STOP DE BEZUINIGING OP VOLKSUNIVERSITEIT AMSTERDAM!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie STOP DE BEZUINIGING OP VOLKSUNIVERSITEIT AMSTERDAM!.

gast

#176

2015-06-05 15:04

De medewerkers (op de achtergrond) en de docenten (in de lesruimte) van de Volksuniversiteit Amsterdam zetten zich volledig in voor hun zaak: het verzorgen van laagdrempelige lezingen, cursussen en workshops. Ze doen dat met heel veel plezier; en niet in de eerste plaats om het geld, maar om een geweldig instituut in stand te houden met een goede dagelijkse leiding (de medewerkers van het bureau) en met docenten met liefde voor hun vak. Deze laatsten zijn vaak 's avonds op pad en geven hiervoor een deel van hun sociale leven op, maar ze doen het graag.

Meer dan honderd jaar maakt de Volksuniversiteit Amsterdam deel uit van de diversiteit van de Amsterdamse samenleving.

Burgemeester van Amsterdam, in augustus kunt u weer gastheer spelen voor duizenden zeevarenden, zoals u dat ook zo fantastisch en interessant vond bij de inhuldiging van koning Willem Alexander en bij het bezoek van Barack Obama. Wees nu ook eens een gastheer voor de gewone Amsterdammers!! Laat uw gezicht eens zien op de Volksuniversiteit Amsterdam en ervaar hoe de mensen daar met minimale middelen het maximale proberen te bereiken.


Gast

#177

2015-06-05 15:21

een dergelijk instituut is onontbeerlijk

Gast

#178

2015-06-05 17:01

Onderwijs moet toegankelijk zijn voor iedereen van alle leeftijden

Gast

#179

2015-06-05 17:46

Ik volg al 14 jaar lang ieder jaar een of meerdere cursussen bij de volksuniversiteit en ervaar ze als zeer stimulerend en leuk en ze zouden voor iedereen, ook met minder geld, beschikbaar moeten blijven.

Gast

#180

2015-06-05 19:03

Als docent aan de VUA weet ik hoe waardevol de organisatie is. Het is een bijzonder laagdrempelig instituut waar jong en oud met elkaar geniet van hoogwaardig onderwijs.

Gast

#181

2015-06-05 19:28

De volksuniversiteit is een begrip, waar goede en overzichtelijk iets kunt leren

Gast

#182

2015-06-05 20:14

Ik vind het belangrijk dat mensen zich tijdens hun leven kunnen blijven ontwikkelen, terwijl zij daarbij ook nog eens andere mensen ontmoeten. De behoefte hieraan is groot, maar niet iedereen kan dure cursussen betalen.
Heel goed dat de Volksuniversiteit samenwerkt met de openbare bibliotheek, ook in Waterland. Maar op die instelling is en wordt ook flink bezuinigd.

Gast

#183

2015-06-05 20:48

Ik zie zo veel mensen die profiteerden van deze cursus. Last aub niet meer de volk de dupe zijn.

Gast

#184

2015-06-06 05:14

Fijne kleine locatie, wat ik het waard vond om van Heerhugowaard naar Amsterdam te rijden

Gast

#185

2015-06-06 10:01

Omdat de volksuniversiteit cursussen op niveau biedt voor een redelijke prijs. Cursussen op veel gebieden, ook voor je werk.

Gast

#186

2015-06-06 15:13

Ik ben 80 en heb in het verleden veel aan de volksuniversiteit gehad. Het is nu precies hetzelfde als met bezuinigen op de bibliotheek, in plaatst dat men stimuleert dat mensen zich blijven ontwikkelen en dat is meer dan leren alleen. Je moet een open blik op de wereld kunnen blijven houden en daarvoor is een brede ontwikkeling nodig.

Gast

#187

2015-06-06 15:58

Voor Iedereen moet toegang tot educatie en persoonlijke ontwikkeling mogelijk blijven.Er is genoeg bezuinigd op alles wat buiten het economisch rendementsprincipe valt.

Gast

#188

2015-06-06 16:32

Blijf mensen de kans geven om tegen een redelijke prijs zich te ontwikkelen.

