POLITIE-CAO 2015

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie POLITIE-CAO 2015.


Gast

#1226

2015-07-31 17:38

Omdat ik als gepensioneerde de problemen onderken en al meer dan 10 jaar op de nullijn sta.
Het is elke keer een sigaar uit eigen doos!

Gast

#1227

2015-07-31 18:33

Het is al duidelijk dat de politiek onze inzet en ook de offers die wij brengen niet waardeert. Ze willen niet snappen dat ons werk zwaar is en dat wij vaak andermans rotzooi moeten opruimen. Niet alles is in geld uit te drukken, maar als de politiek duidelijk laat zien wat wij waard zijn, door zo,n bod neer te leggen. Dan is duidelijk dat zij geen belangstelling hebben in de politieman/vrouw.

Gast

#1228

2015-07-31 18:40

Ik ben gepensioneerd, en loop ook al jááááren achter !!!!

Gast

#1229

2015-07-31 20:55

Goede zaak want de politiek staat niet voor de politie klaar

Gast

#1230

2015-07-31 21:00

het water staat tot aan mijn lippen

Gast

#1231

2015-07-31 21:26

Ik mag dan nu een kleine tien jaar met vervroegd pensioen zijn gegaan, maar het politiewerk is ook in mijn tijd altijd onder gewaardeerd geweest. Ook in die tijd hebben we al loon ingeleverd. En is er nooit iets bijgekomen. Het wordt echt eens tijd dat het beter gewaardeerd wordt. En betaald wordt waarvoor men staat. De politiemensen vangen de klappen op die eigenlijk de regeringspartijen toekomen.

Gast

#1232

2015-07-31 22:27

Ik heb gereageerd omdat de waardering voor de politie nu eindelijk eens wordt getoond. De maatschappij verwacht dat de politie een stapje naar voor doet waar anderen een stap terug doen. Vaak gevaarlijk werk op onregelmatige tijden. Na jaren stilstand mag er nu wel eens iets bij! Van het aanbod voor ambtenaren blijft weinig over als we dat terugrekenen over de laatste 4 jaar en de termijn dat deze CAO wordt vastgesteld. Kortom, betaal je medewerkers een redelijk salaris. Wij vragen geen "hoofdprijs" maar een reële beloning.

Gast

#1233

2015-08-01 01:48

Belachelijke arbeidsvoorwaarden. Veiligheid heeft een prijs!

Gast

#1234

2015-08-01 07:01

Werkomstandigheden en salaris komen niet overeen met verantwoordelijkheid van het beroep.

Gast

#1235

2015-08-01 09:27

Deel de zorg en ongenoegen over stelselmatige miskenning, onderwaardering en betutteling.
Vind het wel van groot belang dat de acties doordacht zijn en primair gericht op de verantwoordelijken en niet de burger !

Gast

#1236

2015-08-01 09:27

Politie mag niet kind vd rekening zijn

Gast

#1237

2015-08-01 12:24

Te weinig beloning voor dit werk. Heb er bijna 40 jaar opzitten. Nog 10jaar? Ben al minder gaan (moeten) werken omdat het me lichamelijk opbreekt.

Gast

#1238

2015-08-01 19:03

ben bijna 40 jaar in dienst van de politie
had er naar uitgekeken nog een paar jaar in goede gezondheid te kunnen genieten van mijn vervroegd uittreden
is echter eenzijdig door de regering opgezegd. Mag nu dus nog 10 jaar langer werken

Gast

#1239

2015-08-01 19:41

Omdat we al vele jaren aan het inleveren zijn en een deel hiervan uit ons zelf moet worden betaald. Er is helemaal geen respect meer voor de diender. De politiek is goed in politiek maar niet voor de politie. Ik heb 33 dienstjaren maar het is alleen maar slechter geworden. Op wie kan je nog steunen? Niet de politiek! Wel op mijn bond. Laten wij eens uitrekenen wat we allemaal hebben moeten inleveren de afgelopen vele cao's.

Gast

#1240

2015-08-02 03:46

Bij elke onderhandelingen voor een CAO is er wel weer gedoe en gezeur. Uit geen 1 voorstel van de ministers blijkt enige waardering voor het werk van Politie ( en rijksambtenaren). Wij weten dat wij nooit rijk zullen worden van het werk maar toch staan wij dag, nacht, feestdagen en weekenden klaar om de burgers te helpen. Soms leuk, soms minder leuk.

