STOP DE BEZUINIGING OP VOLKSUNIVERSITEIT AMSTERDAM!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie STOP DE BEZUINIGING OP VOLKSUNIVERSITEIT AMSTERDAM!.


Gast

#251

2015-06-16 14:54

Een volksuniversiteit is een uitstekende instelling om kennis op te doen over diverse onderwerpen buiten een regulier curriculum. Dit is bij uitstek belangrijk voor studenten, die zich vaak slechts met extra kennis een fatsoenlijke plek in de arbeidsmarkt kunnen veroveren. Voor studenten en anderen met laag inkomen is het zeer belangrijk dat deze extra kennis beschikbaar blijft.
Men kan niet langer de kenniseconomie de kop indrukken met bezuinigingen.

Gast

#252

2015-06-16 14:59

dat zou geen vraag moeten zijn.... zelfs minister Bussemaker weet het !

Gast

#253

2015-06-16 15:02

Het zijn interessante en leerzame lezingen, rondleidingen en cursussen van veelal bevlogen docenten die betaalbaar zijn. Dat gun ik iedere Amsterdammer!


Gast

#254

2015-06-16 15:08

I know the Volks Universiteit and I already studied over there and I can guarantee they have excellent courses and teach seriously. On this way I really would like to see the Amsterdam Mayor keeping their subsidies.

Gast

#255

2015-06-16 15:09

Het aanbieden van kennis biedt mogelijkheden op vele fronten. Dit zou een speerpunt moeten zijn in het beleid van elke politieke partij.

Gast

#256 Re:

2015-06-16 15:11

#251: -  

 Het vergaren van kennis is belangrijk voor iedere doelgroep. Stilstand is achteruitgang. Voor zowel jong als oud.


Gast

#257

2015-06-16 15:11

toegankelijk, betaalbaar, nieuwsgierigheid wekkend, een rijk scala van cursussen om cultuurparticipatie te verbreden

Gast

#258

2015-06-16 15:16


Omdat ik het belangrijk vind, dat een zo groot mogelijk groep van de samenleving onderricht kan krijgen via de Volksuniversiteit.
Niet voor niets is de naam van dit instituut 'Volksuniversiteit'
Bestemd dus voor het volk.

Gast

#259

2015-06-16 15:21

De VU biedt nog cursussen e.d. aan, welke redelijk betaalbaar zijn, dus niet alleen toegankelijk voor de elite!

Gast

#260

2015-06-16 15:26

het is reuze zonde als dit instituut, dat er juist voor is om mensen met een kleinere beurs leermogelijkheden te bieden, ook in minder algemene vakgebieden,dit niet meer zou kunnen waarmaken. het lijkt alsof de maatschappelijke tweedeling gestimuleerd wordt ipv tegengegaan.

Gast

#261

2015-06-16 15:27

Prachtig doel: kennis en vaardigheden voor iedereen toegankelijk. Onderwijs op hoog niveau!

Gast

#262

2015-06-16 15:32

omdat ,het ook voor de gewone mensen toegankelijk is,de drempel,is laag en betaalbaar eerlijke,en toegewijde,mensen .
heb persoonlijk veel opgestoken dankzij de volksuniversiteit,
zou het erg jammer vinden als het zou verdwijnen .snik snik

Gast

#263

2015-06-16 15:33

Ik heb deze petitie ondertekend omdat ik al jaren Engelse les volg op de Volksuniversiteit en zeker de komende jaren nog verschillende cursussen wil volgen om mijn kennis te vergroten. De volksuniversiteit moet dus zeker subsidie blijven krijgen om heel veel mensen hun kennis te blijven bij spijkeren en nieuwe ervaringen op te doen en steeds weer te blijven leren!!

Gast

#264

2015-06-16 15:34

De Volksuniversiteit is een zeer welfunctionerende organisatie voor met name minder alledaagse vaardigheden. Om die bereikbaar te houden voor de gemiddelde Amsterdammer, is het voortbestaan van de Volksuniversiteit Amsterdam van groot belang. Het past niet in deze individualistische tijd van globalisering om het bereik cultureel en intellectueel belangwekkende vaardigheden af te laten hangen van netwerken in plaats van openbare organisaties.

Gast

#265

2015-06-16 15:37

Ik sta achter de doelen van Volksuniversiteit Amsterdam .
Ik heb zelf van de cursus genoten . Helaas zijn de cursus in ZO al weg bezuinigd. Je wordt het niet vrolijk van deze bezuinigingen.

Gast

#266

2015-06-16 15:39

De Volksuniversiteit zorgt voor een groot aanbod aan cursussen en er is altijd wel iets bij wat interessant is! Laagdrempelig en betaalbaar en moet blijven!

