Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte


Gast

#1126 Re: Re: Re: KVK gegevens

2011-10-22 13:58

#1125: Johann van der Veere - Re: Re: KVK gegevens

Het zal wel komen door het weekend dan is er een tekort aan politie en dus ook een tekort aan politiebescherming.

waar zijn ze bang voor

Mien moves...

#1127 Bestuur Moskee Meerzicht bevestigt onze argumenten in AD!

2011-10-22 14:04

Vandaag, zaterdag, een stuk in AD de Haagse Courant dat er veel geparkeerd wordt door de bezoekers van de moskee in Meerzicht en dat het enorm druk is. Hetzelfde staat ons te wachten. Zij zeggen dat de huizenprijzen zullen stijgen omdat Moslims onze huizen gaan kopen! Zijn wij niet bang voor een Schilderswijk in Seghwaert en dat de autochtone buurtbewoners massaal wegtrekken? Ja, dat zijn we! Zij bevestigen dat. Ik wil graag nu drie ton voor me huis....wie biedt?

Gast

#1128 huizenprijzen

2011-10-22 15:00

Laat u niets wijsmaken, de huizenprijzen gaan niet stijgen, maar dalen. Pas dan worden ze opgekocht door moslims.

LEES NOGMAALS STUKJE 395
varkentje

#1129 Bord in het stukje grond

2011-10-22 15:07

Ik ben er een paar keer langs gelopen, het stukje grond waar dat ding moet komen. Waarom wordt er geen bord in gezet? --NEE op dit stuk grond GEEN MOSKEE-- of Hier komt een varkensstal, of varkensslachtafval--> hier gratis dumpen.

Gast

#1130 Re: Bestuur Moskee Meerzicht bevestigt onze argumenten in AD!

2011-10-22 15:30

#1127: Mien moves... - Bestuur Moskee Meerzicht bevestigt onze argumenten in AD! 

 "Zijn wij niet bang voor een Schilderswijk in Seghwaert?"

Zou moeten zijn: zijn ZIJ (lees bestuurders) niet bang voor een Schilderswijk?

Dat de huizenbezitters zich grote zorgen maken om de waarde van hun huis en dit hierdoor niet kwijt (denken te) raken, geeft op zich al aan dat de meeste mensen weg willen als de moskee er komt.

Deze conclusie (verhuizen) trekken ook al vele van de huurhuisbewoners. Dit wordt idd een achterstandswijk. Wanneer wordt er door de politiek geleerd? 

Alleen al om deze reden zou het hele plan niet door moeten gaan. Zowel voor de betrokkene buurtbewoners, alsmede het bestuur, die dit toch niet zou moeten willen. Maar ook voor de moslims, de rest van zoetermeer en nederland. Dit past gewoon niet in het huidige integratiebeleid en politiek Den Haag zou zich zo langzamerhand er mee moeten gaan bemoeien.

Bewoners wegjagen, een goede wijk vergriepen om plaats te maken voor een geld- en subsidieverslindende achterstandswijk met voornamelijk "kansarme" allochtonen kan toch geen beleid zijn? Zeker niet in een tijd waarbij geld zou moeten gaan naar zorg, ouderenzorg, criminaliteitsbestrijding, veiligheid, onderwijs en NIET naar het stimuleren van een geloof (welk geloof dan ook) dat zulke gevolgen heeft voor de belanghebbenden!

Bestuur: LIEVER BLIJVEN WIJ HIER WONEN!!! (en zijn wij degene die de wijk leefbaar en goed geintegreerd houden).DWING ONS NIET ONZE HUIZEN TE MOETEN VERLATEN! WIJ HEBBEN OOK RECHTEN!


Gast

#1131

2011-10-22 15:55

Ik geef u een nieuw voorbeeld van wat ons te wachten staat:
Winkelcentrum Leyweg in Den Haag.
Dit winkelcentrum en omgeving heeft enige jaren geleden een opknapbeurt gehad.Dit heeft zeer veel geld gekost. In de omgeving zijn huizen gesloopt en hebben plaats gemaakt voor prachtige nieuwbouwwoningen met als doel er een betere gemeleerde buurt van te maken.
Echter iedere toenemende beweging van allochtonen, waarvan er hier sprake is en waarvan merendeel moslim, staat dit proces in de weg.
Dit hoeft niet per definitie een moskee te betekenen, maar de toename van de onstane overlast door allochtonen doet autochtonen besluiten daar niet te gaan wonen en de huidige bewoners trekken wederom massaal weg.
Leyweg, een prachtige lokatie, pal boven gerenoveerd winkelcentrum (waar je in het stadshart toch een lieve duit voor neerlegt) kampt met een overschot aan te koop staande huizen, de waarde is schikbarend verlaagd, en u raadt het al: in slechts enkele jaren zien de verkopers die hun huis nog niet kwijt zijn geraakt, de moslims om zich heen oprukken.

Gast

#1132 Re:

2011-10-22 16:01

#1131: -  

 Ik vergeet hier nog aan toe te voegen dat dit niet weggedrukt kan worden als bangmakerij: Het is de realiteit en kan gecheckt worden.

