AZC Horaplantsoen

Gast

/ #33

2016-01-18 21:42

Hier een antwoord van #8. Even voor de duidelijkheid, ik zit als omwonende zeker niet te springen om een azc in mijn achtertuin. Maar ik ga ook niet mijn ogen sluiten voor de problemen die we in dit land hebben. Problemen met alles wat er gebeurd met asielzoekers, de ellende die we lezen, maar zeker ook het probleem dat die mensen nou eenmaal in Nederland zijn en dat we ze niet op straat kunnen laten staan. We zijn gewoon aan ons zelf verplicht die MENSEN een onderdak te geven.

Moet dat in onze achtertuin? Als dat de beste oplossing is dan vind ik dat we dat moeten accepteren. Ik ben er nog niet van overtuigd dat dat zo is. Ik snap bijvoorbeeld niet waarom een kantoorpand (denk ik, ken de locatie niet) omgebouwd moet worden terwijl de klinkenberg ingericht is op bewoning. Een petitie tekenen om de discussie af te dwingen wil ik zeker wel, niet een petitie tekenen zodat ik het signaal af geef dat "de ander" het probleem maar op moet lossen. We hebben hier allemaal een verantwoordelijkheid in.