NEE tegen 600 asielzoekers in Kasteel Bijstervelt te Oirschot


Gast

#76

2015-03-27 23:26

Besloten zonder overleg. Aantal staat absoluut niet in verhouding met aantal inwoners.Hoezo moet hier een rijksmonument voor worden gebruikt( en verbouwd en derg.)? Veiligheid dorp en bewoners komt in het geding

Gast

#77

2015-03-27 23:28

help eerst de armoede te bestrijden .en 600 is wel een beetje veel

Gast

#78

2015-03-27 23:57

Cindy merkx

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2015-03-28 00:05



Gast

#80 Re:

2015-03-28 03:32

alle reacties lijken wel op ikke ikke ikke........ Ik ben het met deze schrijver eens. Ik begrijp sommige reacties ook wel maar waar is het gevoel voor de medemens die je kan helpen on juist onderdak te bieden. Er zijn voor elkaar, samen, geven......dit alles mis ik een beetje. 600 is wel erg veel maar al konden we dan al 100 mensen helpen. Onlangs nog in de tuin geweest van het klooster, ziet er niet uit. Hier zouden die 100 mensen heel wat kunnen betekenen. Kom op mensen angst is je grootste vijand. Ben er voor je medemens en ben bewust hoe goed wij het hebben. Een dak boven je hoofd is al genoeg, toch?

 


Gast

#81 Re: helemaal mee eens.

2015-03-28 03:41

#61: -  

 


Gast

#82

2015-03-28 06:10

Omdat daar beter een ander pand voor gebruikt kan worden. Zorg dan maar eerst dat mensen zonder werk Werk hebben. Help dan de medemens.

Gast

#83

2015-03-28 06:39

Omdat mijn beste vrienden er tegenover wonen en ik wil ze helpen in deze moeilijke tijd. Ze hebben net hun droomhuis verbouwd en hebben drie prachtige kinderen. En als je dan dit te horen krijgt stort je wereld in!

Gast

#84

2015-03-28 06:42

De manier waarop de gemeente gehandeld heeft kan echt niet. Ze zeggen alles te overleggen met het volk maar niet nu, zoiets belangrijks wordt gewoon even erdoor geduwd. Dat kan niet.

Gast

#85

2015-03-28 07:06

Volgens mij is/zijn er nog meer mensen in Oirschot waar rekening mee moet worden gehouden. Dus niet alleen die zakkenvullers van een gemeente Oirschot en Rene Meeuwissen!!!! Wij zitten hier niet op al die criminaliteit te wachten.

Gast

#86 Re: Re: helemaal mee eens.

2015-03-28 07:12

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2015-03-28 07:18



Gast

#88

2015-03-28 08:14

Ik vind het heel jammer dat het net Oirschot is wat voor mij NU NOG een Hollands plekje is

Gast

#89

2015-03-28 08:29

We zijn Nederland al aan het weggeven! Moeten we dan ook nog een van de mooiste historische gebouwen van mijn geboorte plaats weggeven!!!!!
Oirschottenaar

#90 Wat u kunt doen

2015-03-28 08:32

Als de gemeente had aangegeven dat er een opdracht is om 400-600 asielzoekers opgevangen dienen te worden in Oirschot, dan was het dorp aan de slag gegaan met deze opdracht. Dan was er sprake geweest van de participatiemaatschappij waar ook dit college over rept. De burgemeester is een burgervader. Hij is een niet-gekozen notabele. Hij heeft het besluit genomen. Dit besluit komt uit zijn koker.

600 asielzoekers in een gebouw waar 150 paters woonden is ongewenst. De locatie is te klein. De locatie ligt op een locatie waar overlast voor omwonenden een feit zal zijn. De locatie ligt binnen een historisch buurtschap dat deel uit maakt van beschermd dorpsgezicht. De locatie ligt aan een kapel, terwijl het COA een niet-religieuze uitstraling wil. De locatie is een rijksmonument waar niet zomaar aan vertimmerd mag worden. De locatie ligt naast een kleine school; die kan de deuren vanwege het sentiment alleen al gaan sluiten.

