AZC Horaplantsoen

Bewoner ENKA-wijk

/ #46 Brief gestuurd naar de gemeente; nu afwachten op de gemeente antwoorden heeft

2016-01-23 16:54

Geachte heer Van der Knaap,
Helaas heeft u besloten uw Stappenplan Opvang Vluchtelingen AZC niet te volgen door de inloopbijeenkomst over de AZC-Horaplantsoen locatie op 21 januari 2016 te annuleren. U geeft hiermee het signaal af dat u niet naar de bewoners van de ENKA-wijk wilt luisteren. U geeft hiermee het signaal af dat u ongeacht de bezwaren van de bewoners van de ENKA-wijk asielzoekers in de AZC-Horaplantsoen wilt plaatsen.
U schrijft echter in uw brief d.d. 19 januari 2016 met kenmerk 833919 dat u alle vragen binnen een paar dagen wilt beantwoorden die gesteld worden via vluchtelingen@ede.nl. Ik maak gebruik van de mogelijkheid om een aantal vragen te stellen omdat ik de indruk heb dat u geen plan heeft bij het opvangen van vluchtelingen in de gemeente Ede. Ik ben benieuwd naar uw antwoorden.
Groep
De samenstelling van de groep asielzoekers is onduidelijk.
1.1. Hoeveel asielzoekers wilt u in AZC Horaplantsoen opvangen?
1.2. Hoelang wilt u deze groep in AZC Horaplantsoen opvangen?
1.3. Wat is de samenstelling van de groep asielzoekers die u in AZC Horaplantsoen wilt opvangen?
1.4. Hoeveel getrouwde mannen wilt u opvangen in AZC Horaplantsoen?
1.5. Hoeveel getrouwde vrouwen wilt u opvangen in AZC Horaplantsoen?
1.6. Hoeveel kinderen wilt u opvangen in AZC Horaplantsoen
1.7. Hoeveel alleenstaande mannen wilt u opvangen in AZC Horaplantsoen?
1.8. Hoeveel alleenstaande vrouwen wilt u opvangen in AZC Horaplantsoen?
1.9. Hoe wilt u deze krantenkop voorkomen: In AZC Horaplantsoen zitten alleen alleenstaande mannen. Welke maatregelen neemt u om deze krantenkop te voorkomen?
Cultuur
Feit is dat asielzoekers andere gewoonten hebben in de omgang met vrouwen dan de gemiddelde Nederlander. Feit is dat asielzoekers vrouwen hebben aangerand in Keulen. Feit is dat asielzoekers vrouwen hebben aangerand in Zweden. Feit is dat asielzoekers huwelijken hebben met kinderen van 9 jaren.
1.10. Hoe wilt u deze krantenkop voorkomen: Asielzoeker uit AZC Horaplantsoen heeft 5 vrouwen aangerand in de ENKA-wijk. Welke maatregelen neemt u om deze krantenkop te voorkomen?
1.11. Hoe wilt u deze krantenkop voorkomen: Asielzoeker uit AZC Horaplantsoen vraagt kind van 9 ten huwelijk in de ENKA-wijk. Welke maatregelen neemt u om deze krantenkop te voorkomen?
1.12. Hoe wilt u deze krantenkop voorkomen: Asielzoekers eisen dat mannen en vrouwen niet op 1 locatie worden opgevangen. Welke maatregelen neemt u om deze krantenkop te voorkomen?
1.13. Hoe wilt u deze krantenkop voorkomen: Asielzoeker eist dat hij niet door vrouwen geholpen wordt. Welke maatregelen neemt u om deze krantenkop te voorkomen?
Financieel
1.14. Hoeveel geld ontvangt de gemeente bij de opvang van een gemiddelde asielzoeker?
1.15. Hoeveel kosten heeft de gemeente bij de opvang van gemiddelde asielzoeker (inclusief, huisvesting, kleding, maaltijden, ziektekosten, onderwijs, vervoer, activiteiten, etc.)?
1.16. Hoeveel kosten heeft de gemeente in totaal bij de opvang van asielzoekers in 2015?
1.17. Hoeveel kosten heeft de gemeente in totaal bij de opvang van asielzoekers in 2016?
1.18. Op welke plannen wordt bezuinigd om asielzoekers op te kunnen vangen?
Milieu
Feit is dat asielzoekers uit landen komen waarin afval op straat gegooid wordt in plaats van in de vuilnisbak. Goed voorbeeld is de AZC locatie Olifant in Amsterdam Zuid-Oost. Voor het pand staat een prachtige vijver. De asielzoekers gebruiken de vijver om hun afval in te gooien.
1.19. Hoe wilt u deze krantenkop voorkomen: Asielzoekers vervuilen het Heukelumse bos. Welke maatregelen neemt u om deze krantenkop te voorkomen?
1.20. Moeten asielzoekers hun afval zelf opruimen?
1.21. Controleert u dat asielzoekers zelf hun afval opruimen?
1.22. Huurt u schoonmaakbedrijven om het afval van asielzoekers op te ruimen?
1.23. Verwacht u dat de bewoners van de ENKA-wijk het afval van de asielzoekers opruimen?
1.24. Mogen asielzoekers barbecueën in het Heukelumse bos?
Mijn zorgen
Ik ben in 2015 verhuisd naar Ede met het idee een nieuw leven te starten in de ENKA-wijk. Ik zie nog steeds de argumenten op de ENKA-site staan om in deze wijk te gaan wonen: bos, heide, rust, etc. De impact van een AZC Horaplantsoen is dat de ENKA-wijk wordt ingesloten door twee locaties meer dan 1.000 asielzoekers. Ik krijg hiermee het gevoel dat ik in Syrië woon in plaats van in een nieuwbouwwijk in Ede. Mijn woongenot wordt ernstig geschaad met uw voornemen AZC Horaplantsoen te realiseren.

1.25 Wat moet ik doen om te voorkomen dat er asielzoekers in AZC Hora plantsoen komen?

Met vriendelijke groet,