Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte

Bestuur SIP

#1251

2011-11-01 11:41

Stuur het verhaal door naar Sipzoetermeer@gmail.com met het verzoek om het op zoetermeernieuws te laten plaatsen.
Laat meteen je gegevens achter. SIP wil graag met je in gesprek hierover.

SIP

Gast

#1253 haatpredikers in a'dam bij opening moskee

2011-11-01 14:17

lees zoetermeernieuws: haatpredikers in Amsterdam bij opening moskee.
Zo zie je maar wat er allemaal kan gebeuren en erger nog: wat de politiek laat gebeuren.

Gast

#1254 Re:

2011-11-01 15:09

#1252: Bewoonster Seghwaert -

Ja SIP gaat nu voor plaatsing zorgen, hartelijk dank voor het meedenken!

Bewoonster Seghwaert

#1255 Re: Re:

2011-11-01 15:35

#1254: - Re:

Graag gedaan. Hoop dat je de schijver vindt.


Gast

#1256 Ja waarom reageren ze zelf eigenlijk niet?

2011-11-01 17:35

Ik zou inderdaad wel eens wat reacties willen lezen van Marokkaanse mensen uit Seghwaert (het lijkt me sterk dat zij deze discussie niet volgen), hebben die echt zo'n behoefte aan een Moskee en wat vinden zij van alle tegenargumenten en van wat de komst van de Moskee overhoop haalt in Seghwaert? Vinden ze het zelf eigenlijk wel een geschikte locatie?

Bewoonster Seghwaert

#1257

2011-11-01 19:16

Er komt een raadsdebat 7 november inzake bouw moskee. Inschrijven aanwezigheid mogelijk tot 7 nov,
Mien is erbij

#1258 Raadsdebat 7-11 om 20.30u: komt allen (plek of niet...)

2011-11-01 19:24

7 november: extra raadsdebat over moskee Seghwaert

Er leven veel vragen over de mogelijke vestiging van een moskee in de wijk Seghwaert. Hierover is in de stad commotie ontstaan. Daarom heeft de gemeenteraad besloten een debat over dit onderwerp te voeren. De raad wil weten wat er gebeurd is. Dit debat vindt plaats op maandagavond 7 november 2011 vanaf 20.30 uur in de raadzaal van het Stadhuis. Het begrotingsdebat die avond wordt hiervoor ingekort. Voor toeschouwers is de zaal vanaf 20.15 uur open. Er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar op de publieke tribune.Eventuele insprekers kunnen zich tot 12.00 uur maandagochtend 7 november aanmelden bij de griffie via griffie@zoetermeer.nl of telefoonnummer 14 079. Meer informatie staat bij Politiek & bestuur. Hier kan het debat ook rechtstreeks worden gevolgd op internet.
----------------------------------------------------------------
Weer een mogelijkheid om dmv het spreekrecht je ongenoegen kenbaar te maken. Publieke tribune heeft niet veel plekken... Onze aanwezigheid en steekhoudende argumenten moeten we uitdragen.
Bewoonster Seghwaert

#1259

2011-11-01 19:59

Lees de reactie op Zoetermeernieuws op Moskee in Amsterdam. De gemeenteraadsleden stemmen op de partijenvergaderingen dus is het besluit reeds genomen.
Geheimzinnig!!

#1260

2011-11-01 20:25

Ik vind het inderdaad heel vreemd dat alle marokkanen zich hullen in stilzwijgen. er komt geen enkel tegenargument, je hoort of ziet helemaal niks van ze, zo raar! Dan kun je toch niet anders denken dan dat ze geheimzinnig doen? En wat ik me ook afvraag, als ze al een oproep moeten doen om geld om die grond te kunnen kopen, waar gaan ze dan de bouw en aanpassing van de omgeving van betalen? Dat kost ook handenvol geld! Moeten ze daarvoor ook nog een oproep doen om geld? Gaat deze bouw dan ook een 10 jarenplan worden? Net als in Rotterdam? Het wordt tijd dat al deze vragen die mensen hebben eens wordt beantwoord door de Marokkanen zelf in plaats van door een hakkelende wethouder of door Bestuursleden die deze beslissing om de verkeerde reden hebben genomen.
Johann van der Veere

#1262 Re: Re: Re: CDA schaamt zich voor reacties van burgers uit Seghwaert?