Bewoonster van Seghwaert

#1133 Re: Re: Re: Re:

2011-10-22 17:31

#1123: Bewoonster Seghwaert - Re: Re: Re:

Staat op Zoeternieuws dankjewel.

Bewoner bij Akkerdreef

#1134 Verkiezingen?

2011-10-22 18:07

#1125: Johann van der Veere - Re: Re: KVK gegevens

Bijna alle politiek partijen likken hun vingers af, D66 is de knuffelpartij voor allochtonen, waar blijft hun beroemde referendum met de vraag of er wel of geen moskee mag komen?

Het CDA is religieus dus van welk geloof ook welkom allemaal, de VVD is Liberaal vrijheid blijheid, meer inwoners is altijd goed voor de economie, de PVDA is progressief nieuwe burgers moeten een kans hebben.

SP sociaal mensen, kom op!

LHN, ja jongens we hebben nu net een Wethouder, houden zo!

Bij zevenduizend Moslims in Zoetermeer, aast elke partij op een behoorlijk aantal stemmen.

De kieswijzer is dacht ik in de buurt van 320? Stel dat de helft kan en mag stemmen toch potentieel tien zetels alleen van de Moslimaanhangers, en het mooie is deze groep groeit alleen maar.

Hoe meer er komen hoe fijner voor politici , autochtonen keren zich teleurgesteld af van het bestuur.

 

 


Gast

#1135 lees dit en kom met zijn alle

2011-10-22 18:24

op de site van zoetermeer nieuws staat sinds vandaag (zaterdag) een uitnodiging voor de bewooners van segweart.

http://www.zoetermeernieuws.nl/search/label/Moskee

Gast

#1136

2011-10-22 19:26

zolang er in een islamitisch land er mensen de doodstraf krijgen voor het volgen van een ander geloof en de mensenrechten worden gesconden zou er in Nederland of welk westers land geen enkele moskee moeten staan. Wat in hun land niet getolereerd wordt dan hier ook niet.
Boos..

#1137 moskee

2011-10-22 19:33

buurtbewoners......begraaf een ( dood ) varken met zijn hoofd net boven de grond en je bent van het probleem af.....het wordt op slag een onreine plek waar niet gebeden kan worden.

Gast

#1138 gast

2011-10-22 20:19

wat te denken van de luchtverontreiniging van al die diesels die de hele dag op en neer rijden.

Gast

#1139 Re: Bestuur Moskee Meerzicht bevestigt onze argumenten in AD!

2011-10-23 10:52

#1127: Mien moves... - Bestuur Moskee Meerzicht bevestigt onze argumenten in AD! 

 

Ik kan het stuk in het AD niet vinden. Kan iemand een link sturen?
Johann van der Veere

#1140 Re: Re: Re: Re: KVK gegevens

2011-10-23 13:32

#1126: - Re: Re: Re: KVK gegevens  

 Quote: waar zijn ze bang voor

Een tipje uit het dagelijkse emailverkeer aan de betrokken wethouders, die overigens ook daar geen antwoord op willen geven:

Vraag (13 oktober jl.) van burger:

Wat is de waarheid van de wet (art. 3:2 Awb) en die van de wethouder? In Westland is een moskee tegengehouden (uitspraak RvS)

Antwoord dezelfde avond  van wethouder Frank Speel:

 Het verschil met het geval in Westland is dat daar geen ruimte voor een moskee was in het bestemmingsplan en het bestemmingsplan daar moest worden aangepast.

 Reactie per email vandaag aan Speel, Haring en Emmens:

Kijk, zie hier het verdraaien van de feiten door een geslepen bestuurder ! In Naaldwijk (Westland) was de moskee geheel en al ingetekend in het bestemmingsplan door het college, maar heeft een meerderheid van de raad besloten deze eruit te halen vanwege de door de Raad van State aangehaalde redenen. Frank Speel verteld dus een "praatje poep" en is kennelijk (wellicht bewust) niet gecharmeerd van democratische besluiten of correcte betrokkenheid van omwonenden.

N.B.

Allen hebben inmiddels de betreffende column op www.zoetermeernieuws.nl gelezen en ook hier worden de reacties door hen gespeld, zo vernam ik.

