STOP DE BEZUINIGING OP VOLKSUNIVERSITEIT AMSTERDAM!
Neem contact op met de schrijver van de petitie
naar Oscar Wilde.
“Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.”
En niet te vergeten om mensen met dezelfde interressen bij elkaar te brengen als sociale functie. Cursussen horen bij de volksuniversiteit voor iedereen betaalbaar te zijn en te blijven. Bezuiniging zal op de lange termijn een grote verarming van de sociale participatie veroorzaken.
Juist Volksuniversiteit geeft mensen een kans
Juist voor mensen die geen diploma hebben zoals ik zou de Volksuniversiteit moeten bestaan. Ik heb mijzelf 8 talen leren spreken, schrijven lukt me niet helemaal qua grammatica ben ik een dweil. Heb de Volksuniversiteit nu ontdekt. Het UWV geeft mensen ook geen gelegenheid om een opleiding te volgen. Dus ben je genoodzaakt om iets anders te vinden wat betaalbaar is. Waar moeten mensen nu terecht? Niet iedereen kan een thuiscursus volgen. Daarom moet de Volksuniversiteit vooral blijven. Ons kabinet is zo tegenstrijdig. Je moet leren tot je er bij neervalt en vervolgens worden er flink bezuinigd. Net als mensen moeten zoveel mogelijk thuis wonen en vervolgens wordt de thuishulp bezuinigd. Hier dus ook het geval. Leren tot je er bij neervalt en dan vervolgens het wegbezuinigen laat dit ook zien.
De overheid investeert in dit thema vanwege het belang voor elk individu en voor de samenleving als geheel.
De Volksuniversiteit biedt een zeer breed aanbod aan cursussen - van maatschappelijke onderwerpen en talen tot kunstzinnige vakken en ict. Betaalbaar en toegankelijk voor iedereen!
Daarop bezuinigen betekent intellectuele verschraling van de stad en haar inwoners, betekent stilstand.
Studeren is niet alleen voor rijkeren !
| This discussion has been closed. |