Geef pasgeboren baby’s een stem!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geef pasgeboren baby’s een stem!.


Gast

#826

2016-05-18 22:02

Om kinderen een kans te geven, een veilige oplossing voor een moeder in nood.

Gast

#827

2016-05-18 22:03

omdat het belangrijk is dat vrouwen of jonge meisjes die niet voor hun kind kunnen zorgen op deze manier geholpen kunnen worden en het jind een goed leven krijgt bij een pleeg of adoptie gezin

Gast

#828

2016-05-18 22:22

Je moet het kind waar je niet voor kunt zorgen in veiligheid kunnen brengen

Gast

#829

2016-05-18 22:25

Vind dit een hele goede oplossing voor moeder en kind kind krijgt toch een recht van leven.
En word dus niet gedumpt om te sterven! Wat al zovaak is gebeurt en er zijn genoeg liefdevolle mensen die graag een kindje willen opvoeden laten we die kinderen dan ook de kans geven en geen straffen voor de moeders maar eerder een onderscheiding voor dit moedige gedrag

Gast

#830

2016-05-18 22:46

Idereen moet dit delen ...

Gast

#831

2016-05-18 22:50

Liever afstaan bij mensen die er voor gaan zorgen dan weer berichten lezen en horen over doden baby's. ... Deze moeders zien geen andere oplossing als dit ze kan helpen dan moet dit!

Gast

#832

2016-05-18 23:08

Het kan niet zo zijn dat we in Nederland de moeders in nood niet helpen! Zeker met zo'n fantastisch stichting. Wanneer gaan de ogen in den haag eens open!

Gast

#833

2016-05-18 23:12

Omdat leven beschermd moet worden

Gast

#834

2016-05-18 23:47

Zo'n prachtige oplossing om moord of voor dood achterlaten van een kindje te voorkomen. Zo'n goed initiatief om late abortus te voorkomen. En dan is het weer niet goed... Wat had die moeder dan moeten doen? Zelfmoord plegen, zodat het kindje door Jeugdzorg opgevangen zou worden? Natuurlijk, het is erg dat deze moeder niet zelf voor haar kindje wil/kan zorgen. Maar ik ken haar omstandigheden niet. Er zijn zoveel gezinnen in NL waar het niet lukt om kinderen te krijgen, die gezinnen kunnen heel veel liefde geven aan dit kleine mensje. En later kan hij/zij met de gegevens die er zijn achtergelaten op zoek naar de bio moeder. Hoe mooi eigenlijk! Ik snap het probleem niet... Vroeger gebeurde dit ook heel veel hoor, in de kloosters... Maar dan waren moeder en kind elkaar vaak voor het leven kwijt. Ik snap het werkelijk niet dat hier zo'n punt van wordt gemaakt. Ga toch op zoek naar de echte criminelen in het land, i.p.v. deze vrouw als crimineel te beoordelen!

Gast

#835

2016-05-19 00:59

Omdat ik er mee eens ben dat je je baby hier anoniem heen kan brengen. Ze doen het nooit zonder reden. Beter dat je je baby afstaat dan naar het laatste uitvlucht grijpen.

Gast

#836 Re:

2016-05-19 01:14

#98: -  

 Ook dit is niet geheel anoniem geweest hoor!


Gast

#837

2016-05-19 04:15

Omdat ik vind dat de wet aangepast moet worden! Is niet meer van deze tijd.

Gast

#838

2016-05-19 04:21

Hulp vragen voor begeleiding bij het oplossen van je onmogelijkheid tot opvoeden van je baby is al een enorme stap. Als die stap tevens betekend dat je een misdaad begaat hoe groot is dan de kans dat t kind (en de moeder) de dupe wordt. Uit het strafrecht halen betekend een horde minder bij het nemen van deze afschuwelijke beslissing die niemand uit vrije wil makkelijk neemt.

