Zeg NEE tegen het nieuwe Gentse mobiliteitsplan

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Zeg NEE tegen het nieuwe Gentse mobiliteitsplan.


Gast

#26

2015-06-28 16:45

Gent is om zeep door die superinteligente hmhmh watteeuw of what the f....

Gast

#27

2015-07-02 17:01

ze maken gent kapot

Gast

#28

2015-07-02 17:05

Volledig het stad aan het stuk maken , iedereen blijft weg uit gent

Gast

#29

2015-07-02 19:18

30 km / u is op vele plaatsen te traag

Gast

#30

2015-07-02 21:47

Achter mijn woning en van de buren komt een parking en dit willen we niet! Ben niet akkoord met de argumenten dat de dienst mobiliteit naar voor komen.

Gast

#31

2015-07-04 10:13

Nu al dagelijkse miserie om in Gent van punt a naar b te rijden ...

Gast

#32

2015-07-08 15:58

Stop de bewoners van de stad te verplichten om te fietsen. Als bewoner zou je met de wagen overal door moeten kunnen. Maak meer parkeermogelijkheden aan de rand van de stad voor de toeristen en de bezoekers van de stad en laat de ondergrondse parkings enkel gebruiken voor de bewoners en de mensen die werken in de stad.

Gast

#33

2015-07-08 16:06

Haal de groene uit het bestuur, ze doen meer slecht dan goed,er is meer in de wereld dan de fiets,hebben ze al eens gedacht aan mensen die niet kunnen fietsen om welke reden dan ook.Ik woon graag in Gent maar op due manier is het onleefbaar aan het worden ook voor de handelaars in het centrum,iedereen gaat winkelen buiten de stad waar er wel parking is voor de auto


Gast

#34

2015-07-08 16:14

Eerst de doorstroming op de ring voorzien. Op de avond over de bezwaarschriften werd gezegd nog 10 jaar wachten voor de Dampoort wordt aangepakt. Waarom wordt de Onderstraat vakkundig uit de paarse zone gehouden, wie heeft daarvoor zoveel geld of politieke macht? Pak eerst ook eens overal de slechte voetpaden en wegen in het centrum aan zoals de Penitentenstraat en de Wolfstraat zodat mensen die minder goed te been zijn ook eens buiten kunnen. Minder wagens in het centrum moet kunnen, maar niet ten koste van de bewoners! Alle lobben zijn erop voorzien dat er meerdere mogelijkheden zijn voor de wagens in de ondergrondse parkings, vreemd als je net wagens wil weren. Ook zeer vreemd dat de plannen pas echt duidelijk worden gemaakt in de krant NA de periode van de bezwaarschriften. Zorg voor parkeermogelijkheden waar er kan gestaan worden om boodschappen af te halen door bezoekers van buiten de stad. Doe ook eens meer controle op de huidige voetgangerszone, laat de politie ook eens enkel te voet of met de fiets door deze zone gaan in plaats van te 'cruisen' door de Langemunt op de drukste momenten en Watteeuw: antwoord eens op mijn bezwaarschrift!

Gast

#35

2015-07-08 16:15

Beroepshalve, als installateur centrale verwarming, moet ik bijna elke dag in Gent werken. En elke dag verlies ik  veel tijd met aanschuiven in allerlei files. 'k Werk wel voor een baas maar toch werkt het ook op mijn zenuwen ! Grts Hans


Gast

#36

2015-07-08 17:24

Omdat men door het "knippen" van straten vlot rijdend verkeer, zoals bvb Coupure onmogelijk maakt, kleine achterstraatjes extreem overbelast, handelaars en centrum quasi onbereikbaar maakt en Gentenaars die in verscheidene sectoren wonen totaal van elkaar isoleert. Men moet overal om en rondrijden en dit verhindert elk vlot bewoners en bestemmingsverkeer, het maakt doodsimpel een stad kapot! Er zijn veel Gentenaars en bezoekers die geen fietsers zijn....

Gast

#37

2015-07-08 17:55

Ik moet regelmatig in Gent zijn voor mijn werk voor verscheidene Immo kantoren. Daarvoor heb ik steeds 2 fototoestellen, verscheidene lenzen en een statief bij. Met het nieuwe plan en opdelen van Gent in Zones word mijn job zo goed als onmogelijk om snel en efficiënt te kunnen werken.
De wegen rond Gent zijn nu al overvol en daar nu nog eens meer verkeer in pompen is gewoon vragen om problemen.
De manier waarop het plan ons opgedrongen word zonder de mening van Gent en zijn omwonende te vragen getuigt van het dictatoriaal gedrag van Dhr. Watteeuw !
Wat met de gedachte van, voor en door het volk...

Gast

#38

2015-07-08 18:18

Ik ben een geboren Gentenaar maar ben nu al enkele jaren uit de stad maar vind soms mijn weg niet in mijn geboortestad en heb er gewerkt tot mijn 65 jaar.

Gast

#39

2015-07-09 07:52

Omdat wij straks nog alleen te voet in Gent kunnen rondlopen !

Gast

#40

2015-07-09 07:59

Onze groene schepen heeft een tour teveel op de molen gezeten. Daardoor moet ik omleidingen volgen en in de file staan .en straks gaan de winkeliers zeuren dat de klanten weg blijven

Gast

#41

2015-07-09 16:57

Ik woon in het centrum en wij hebben soms meer last van "De Lijn" dan van de auto's en de fietsers maken het hier ook dikwijls te bont!