En dat terwijl er alternatieven zijn voor zowel het pand als het opvangen van de asielzoekers. Zorginstellingen zijn concreet met plannen het pand over te nemen. En een deel van het defensieterrein in Oirschot staat leeg. 8 tot 12 barakken staan nu leeg en kunnen gebruikt worden voor de opvang. De Meeuw kan de rest van de mensen onderbrengen in daar te plaatsen units.

COA blij, gemeente blij, vluchtelingen blij, Oirschot blij.

Maar evengoed: heeft u gekozen tijdens de vorige gemeenteraadsverkiezingen? Of weet u op wie u gestemd zou hebben als u was gaan stemmen? Benader uw partij. Benader hen met argumenten en toon uw onrust. Dat helpt. En ook helpt het als u allemaal in groten getale naar de bijeenkomst gaat op 2 april. Laat u horen.

Oirschottenaar

#91 Re:

2015-03-28 08:37

#61: -  

Jammer dat je gaat wijzen naar anderen. Toon begrip voor beide kanten van het verhaal. Je woont duidelijk niet in de buurt. Het gros van Oirschot is niet tegen. Het is wel tegen de manier waarop, het grote aantal vluchtelingen en de locatie. En dat terwijl er aanwijsbaar en zelfs betere alternatieven in het dorp zijn.

Ga een ander niet verwijten lopen maken. Want dan doe je hetzelfde als wat jij de ander verwijt.


Gast

#92

2015-03-28 08:59

Omdat ik bang ben dat er niets van het historische gebouw overblijft

Gast

#93

2015-03-28 10:29

Waarom zo veel op een veel te kleine plek
600 mensen op een kluitje is vragen om moeilijkheden
Gemeente oirschot dit is niet nadenken dit is vragen om moeilijkheden

Gast

#94

2015-03-28 10:47

Omdat de punten die er aan gegeven staan volgens mij kloppen
'n Oirschotse

#95

2015-03-28 10:49

Ik schrik nogal van de kortzichtige, egoïstische reacties van onze dorpsgenoten.

Als je deze reacties leest lijkt het wel of er 600 loslopende criminelen komen in plaats van 600 personen die verschrikkelijke dingen meegemaakt hebben.
Ze verlaten immers niet zomaar eigen land, dorp, buurtschap waar ze geboren en getogen zijn.
Waarschijnlijk heeft een groot deel van deze vluchtelingen hier een levenslang trauma aan overgehouden.

Wanneer je 600 Nederlanders bij elkaar plaatst geeft dat problemen, dus 600 getraumatiseerde vluchtelingen bij elkaar zal zeker ook problemen geven.
Ik ben het er helemaal mee eens dat 600 vluchtelingen een veel te grote groep is.

En dan de locatie. Waarom in dit mooie, monumentale pand terwijl er op de legerplaats Oirschot momenteel gebouwen gesloopt worden.
Daar kunnen tijdelijke, maar misschien zelfs permanente, units geplaatst worden.
Ook is daar de infrastructuur beter, er is een busverbinding naar de stad, waar men winkels en medische zorg kan vinden.


Gast

#96

2015-03-28 10:52

Onveilig gevoel op school, vlak naast Kasteel bijstervelt

Gast

#97

2015-03-28 11:00

Geef eerst onze eigen minima's een recht van fatsoenlijk leven.

Gast

#98

2015-03-28 11:05

Kinderen worden ondergebracht bij diverse scholen waar ook de ouders dagelijks op en neer zullen wandelen cq fietsen. Daarbij krijgen ze zakgeld dat ze bij de goedkoopste winkels zullen besteden zoals de Action en de lidl, dus Oirschotenaren we krijgen er alle mee te maken, graag of niet.Dus teken je deze petitie dan help je elke Oirschotenaar.Dan praat je over 200 mannen,150 vrouwen en 250 kinderen


Gast

#99

2015-03-28 11:14

Het opdringen van zoveel bewezen overlast voor je woon- en leefgenot overstijgt ruimschoots een maatschappelijk belang

Gast

#100 Re: Re:

2015-03-28 11:17

#87: - Re:  

 Nou, nu geef je dus de schrijver van #61 volkomen gelijk. want die zegt dat die asielzoeker al veroordeeld is nog voordat hij/zij hier in het land is. En wat doe jij? De asielzoeker veroordelen nog voordat hij/zij in het land is. Hou die plank voor je kop in ere, massief eiken is veel geld waard.