Zeg NEE tegen het nieuwe Gentse mobiliteitsplan

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Zeg NEE tegen het nieuwe Gentse mobiliteitsplan.


Gast

#226

2016-04-27 06:38

De bevolking moet gehoord worden !

Gast

#227

2016-04-27 09:54

Wij wonen in het rustige Gentbrugge (Frederik Burvenichstraat) waar er totaal geen parkeerprobleem is. Nu moeten wij plots gaan betalen in onze straat. Dit is gewoon een simpele belastingheffing!!

Gast

#228

2016-05-13 13:55

Het mobiliteitsplan werd opgesteld met miskenning van de mogelijkheden voor de werkende bewoners van de stad Gent die dagelijks over hun wagen dienen te beschikken. Een compleet wanbeleid van de huidige politici. De Gentenaars worden weggejaagd uit eigen stad!!!

Gast

#229

2016-05-28 09:34

In Gent is het al niet te doen qwa infrastructuur, gaan ze het nog beetje drukker maken. Ik ken geen stad waar het zo slecht is geregeld. Het is verbazing wekkend... En inderdaad ik woon ook in Gentbrugge en met de tram gaan naar de stad is geen optie meer ivm parkeergeld dat ik ook daar gewoon moet gaan betalen om te parkeren in een straat achteraf bij de halte?!


Gast

#230

2016-05-30 20:54

De randgemeenten zullen extra belast worden. De ring overvol.
Geen parkeerruimte.

Gast

#231

2016-06-06 10:46

Neen tegen mobiliteitsplan!


Gast

#232

2016-06-10 22:45

Omdat de deelgemeenten betalen voor de binnenstad en de deelgemeenten opgezadeld worden met binnenstadrecepten.

Gast

#233

2016-07-06 06:23

Als zelfstandige moet ik bijna dagelijks in Gent zijn met een bestelwagen. Deze verplaatsing wordt steeds moeilijker gemaakt.
Gevolg is dat ik overweeg om een toeslag aan te rekenen als ik in Gent moet zijn.
GepesteGentenaar

#234 Re:

2016-08-10 14:47

#1: -  

 inderdaad Gent is op weg om nen we-kluuten-de-automobilisten-wig-stad, en zoals Termont vergeet in zijn uitspraak dat de automobilisten niet content zullen zijn, wel veel van die automobilisten zijn bewoners van de stad Gent, en als die nu al zonder file een half uur nodig hebben om van de heuvelpoort naar 't rabot te geraken buiten de spitsuren, wat gaat dat zijn binnenkort als school weer begint. En alle rode lichten blijven langer op rood precies, om ons nog wat meer te pesten. Mensen die hier komen werken of wonen, dat zijn de grootste slachtoffers van gans dat mobiliteitsplan, want ze moeten zich ook nog blauw betalen om hunnen auto te parkeren om hier de economie draaiende te houden. Dit moet dringend gestopt worden.

En de fietsers, die gedragen zich alsof zij de stad ownen, ze rijden door het rood waar het niet mag en houden zo nog meer de autostroom tegen. Soms heb ik goesting om op mijn auto nen afplakker te plakken met: weer een gevaarlijke fietser minder....  want daarbij rijden ze ook nog meer dan 30 km/uur ze steken de auto's voorbij en rijden op de voetpaden, brengen voetgangers in gevaar, enz.... Fietser zijn betekent niet dat het verkeersreglement niet voor u geldt. Dus mijnheer TErmont en Watteeuw, 't wordt tijd dat jullie afzien van jullie plan om de automobilisten te pesten. NIet iedereen heeft een leven waarin de dorpsmentaliteit past en zij rustig dag in dag uit 't fietske kunnen nemen om zich te verplaatsen. 


Gast

#235 Re:

2016-09-21 14:45

#4: -  

 nog nooit in Asterdam geweest, daar rijdt de tram ook in voetgangersgebied


Gast

#236

2016-09-25 10:25

Geboren en getogen in Gent hou ik van mijn stad.
De stad waar ik als bewoner naar de winkel kon gaan en boodschappen doen , een terrasje doen tussendoor ,naar de kapper gaan enz.. De huidige verkeerswerken en het toekomstige circulatieplan maken dat mijn stad niet meer mijn stad is maar een toeristische plaats waar je gaat voor een dagtrip.
Ik heb mij dus verplaatst voor boodschappen,terrasje,kapper enz naar de randgemeenten.
Sterkte aan alle handelaars
in het centrum.
Misschien kan ik mijn niet meer gebruikte klantenkaarten van de centrumwinkels afgeven in het stadsarchief als bewijs voor het nageslacht dat Gent ooit de stad was waar het voor de gentenaar heerlijk winkelen was.
Ronny

#237 Re:

2016-09-26 18:21

#236: -  

 met het toekomstige circulatieplan wordt bijna alles voor bijna iedereen beter


Gast

#238

2016-09-29 08:28

IK BEN NIET TEGEN EEN MOBILITEITSPLAN OP ZICH .WEL DE MANIER HOE HET WORD OPGEDRONGEN;

Gast

#239

2016-09-29 08:47

omdat het opgedrongen is!

