STOP DE BEZUINIGING OP VOLKSUNIVERSITEIT AMSTERDAM!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie STOP DE BEZUINIGING OP VOLKSUNIVERSITEIT AMSTERDAM!.


Gast

#126

2015-06-04 06:54

het is super-belangrijk, dat het vergaren van kennis voor iedereen laag-drempelig mogelijk is. Zo kan ieder zijn eigen talenten ontwikkelen en wordt men minder in de richting van de grote massa meegestuwd

Gast

#127

2015-06-04 06:59

Uit de 19de eeuw stamt de opmerking: houdt u ze dom, dan houd ik ze arm.

Gast

#128

2015-06-04 07:44

De Volksuniversiteit Amsterdam biedt alle inwoners, ongeacht leeftijd, geslacht, ras, geloofsovertuiging, sexuele geaardheid én inkomen, de kans geven om zich te ontwikkelen in vaardigheden, kennis en creativiteit, te ontspannen en deel te nemen aan de maatschappij. En heeft bewezen al 100 jaar een onmisbare schakel te zijn in dit geheel.

Gast

#129

2015-06-04 07:47

De mensen krijgen kansen om op de Volksuniversiteit onderwijs te volgen op velerlei gebied. Dit moet zo blijven!!

Gast

#130

2015-06-04 08:08

Belangrijk om kwaliteit en de organisatie tot stand te houden. Er zijn al te veel bezuinigingen geweest in het onderwijs en ook het onderwijs voor volwassenen. Laat dit niet gebeuren! Jammer voor een instelling als deze die al een eeuw de kloof tussen arm en rijk verzacht , waar diverse mensen elkaar ontmoeten en leren !

Gast

#131

2015-06-04 08:14

Kennis is een groot erfgoed van en voor iedereen.
Dit is een van de noodzakelijke levensbehoefte voor de mens.
Zonder kennis, geen overleving en dus ook geen ontwikkeling waar iedereen recht op heeft.
Laat de politiek maar bezuinigen op hun buitensporige beloningen
zoals hun eigen salaris, gouden handdrukken, hun snoepreisjes (de zogenaamde werkbezoeken) e.d.!


Gast

#132

2015-06-04 08:21

Ik ben docente Engels aan de Volksuniversiteit Utrecht. Het is heerlijk om les te geven aan enthousiaste en gemotiveerde cursisten van alle leeftijden en uit alle lagen van de bevolking. Onderwijs dat voor iedereen toegankelijk is, moet blijven bestaan! Hierop bezuinigen is onbegrijpelijk en heel dom!

Gast

#133

2015-06-04 08:23

het is absurd! Zo'n mooi concept, dat zoveel mensen laagdrempelig kennis en inspiratie brengt, en dat al zo lang bestaat: regelrechte barbaren zijn het om het af te willen breken! En een ander instituut weer met veel bombarie opbouwen zeker. Inderdaad: de domheid! Grrr

Gast

#134

2015-06-04 08:25

Ik ben voor een samenleving waar iedereen de gelegenheid krijgt om zichzelf voortdurend te blijven verrijken met kennis en onderwijs. De Volksuniversiteit zorgt ervoor dat dit toegankelijk is voor alle lagen van de bevolking en niet alleen voor een bevoorrechte toplaag.

Gast

#135

2015-06-04 08:32


De volksuniversiteit geeft mensen de gelegenheid om zich te verdiepen in tal van onderwerpen voor een redelijke prijs

Gast

#136

2015-06-04 08:38

Bezuiniging op onderwijs is stom.

Gast

#137

2015-06-04 08:48

prima aktie, het instituut -Volksuniversiteit moet blijven bestaan,ik werk al jaren als docent Duits in Utrecht en zie dat de Volksuniversiteit naast het commerciele ook nog steeds een sociale functie heeft. De goede prijs / kwaliteitverhouding en het samen leren is een heel sterk argument om voor een Volksuniversiteit te kiezen.

