POLITIE-CAO 2015

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie POLITIE-CAO 2015.


Gast

#1176

2015-06-22 17:22

Ik ben 59 jaar en werk nu 22 jaar bij de politie. Mij is altijd voorgehouden dat ik met 58 jaar met functioneel pensioen kon gaan. Dit is zonder duidelijke reden zomaar afgeschaft. Ik werk al vanaf mijn vijftiende jaar en heb dus al 44 jaar in het arbeidsproces mijn strepen behaald. Nu ik oud en versleten ben moet ik nog 9 extra jaren, tot mijn 67 doorwerken. Ik heb te weinig pensioen opgebouwd om eerder te kunnen stoppen met werken. De "worst" die mij altijd is voorgehouden, is gewoon weggenomen. Mijn lichaam en geest zijn niet meer in staat om het zware werk veilig bij de politie te kunnen doen. Door mijn fysieke en geestelijke gesteldheid moet ik sneller naar hardere middelen grijpen dan een jonge collega zodat ik bijvoorbeeld om mijzelf te beschermen, eerdere naar geweldsmiddelen moet grijpen, met alle gevolgen van dien. Het komt de politie niet ten goede om oudere collega's zo lang door te laten werken. Daarom wil ik dat wij weer vanaf 60 jaar met leeftijdspensioen kunnen gaan. Dit voor de andere collega's hun veiligheid en voor onze eigen veiligheid. En zeker niet te vergeten ook voor de burger die met ons oudere politieagenten te maken krijgt.

Gast

#1177

2015-06-25 10:12

Omdat het hoog tijd wordt dat de overheid (lees dit kabinet) eindelijk eens toont dat zij achter haar werknemers staat en dit niet alleen maar mondeling beleid. Misschien moet hier maar eens een "topprioriteit" van worden gemaakt?

Gast

#1178

2015-06-26 15:56

Het is toch een schooiers loon.

Gast

#1179

2015-06-26 18:44

Als oud politieambtenaar is het mij een gruwel hoe de overheid al jaren met de politie omgaat. Geldverspillende reorganisaties; het om zeep helpen van de pensioenregeling om te stoppen met 60 jaar; wel beloningen voor het hoger politiemanagement maar al die jaren geen enkele goed cao voor de politie op de werkvloer, sterker nog, meer werken met minder personeel en nog steeds tegen een loon van voor 2000. Schandelijk, Het is na 1993 niet beter geworden, maar alleen maar slechter.

Ik heb grote waardering vooor de actieve politiemmensen die door blijven werken voor een fooi


Gast

#1180

2015-06-26 18:51

Politie verdient erkenning en waardering!

Gast

#1181

2015-06-26 19:20

Zelf ben ik 40 jaar werkzaam bij de politie. In de 40 jaar is er veel veranderd. Ben ruim 63 jaar en zit in de operationele taken. Ik vind ook dat de minister mee respect mag geven aan het domein veiligheid. En wel in de breedste zin van het woord. Elke nieuwe cao loopt bij de politie stroef. Niet omdat de politie veeleisend is, maar het ministerie ziet kennelijk de veiligheid en politie als sluitpost. In al die jaren moest ik bijna altijd strijden voor een nieuwe cao met de vakbonden. Dat is kenmerkend hoe men denkt over de sector politie.
En echt die politie vraagt niet veel meer dan respect en serieus genomen te worden met cao onderhandelingen. Ook ik weet dat je niet alles krijgt wat een vakbond eist, maar deze regering weet kennelijk niet hoeveel pijn het doet op de wijze waarop zij met personeel en veiligheid omgaat. De voorbeelden die genoemd worden word ik niet direct warm of koud van. In de jaren 70 hadden wij ook niet meer dan 500,00 gulden per maand te besteden aan ons gezin. Een vetpot is het nooit geweest en zal het nooit worden bij de politie. Maar het gaat wel om een passie voor je vak. En dat wordt / is uitgehold. Dat brengt ook onvrede mee en zal geen arbeidsvreugde geven. Ik teken deze petitie omdat de politie beter verdiend, niet alleen financieel, maar meer op het doorgroeien in je vak. Dan komt arbeidsvreugde vanzelf en creëer je mogelijkheden. Meer weekenden werken zal zeker niet leiden vreugde in het gezin. Het gezin is toch de hoeksteen van de samenleving? Ach, regering wordt volwassen en ga in onderhandeling met de vakbonden en waardeer de politie in de breedste zin van de mogelijkheden. ( geld waar het kan en biedt perspectief voor het mooie politie vak)

Gast

#1182

2015-06-26 19:26

Omdat ik, als oud-politieman, vindt dat het werk van de politie als korps en individueel heel zwaar is. De regering beseft dat niet of wil het niet beseffen. Waarschijnlijk totdat het hen zelf raakt.