Gast

#240

2016-11-05 09:41

Als bewoner in de brugsepoort en zelf heb ik geen auto ben ik tegen deze plan! Ik stem altijd voor groen en toch vind ik deze plan overdreven! Ik ga overall naartoe met de fiets (werk bij IKEA en ga met de fiets, naar stad met de fiets, boodshappen met de fiets. Zelf bij regen, wind en snew! Nog nooit geen probleem en zelf voel ik me veillig!
In mijn straat zijn er weinig parkeer problemen en toch word het betalen???? Wat en onzin! Dus vanaf nu moeten mijn vrienden en family betalen en langer onder weg wanneer ze bij mij op bezoek komen! Bezoekjes tot bij mij zullen verminderen :/ dus zal het ook inpak hebben op mijn sociaal leven!
Gent maakt al goeie inspanningen zoals fiets brug bij rozemarijnbrug. Maar de rest is niet nodig. Iedereen via de keinne ring sturen is zo absurd! Nu is de ring al een probleem. De mensen zullen zelf minder door het stad rijden zou de ring vlotter gaan! Daar moeten ze aan werken
Aline

#241 Als bewoner in de brugsepoort en zelf heb ik geen auto, vind ik deze plan overdreven

2016-11-05 09:43

Als bewoner in de brugsepoort en zelf heb ik geen auto ben ik tegen deze plan! Ik stem altijd voor groen en toch vind ik deze plan overdreven! Ik ga overall naartoe met de fiets (werk bij IKEA en ga met de fiets, naar stad met de fiets, boodshappen met de fiets. Zelf bij regen, wind en snew! Nog nooit geen probleem en zelf voel ik me veillig! In mijn straat zijn er weinig parkeer problemen en toch word het betalen???? Wat en onzin! Dus vanaf nu moeten mijn vrienden en family betalen en langer onder weg wanneer ze bij mij op bezoek komen! Bezoekjes tot bij mij zullen verminderen :/ dus zal het ook inpak hebben op mijn sociaal leven! Gent maakt al goeie inspanningen zoals fiets brug bij rozemarijnbrug. Maar de rest is niet nodig. Iedereen via de keinne ring sturen is zo absurd! Nu is de ring al een probleem. De mensen zullen zelf minder door het stad rijden zou de ring vlotter gaan! Daar moeten ze aan werken

Ronny

#242 Re: Als bewoner in de brugsepoort en zelf heb ik geen auto, vind ik deze plan overdreven

2016-11-06 17:46


Gast

#243

2016-11-11 09:43

Onder het mom van veiligheid en milieu wordt Gent kapotgemaakt.

Gast

#244

2016-11-11 09:45

Stad zonder auto's is nefast voor het overleven ervan.

Gast

#245

2016-11-13 16:40

Dit zou een goed plan geweest kunnen zijn, indien de politiek er niet was tussen gekomen, doch laten maken door deskundigen. Door dit mobiliteitsplan zullen er meer km gereden worden door de vele omwegen, of is dit nu juist de bedoeling om meer benzine te verbruiken en meer uitlaatgassen te veroorzaken. Gevolg meer luchtvervuiling, Geen verbinding van de R40 en de R40A aan de Phoenixsbrug, Onbegrijpelijk.

Gast

#246

2016-11-14 12:59

Omdat het niet meer betaalbaar is om in Gent te komen!!
ikke

#247 Re:

2016-11-22 14:11

#246: -  

    ...   met de auto.

Bezorgde gentenaar

#248 een moeilijk probleem

2017-01-16 13:15

Uiteraard is iedereen tegen luchtvervuiling en lawaai. Ik ben zeker niet tegen politici die initiatief nemen. Daarvoor zijn ze gekozen. Nemen ze de verkeerde initiatieven dan volgende keer zeker nog eens goed nadenken.
Als Gentenaar ben ik wel tevreden met de opleving van de stad de laatste jaren. Wat ik niet begrijp is de enorme verspilling aan middelen en energie om er de dogma's van enkelen door te krijgen. 

Eerst plaatst men peperdure parkeergarages in de stad. Nadien wordt het verkeer uit de stad gehaald. Hallo????

Wegenwerken lopen kris kras door elkaar zodat de stad al jaren een complete chaos is. Als je ergens moet zijn moet je echt al gaan plannen hoe er te geraken. Als je er echt moet zijn.... Lang leve het online shoppen.

Waarom niet wat meer toekomstgericht en budgetvriendelijker werken. Wie gaat ooit al die schulden moeten afbetalen van de leuke persoonlijke projectjes van de politici? .......Juist!Op lange termijn is individueel elektrisch aangedreven vervoer en een automatisch heffingssysteem onvermijdelijk. 

1. Haal de vervuilende bussen uit het stadscentrum (elektrisch is ok)
2. Haal de meest vervuilende auto's uit het stadscentrum (gradueel te verstrengen)
3. Investeer volop in fietsbanen ipv in tramsporen
4. Pas zone 30 alleen toe waar het nuttig is
5. Stop met die vloot van oude versleten diesel schoolbussen elke morgen door de stad te jagen terwijl er al een openbaar vervoer is
6. Zorg voor een vlot doorgaand verkeer om de vervuiling en overlast te verminderen. Zorg ervoor dat auto's de meest efficiënte weg kunnen nemen
7.Schaf dure parkeermeters, bewonerskaarten e.d. af en vervang door een gelijkwaardige heffing voor elke auto die de kuip van Gent binnenwil. Eventueel (gedeeltelijk) terugbetaalbaar voor wie aankopen doet in Gent centrum of gebruik maakt van het cultureel aanbod.

Ramses

#249 Re:

2017-03-04 10:11

#32: -  

 En voor (ouders van) in de buurt wonende studenten die wekelijks verplicht zijn hun hebben en houden te verslepen en daar het openbaar vervoer niet mee opkunnen!


Gast

#250 Re: Re:

2017-03-04 19:03

#249: Ramses - Re:  

 Dan kom je toch met de auto.