POLITIE-CAO 2015

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie POLITIE-CAO 2015.


Gast

#1101

2015-06-10 08:23

De verhouding tussen het loon en het risico in het werk is niet in balans. Tijd voor een loonsverhoging!!


Gast

#1102

2015-06-10 08:28

De politie verdient beter!

Gast

#1103

2015-06-10 08:30

Omdat het noodzakelijk is dat de werkgever zich bewust wordt van het gegeven dat het politiewerk (financieel) ondergewaardeerd wordt.

Gast

#1104

2015-06-10 08:38

Omdat ik vind dat diegenen, die in de frontlinie staan, hier recht op hebben.

Gast

#1105

2015-06-10 08:52

omdat ik het er volledig mee eens ben natuurlijk

Gast

#1106

2015-06-10 08:52

Gewoon, omdat het moet!

Gast

#1107

2015-06-10 08:54

De inhoud geeft weer zoals het is. Politiemensen ouder dan 58 horen niet meer op straat thuis. Zij zijn een gevaar voor zichzelf en de veel jongeren collega's.

Gast

#1108

2015-06-10 09:05

Wees Duidelijk, helder, als je niet kunt besluiten nemen te moeilijk laat dan aan een ander over. Al die onzekere
gedoe!
Het gaat over mensen, mensen met gezin, je doet veel met het gevoel van de mensen. Hoe kan je zo werken, dan haal je 67 ook niet.

Gast

#1109

2015-06-10 09:48

Duidelijk verhaal maar....

Het gaat economisch zoveel beter in dit mooie land dat de overheid totaal niet onder de indruk is van het niet bekeuren (inkomstenderving) etc. Waar men mi. wel wakker van wordt is het volgende: Aangeven dat de NL politie GEEN enkele medewerking verleent aan de start van de Tour de France in Utrecht!! Daarnaast hetzelfde bij de TT van Assen!! Dat doet WEL pijn!! Wat de bonden, met alle respect, nu doen zet totaal geen zoden aan de dijk. M. vr. gr. Frans Klink, Apeldoorn.

Gast

#1110

2015-06-10 10:25

Geachte,

Het 4 jaar op de nullijn staan is een gegeven, een relatief kleine loonsverhoging 3,3% ook.
Wat ik niet begrijp is dat er geen prijscompensatie word gevraagd, daardoor zal er in de toekomst niet zo'n dramatische
salaris achterstand meer worden opgebouwd.

Vr.gr. Gerrit Zieleman

Gast

#1111

2015-06-10 12:02

In 2021 kan ik de dienst verlaten ( werkzaam vanaf 01-10-1977) bij mijn 30 urige baan voor het bedrag van ......... ongeveer 920 euro per maand. ( vrijwillig onder het bestaansminimum en onderdak zoeken bij het Leger des Heils misschien. )

Gast

#1112

2015-06-10 12:25

Ik vind het hard nodig dat na zoveel jaren stilstand de betaling wat ruimer gaat worden. Dit geldt overigens ook voor gepensioneerden !