Gast

#839

2016-05-19 04:21

Ik ben het helemaal eens met de petitie

Gast

#840

2016-05-19 04:39

Ieder kind heeft recht op een veilige beschermde omgeving, ook als de eigen ouders dit het kind niet kunnen geven. In geval van paniek bij de ouders js de vondelingenkamer een goede oplossing, omdat de ouder(s) er voor kunnen/kan kiezen de baby waarvoor niet gezorgd kan worden in veiligheid te brengen en niet te kiezen voor andere uitingen van paniek, welke het kind geen goed doen.

Gast

#841

2016-05-19 04:51

Ik vind zeker dat dit gewoon moet komen en mag wat iser nou erger dat je een baby dood vind oo straat of dat iemand die er geen raad mee weet de baby naar een veilig plek brengt waar de baby nog een kans krijgt!

Gast

#842

2016-05-19 04:55

Ik heb deze petitie ondertekend omdat ik het belachelijk vind dat iemand uit liefde haar kind heeft moeten los laten en daarvoor strafbaar zou moeten zijn. Niemand doet zo iets en dit is voor de moeder de laatste redding op de hoop dat haar kindje een toekomst krijgt

Gast

#843

2016-05-19 04:58

Omdat elk kind recht heeft op een gelukkig en liefde volle leven. Als een moeder dat niet kan na komen door welke reden dan ook, hoop ik dat een moeder net zo'n dappere daad verricht als deze moeder. Ondanks dat zij het kind Niet kan en wil opvoeden heeft ze het kind een kans gegeven. Daarvoor hoort ze niet opgesloten te worden.
Pas als het kind gedumpt wordt waar dan ook. Of wat aan gedaan wordt.
En als je de straf vergelijkt wat zij zou krijgen en een andere moeder die wel de babydumpt is het zoals altijd weer scheef!

Gast

#844

2016-05-19 05:06

Ze kan om wat voor reden niet voor haar kind zorgen. Ze heeft een moeilijk besluit genomen om het kindje weg te brengen. Veilig en liefdevol zal het kindje worden opgevangen om vervolgens een mooie toekomst tegemoet te gaan. En dat mag blijkbaar niet. Daarom teken ik de petitie.

Gast

#845

2016-05-19 05:32

Mensen die zich geen raad weten met ongewenste zwangerschap en bevalling hebben hulp nodig, geen straf!

Gast

#846

2016-05-19 05:45

Omdat ik vind dat dit een goede oplossing is. Voor moeders die niet anders kunnen door welke omstandigheden dan ook en voor baby's zodat ze niet vermoord worden of zomaar ergens achter gelaten worden. Ze hebben er niet om gevraagd om geboren te worden en zo zijn ze goed opgevangen en beschermt.

Gast

#847

2016-05-19 05:50

Een moeder staat niet zomaar haar kind af, dat doet ze alleen maar in grote nood. Petje af dat ze het op deze manier heeft gedaan!
En wat betreft de politie: ik denk dat er nuttiger zaken te doen zijn!

Gast

#848

2016-05-19 05:52

Ieder kind heeft recht op liefde en niet iedereen is in staat om die te geven

Gast

#849

2016-05-19 05:53

Deze moeder heeft het beste voor haar kindje gekozen en straffen, nee dit nooit moeders in nood zouden dit voorbeeld moeten volgen en niet meer angstig zijn om hun kindje achter te laten, oordeel niet te snel.

Gast

#850

2016-05-19 05:57

Aan moeders/ouders die hun kind om welke reden niet kunnen houden/verzorgen en niet in de molen van afstaan e.d. willen komen moet een voor de baby veilige uitweg geboden worden zonder dat daar een gerechtelijk onderzoek op gaat volgen, ook niet voor de organisatie die de opvang mogelijk maakt. Als dit niet mogelijk gemaakt wordt zullen de moeder/ouders mogelijk de baby in een vuilniszak of in andere erbarmelijke omstandigheden 'verstoppen'. Dit willen we toch niet als zorgzame samenleving? Beter opgroeien als mens 'zonder' bekende roots dan.....