NEE tegen 600 asielzoekers in Kasteel Bijstervelt te Oirschot


Gast

#51

2015-03-27 18:04

Omdat ze niet passen in Oirschot
Cees
Gast

#52

2015-03-27 18:12

is niet in overeenstemming met de afspraken met de montfortanen die gemaakt zijn bij aankoop,

alleen het geld speelt een rol niet de bestemming die er was ,het zou een openbaar park blijven.

en 600 is een belachelijk aantal voor oirschot

 


Gast

#53

2015-03-27 18:15

Belachelijk!!!!

Gast

#54

2015-03-27 18:20

Een AZC hoort niet zo dicht bij de bebouwde kom. Met alle respect voor de asielzoekers maar dit gaat veel overlast veroorzaken, alle bewoners in Oirschot zullen er last van ondervinden, wie wil dat nou. Een passende oplossing voor het klooster komt er echt wel. Dit is in elk geval ondenkbaar en als ze er eenmaal zitten... WIE gaat het oplossen en HOE?? als het een hele foute beslissing bleek om daar ZESHONDERD asielzoekers te plaatsen? 600!!! Neem eens een kijkje op AZC-alert.nl

Gast

#55

2015-03-27 18:36

Omdat ik, als nieuwe buurtbewoner, het volledig eens ben met genoemde punten en mijn veiligheid als buurtbewoner in t geding komt. Ik ben bezorgd voor mijn jonge kinderen die elke dag door de montfortlaan naar school moeten fietsen

Gast

#56

2015-03-27 18:40

Ik ben het helemaal eens met alle standpunten in deze petitie! Het past gewoon niet in Oirschot.

Gast

#57

2015-03-27 18:47

We proberen met z'n allen om Oirschot de klassieke normen en waarden te laten behouden. Ik denk dat de hoeveelheid asielzoekers hieraan geen positieve draai gaat geven.

Gast

#58

2015-03-27 18:56

Al mijn redenen zijn al benoemd in deze petitie

Gast

#59

2015-03-27 19:06

Aantal is niet in verhouding en ongewenst in zo'n pand

Gast

#60

2015-03-27 19:10

Omdat ik falikant erop tegen ben dat politiek gehannes met het oude klooster nu wordt afgewenteld op de Oirschotse burgers

Gast

#61

2015-03-27 20:14

Je blijft je rot lachen om al die domme uitvluchten van jullie. Die zijn allemaal al tot op het bot versleten door duizenden anderen vóór jullie. Moesten we ook lachen.

Huilen is het omdat jullie je eigen portemonneetje zo verschrikkelijk veel belangrijker vinden dan het leven van mensen. M-E-N-S-E-N van vlees en bloed, net als jij en ik. Mensen die ooit geboren zijn uit de liefde tussen man en vrouw. Mensen die ooit in de wereld gekomen zijn met hoop en dromen en dachten dat ze wel iets moois van dit leven konden maken. Mensen die au roepen als ze pijn hebben, net als jij en ik. Die lachen om een goeie grap, huilen van verdriet, elkaar kussen van geluk en troosten bij verlies.

Zien die mensen er anders uit dan jij of ik? Ja, die zien er zeker anders uit en die spreken ook een ander taaltje, eten ander voedsel, bidden tot een andere God, richten hun huis anders in. Maar hoeveel anders die mensen ook zijn dan jij en ik, vergeet nooit dat ze oneindig maal méér hetzelfde zijn als jij en ik.

En nu wil jij hen de deur voor hun neus dichtslaan, omdat zij de pech hebben gehad om niet in een gespreid bedje geboren te worden, zoals jij? Dat er in hun land geen vrede heerst, zoals hier bij jou? Dat zij elke dag in doodsangst leven, een deel van hun familie al hebben zien sneuvelen, mogelijk hun eigen ouders, hun eigen kinderen, broers, zussen, wie weet in hun eigen armen. Angsten en verdriet dat jij niet kent, maar waarom jij hen veroordeelt. Want zij horen niet Oirschot, zij passen niet in Oirschot, zij deugen niet en brengen alleen maar ellende, al ken je hen niet en weet je niet eens wie er komen gaat: je oordeel staat allang vast.

Ja, ik lach nog steeds om jullie domheid en egoïsme, maar ik ween tevens vanwege het feit dat ik omringd ben door harteloze beesten zoals jullie, die behoeftigen de deur wijzen om redenen die niet eens waard zijn om op papier gezet en gelezen te worden.

