Geef pasgeboren baby’s een stem!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geef pasgeboren baby’s een stem!.


Gast

#851

2016-05-19 06:06

Blijkbaar had de moeder niet de mogelijkheden om zelf voor haar kindje te zorgen. Door het "weg te geven" leeft het tenminste nog!!!!

Gast

#852

2016-05-19 06:18

Het is onvoorstelbaar dat de regering de vondelingskamer strafbaar is. Als ze een abortus doen is dat niet strafbaar. Het is voor mij onvoorstelbaar. Ze hebben liever dat je een baby dood dan dat je een baby een kans van leven geeft.Ik vind deze moeder moedig en heeft er goed over nagedacht,en ben zeer trots op deze jonge moeder,en heb bewondering voor haar.

Gast

#853

2016-05-19 06:22

Omdat ik dankbaar ben dat ik geadopteerd ben, en niet in een container ben beland.

Gast

#854

2016-05-19 06:24

Omdat het hard nodig is dat ook deze moeders op deze manier veiligheid bieden aan hun kinderen.

Gast

#855

2016-05-19 06:25

Het is toch van de zotte dat ze deze moeder gaan vervolgen? Ze had haar kind ook in het bos achter kunnen laten of vermoorden? Dan was ze vrij uit gegaan vanwege ontoerekeningsvatbaarheid....

Gast

#856

2016-05-19 06:27

Omdat Barbara vecht voor een goede zaak

Gast

#857

2016-05-19 06:27

Een heel goed doel waarbij moeder en kind geholpen zijn

Gast

#858

2016-05-19 06:33

De mensen van deze stichting moeten gesteund worden, beter dit dan weer babylijkjes in containers of in tuinen vinden

Gast

#859

2016-05-19 06:37

Ik hoor elk jaar weer overal op social media op het nieuws dat er baby's voor dood achter gelaten zijn. Dat er kinderen verwaardeloost zijn. Baby's die ergens waar dan ook gevonden of vermoord zijn. Toen de anonieme wieg kwam vond ik het al goed . Met de gedachten dat er zo baby's gered kunnen worden . Nu is er eindelijk door een moeder een kindje achter gelaten in deze wieg. Zij heeft de moeilijkste maar beste keuze gemaakt voor haar kindje . Welke situatie zij dan ook mag zitten . Ze zal er een reden voor hebben . En dan vind ik deze keuze dan ook erg sterk van haar . Kindje is opgevangen . Moeder heeft gegeven achter gelaten voor later . Zij heeft haar kind dus niet verwaarloosd of vermoord!

Gast

#860

2016-05-19 06:51

En moeder in paniek is geen goede moeder. Op deze manier heeft het kind de optie om goed opgevoed te worden en later met zijn moeder herenigd te worden. Mits hij of zij dat wil

Gast

#861

2016-05-19 06:55

Omdat elk kind recht heeft op liefde en zorg. En als een moeder de keuze kan en helaas moet maken om het af te staan om zorg te krijgen en deze hulp wordt aangeboden, dan is dat logischerwijs altijd beter dan het kansloos ergens in een doos of tas op straat of waar dan ook achter te laten met grote kans op overlijden. Een moeder is misschien wel de beste moeder als die het beste voor het kind kiest en dat dat op dat moment niet bij haar is. De lastigste maar meest liefdevolle keuze.

Gast

#862

2016-05-19 07:04

Wat voor zin heeft deze optie als er kans is op vervolging, naar mijn idee is het juist in het leven geroepen zodat moeders op een veilige en relatief gezonde manier hun kindje onder kunnen brengen...hierdoor voorkom je hele rare en gevaarlijke situaties voor zowel moeder als kind.
Een moeder uit een stabiele omgeving heeft dit niet nodig maar wanneer de moeder in de problemen zit en hierdoor niet in staat is zorg te bieden kan dit als laatste (red)middel gezien worden.

Gast

#863

2016-05-19 07:18

Omdat ik het een mooi initiatief vind .en respect heb voor deze vrouw .ieder kind heeft recht op een mooi leven .Zij kon het hem of haar waarschijnlijk niet geven .

Gast

#864

2016-05-19 07:19

Omdat het van de zotte is dat iemand vervolgd word omdat ze haar baby wil laten leven.

Gast

#865

2016-05-19 07:28

Iedereen wil alles voor iedereen bepalen! Hou daar eens mee op. In iemand verdiepen en helpen kom je verder mee dan een regel opstellen en iemand nog wanhopiger maken!

Gast

#866

2016-05-19 07:28

Ik vind het te zot voor woorden dat men de moeder én de helpers wil vervolgen die mensenlevens redden!

Gast

#867

2016-05-19 07:33

Omdat ik vind dat deze opvang moet kunnen zonder dat er Rechtelijke stappen ondernomen worden. Deze moeders geven hun kind niet zomaar weg. Op deze manier worden beide goed opgevangen.

Gast

#868

2016-05-19 07:46

beter dan op straat ,container of doos

Gast

#869

2016-05-19 07:49

Liever dat kinderen in zo'n kamer worden achtergelaten dan in een container, op straat, of worden vermoord!!

Gast

#870

2016-05-19 07:52

Als moeder van een kindje van 6 weken weet ik hoe moeilijk deze moeder het moet hebben gehad om haar kindje af te staan. Gelukkig heeft ze hulp gezocht bij de stichting beschermde wieg. Als deze er niet was geweest had ze zichzelf en haar kindje in gevaar kunnen brengen. Voor het kind is er hoop op een goede toekomst waarin het misschien ooit nog de moeder zal ontmoeten. Hopelijk komt het met de jonge moeder ook goed en zal ze haar kindje ooit alsnog in haar armen kunnen houden.

Gast

#871

2016-05-19 07:57

Omdat het belachelijk is dat wij in deze wereld nog steeds een baby bij een deur neer leggen als je nood het hoogst is

Gast

#872

2016-05-19 08:01

Omdat als een vrouw zwaar in de war is denkend moet krijgen om hun baby op deze manier af te staan inplaats ergens hoeven te dumpen

Gast

#873

2016-05-19 08:07

Stichting Beschermde Wieg brengt in mijn ogen een stukje menselijkheid terug in de steeds harder wordende maatschappij, door zonder oordeel de medemens in nood hulp te bieden daar waar nodig.

Gast

#874

2016-05-19 08:07

Omdat met de Beschermde Wieg de mogelijkheid geboden wordt een kind op een VEILIGE plek achter te laten. Hiermee wordt een heleboel leed en ellende voorkomen. Okee, niet zwanger worden is beter als je niet voor een kind kunt of wil zorgen, maar je kunt niet oordelen over iemands situatie als je de achtergrond niet kent. Deze moeder heeft ondanks alles toch het beste voor haar kind gewild. Dankzij deze mogelijkheid is het kindje nu veilig en gezond.

Gast

#875

2016-05-19 08:15

het kan niet zo zijn dat een moeder die om wat voor reden dan ook haar kind afstaat( zal ze zelf al moeite genoeg mee hebben) ook nog eens via een klopjacht achtervolgd wordt door de politie en strafbaar gesteld wordt.
Dit is altijd beter dan het kindje dood laten gaan of ergens wegmoffelen.