is de gemeente die opzettelijk burgers tegen elkaar opzet en daar zouden wij ons niet door moeten laten intimideren of ontmoedigen. Dat is waar de gemeente juist op uit is.

 


Gast

#1156

2011-10-24 15:45

bij de eerste de beste gemeenteraadverkiezingen het CDA er maar op afrekenen dan.

Gast

#1157 Ge"speel"de politiebewaking

2011-10-24 15:54

Ik lees net op website SIP en zoetermeernieuws over mogelijk gespeelde politiebewaking.
Wanneer en door wie wordt hr. Speel nu eens eindelijk ter verantwoording geroepen?
Mien schwalbe

#1158 Re: Ge"speel"de politiebewaking

2011-10-24 16:07

#1157: - Ge"speel"de politiebewaking 

 

De FairPlaybokaal gaat niet naar de Gemeente of de heer Speel. En zich maar afvragen waarom de bewoners zo furieus zijn. SPEEL niet met ons!
Gast

#1159 Re: Re: Ge"speel"de politiebewaking

2011-10-24 16:22

#1158: Mien schwalbe - Re: Ge"speel"de politiebewaking

Heb het ook net gelezen. Schandalig! Wat een vies politiek spel wordt er toch geSPEELd . En de bewoners worden beticht van discriminatie. Het is andersom hr. Speel U discrimineert de bewoners! Dat is beneden alle peil van een christen! Bahh.


Gast

#1160

2011-10-24 17:21

geen moskee in zoetermeer!!
Gast

#1161

2011-10-24 17:47

In Arnhem is een moskee beklad en een busje in brand gestoken. info nu.nl

Gast

#1162 De moskee is voor de moslims uit Oosterheem

2011-10-24 20:13

In het stukje dat ik in de AD van zaterdag heb gelezen staat dat de moskee is bedoeld voor de Moslims uit Oosterheem die grotendeels uit de Schilderswijk komen.

Moskeegangers uit Meerzicht krijgen in de AD de gelegenheid om hun woord te doen. Nergens krijgen de bewoners uit Seghwaert deze gelegenheid. SCHANDE!!!!!!!!!
buurman

#1163 en weer een paar puntjes

2011-10-24 20:27

#1151
Weer een feit waar gelijk inzit en het CDA maar denken dat ze goed bezig zijn. Tja, zijn ze ook alleen niet voor ons. Wat mij enorm steekt is de vuile leugenachtige politiek die men bedrijft. Is het CDA altijd zo geweest? Het is liegen, bedriegen en hypocritische uitlatingen die ze doen. Wacht maar tot de verkiezingen. CDA wil toch zo graag van de PVV af...hahahahahahahaha. Doen ze lekker goed op zo'n manier. Geen hond, behalve dan een moslim, die op het CDA stemt in Seghwaert
Johann van der Veere

#1164 Re: De moskee is voor de moslims uit Oosterheem

2011-10-24 20:37

#1162: - De moskee is voor de moslims uit Oosterheem 

 Quote: Moskeegangers uit Meerzicht krijgen in de AD de gelegenheid om hun woord te doen. Nergens krijgen de bewoners uit Seghwaert deze gelegenheid. SCHANDE!!!!!!!!!

De gespreksleider van 13 oktober (wellicht ook die van de daaropvolgende voorlichtingsavond) was (voorzover mijn informatie correct is) niet voor niets een journalist van het AD. 


Gast

#1169 Islamitische feesten en feestdagen

2011-10-25 01:29

http://www.beleven.org/feesten/lijsten/religie.php?godsdienst=Islam&jaar=2012
ene verder komt er geen verkeer/parkeer overlast.
oja hoe heet dat oka weer.....
ze komen allemaal met openbaar vervoer.
tuurlijk frankie ze komen allemaal op de fiets nou goed met je 16 fietsklemmen en je 13 pakeerplaatsen.
ga je zelf bij de moskee staan dan om het aan ze te vragen ben je met de fiets of met de auto.
oh u bent met de auto ddddddan mag u er niet in.

oja en dan die vrijdag gebeden nog erbij

nee, druk hoe kom je daar nou bij!!!!!!!!!!!

maar voor de duidelijkheid ik heb niets tegen de moslims.

wel tegen de moskee waar die komt te staan


Gast

#1171 Re: Islamitische feesten en feestdagen

2011-10-25 13:44

#1169: - Islamitische feesten en feestdagen 

 Met dezelfde redenen, niet anti moslim, maar wel anti moskee heb ik gebedstijden zitten bekijken.