2011-11-02 00:03

#1243: - Re: Re: CDA schaamt zich voor reacties van burgers uit Seghwaert?  

 Quote:

Dat dacht ik ook meteen en wilde het doen maar kan op de site van zoetermeernieuws nergens vinden waar ik een stuk kan inzenden helaas...

 

Redactie <zoetermeernieuws@gmail.com>


Gast

#1263 Folder seghwaert

2011-11-02 11:05

Ik heb vanmorgen een folder van de gemeente ontvangen en keek verbaasd mensen maken de wijk dus geen gebouwen .Uw wijk nu en in de toekomst nu begrijp ik maar die toekomst ziet er nu heel anders uit de gemeente spreekt over een gewilde wijk volgens mij was die er al. IK kan wel een tyd doorgaan leuke folder maar het einde vond ik toch helemaal leuk .wijkwethouder Hans Haring
Wie is hij beter heeft hij tyd ik heb hem niet gezien op de informatie avonden.

Gast

#1264 FOLDER: mensen maken de wijk in SEGHWAERT

2011-11-02 11:40

Onder het hoofdstuk: IDEAAL WONEN:
Op enkele plaatsen in de wijk wordt GEKEKEN naar het toevoegen van voorzieningen.

Zoals het maken van een mulitfunctioneel centrum aan de Roggeakker.

Hier is ineens sprake van een multifunctioneel centrum ipv multiculti centrum wat ons steeds gezegd is.
Het Woord MOSKEE wordt ook niet genoemd.

WAT IS DIT? Wijziging van plannen, bedekte termen, zoethoudertje, of weer ronduit leugen en bedrog?
Zeg maar multicultureel centrum en u krijgt een moskee.

Achterop: HET IS UITERMATE BELANGRIJK dat bewoners betrokken zijn bij hun wijk. Helaas is dit zeer selectief. Geen inspraak over bebouwing, maar we mogen wel bijdragen in het opruimen van de rotzooi en bijdragen in de veiligheid!!!!! Hoe meer mensen "nuttig" zijn des te breder wordt de verantwoordelijkheid gedeeld. Met andere woorden: veel plezier met de moskee en maak jezelf maar nuttig met de gevolgen daarvan.

Wijk moet aantrekkelijk zijn voor jonge gezinnen, starters en senioren. Jammer dat in deze "geen inspraak procedure" het de huidige jonge gezinnen zo moeilijk wordt gemaakt in hun stijd om te behouden wat ze hebben.

Gast

#1265 Re: FOLDER: mensen maken de wijk in SEGHWAERT

2011-11-02 11:43

#1264: - FOLDER: mensen maken de wijk in SEGHWAERT 

 IDEAAL WONEN

Met de huidige plannen voor de wijk, geven velen al aan de wijk te zullen verlaten: HOE IDEAAL IS DAT?


Gast

#1266 Re: FOLDER: mensen maken de wijk in SEGHWAERT

2011-11-02 11:48

#1264: - FOLDER: mensen maken de wijk in SEGHWAERT 

FOUTJE: moest zijn : zeg maar multifunctioneel centrum en u krijgt een moskee. (het is ook niet meer bij te houden als het  beestje steeds een andere naam krijgt).


Gast

#1267 Re: FOLDER: mensen maken de wijk in SEGHWAERT

2011-11-02 11:56

#1264: - FOLDER: mensen maken de wijk in SEGHWAERT  Multifunctioneel: dit forum lijkt goed gelezen te worden door politici. Toch nog een nieuw woordje geleerd dankzij een oplettende schrijver, voordat het woord multiculti helemaal vastgeroest zat. Nu nog de tekst leren van de rest van de rest van dit forum en u bent volledig geintegreerd.


Gast

#1268 Re: de man van UNITAS zegt

2011-11-02 12:09

#1261: - de man van UNITAS zegt  

So sweet......, kerstbomen horen in het bos. En de bomen aan de roggeakker horen aan de roggeakker.