Gast

#1183

2015-06-26 19:36

Omdat ik achter de CAO eisen sta en de collega's hierbij wil steunen.

Gast

#1184

2015-06-26 20:50

Omdat ik achter de inhoud sta en hoop dat de regering tot het besef komt dat ik voor de 1e keer in 45 jaar dat ik bij de politie werk dit doe. Laat Rutte eens minder jongensachtig alles weglachen!

Gast

#1185

2015-06-27 06:26

Voor dat salaris wat een risico en Nederland moet veiliger

Gast

#1186

2015-06-27 06:29

Ze verdienen meer voor die functie

Gast

#1187

2015-06-27 10:11

Politieagent zijn is elke dag weer in je achterhoofd houden of je nog wel thuis komt of dat je betrokken raakt bij een heftig incident. Elke dag maak je heftige dingen mee, reanimatie, zelfdoding, ernstige verkeersongevallen, schietpartijen, overvallen, te veel om op te noemen. Alles stapelt zich op en dan ook nog maar zien of je het einde van de maand haalt met de fooi welke je krijgt voor je inzet waarbij je soms niet eens aan jezelf denkt maar aan de burger. Ja minister denkt u eens goed na wat de politieagent meemaakt en kom eens achter uw bureau vandaan. Schuil niet achter belachelijke punten welke u en uw mede collega's dagelijks verzinnen om niet tot een redelijk akkoord te komen. Ik werk bij de politie en ik sta pal achter deze petitie. Minister laat van u horen of treed af en laat het aan een ander over. Nog beter is dat meneer Rutte aftreed en het hele kabinet misschien kunnen we dan een minister/kabinet krijgen welke wel achter de politie staat en het wel inziet dat de politie beter verdient. Minister u hoeft niet na te denken of u het einde van de maand wel haalt. U hoeft niet te denken of u uw kinderen naar de dierentuin kunt brengen of dat u met dat geld beter iets te eten kan kopen. Ja minister sommige collega's zitten in die situatie. Collega's die al jaren niet op vakantie kunnen omdat zij daar de middelen niet voor hebben. Minister denkt u nou echt dat een collega van 67 nog naar meldingen zal rijden??????  Ik kan nog wel even doorgaan maar voor nu is het genoeg.  Ik hoop dat u het besef krijgt dat u de politieagenten in de steek laat, de mensen welke zorgen voor veiligheid op straat terwijl u ligt te slapen in uw warme bed.


Gast

#1188

2015-07-02 09:53

Ik vind dat het kabinet ons eens moet belonen voor het gene we doen. Bij nacht en ontij en en door weer en wind voor de burger klaar staan zodat Nederland veilig wordt en blijft. Aan mooie praatjes van de diverse politieke partijen daar hebben we niks aan of te wel geen woorden maar daden. Wij zijn er ook voor de politiek. Als er geen politie zou zijn dan veranderd ons land in een puinhoop voor zover het nog niet zo is. Veiligheid kost nou eenmaal geld.

Gast

#1189

2015-07-20 07:34

Schandalig hoe met onze politiemensen wordt omgegaan! Tenenkromende houding vanuit Den Haag mbt de CAO onderhandelingen. Geef wat ze toekomt, veeel meeer waardering is op zn plaats!

Gast

#1190

2015-07-21 11:33

Wij hebben deze dienders (sters) hard nodig in dit land en hierbij hoort een salaris wat in lijn loopt met hun werk ! Jammer dat men reeds jaren op de nul lijn zat.

Gast

#1191

2015-07-26 18:28

Omdat ik het schandalig vind hoe de overheid omgaat met zijn politiepersoneel.

Gast

#1192

2015-07-26 19:20

Ik ben docent bij de politieacademie. Ik leid nieuwe agenten op. Ik wil dat ze een betere toekomst hebben bij deze " baas". Ikzelf ben z' n slachtoffer van plotselinge veranderingen. Dacht over 2 jaar inderdaad met 40 dienstjaren te kunnen genieten van mijn kleinkinderen. Nee, opa moet 7 jaar nog doorwerken, en bedankt. DAAROM OOK!!!!