Gast

#138

2015-06-04 08:53

Studeren wordt al bijna onmogelijk voor mensen met voldoende hersens maar weinig geld, en nu ook nog bezuinigen op de Volksuniversiteit... Op deze manier wordt dit land steeds dommer.

Gast

#139

2015-06-04 09:02

Zelf jarenlang tekenles gegeven aan de Volksuniversiteit Amsterdam. En zelf taalcursussen gevolgd. Belangrijk dat educatie voor alle Amsterdammers kan blijven bestaan.

Gast

#140

2015-06-04 09:03

Ik vind het zò vanzelfsprekend dat je niet op onderwijs moet bezuinigen!!

Gast

#141

2015-06-04 09:17

De Volksuniversiteit is uniek.
Helemaal eens met jullie argumenten.

Gast

#142

2015-06-04 09:26

Kennis opdoen, vaardigheden leren en gezelligheid voor een schappelijke prijs, is ook broodnodig om in de maatschappij mee te blijven draaien.

Gast

#143

2015-06-04 09:47

tegen verarming van de algemene ontwikkeling in Nederland

Gast

#144

2015-06-04 09:48

Zelfs uit Almere kom ik bij de VU omdat hier zulke leerzame cursussen en lezingen worden gegeven, rondleidingen in musea worden georganiseerd en wandelingen worden begeleid, die niet in Almere worden gegeven.Zeker op dit belangrijke werk, waarbij ook deelneming mogelijk is voor de niet zo rijke mensen NIET BEZUINIGEN!!!

Gast

#145

2015-06-04 10:19

Ik heb tientallen jaren lesgegeven aan een aantal volksuniversiteiten en ben van mening dat een nuttig volksinstituut moet kunnen blijven functioneren. Dat kan alleen met behulp van subsidie.

Gast

#146

2015-06-04 10:20

Omdat ik geen bezuinigingen wens. Ik maak al meerdere jaren gebruik van het cursus aanbod om mijzelf te ontwikkelen. Als het cursusgeld te hoog wordt zal ik hier geen gebruik meer van kunnen maken.

Gast

#147

2015-06-04 10:32

De Volksuniversiteit is voor alle Amsterdammers. Ik wil de Volksuniversiteit niet missen. NOOIT.

Gast

#148

2015-06-04 10:41

Het zou echt een verschraling van het aanbod zijn als de bijzondere en gevarieerde cursussen van de Volksuniversiteit door hogere prijzen voor minder mensen toegankelijk zouden zijn.
De waarde van onderwijs is namelijk niet alleen in economisch gewin uit te drukken; je wilt ook graag dat het bijdraagt aan een stad waarin mensen breed ontwikkeld zijn en mogelijkheden hebben om zich te verbinden; met elkaar, met de stad en met meer manieren om hun toekomst tegemoet te treden (bijvoorbeeld met makkelijk toegankelijke taalcursussen en cursussen over assertiviteit, welke bijdragen aan sociale cohesie en zelfstandigheid). Ook door alle bezuinigingen op onderwijs biedt de Volksuniversiteit voor meer groeperingen dan je zo op het eerste gezicht zou denken, die mogelijkheden.

Gast

#149

2015-06-04 10:53

Hoezo 'een leven lang leren'?
Hoezo 'vergroten van maatschappelijke weerbaarheid'?
Kennelijk holle kreten van zogenaamd sociaal bewogen bestuurders!
Volksuniversiteiten hebben een belangrijke functie in het onderwijs aan mensen die zich voortdurend verder willen ontwikkelen, het onderwijs aan nieuwe staatsburgers die een bestaan willen op- en uitbouwen in Nederland en mensen die op zoek zijn naar zingeving.
Dus: NIET bezuinigen op een zo belangrijke voorziening.

Gast

#150

2015-06-04 11:04

Wie bezuinigt op kennis, weet niet wat domheid kost!!!!!!!!