POLITIE-CAO 2015

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie POLITIE-CAO 2015.


Gast

#1251

2015-08-03 09:21

Deze minister moet zich kapotschamen. Tijd van vriendelijke acties lijkt mij al te lang te duren.


Gast

#1252

2015-08-03 09:50

Omdat helaas ook deze minister kennelijk geen reeel beeld heeft het werken bij de politie en de daaraan gekoppelde waardering.....Al jaren lopen we hier tegenaan en nu is het de hoogste tijd dat de bonden eens voet bij stuk houden.

Gast

#1253

2015-08-03 10:48

Omdat de gestelde eisen volkomen tercht zijn. Ben nu 58 en doorwerken tot 67 is volslagen idioot. Toen ik op mijn 17e in dienst kwam is mij iets beloofd t.a.v. 40 dienstjaren. Daar heb ik voor getekend. Nu vindt eenzijdige contractbreuk plaats en dat mag allemaal zo maar.

Gast

#1254

2015-08-03 13:08

Minister,
Ik zou "geachte" moeten schrijven, maar dat verdient u niet. U en vele van uw voorgangers hebben het politievak blijkbaar als een noodzakelijk kwaad gezien en daar ook naar gehandeld. Van achting is dan ook, op dit moment, geen sprake.
Er wordt van ons verwacht, met een nog minder dan minimum aan noodzakelijke vaardigheden proffessional te zijn onder alle omstandigheden voor een salaris dat bij lange na niet in overeenstemming is met het werk dat moet worden gedaan. Ook u heeft geen flauw idee wat het is onder de huidige omstandigheden politiewerk te verrichten. Het zou u sieren om eens een paar weken aaneengesloten op de verschillende takken van sport en tijdens de piekuren diensten mee te draaien en aan de lijve ondervinden wat politiewerk nu is. Van achter een bureau op het veilige Binnenhof of van horen zeggen heeft u niets.
Ik kan met inmiddels 46 werkzame jaren en nog een aantal voor de boeg, een beetje meepraten en denk te weten dat alle politici denken te weten wat er in de samenleving plaatsvindt. Ik kan u uit de droom helpen. U heeft geen flauw idee. En helaas handelt u daar ook naar. Niet alleen ligt de politie constant onder een vergrootglas (wat op zich niet erg is), ook waait u met alle winden mee. Nu is dat heden ten dagen de core business van politici, maar u zou u kunnen onderscheiden door vierkant achter de politie organisatie te staan en dat ook uit te dragen.
U mag ongelofelijk blij zijn met een politie korps dat onder deze omstandigheden, zo goed en kwaad als het gaat, het werk blijft doen.
Ik heb nog niet eerder een protest laten horen, maar inmiddels is het krediet wel op. Ik sta vierkant achter de acties van de bonden en laat mij niet meer afschepen met een sigaar uit eigen "pensioenpot". Ik ben het asociale gedrag van u meer dan zat. Hoe langer u wacht met een akkoord met de bonden, hoe meer van mijn collega's, die zich tot nu toe niet lieten horen, stelling tegen u zullen nemen.


Gast

#1255

2015-08-03 13:31

wil geen sigaar uit eigen doos.
hard maken voor betere secundaire arbeidsvoorwaarden.

Gast

#1256 Re:

2015-08-03 14:13

#603: -  

 Een stratenmaker moet ook tot zijn 67e doorwerken dus de Ambtenaren ook. Als wij daar uitzonderingen voor gaan maken gaan wij dezelfde kant op als Griekenland.


Gast

#1257

2015-08-03 14:17

De salarissen zijn al een 4-tal jaren niet aangepast aan de koopkracht en er van ons verwacht wordt de verzwarende belastingen, alle (woon-)lasten en rekeningen (welke allen juist wel de laatste jaren zijn verhoogd) netjes op tijd te kunnen betalen. Het vakantiegeld gaat nu grotendeels op aan te betalen rekeningen. Een buffer spaarpotje (tot max. 4500,-) laten groeien voor onvoorziene zaken... dat zit er voor mij al meer dan 2 jaar niet meer in. Er zit momenteel nog geen 25% van wat het Nibud als minimale ondergrens beschouwd !