Je wilt spreken over normen en waarden, over cultuur en gebruiken? Bezin je eerst eens over wat jouw eigen cultuur is, of liever: was, want je hebt hem weggegooid zoals je een oude sok vol gaten weggooit. Wat jouw normen en waarden zouden moeten zijn waar je zo graag mee schermt. Wat de gebruiken van jouw ouders, jouw grootouders en voorouders waren, die NIET iedereen de deur voor de neus dichtgooiden als de nood aan de man was, maar beseften dat zij mensen onder mensen waren en hulp boden als hulp gevraagd werd. Omdat ze wisten dat zij hulp zouden krijgen als zij hulp vroegen.

Ik schaam me iedere dag méér om Nederlander te zijn. In de wereld te moeten zeggen dat ik uit dat land kom, dat nog geen schim meer is van wat ooit als het tolerantste land ter wereld bekend stond. Waar per hoofd van de bevolking meer in collectes werd opgehaald dan waar ook ter wereld. Van het land waar vier miljoen inwoners geleden al geroepen werd "vol is vol", maar hoe vol was het dan? Te moeten zeggen dat ik uit dat land kom waar de onverdraagzaamheid ondertussen standaard is geworden en de haat voor vreemdelingen dagelijks in elke krant en op elk internetforum beleden wordt. Ik schaam me voor jullie, dus, maar eigenlijk zouden jullie je moeten schamen.


Gast

#62

2015-03-27 20:17

Een nicht van mij heeft het op Facebook gedeeld en er zijn genoeg asielzoekers in nederland

Gast

#63

2015-03-27 20:49

Omdat 600 personen een veel te zware belasting geeft op een wijk als straten en de notel en is deze beslissing door B&W eenzijdig en ondemocratisch genomen dit zou nu een goed onderwerp zijn voor een referendum onder de bevolking van Oirschot te houden ik ben benieuwd hoeveel draagvlak de beslissing van B&W dan krijgt

Gast

#64

2015-03-27 20:50

Omdat wij dit erg belangrijk vinden

Gast

#65

2015-03-27 20:51

Mijn kindje gaat naar de Antonius school
Waarom moet zoiets daar stop ze zo vermogelijk weg op industrie terrein in bouw keten van de meeuw

#66 Re: Re:

2015-03-27 20:56


Gast

#67 Re:

2015-03-27 21:29

#64: -  

 En jij bent de enige die telt, nietwaar?

Arno

#68 De eerste mijlpaal

2015-03-27 21:36

12 uur online en al net zoveel ondertekenaars van de petitie als COA er aan asielzoekers wil vestigen. Een mooie eerste mijlpaal!

Verder wordt enorm gewaardeerd dat de reacties respectvol zijn naar elkaar en naar elkaars mening. Chapeau!


Gast

#69

2015-03-27 21:36

Omdat ik niet wil dat er 600 azielzoekers komen wonen

Gast

#70

2015-03-27 21:53

Ik weet eigenlijk niet waar dit voor is

Gast

#71

2015-03-27 21:55

Het aantal is naar mijn idee te groot voor de locatie en het dorp. De besluitvorming is opmerkelijk. Voor zaken die nauwelijks tot last kunnen zijn moeten allerlei procedures gevolgd worden (bv de aanvraag voor een kleine aanbouw, het kappen van een boom) en deze forse impact voor Oirschot wordt zonder duidelijke voorlichting en inspraak doorgevoerd.

Gast

#72

2015-03-27 22:04

Goede en redelijk complete argumentatie.
Volstrekt verkeerd plan hoort weggestemd te worden.
De laatste stelling is de spijker op zijn kop.

Gast

#73

2015-03-27 22:16

alle vernoemde punten kloppen.

Gast

#74

2015-03-27 22:20

Zijn er veel te veel

Gast

#75 Re: Re: Re:

2015-03-27 22:32

#66: Waarom moet zoiets daar stop ze zo vermogelijk weg op industrie terrein in bouw keten van de meeuw - Re: Re:  

 "

Waarom moet zoiets daar stop ze zo vermogelijk weg op industrie terrein in bouw keten van de meeuw"

 

"

Waarom moet zoiets daar stop ze zo vermogelijk weg op industrie terrein in bouw keten van de meeuw"

 

"

Waarom moet zoiets daar stop ze zo vermogelijk weg op industrie terrein in bouw keten van de meeuw"

 

"

Waarom moet zoiets daar stop ze zo vermogelijk weg op industrie terrein in bouw keten van de meeuw"

 

"

Waarom moet zoiets daar stop ze zo vermogelijk weg op industrie terrein in bouw keten van de meeuw"