 


Gast

#1141

2011-10-23 13:46

Opvallend is dat als men over moslims praat iedereen angstig en bang wordt. Ik ook heb de petitie ondertekend zonder mijn naam te geven. Uit voorzorg dat de moslims je adres proberen te achterhalen want ik vertrouw ze niet zo erg. En ik vraag mezelf af hoe komt dit? Ik associeer ook het moslimgeloof met agressie, haat en onderdrukking. Onderling maken ze mekaar al af. Als een moslim iets anders interpreteert wat in de koran staat dan een ander dan heb je kans dat deze moslim zijn leven niet meer zeker is! De vrouwen mogen geen menswaardig bestaan leiden. Hebben ze een eigen mening dan krijgen ze slaag. Als je dit zegt dan discrimineer je. Maar wie discrimineert eigenlijk? Ik denk dat een moslim iemand is die het meest discrimineert. De mannelijke moslim die discrimineert al 50% van zijn eigen geloofsgenoten nl de vrouw. Ze laten hun eigen zieke vrouw liever doodgaan dan dat een mannelijke dokter haar helpt. Wethouder Speel van het CDA wil een samenleving waarin culturen en religies met elkaar samenleven en niet tegenover elkaar komen te staan. Is wethouder Speel wel van het CDA? Wat hij nu doet is juist de samenleving tegenelkaar aan het opzetten. Wat wethouder Speel doet klopt niet met het CDA program. Het gekke is dat het christelijk geloof,het joods geloof en het moslim geloof geloven in dezelfde god. Abraham is bij deze geloven dezelfde aartsvader.
Laten we aub geen moskee in een woonwijk bouwen. Doe dit op een afgelegen plek waar bewoners er geen last van hebben. Het ICZ zou wijzer moeten zijn. Wat heb je eraan ICZ als je de woede van wijkbewoners op je hals haalt. Denk eens na!
Mien

#1142 Re: Re: Bestuur Moskee Meerzicht bevestigt onze argumenten in AD!

2011-10-23 15:02

#1139: - Re: Bestuur Moskee Meerzicht bevestigt onze argumenten in AD!

Ik heb het stuk uit de papieren versie. Op www.ad.nl kan je het ophalen als je je registreert voor de digikrant.

 

ongeruste wijkbewoonster

#1143

2011-10-23 17:44

ik ben gister eens langs het stukje grond gefietst het is echt niet groter een postzegel, en absoluut niet geschikt voor nog een "bouwsel"

Gast

#1144 voel me onveilig in eigen wijk

2011-10-23 23:44

we weten allemaal wat er aan de hand is. maar ga me eigen steeds ONVEILIGER voelen in me eigen straat. er rijd steeds meer politie door de straat.
hebben ze niets anders te doen. ze jagen me in me harnas. krijg er gewoon een t.......ngevoel bij.


Gast

#1145 Verwijderd

2011-10-24 00:41

Ik heb mijn naam van de petitie af laten halen, niet zonder reden, de gemeente krijgt zijn zin er komt een moskee en alle mensen in Zegwaard kunnen het bekijken.
Ik ben in Zoetermeer komen wonen in 2005 ik woon aan de rand van Zegwaard heel mooi.
Mijn vrouw en ik hebben krom gelegen om dit huis te kunnnen kopen, veel aanbetaald en afgelost.
Straks is dit NIETS meer waard.
Ik weet dat er veel mensen in Zegwaard zijn zoals wij. Harde werkers, zaterdag boodschappen doen bij Albert Hein, en naar de kapper bij yours and mine als de ramen er daar tenminste nog inzitten. de gemeente denkt hier gewoon omheen te kunnnen oftewel doorheen.

Mien houdt het voor gezien...

#1147 Re: persbericht van cda

2011-10-24 01:38

#1146: - persbericht van cda 

 

Ach, Klaasjan snapt de commotie niet die wij als buurtbewoners maken...Onder welke steen heeft die gelegen? Eindelijk komt er een keer een wake upcall naar het CDA en de gemeenschap dat men beter moet nadenken over hoe je zoiets aanpakt. Jullie sluiten alles ( vrijetijdscentra, het keerpunt hangt aan een zijden draadje), maar wel een moskee. Om heel veel hiervoor genoemde redenen onlogisch. Het inwilligen van verzoeken en het rekening houden met diverse bevolkingsgroepen is prima. Jullie bewegen helaas alleen met de financiën mee. Een moskee kan gewoon, want dat dokken de moslims zelf en spekt Edo Haan z'n potje weer. Weer minder zetels voor het CDA... Jammmerrr voor Klaasjan en consorten.

Gast

#1148 Eerlijke kans

2011-10-24 08:21

De moskee VERDIENT GEEN eerlijke kans. Deze VERDIENT NIETS het is een ding. Een moskee moet verdient worden op EERLIJKE MANIER door EERLIJKE ...................


DE BEWONERS VAN SEGHWAERT VERDIENEN EEN EERLIJKE BEHANDELING.

DEZE MENSEN HEBBEN VOOR HUN HUIS GEWERKT EN VOOR DE OMGEVING BETAALD.

een ongeruste wijkbewoonster

#1149 Re: persbericht van cda

2011-10-24 09:44

#1146: - persbericht van cda

wel grappig dat het cda om respect vraagt voor alle burgers in zoetermeer, alleen worden daar de burgers uit segwaert voor het gemak ff vergeten

laten we wel wezen ik heb niks tegen moslims, wel tegen de moskee !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Mien

#1150 Discussie...

2011-10-24 11:00

Zojuist een opmerkelijke discussie gevolgd. Op het stadhuis hadden de beveiligers en receptionisten een discussie over dat buitenlanders zich wel moeten aanpassen....tja.