Gast

#1258

2015-08-03 14:33

Sta volledig achter de eisen en zeker niet alleen vwb het geld. Met name de pensioendiefstal door het zomaar wegschrappen van de vroegpensioenregeling (zoals bijv. 40-dienstjaren termijn), ingevoerd omdat een diender statistisch een gemiddelde levensverwachting heeft die zo'n 5 jaar onder die van andere beroepsgroepen ligt vanwege de aard van het werk.
Het wegschrappen van deze erkenning levert de pensioenkas ook nog eens 5 jaar besparing op.

De diender dient hiermee niet alleen tot aan-, maar zelfs met zijn dood de samenleving . . . . . Letterlijk uitgeknepen tot op het bot door politieke rekenmeesters . . . . Schande!!


Gast

#1259

2015-08-04 04:52

Jammer dat de noodzaak voor een betere cao aan de minister uitgelegd moet worden. Een betrokken minister zou weten dat wij al enkele jaren op de 0 lijn staan en dat het niet alleen om geld gaat.

Gast

#1260

2015-08-04 09:15

Ik heb plaatsvervangende schaamte voor de manier waarop de regering en de gehele tweede kamer omgaat met de Politie.
Wat staat er een grandioze vergoeding tegenover dit zware beroep, echt een lachertje, daar kom je je bed toch niet vooruit.
Af en toe roept eens iemand BLIJF van onze politie af, maar puntje bij paaltje laat de regering jullie zo in het gootsteenputje zakken. Echt jammer.
En het ergste vind ik - dit speelt niet een paar jaar, is al tientallen jaren aan de gang. Deze ellende volg ik al vanaf 1980, steeds meer werk/verplichtingen voor steeds minder.
Ja ik schaam me echt, nu de gezagdragers nog.
Leerling

#1261 Re: Re:

2015-08-04 09:22

#1256: - Re:  

 Wat een geweldige vergelijking.

Weer wat geleerd want ik zat me  al af te vragen hoe dat toch allemaal kwam in Griekenland. 


Gast

#1262

2015-08-04 09:32

Vanwege de halsstarrige houding van de minister die ons aftekent als inhalige ambtenaren en een minister die willens en wetens een verkeerde voorstelling van Zaken geeft! We hebben Recht op een goede cao!

Gast

#1263 Re:

2015-08-04 09:45

#1254: -  

 Mijn complimenten voor uw duidelijke en heel eerlijke betoog. 

Ik zit niet in uw vak maar dacht ook, laten de kamerleden enz. het toch eens zelf ervaren, niet alleen stage lopen in de veilige beroepen, nee ga ook eens maanden meewerken met de Politie,  Brandweer en Ambu.  Ik zou zo graag alle kamerleden willen oproepen, ga toch eens echt praten met deze "ambtenaren" en kijk dan eens naar ze, niet alleen luisteren - kijk wanneer ze het over hun beroep hebben. (of is hun bevlogenheid juist de grootste stok waar je ze mee kunt slaan)

Heel veel succes met uw actie en zou willen zeggen Houdt uw poot stijf, doorgaan U VERDIENT HET


Gast

#1264

2015-08-04 22:02

Als medewerker in het openbaar vervoer krijg ik als . B.O.A. een heel goed beeld van. de Politie, werken wij vaak nauw met hen samen en weet ik hoe zwaar O.R. t. Diensten en weekenden werken zijn.
BB

#1265 Politie CAO 2015

2015-08-05 08:58

Na jaren geconfronteerd te zijn dat eenzijdig gemaakte afspraken ons zijn afgenomen wordt het hoog tijd dat men ons werk op waarde schat en beloont.