Redt Seghwaert!!

#1269 Ik kom er verstand voor tekort om dit te kunnen begrijpen, en ik heb doorgaans toch voldoende!!

2011-11-02 12:48

Betekent Multifunctioneel niet "functioneel voor meerdere functies? Of zelfs "herbergt meerdere functies"? En betekent Multicultureel niet: "te gebruiken door en geschikt voor meerdere culturen"?

Ik was er steeds van overtuigd dat een Moskee er is voor maar 1 cultuur (de Islamitische) en dat een Moskee er is voor de Islamitische geloofsovertuiging...? Schiet mij maar lek maar ik kom hier echt verstand voor tekort, alle redelijkheid is zoek! Een multicultureel gebouw is voor mij bijvoorbeeld een buurthuis dat toegankelijkheid biedt en activiteiten organiseert voor ALLE culturen. En voor mij is de betekenis van een Multifunctioneel gebouw dat het gebouw gebruikt kan worden voor heel veel meer doeleinden dan alleen maar het samenkomen voor het geloof en het geven van lessen die alleen op dat geloof betrekking hebben. Een Moskee is geen multicultureel centrum en al zou het multifunctioneel zijn dan is het toch alleen functioneel voor de Marokkanen. Of gaan ze er activiteiten organiseren waarbij IEDEREEN welkom is? (Ik zou op deze vraag trouwen heel erg graag eens een antwoord lezen van iemand die weet wat er straks zich daadwerkelijk gaat afspelen binnen de muren van deze Moskee, geen speculaties, mooie woorden, eromheen gedraai of aannames) maar concreet en duidelijk, wat wordt er straks met en in deze Moskee gedaan!) ...multifunctioneel betekent dat het een gebouw is met diverse functies, waar activiteiten enz worden georganiseerd waar ALLE mensen uit de samenleving profijt van hebben en niet 1 groep met een bepaalde geloofsovertuiging. Geef het ding maar een moderne en flitsende naam, dat spreekt misschien de mensen genoeg aan om ze rustig te houden. Het is en blijft gewoon een MOSKEE!!!

De plek waar de Moskee gebouwd moet worden is niet geschikt. Hier zou hooguit een praktijk voor Fysiotherapie, een gezondheidscenrum of een informatiecentrum oid gebouwd kunnen worden. Gebouwen met multifunctionaliteit of multicultuur kun je alleen daar bouwen waar de grote groepen mensen die er op af komen ook daadwerkelijk goed geplaatst kunnen worden. Zowel qua ruimte binnen het gebouw als erbuiten. Daarvan is op de bouwkavel aan de roggeakker geen sprake!!

Een gebouw/centrum waar geen hele stromen mensen tegelijk naartoe komen, dat zowel nuttig is voor de (alle)buurtbewoners en de omgeving vrijlaat van te hoge druk en overlast zou daar heel goed passen. Geen Moskee, simpelweg omdat er te veel mensen op af komen die nergens kunnen parkeren en de wijk te veel belasten en omdat dit gebouw in strijd is met het bestemmingsplan. Zelfs een blinde kan zien dat deze locatie niet goed is doordacht en niet op draagkracht is doorgererekend. Als men op die plaats een buurthuis zou bouwen zou dat net zo misplaatst zijn als deze Moskee. Dat deze omschrijving nu toevallig in het bestemmingsplan staat dat is een behoorlijke misrekening geweest in het verleden. En net als met alle plannen die door dit stadsbestuur regelmatig gewijzigd worden, net zo het hen uitkomt, wordt het ook hoog tijd dat ze het bestemmingsplan aanpassen zodat die plek alleen bebouwd kan worden met een gebouw dat ook geschikt is voor die plek en dat straks daar dan als vanzelfsprekend thuis zal horen.