6.30, 8.21, 1.27, 3.59, 6.30, 8.17,  7dagen per week (?)

En dan hebben we het nog niet over Ramadan, einde Ramadan, Suikerfeest en Slachtfeest. Of over de aanverwante multifuntionele aktiviteiten, zoals les in koran.  Nog net geen 24/7.

Hier word ik niet vrolijk van.

Nou sorry hoor, maar een kerk 1 x per week kan al overlast geven.....


Gast

#1172

2011-10-25 14:35

Lokatie Oosterheem is al een paar maal genoemd. Ik ben niet tegen geloof, maar wel tegen de komst van een nieuwe moskee en wil hem dan ook niet zoals wethouder Speel iemand anders door zijn strot duwen, maar je maakt mij niet wijs, dat er in Oosterheem geen grond beschikbaar is met meer ruimte en passend in het bestemmingsplan. Een stukje dat groter is dan die postzegel hier en niet midden in een woonwijk. Of is de grond daar te duur? En komt de gemeente dan maar tegemoet door de aanverwante kosten die hier nodig zijn op zich te nemen?

Er lijkt mij daar meer ruimte, dus minder overlast, minder verkeers-en parkeerdruk.
Een groot deel van de doelgroep blijkt daar al te wonen, dus praktisch. De overigen van deze doelgroep, uit andere wijken, kunnen nog altijd van het openbaar vervoer gebruik maken, zelfs dezelfde lijn, nl RR 4 waar ze nu ook gebruik van zouden moeten maken, echter ZONDER dat daar een extra halte voor aangelegd hoeft te worden. Het stukje groen hoeft niet aangepast, de ondergrondse containers en lichtmasten niet verplaatst, geen jarenlange extra veiligheidskosten. Maar vooral: GEEN SPIJT, als er straks toch weer zo'n mislukt integratieproject een feit is. Win-win situatie

Gast

#1173 Toeval?

2011-10-25 16:54

Ligt dat nou aan mij? Gewoon allemaal toeval?

Ik heb in de afgelopen twee weken al minstens net zo vaak een politiewagen voorbij zien komen als anders in een jaar. Dat wordt allemaal nog gezellig straks!
Johann van der Veere

#1174 Re: oplopende spanningen

2011-10-25 16:56

#1170: Johann van der Veere - oplopende spanningen 

 

Turkse jongeren roepen op tot meer rellen

25-10-11   07:26 uur

Turkse jongeren roepen elkaar op om woensdagmiddag naar het Museumplein te gaan om en daar vervolgens weer te gaan 'rellen' tegen de Koerden. De gemeente Amsterdam zegt op de hoogte te zijn en 'een vinger aan de pols' te houden.

Over eventuele maatregelen voor het handhaven van de openbare orde wilde de woordvoerder niets zeggen.

Lees verder:

http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTERDAM/article/detail/2988005/2011/10/25/Turkse-jongeren-roepen-op-tot-meer-rellen.dhtml

Mien heeft het (al) gezien...

#1175 Re: Re: oplopende spanningen

2011-10-25 19:12

#1174: Johann van der Veere - Re: oplopende spanningen 

 Als buurtbewoners van Seghwaert maken wij ons ten onrechte ongerust... Dit gebeurt hier echt niet. Wethouder Speel garandeert onze veiligheid. Waarschijnlijk houdt hij ook een 'vinger aan de pols'...om vervolgens te merken dat zn polsslag 10x  sneller klopt en moet concluderen dat hij fout zat. Dan is het te laat. Geen moskee in de woonwijk!