Gast

#1113

2015-06-10 12:34

Dat de minister denkt te kunnen 'spelen' met de vakbonden en gerechtvaardige eisen naast zich neerlegt is terwijl er op zijn niveau een oogje wordt dicht geknepen als het om bestuurders van banken, corporaties en soortgelijke cgo's gaat. Dat was dan zogenaamd al een paar jaar daarvoor besproken en afgehandeld, 'kunnen wij niets meer aan doen en voor de volgende keer doen wij het beter', 'ze heffen het glas, doen gezamenlijk over het onderwerp een plas en alles blijft zoals het was', oftewel ik zit op pluche en er moet wel een sterke democratische wind gaan waaien als zij (het volk je weet wel) mij, ons er vanaf kunnen krijgen.... Maar een kritische noot naar de bonden is ook op zijn plaats. In plaats van een sterke kracht uit te oefenen op het moment dat het nodig is, lees 67 jaar pensioen enz., waren er huiselijke problemen, waren wij er even niet, ja achter de schermen deden wij erg veel en hebben wij toch nadelige zaken kunnen beïnvloeden.... Bonden !@!!, jullie hebben een kans voor aanzien en macht laten liggen.... Nu wordt er met jullie gespeeld. Wie stellen jullie nu eigenlijk voor, ik wil ze zien zei de nieuwe baas (minsiter) van de NP . Als gehoorzame kinderen voldeden wij daar ook aan.... Kijk, riep de Minister, ik roep iets onnozels en zij springen !!! Zij wachten nog maar even.Eerst uitkleden van de CAO van die lui, inperken vervroeg uittreden op welke wijze dan ook , straks iets meer salaris geven en als zij ongeschikt raken voor de functie, bijvoorbeeld door gezondheid, vervangen door nieuwe aanwas, oh ja nieuwe term kort verband politiemensen. Op 35 jaar er uit en nieuwe krachten er in. Of zullen wij er ZZP'ers van maken,nee Opstelten had gelijk, de helft van het korps wordt ingevuld met vrijwilligers. Of misschien, kost wel iets maar niet zoveel als een volwaardige diender, iemand uit een van de andere Europese lidstaten is ook goed voor de taalvaardigheid en het wennen aan het typische Nederlandse huismentaliteit. Politie voor de burger, nee hoor collega ministers , kamerleden, je regelt je eigen zaken in NL. Roei maar wat harder als is er tegenwind is, of je neemt een extra verzekeringetje oid. Scheelt een hoop politiemensen, wijkagenten, dierenpolitie , jeugd-en zeden er uit, en nog een paar afdelingen , dat gooien wij allemaal over de schutting , op het gemeente-erf en die overblijven kunnen is echt gaan werken. Gechargeerd, jazeker en met opzet. Dat bonden de werkgever teveel ruimte hebben gegeven blijkt ook uit het feit dat in onderhandeling met de toenmalige minister Opstelten, en bond, onze baas van de NP besloot hier verder maling aan te hebben en zijn eigen plan lanceerde dat volgens hem nog beter was als dat van de bond, Kregen daar ook nog voorlichting over binnen de dienst. Enkele leidinggevenden vonden dit toch wel er goed van deze baas, een echte baas, een Rotterdammer, niet lullen maar poetsen. Dat daarmee een democratisch proces de nek werd omgedraaid deerde de leidinggevenden niet. Bonden laat zien wie je bent en misschien wordt het dan ook voor jonge mensen duidelijk dat wat je hebt niet vanzelfsprekend is, dat je daarvoor alert moet blijven en op zijn tijd moet opstaan voor een aktie , om dingen te behouden cq te verbeteren. Door zichtbare (harde) akties worden meer (jonge) mensen lid van een bond als met de versiertruc van een lantaarntje, ketting en kraaltje. Dan adverteer je met daden.

Gast

#1114

2015-06-10 12:38


Eindelijk eens een volwaardig salaris vooral voor de schalen 5,6 en 7

Gast

#1115

2015-06-10 13:32

Na jaren van stilstand, en afbouw van de enkele voorrechten die eigenlijk het werken bij de politie nog een beetje goed makte, zoals GVP vele malen beter en goedkoper als de huide Zorg. afbouw van pensioen voorzieningen etc. Willen wij extra geld en hier NIETS voor inleveren van de paar rechten die we nog hebben zoals RPU en Nachtdienstontheffing vanaf 55 jr.

Gast

#1116

2015-06-10 14:07

Omdat we allemaal onze stem moeten laten horen.

Gast

#1117

2015-06-10 14:37

Betrokkenheid

Gast

#1118

2015-06-10 14:40

Het wordt tijd dat de politie wordt betaald naar het werk dat zij doen.

Gast

#1119

2015-06-10 15:30

De politie staat al, in tegenstelling tot vele andere sectoren, vier !! jaar lang 'droog' als het gaat om inkomensverbetering. De inflatie is afgelopen jaren alleen maar toegenomen. Het werk van vele functies binnen de politie wordt als 'zwaar belastend' bestempeld, terwijl de pensioenleeftijd met rasse schreden wordt verhoogd. Ik vind het standpunt van de minister niet onredelijk meer, maar gewoonweg onfatsoenlijk.

Gast

#1120

2015-06-10 16:42

geen geld bestaat niet, het zit allen ergens anders.

Gast

#1121

2015-06-10 16:47

Omdat het eindelijk eens tijd wordt dat de waardering van het politiewerk ook op het loonstrookje tot uitdrukking komt.

Gast

#1122

2015-06-10 16:51

Solidariteit en vooral recht behoudende 5 jaar eerder met pensioen ge gaan dan de rest, zwaar beroep, ik lees het nergens meer gvd

Gast

#1123

2015-06-10 17:18

Ik kijk om mij heen, ik lees de krant, ik zie mijn loonstrook en ik ervaar weinig waardering van mijn werkgever. Goed initiatief en hopen dat het helpt.

Gast

#1124

2015-06-10 17:25

Steeds meer eisen, steeds meer wensen. De politiek weet van geen ophouden. Meer salaris. Dan laten ze het afweten.

Gast

#1125

2015-06-10 18:01

Ik ben aangenomen op basis van met volledig pensioen te kunnen gaan met 40 dienstjaren. Dat zou in 2016 zijn. Ik heb 35 jaar in volcontinue dienst gewerkt.Ik kende geen ouderschapsverlof.Ik kwam nooit in aanmerking voor tegemoetkoming/subsidie.Ik was slachtoffer van Bestek '82.De regering onttrok veel geld aan mijn ABP.Ik ben nu toe aan gerechtigheid.



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...