Gast

#189

2015-06-06 17:57

Het is absoluut nodig, dat iedereen het aanbod van de Volksuniversiteit kan blijven volgen!!!!!

Gast

#190

2015-06-06 18:00

De volksuniversiteit heeft een heel divers aanbod van lange en korte cursussen, wandelingen, lezingen, creatieve vakken, voor elk wat wils. Vorig jaar het honderdjarig bestaan gevierd! Dat mag niet zomaar verdwijnen door een dwaze bezuiniging.

Gast

#191

2015-06-06 18:57

Omdat ik vind dat onderwijs voor iedereen beschikbaar moet zijn, ook voor mensen met een kleinere beurs. Het zal de maatschappij ten goede komen als mensen kennis vergaren.

Gast

#192

2015-06-07 16:32

De kwaliteit van de scholing en de rondleidingen is erg hoog. De prijs is laag, dus voor vrijwel iedere belangstellende te betalen. Vanwege deze combinatie mag de Volksuniversiteit niet verdwijnen.

Gast

#193

2015-06-07 18:04

Maak regelmatig gebruik van mooie cursusaanbod.

Gast

#194

2015-06-08 07:41

De Volksuniversiteit moet toegankelijk blijven voor alle mensen. Ook financieel. Zeker nu er een groot deel van Amsterdam steeds armer wordt.

Gast

#195

2015-06-08 09:49

Ik ga ervan uit dat het stoppen van de subsidie het stoppen van de Volksuniversiteit impliceert. Dat mag niet gebeuren. Zelf heb ik cursussen Spaans en Italiaans gevolgd en kan mij nu goed verstaanbaar maken in Spanje en Italië. En dat voor een zeer aanvaardbare prijs. GA DOOR MET DE VOLKSUNIVERSITEIT!

Gast

#196

2015-06-08 10:35

Er worden zeer goede cursussen gegeven die juist ook voor mensen met een smalle beurs toegankelijk zijn. Om het maar ouderwets en regentesk te zeggen: Verheffing van het volk. Dus: subsidie moet blijven anders wordt een grote groep uitgesloten. Zelf heb ik al vele cursussen bij de Volksuniversiteit gedaan en ik leer er nog steeds Frans. Hiermee doe je ook sociale contacten op. En ook dat is goed voor een mens. Het getuigt van kortetermijndenken om de subsidie af te schaffen. Misschien zouden de dames en heren bestuurders gebaat zijn bij een cursus "besturen en leidinggeven" bij de Volksuniversiteit.

Gast

#197

2015-06-08 17:04

Deze cursussen op maat zijn belangrijk en onmisbaar voor gewone mensen.

Gast

#198

2015-06-09 06:32

De volksuniversiteit is een laagdrempelig instituut waar ik veel heb geleerd. Ik ben ze erg dankbaar.

Gast

#199

2015-06-09 09:26

Volksuniversiteit Amsterdam geeft de Amsterdammers de gelegenheid om zich in kunst en cultuur verder te ontwikkelen, aangezien deze cursussen nog betaalbaar zijn. Het zou zonde zijn als de maatschappij kennisarm wordt op deze gebieden, of dat het alleen weggelegd is voor de elite in onze samenleving.

Gast

#200

2015-06-09 14:26

Zie hier mijn commentaar:

BEZUINIGINGEN
Zoveel soorten van bezuinigingen wie kent ze niet,
ik noem ze niet.
Maar één, het afstand doen en scheiden.
En niet het scheiden doet zo'n pijn,
maar het afgesneden van toegankelijk onderwijs te zijn.

Nog is ze mooi, de “Oude Dame” die honderd jaar bestaat,
vlinderlicht, maar stevig verankerd in de Amsterdamse aarde,
met al die kennis die zij heeft vergaard.
Maar tussen de aderen van haar lijden kan zij haar cursisten binnenkort wellicht niet meer verblijden:
mazen van uw afwezigheid,
dit is niet om trots op te zijn.
Hoe arm en beschaamd moet de gemeenteraad van Amsterdam zijn.

Niets voor niets sprak de dichter(es) VASALIS:
“Arm en beschaamd zo arm te zijn”

Drs. A. (Ankie) van Pel
docent Arabisch en Marokkaans-Arabisch bij de Volksuniversiteit Amsterdam