EvB

#1266 Politie CAO 2015

2015-08-05 09:01

Hoogste tijd om ons werk op waarde te schatten en te belonen


Gast

#1267

2015-08-06 10:24

Het wordt tijd dat de politiek begrijpt dat het zo niet langer kan. Loon volgens de norm en niet omdat een diender een roeping heeft en hij het daarom allemaal maar accepteert. Een goede, veilige arbeidsomgeving voor een veilige samenleving!

Gast

#1268

2015-08-07 09:06

Politie doet goed werk en heeft recht op een fatsoenlijke beloning. Ik steun hun acties!

Gast

#1269

2015-08-07 18:12

Het huidige kabinet heeft geen danwel onvoldoende kennis wat het politievak anno 2015 inhoudt en wat de belasting voor de gemiddelde politieman/-vrouw betekend op lichaam, geest en zijn/haar sociale leven. Het is dan ook wetenschappelijk vastgesteld dat langdurig onregelmatig werk al dan niet in combinatie met stress de levensverwachting duidelijk verkort. Het is daarom absurd en onverantwoord dat deze mensen na 40 jaar dienst nog de openbare orde en veiligheid moeten handhaven. Zij verdienen een rechtvaardig vroegpensioen!!!

Gast

#1270

2015-08-08 00:55

Vind dat de mensen die zo onder druk moeten werken voor onze veiligheid wel eens wat meer mogen verdiennen denk ook dat meer dan de helft van ned dit wil en ook de kosten willen delen in de vorm van veiligheids belasting. Het veilig voelen in Nederland is mij veel waard dus kom op geef die mensen een goede cao inplaats van van dit gemekker ondertussen gaat er wel weer veel geld naar Griekenland maar onze eigen vriend de politie mag op een houdje bijten dit kan toch niet waar zijn

Gast

#1271

2015-08-18 23:38

Omdat ik het meer dan volledig eens ben met de inhoud van de brief een de minister.

Gast

#1272

2015-08-21 15:23

Iedere regeling is beter, 40 dienstjaar, samen 100.... noem maar op. Dan nog de "angst" wanneer de hereiking komt tot welke leeftijd wij dan weer kunnen doorwerken. Zit in de groep van 1960 tot 1965 dus ik reken al lang niet meer op 58 jaar (40 dienstjaar), 61jaar en 7 maanden (vorige regeling) nu 67 jaar (op 1 maand na 50 dienst jaar) maar op naar de 52 jaar in de executieve dienst.......... Ja, en dan het geld. Aangenomen met 80 procent van het eindloon met 40 dienstjaar tot 92 procent van het middelloon tot de leeftijd van 62,7 jaar naar (hopelijk) 70 procent van het middelloon omdat er nog 10 jaar premie extra betaald wordt..... Ik denk dat ik na de herijking, dus nog 2 jaar betaald moet worden en dat er dan nog 60 procent van het beginsalaris uit 1983 overblijft.........

Gast

#1273

2015-08-24 12:23

Ik sta helemaal achter deze petitie. Ik kan en wil niet begrijpen dat de minister i.c. de regering zo met politiemensen omgaat! Ik vind dit zeer beschamend! Als iemand loyaal naar de overheid en de gemeenschap is, is het de politieman/-vrouw wel. Ik, en dat gevoel leeft heel breed binnen de politieorganisatie, heb heel sterk het gevoel dat onze loyaliteit ongelooflijk wordt misbruikt. Ik, en alle collegae met mij, zijn het nu meer dan zat!

Gast

#1274

2015-08-24 20:32

Zeker recht op loonsverhoging... mbt werkzaamheden!

Gast

#1275

2015-08-26 14:21

Het voorstel van de minister kan echt niet, absoluut een sigaar uit eigen doos. Momenteel werkt het merendeel van alle politiemensen uit pure loyaliteit, wordt er meer van een diender verwacht, terwijl de waardering uit blijft!!



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...