STOP DE BEZUINIGING OP VOLKSUNIVERSITEIT AMSTERDAM!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie STOP DE BEZUINIGING OP VOLKSUNIVERSITEIT AMSTERDAM!.


Gast

#151

2015-06-04 11:27

Met mijn 44 dienstjaren in het middelbaar onderwijs weet ik dat bezuinigen op onderwijs het toppunt van domheid is!

Gast

#152

2015-06-04 12:14

het is een laagdrempelige manier om ook op latere leeftijd nog een studie op niveau te kunnen volgen

Gast

#153

2015-06-04 12:16

Onderwijs is de bron van duurzame inzetbaarheid en maatschappelijke participatie. Daar mogen we niet op bezuinigen

Gast

#154

2015-06-04 13:13

Onderwijs -in welke vorm dan ook- moet beschikbaar blijven voor iedereen!

Gast

#155

2015-06-04 13:50

Bezopen manier van doen omdat men geen onkosten wil maken voor afrasteringen of andere werende middelen! Ten behoeve van het verkeer schieten we liever dieren af! Schandalig!

Gast

#156

2015-06-04 14:55

Omdat de Volksuniversiteit, al jaren zijn nuttige edukatieve funktie heeft bewezen. Hierop bezuinigen betekent een enorme cultuur afbraak,; zij geeft de doorsnee burger de mogelijkheid, zich te verdiepen , verbreden, en bekwamen, in een groot scala van culturele en praktische facetten van onze cultuur; en geeft gewone burgers de mogelijkheid op langere termijn hier de vruchten van te plukken. complimenten voor wat jullie deden, en in de toekomst absoluut moeten blijven doen !!!!

Gast

#157

2015-06-04 15:29

Ik doe al 40 jaar cursussen, excursies, rondleidingen en lezingen bij de volksuniversiteit, zolang ik in Amsterdam woon. Bijna altijd is het niveau goed, en weten de docenten veel van het onderwerp wat ze presenteren en geniet ik van wat ik leer. Mijn ervaring is dat ze zeker niet onderdoen voor de docente van de Vrije Academie. Ik denk dat de volksuniversiteit Amsterdam de beste van Nederland is. Kijk bijvoorbeeld naar Den Haag: Daar geven ze alleen talen cursussen. Ik hoop het nog vele jaren te doen en zou het een enorm verlies vinden als de volksuniversiteit zou worden uitgekleed. Ik stuur jullie geld met een giro overschrijfkaart om deze advertentie te kunnen bekostigen! S.Kuijper

Gast

#158

2015-06-04 15:32

Het aanbod van de Volksuniversiteit is zeer gevarieerd en actueel
en heeft een aanbod wat verder niet wordt aangeboden door anderen. Vandaar van grote waarde en noodzakelijk om te behouden. Laagdrempelig en betaalbaar.

Gast

#159

2015-06-04 16:21

wat mijn ervaring betreft met de volksuniversiteit vind ik het noodzakelijk dat deze blijft bestaan.

er wordt goed les gegeven en het is betaalbaar.

dus de volksuniversiteit moet blijven.

a.b.


Gast

#160

2015-06-04 17:27

De Volksuniversiteit is mijn venster.. Een wao- uitkering kan het raam doen sluiten. De cursussen aan de Vk U doen mij weer ademen. Het.zou verschrikkelijk zijn als ik niet meer mee kan doen!!! M-A Jansen

Gast

#161

2015-06-04 19:33

Ik vind het belangrijk dat de Volksuniversiteit kan blijven bestaan en betaalbaar blijft voor een grote groep mensen.
Het heeft een uitgebreid aanbod aan cursussen, er is voor elk wat wils en dat moet zo blijven!!!

Gast

#162

2015-06-04 20:07

Omdat ik danks de uitstekend goede NT2-cursussen op de Volksuniversiteit veel beter in de maatschappij geïntegreerd ben en daardoor ook meer voor de maatschappij kan betekenen.

Gast

#163

2015-06-04 20:21

Je kunt niet enerzijds zeggen dat mensen zich moeten blijven ontwikkelen, en dat kunst en educatie belangrijk is, en anderzijds geen financiële middelen ter beschikking stellen aan instanties als de Volksuniversiteit om dit mogelijk te maken.
De Volksuniversiteit verzorgt al ruim 100 jaar voor een zeer divers publiek voor een betaalbare prijs goede cursussen over een scala aan onderwerpen. In een stad als Amsterdam mag de Volksuniversiteit niet ontbreken - dat kost geld, en daar is de gemeente verantwoordelijk voor.

Gast

#164

2015-06-04 20:29

Ik heb de afgelopen jaar mijn eerste contact met de Nederlandse taal door de Volks Universiteit gehad, ik vind heel belangrijk dat de activiteiten kunnen door gaan met de zelfde lage prijzen en goede kwaliteit van docenten en inhoud!
Francisco Ricardo, Amsterdam, Portugees, al 2,5 jaar in Nederland.

#165

2015-06-04 20:30

Ik heb de afgelopen jaar mijn eerste contact met de Nederlandse taal door de Volks Universiteit gehad, ik vind heel belangrijk dat de activiteiten kunnen door gaan met de zelfde lage prijzen en goede kwaliteit van docenten en inhoud!


Gast

#166

2015-06-04 21:04

'Levenslang leren', 'permanente educatie' zijn - zo vertellen ook elke keer de politici - essentieel. Ik vind dat je kan verwachten dat mensen een eigen bijdrage leveren. Dat doe ik ook: elke lezing van 2 uur die ik bijwoon kost € 14 tot € 20 per stuk. Bezuinigen zou betekenen dat alleen de elite nog zo'n lezing zou kunnen bijwonen. Overigens: de groep die dan de lezingen kan bijwonen wordt dan zo klein dat het in feite betekent het permanent opheffen van de Volksuniversiteit Amsterdam!

Gast

#167

2015-06-04 21:11

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

Gast

#168

2015-06-05 06:11

Ik hecht veel waarde aan levenslang leren.
Nu volg ik een cursus arabisch en ik wil die graag op de volksuniversiteit afmaken

Gast

#169

2015-06-05 07:02

Bezuinigen op de volksuniversiteit is het paard achter de wagen spannen. Dus is het heel goed om actie te voeren om dit college van haar dwaalsporen terug te halen.

Gast

#170

2015-06-05 08:00

Onderwijs is zó belangrijk, voor jong én oud. Het houdt de mens geestelijk actief en zorgt voor een positieve flow in zijn/haar bestaan. Het draagt tevens bij aan het collectieve bewustzijn, wat zorgt voor een gezonde samenleving.

Gast

#171

2015-06-05 08:01

Leren is levenslang, daar mag niet op bezuinigd worden.

Gast

#172

2015-06-05 08:17

Als docent aan verschillende Volksuniversiteiten weet ik hoe belangrijk het is om te blijven leren. Je kennis wordt breder. Door langer door te gaan met leren blijft je geest flexibel. En vergeet vooral het plezier aan iets nieuws leren niet.

Gast

#173

2015-06-05 10:07

Een goed lopende Volksuniversteit hoort tot de basisvoorzieningen in een stad, naast een bibliotheek, een zwembad en een theater.

Gast

#174

2015-06-05 14:08

Het is een prachtig instituut waar op hoog niveau en toegankelijk kennis wordt gedeeld, ook voor de smalle beurs. Er wordt goed gebruik van gemaakt.

Gast

#175

2015-06-05 14:31

Opleidingen alleen nog beschikbaar voor mensen met een hoger inkomen, dan sla je de plank helemaal mis!