Gast

#267

2015-06-16 15:41

Mijn redenen voor het ondertekenen van deze petitie zijn in de eerste plaats dat ik hoop dat mijn bijdrage samen met al die andere honderden ondertekeningen een overtuigende schreeuw om aandacht zullen kunnen zijn! Mijn schreeuw maar zeker dus ook van alle anderen is zeer serieus. Als het Amsterdams college van B&W zegt educatie en cultuur als speerpunten te hebben van haar beleid dan verwacht ik dat dit welgemeend en serieus de kwestie zal zijn. Het strookt dan toch van geen kant om vervolgens dan op financieel vlak , dus wat betreft subsidie voor onze Amsterdamse Volksuniversiteit, de kraan te zullen gaan dichtdraaien.
Mijn tweede reden voor mijn schreeuw om aandacht is wel dat ik er van overtuigd ben dat de Amsterdamse Volksuniversiteit echt voor zoveel meer staat dan kennis en educatie. Doordat zij de cursussen aanbiedt voor een zeer redelijke prijs is het voor mensen met een kleine portomonnee blijvend mogelijk om maatschappelijk te participeren. Ik spreek uit eigen ervaring dat juist het gebrek aan geld de 'mens' in het algemeen toch sneller isoleert, misschien wel gedeeltelijk uitsluit van deelname aan het maatschappelijk verkeer. Niet ieder mens met een kleine beurs is gezegend met een omvangrijke vriendenkring of heeft de lichamelijke mogelijkheid om via b.v. vrijwilligerswerk deel te nemen aan het maatschappelijk verkeer. Vereenzaming ligt op de loer. Ik vind dat de universiteit zeer zeker een bijdrage doet om aan dit stedelijk probleem een kleine oplossingsbijdrage te doen. Lage cursusprijs (mogelijk gemaakt door susidie) maakt de drempel tot deelname aan de cursussen veel lager en stelt 'de mens' dus in staat uit zijn isolement te kruipen. De ervaring die ik tot nog toe heb ( en dat is drie achtereenvolgende jaren) is dat de docenten zich naast het met hart en ziel (want ook in privetijd kan er met de docenten via mail gecommuniceerd worden) inzetten om ons kennis en vaardigheden op laten opdoen tijdens de lessen ook zeer sociaal bewogen zijn. Ik bedoel hiermee dat er zeer zeker interesse is in de persoon van de leerling en ook buiten de lestijden is er plek voor een gezellige borrel of activiteit samen. Hoe belangrijk voor de harmonie binnen en buiten de lessen.
Als derde reden wil ik opperen dat het toch als water en brood is dat 'de mens' in staat is en blijft om een leven lang te kunnen blijven leren. Als een mens niet meer leert dan staat hij stil. Wat een college van B&W toch nooit zou moeten willen is dat zijn' volk' stilstaat..toch.... Stilstand is achteruitgang.
Nog zoveel redenen zou ik willen / kunnen aanvoeren maar voor mij is de bottumline dat je gewoonweg geeneens moet willen overwegen om op onderwijs ooit maar dan ook ooit te willen bezuinigen.

Gast

#268

2015-06-16 15:41

Educatie op allerlei gebied is ontzettend belangrijk, stilstand en bezuining is achteruitgang!

Gast

#269

2015-06-16 15:42

Ik heb deze petitie ondertekend omdat ik ervaren heb dat de Volksuniversiteit tegen een redelijke prijs goede cursussen aanbiedt.

Gast

#270

2015-06-16 15:46

ik heb door de jaren veel plezier gehad met de verschillende cursussen

Gast

#271

2015-06-16 15:56

De Volksuniversiteit gaf mij de mogelijkheid om in de vrije uren een cursus te volgen voor een betaalbaar bedrag. Met de voorgenomen bezuinigingen zal dat ongetwijfeld veranderen en zullen veel mensen niet meer die mogelijkheid hebben.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-06-16 15:58



Gast

#273

2015-06-16 16:12

Bezuiniging is voor iedereen, als het nodig!!! Van straatarme mensen tot Koninklijke familie! Niet alleen voor arme en middle klas mensen! Anders krijg de maatschappij stapje voor stap serieuze politieke problemen (of denkt Gemeente dat wij "kikkers" zijn). Gemeente A'dam gaat Wertheim Park helemaal vernieuwen en veranderen en gaat jaarlijks miljoenen bezoek krijgen en miljoenen euro's verdienen. Maar een straat boven, op Rapenburgerstraat, wil hij Volksuniversiteit "dood maken". Is het eerlijk? Waar zijn de linkse partijen? Slaapzaken zeg!

Gast

#274

2015-06-16 16:16

Voor mensen met een klein budget is de Volksuniversiteit belangrijk. Zij kunnen zich geen dure cursussen veroorloven!

Gast

#275

2015-06-16 16:18

Ik vind wat de Volksuniversiteit doet heel belangrijk en vind het een slecht idee om voor mensen met een smalle beurs het moeilijk te maken nog cursussen te kunnen volgen