OPDC 't Nijrees speciaal middelbaar onderwijs moet blijven!


Gast

#326

2015-04-16 18:11

Deze kinderen redden het niet in het reguliere onderwijs.

Gast

#327

2015-04-19 07:27

Na jarenlange ervaring weet ik hoe complex deze doelgroep is en hoe belangrijk een juiste afstemming is om de ontwikkeling te kunnen stimuleren, maar ook dat deze kinderen goed in hun vel komen te zitten. Deze doelgroep mixen met regulier betekent diep ongelukkige leerlingen, leerkrachten en ouders.

Gast

#328

2015-04-19 20:56

Heel belangrijk dat deze scholen blijven. Absoluut

Gast

#329

2015-04-19 21:06

Heb er vele goede herinneringen aan. Hoop dat deze school blijft bestaan


Gast

#330

2015-04-20 06:00

Kinderen met (leer)problemen kunnen hier toch hun diploma halen met dat stukje extra begeleiding en aandacht

Gast

#331

2015-04-21 16:22

deze school moet blijven bestaan!!!! IEDEREEN HEEFT RECHT OP GOED ONDERWIJS, dat lukt niet als ze niet genoeg aandacht kunnen krijgen op een reguliere school

Gast

#332

2015-04-23 08:32

Omdat ik blij ben dat ons kind onderwijs kan volgen op het OPDC, en ook heb gezien hoe hij daarvan opbloeide en groeide; dit was op het reguliere onderwijs zeker niet gelukt; ik gun alle kinderen die extra zorg en aandacht nodig hebben, ook zo"n gelukkige en fijne schooltijd;ook deze kinderen hebben het recht om later met een fijn gevoel terug te kunnen kijken op een geweldige en goede schooltijd, waarin begrip en het vooral leuk hebben met elkaar voorop staat,zonder gepest, en anders gezien te worden, waarbij een goede opleiding zeker niet vergeten wordt;de expertise van het personeel moet gekoesterd en gebruikt worden, om kinderen die net dat beetje extra nodig hebben hierin te ondersteunen; ik denk wanneer je zelf geen ervaring hebt met deze kinderen, je niet in kan schatten hoe waardevol het OPDC 't Nijrees is!!!!!! denk dat het daarom ook belangrijk is dat er naar ervaringsdeskundigen, met name oud leerlingen,ouders en leerkrachten geluisterd wordt;deze kinderen in het reguliere onderwijs plaatsen is in mijn ogen "misdadig", de grootschaligheid en onoverzichtelijkheid zijn al de basisingrediënten, waarom dit NIET zal gaan werken.Heren en dames bestuur, verdiep u allen eerst in de behoeftes van onze kinderen, en u zult net als ons niet anders kunnen concluderen dat dit soort onderwijs in een grote behoefte voorziet en zeker NIET mag verdwijnen.

Gast

#333

2015-04-23 09:02

Het is toch van de zotte dat deze school i.v.m. bezuinigingen dicht moet. Laten ze eens een keer stilstaan bij de kinderen die zoveel baat hebben bij deze school en kijk niet alleen naar het geld. Moeten al deze kinderen straks ondersneeuwen?? Zij kunnen niet aarden op het reguliere onderwijs. Houdt daar eens rekening mee.

Gast

#334

2015-04-23 14:16

Die mensen die het besluit nemen gaat het alleen om het geld, en ze denken ook nog dat die kinderen (waar ik er een van ben) zich kunnen redden op n school met 2500/3000 leerlingen, voor veel leerlingen is het zo dat ze dat niet redden.

Gast

#335

2015-04-23 16:50

Ik teken deze petitie omdat 't Nijrees een ontzettend belangrijke voorziening is in deze regio. De bestuurders hebben volgens mij géén idee hóe belangrijk.......

Gast

#336

2015-04-24 06:13

Iedereen heeft recht op passend onderwijs. Nu komen er mensen op straat te staan die een uitkering nodig hebben ( kost de staat ook geld ) terwijl er vele leerlingen tussen wal en schip dreigen te raken. Het wordt hoog tijd dat men een wakker wordt en dat de afbraak van onze maatschappij wordt gestopt.

Gast

#337

2015-04-24 06:26

Omdat elk kind een kans op een goede toekomst verdient.

Gast

#338

2015-04-24 06:26

Kinderen die speciale (onderwijs)aandacht nodig hebben, vallen in het reguliere onderwijs buiten de boot. Dit soort keuzes wordt tegenwoordig veel te snel en te makkelijk gemaakt als gevolg van verkeerde bezuinigingen.

Gast

#339

2015-04-24 06:36

Het Nijrees moet blijven! Deze school is ideaal voor kinderen die niet gelijk op het VO kunnen overstappen!

Gast

#340

2015-04-24 21:14

Heb met eigen ogen gezien,dat men de leerlingen echt persoonlijk benadert en ze leert leren!!!!!

Gast

#341

2015-04-25 11:16

Zo belangrijk, kleine groep minder prikkels. Sneeuwen onder op reguliere school.

Gast

#342

2015-05-05 14:20

Omdat deze autismemeldpunt niet op normaal onderwijs kunnen functioneren in een drukke grote groep

Gast

#343

2015-05-08 14:45

De school moet gewoon blijven. Kinderen die extra aandacht nodig hebben kunnen op de reguliere scholen niet terech, en andere kinderen zullen naar ander speciaal onderwijs moeten omdat ze niet op een normale school kunnen. en daardoor misschien wel een eind achteruit gaan..

Gast

#344

2015-05-14 19:49

Ik kom zelf van deze school vandaan. Daarna ben ik het reguliere VO ingegaan. Ik weet hoe verschrikkelijk moeilijk die aansluiting is. Met name dat de kans groot is dat je gepest kan worden op het VO. 

En een functiebeperking hebt zoals: ADHD, Autisme, Depressie enz. 

Reguliere scholen kunnen deze leerlingen die gepest worden en die een functiebeperking hebben niet de juiste ondersteuning aanbieden. 

Als er geen school zoals het Nijrees was, zouden deze leerlingen een ongelukkig schoolleven hebben/leiden.

Het VSO is voor veel kinderen een wezenlijk onderdeel van een kans van slagen in de maatschappij en mag dus niet verdwijnen!


Gast

#345 Re: wat is er mis met het schoffelen van een tuintje?

2019-04-02 20:25

#5: -