Gast

#1193

2015-07-26 23:41

Ik voldoe bijna 1 op 1 aan het voorbeeld genoemd in de petetie....

Gast

#1194

2015-07-30 07:30

Omdat ik vind dat wij ten opzichte van andere beroepen, onder gewaardeerd worden al jaren lang.

Gast

#1195

2015-07-30 07:49

Voor betere Cao afspraken om waardering voor het werk wat wij doen

Gast

#1196

2015-07-30 08:24

Ten eerste:
Ik ben van mening dat, mede door het hanteren van de 0-lijn gedurende een al lange periode, en daarnaast het te snel bereiken van het maximum van een salarisschaal in verband met onvoldoende 'treden', gezinnen van politiemensen in een situatie kunnen komen waardoor hun kinderen onvoldoende kunnen deelnemen aan het sociale leven zoals dat door kinderen moet kunnen worden geleefd. En politiegezinnen in die zin in de marge van de samenleving terecht dreigen te komen of daar misschien al in beland zijn. Geluk en aanzien van politiemensen en hun gezinnen, alsook daardoor het aanzien van de politie, komen in het geding. Het raakt, naast negatieve effecten voor het gezin en in het gezin, het werk op straat dus ook nog. Direct of indirect. Dit alles is de eerste reden dat ik de petitie steun.

Ten tweede:
Ik vind het opvallend te noemen dat sinds de reorganisatie van 1993/1994, een bezuinigingsoperatie die totaal fout liep (en nog steeds negatieve effecten heeft), de reguliere politie, wij dus, steeds verder is gemarginaliseerd. In het publieke domein valt dat heel erg op maar ook als het gaat om de plek die politiek en bestuur de politiemensen in arbeidsvoorwaardensfeer toedelen. Waarbij zeker de laatste tijd, neem de huidige reorganisatie en de 4 jaar 0-lijn, blijken van minachting en disrespect zijn. Maar ja, ook minachting en disrespect moeten hun prijs hebben. En die prijs is een beloning die recht doet aan de rol en de positie van de politie in de maatschappij en haar rol in de bescherming van de rechtstaat. Dit is de tweede reden dat ik de petitie steun.

Het stuit me tegen de borst, want ik ben 41 jaar geleden niet bij de politie gegaan om me tegen de overheid te keren en zo voelt dit wel een heel klein beetje. Maar wanneer politiek en bestuur, zoals de rijksoverheid, zich keren tegen de politie en individuele politiemensen, zoals nu door opnieuw een reorganisatie die niet deugt en waaruit minachting voor politie én van minachting voor de bevolking blijkt en daarnaast ook nog arbeidsvoorwaarden voorlegt en communiceert op een wijze waaruit van minachting blijkt voor het politiepersoneel, wat mij betreft gaat de beuk er, met inachtneming van respect voor de belangen van de bevolking, nog harder in.


Gast

#1197

2015-07-30 08:26

Hoewel ik redelijk tevreden ben over wat deze werkgever voor persoonlijke ontwikkelings mogelijkheden biedt en de diversiteit die bestaat in werkzaamheden, ben ik uitermate ontevreden over het feit dat ik, zonder zelf daarin te mogen meebeslissen, mijn werkcontract met ruim 7 jaar verlengd heb gekregen.

Gast

#1198

2015-07-30 08:46

De inhoud van de petitie zegt genoeg om hiervoor te tekenen

Gast

#1199

2015-07-30 09:57

Omdat het tijd wordt dat we ons niet nog meer laten uithollen door deze regering. Er is in het verleden teveel weggeven.....tijd dat we met de vuist op tafel slaan en dat we dit niet meer accepteren. Piket vergoeding van 1 euro bruto bv....bvcm perikelen.....onregelmatigheid....zwaarte van ons beroep niet erkennen.....pensioenleeftijd. ....ouwelullendagen eraf enz enz. ...genoeg is genoeg. ....en harder staken vind ik zoals de boeren in belgie. ...leg t maar plat

Gast

#1200

2015-07-30 11:03

Omdat ik vind dat we nu zo langzamerhand wel eens recht van spreken hebben. Toen we zijn aangesteld bij de politie hebben we afgesproken dat we 40 jaar zouden dienen. Ik vind 40 jaar is dit werk lang zat. Deze afspraak is nota bene gemaakt in een tijd die veel gematigder en rustiger was dan de huidige tijd. Kijk eens om je heen hoeveel collega's het allemaal niet meer bij kunnen houden...




Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...