Gast

#42

2015-07-09 19:10

Ik vind het een slechte zaak om volgende redenen;
Het zal een nefaste impact hebben op de horeca en winkeluitbaters van stad Gent.
De verkeersdrukte op de ring rond Gent zal enorm zijn met steeds meer files welke voor een grotere CO2 uitstoot zullen zorgen.
Er zijn teweinig alternatieven, wie Gent wil bezoeken wordt afgeleid naar parkings á la Flanders Expo waar de beschikbare ruimte bij evenementen ontoereikend is om vandaar het openbaar vervoer te nemen naar de binnenstad.
De automobilist worden steeds hogere taksen opgelegd maar kan zijn voertuig door dergelijke absurde maatregelen minder gebruiken en dit leid opnieuw tot hogere uitgaven aan openbaar vervoer welk om besparingsmaatregelen duurder en minder in aanbod wordt.
Men heeft de Gentse belastingbetaler vele euro's laten betalen voor ondergrondse parkings welke moeilijk of nauwelijks bereikbaar zullen worden en dus nutteloos en minder opbrengsten zullen opleveren voor de stadskas, met als gevolg stijgende belastingen.
Zo kan ik nog een stuk verdergaan inzake immobiliteit in Gent door allerlei stupide toepassingen.

Gast

#43

2015-07-10 05:17

Ik woon in Sint-Amandsberg en mijn ma in het centrum. Om bij haar te geraken, neem ik dikwijls de straten die verkeersvrij zouden worden en ik vrees ook voor een verkeersinfarct in de andere straten. Het is nu al bijna niet te doen. Er zijn nu eenmaal veel auto's en die moeten ergens naartoe. Wat met de mensen die in die straten wonen. Waar moeten die naartoe met hun auto? En hoe moeten boodschappen aan huis gebracht worden? Gaat de stad een bezorgdienst hebben? Ze moeten juist zorgen voor méér parkeerplaatsen buiten de stad voor bezoekers aan Gent en pendelbussen die de bezoekers naar het centrum brengen. De mensen rijden nu al naar de winkelcentra buiten de steden en laten de winkels in Gent links liggen. Ik moet dagelijks door Lochristi en het is daar héél druk. En ze hebben dezelfde ketens die in de stad zijn. Willen ze Gent echt onleefbaar maken voor de bewoners? Het is echt niet leuk meer. Ook die "zone 30" is belachelijk. Op de spitsuren kan je sowieso geen 30 rijden, dan sta je meer stil dan dat je beweegt en dat je ook 's nachts 30 moet rijden, is belachelijk. Dat is pure pesterij.


Gast

#44

2015-07-11 23:54

Wij waren gedurende meer dan 20 jaar handelaar, boetiek in bed-bad-huishoudlinnen en D & H lingerie op de H.F.Orbanlaan en ondervonden ook toen de schadelijke gevolgen van de wijzigingen (klanten zagen het niet meer zitten : konden niet parkeren, moesten door de modder ploeteren, en alle verkeer stond stil )Maar zij die hierover beslissen hebben er vast geen last van !

Gast

#45

2015-07-13 14:31

30 km per uur is te traag en gevaarlijk, de fietsers halen rechts en links de auto's in , en als autobestuurder kan je de fietsers niet voorbijsteken zonder sneller dan 30 km per uur te rijden.
Door het knippen van de Verloren Kost en de toegang vanuit de Recolettenlei en de Gebroeders Vandeveldestr naar de Kouter te blokkeren kan je als 84 jarige niet-fietser het centrum niet meer bereiken, noch de parkings in het centrum op deKouter en in de Korte Meer !
Mijn niet mobiele echtgenote en ikzelf kunnen niet meer naar een restaurant, terrasje of toneel. Wij, als gepensioneerde handelaars die 32 jaar een tea-room uitbaatten in de Donkersteeg kunnen zo een oncommerciële houding van een stadsbestuur niet begrijpen !
Laat een stad een stad zijn !

Gast

#46

2015-07-14 05:20

Dit mobiliteitsplan is zeer slecht voor de Gentse middenstand

Gast

#47

2015-07-14 08:52

Wij vestigden 2 jaar geleden onze kantoren inclusief 3 staanplaatsen op einde van Coupure Rechts omwille van de vlotte bereikbaarheid voor klanten en leveranciers. Door het nieuwe plan zouden de mensen om 10 meter de Coupure Rechts in te rijden naar de parking moeten omrijden via de Contributiestraat, Hoogstraat en de smalle Akkerstraat !!! Leg dat maar eens uit aan een niet Gentenaar ! Wij hebben klanten en leveranciers vanuit heel Vlaanderen die echt niet met fiets en tram komen.

Of hoe men KMO's , middenstand en vrije beroepen kapot maakt in een stad! 


Gast

#48

2015-07-14 18:27

Ik heb de petitie ondertekend omdat ik langs de kleine ring woon (R 40 ) en mijn hart vasthou voor wat ons zal te wachten staan aan verkeersstromen ,als Watteeuw kost wat kost zijn wil zal doordrukken .

Gast

#49

2015-07-17 18:28

Absoluut niet realistisch....
Fred

#50 Re:

2015-08-05 21:03

#49: -  

 Wat voor zin hebben dergelijke petities, als ik merk dat er zelfs mensen uit Mechelen mee tekenen...  Mensen die er niets mee te maken hebben en die in Mechelen zelf elke positieve verandering ten voordele van voetgangers en fietsers tegenhouden. Die zelf petitities oraganiseren en daarvoor mensen ronselen die er ook niets mee te maken hebben. En dan maar populistisch staan zwaaien met vele handtekeningen. Belachelijk en demagogisch. Gelukkig beseffen intelligente politici dat ook.