Gast

#1270 Gemeente gogelt met woorden

2011-11-02 13:16

De gemeente was óf niet op de hoogte van de betekenis van het woord multicultureel of heeft gedacht dat de buurtbewoners van andere cultuur dan islamitisch, ook 's morgens om 6 uur met de billen omhoog gingen liggen om vervolgens naar het werk te gaan, hun kinderen naar de koranles te sturen als naschoolse aktiviteit om daarna gezamelijk boerenkool te bereiden. Dames en heren, jongens en meisjes gescheiden. Menstruerende vrouwen moeten wel door hun man afgericht worden om niet zo te kwebbelen. Ja, daar moeten buurtbewoners zich wel in kunnen vinden dacht politiek Zoetermeer.

Inmiddels lijken de politici geleerd te hebben, dat dat niet zo van toepassing gaat zijn en dat slechts één cultuur hiervan gebruik kan en gaat maken en hebben ze de betiteling maar gewijzigd.

M.i. voldoet de bouw van de moskee dan ook niet aan het bestemmingsplan, waarbij het zou gaan om een multiculturele en niet multifunctionele (voor 1 cultuur) bestemming.

Gast

#1271

2011-11-02 13:44

Multicultureel, ik stel voor:
Een kleinschalig gebouw met faciliteiten als: Nederlandse les voor Allochtonen. Voorlichting over opvoeden,gezondheid en werk. Ontmoetingsplek met creatieve aktiviteiten voor alle bewoners en culturen. Ontmoetingsplek en faciliteiten voor de toenemende senioren. 's Avonds een ontmoetingplek met aktiviteiten of spelruimte voor de "hangjeugd", waar ze al jaren om vragen.
En anders een mooie plek voor de jaarlijkse Douwe Egberts buurtdag of buurtbbq. Dat is pas multiculti.

Gast

#1272

2011-11-02 14:00

Wat die parkeerplekken betreft: een bestemmingsplan is zo gewijzigd. Er blijft nog een groenstrook over dat zo omgetoverd kan worden tot....

Gast

#1273 Seghwaert schaamt zich voor CDA

2011-11-02 14:20

Mauro moet terug, mag toch weer blijven voor zijn studie, mag over 1 of 2 jaar, na studie, alsnog oprotten wat het CDA betreft. Ja CDA houdt zich aan het strenge asielbeleid. Wat voor domme filosofie is dit? Een volledig geintegreerde jongen sturen ze weg, maar criminele allochtonen mogen blijven en verspeiden over Nederland. Ze worden zelfs gestimuleerd en onderrricht in de moskee en gepamperd en beloond in hun gedrag met allerlei geldverslindende knuffelprojecten die niet bijdragen tot integratie. Misdraag je en je wordt beloond. Integreer en je wordt het land uitgezet.

Gast

#1274 FOLDER: mensen maken de wijk in SEGHWAERT

2011-11-02 15:10

Achterzijde folder:
"We, daarmee bedoel ik niet alleen de gemeente en de wonigcorporaties, maar ook de bewoners van Seghwaert". aldus Hr. Haring.

Niet alleen mis ik hier de INSPRAAK van buurtbewoners (het wordt slechts gesuggereerd, maar is er niet): zij worden slechts GEINFORMEERD en mogen aan de toekomstige rotzooi meewerken, ik mis hier ook de betrokkenheid en de communicatie van de WONINGCORPORATIES. De woningcorporaties die ook zó betrokken zijn, "want uiteindelijk zijn het úw wensen en behoefte die vertaald zijn naar deze toekomstvisie", IK heb de woningcorporatie in ieder geval nog nooit naar mijn mening horen vragen. U??????OOK DAAR BLIJFT HET OPVALLEND STIL!!!!!!

Dus woningcorporaties: op welke wensen en behoefte is onze toekomstvisie gebaseerd?
Laat wat van u horen bij u verhuurders, daar hebben ze recht op. Weet wat er leeft in de wijk, stel daadwerkelijk een onderzoek in en luister. Bent u gediend met de onvrede van de bewoners, een grootschalige verhuisgolf om plaats te maken voor......????????????



Gast

#1275

2011-11-02 15:54

Woningcorporaties komen wel kijken naar de rotzooi in uw achtertuin, maar de rotzooi ("de door u zo gewenste multifunctionele ruimte") die u in uw voortuin kado krijgt, daar wordt niet over gesproken.