De politie blij maken met een snoepje uit eigen doos vind ik niet te omvatten. Als ik dit voorstel zou uitvoeren in bijvoorbeeld het uitreiken van zakgeld dan geef ik mijn zoon meer geld per week. Maar dit haal ik dan wel van zijn eigen spaarrekening................. Top! gelukkig wil de politie niet van zijn wel verdiende rust genieten tegen de tijd dat wij eindelijk eens met pensioen kunnen...............en ach, wat heb je als oud politieambtenaar dan aan een goed pensioen???? tijdens het werken hadden we ook al niks te besteden!! maar bedankt van de Steur dat we salaris erbij krijgen uit onze eigen pensioenpot.

Vrije tijd is natuurlijk ook totaal overbodig voor de politie. Er wordt van ons verwacht dat wij 24 uur politie zijn, en met alles wat wij doen moeten wij rekening houden met het feit wij een voorbeeld functie hebben. Laten we lekker met zijn alle onregelmatig in onze onregelmatigheid werken. Lekker vroeg, nacht en een late dienst in 1 week met zo min mogelijk vrije tijd.

Collega's met een partner die geen onregelmatig werk hebben kunnen beter hun relatie op zeggen want je zult elkaar met deze plannen alleen nog in slapende toestand tegenkomen, met een beetje geluk.

De politie hoeft natuurlijk ook niet dichter bij de burger te staan. Laten we gewoon alle politiebureaus sluiten en iedereen vanuit de Touran laten werken. Makkelijk en lekker afstandelijk. Niks koffie of genieten van je onbetaalde pauze.

Meneer van de Steur, als u dit voorstel echt zo'n goed idee vind heb ik ook een voorstel: trek eens een week een uniform aan en loop eens gezellig mee op straat. Laat u eens lekker uitschelden, bespugen, en respectloos behandelen. Dit lekker in de vroege, late en meteen een paar nachtdiensten achter elkaar. Misschien dat u er dan achter komt dat u met alleen woorden niks bereikt. Uw woorden: “ik heb respect voor jullie werk” zijn betekenisloos als u niet weet waar u het over heeft.

Zet hem op bonden, en laat ons niet in de steek!!!!!!!


Gast

#1241

2015-08-02 08:24

Omdat ik het hier 100 procent mee eens ben.

Gast

#1242

2015-08-02 10:15

Iedereen denkt dat het de politiemensen te doen is om meer salaris. Voor mij is dit niet zo. Ik wil betere voorwaarden, als vroegpensioen, nachtdienstontheffing vanaf 55 jaar, afblijven van onze pensioenen, betere onregelmatigheidstoeslag. Zelf 33 jaar bij de politie werkzaam en zoon die 4 jaar bij de politie werkt. Ook hij moet zekerheden hebben en krijgen.

Gast

#1243

2015-08-03 06:13

Ik hoop werkelijk dat de politiek zich zal bedenken en ons een eerlijk voorstel zullen doen.

Gast

#1244

2015-08-03 06:50

Eensalaris verhoging na 4 jaar is niet meer als redelijk gezien de algehele kostenstijging. Belangrijker echter vind ik een behoud van de reeds verworven rechten, zoals nachtdienstontheffing na je 55-ste levensjaar; toeslag voor het werken op zon- en feestdagen. Men dient in Denhaag toch echt eens na te denken wat men verwacht van een politieman/vrouw van 62 +. Ik heb het dan niet eens over de uitstraling die dit geeft maar fysiek geeft dit toch echt wel beperkingen. Willen wij als Nederland voortaan te boek staan als de opa en oma politie ?

Gast

#1245

2015-08-03 08:28

Doorgaan met actie voeren totdat we weer uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden hebben.

Gast

#1246

2015-08-03 08:36

Volledig eens met het praktijkvoorbeeld.

Gast

#1247

2015-08-03 08:40

Omdat ik het eens met de voorwaarden/ eisen die bond aan de minister heeft voorgelegd. En steun de actie's

Gast

#1248

2015-08-03 08:41

Een normale pensioenleeftijd voor dit slijtende beroep

Gast

#1249 Re:

2015-08-03 08:43

Idd met actie zal de minister toch eens achter zijn oren moeten krabben! de schatkist loopt nu ongeveer 400000 euro mis per dag, dus kan de minister mijn inziens beter eieren voor zijn geld kiezen!

 


Gast

#1250

2015-08-03 08:47

Na al die jaren nul lijn wordt het tijd voor salarisverhoging. Als verstokte niet roker moet je toch vooral wel van mijn eigen sigarendoos afblijven.



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...