NEE tegen 600 asielzoekers in Kasteel Bijstervelt te Oirschot


Gast

#176

2015-03-31 11:50

Er zijn mijn inziens nog meer punten die een asielzoekers centrum op die plaats zeer onwenselijk zou zijn.
Er staat een lagere school in de buurt die ernstig gehinderd zal worden door een dergelijk centrum.
Er zullen andere wooneenheden bij komen om zo'n groot aantal mensen op te vangen waarschijnlijk units,een dergelijk natuurgebied lijd hier enorme schade onder.
Verkeers veiligheid en het winkelcentrum zal enorm onder druk komen te staan omdat deze nooit een dergelijke hoeveelheid ,buiten eigen bevolking kunnen opvangen.
Er staan zo veel kantoorruimte en gebouwen in de randstad leeg waar niets mee wordt gedaan waarom moet dan een historisch prachtig pand opgeofferd worden,en uit de praktijk blijkt dat na 10 jaar een dergelijk pand zoveel heeft geleden dat het na alle waarschijnlijkheid afgebroken moet worden,wat eeuwige zonde zou zijn.

Gast

#177

2015-03-31 12:28

Bijsterveld moet bewaard blijven als monument. De gemeente heeft hier jaren voor gepleit, waarom nu ineens niet meer? Moet het financiële gat gevuld worden?

Gast

#178

2015-03-31 14:31

Oirschot als monument in het groen dient dit gegeven te respecteren. Er zijn immers veel B&Bs, restaurants en andere horecaondernemingen die een aanzienlijk deel van de inkomsten genereren uit toerisme. Mensen die van heinde en verre komen om door de mooie omgeving van Oirschot te fietsen of lopen.
Dit plan maakt Oirschot in dit opzicht veel minder aantrekkelijk.
En die hoge lasten die de gemeente heeft. Die betaalt de burger. Het is dus volkomen onterecht om zoiets zonder overleg te doen.
Hou een referendum:
Meer ozb betalen en geen asielzoekerscentrum of minder ozb en wel een asielzoekerscentrum

Gast

#179

2015-03-31 14:37

er hebben nooit meer als 150 paters gezeten.
600 is gewoon te veel. de meeuw wil zeker wel combi's leveren?


Gast

#180

2015-03-31 15:02

mijn pluimveebedrijf ligt op 150m afstand van kasteel bijstervelt dus binnen de stankcirkel dat kan volgens de wetgeving niet

Gast

#181

2015-03-31 15:23

Als argumenten die ik wil aandragen om tegen een asielopvang in Oirschot te stemmen ,wil ik u het volgende berichten:

Het asielbeleid in NL is primair gericht op de opvang van vluchtelingen.
Deze term vluchtelingen herbergt echter vele type personen, waarvan onder andere te noemen: politieke vluchtelingen, oorlogs'-vluchtelingen, maar ook zgn. gelukszoekers ,ofwel: de welbekende gastarbeider die tegenwoordig dus genaamd asielzoeker zich geheel afzijdig kunnen houden voor arbeid of andere 'taakjes' die de gemeenschap zouden dienen.
Het tegendeel wordt hierdoor aangericht; Wat gebeurt is dat de vluchtelingen gaan rondzwerven en bepaalde locaties 'opeisen' door als hanggroepen in bijvoorbeeld winkels en ander openbare gelegenheden te verblijven. Wat de gemiddelde burger van NLse afkomst eerder als ongewenst,onprettig en zelfs intimiderend zal ervaren.
Daarnaast valt te melden dat ik zelf vroeger altijd op de fiets naar Eindhoven naar school ging. Nu zo'n 20 jaar geleden. Tijdens die fietstocht kwam ik langs legerplaats Oirschot, maar ook langs het opvang centrum gelegen aan de Eindhovense dijk. Niet vaak, maar toch regelmatig kwam het tot een confrontatie met altijd andere asielzoekers van verschillende afkomst en met zeker ook verschillende intenties jegens de passant (ik als fietser in dit geval). Dit heeft mij (als kind in die tijd) het idee gegeven na aanleiding van minder prettige confrontaties met voornamelijk Afrikaanse asielzoekers, om in het vervolg een hangslot aan het fietsstuur te hangen. Dit om enigszins mijzelf te kunnen weren indien mogelijk, maar in ieder geval om het idee te krijgen bij het laten zien van een dergelijk hangslot dat daarmee de potentiele terreur-asiel zoeker zich wel 3 keer bedenkt alvorens hij/zij mij wat zou aandoen. Dit heeft mij als NL kind zeker geholpen om veilig naar school te kunnen . En dat voor een aantal jaren op dagelijkse basis wel te verstaan.
!!! Nog bedankt humanitaire Nederlandse overheid !!!

Daarnaast valt het volgende te zeggen:
Indien het College van burgemeester en wethouders in een Nederlands dorp maar even zelfstandig kan beslissen (zonder inmenging van burgers) om het klooster Groot Bijstervelt te verkopen aan het COA (Centraal Orgaan Opvang Asielzoekers), dat daarmee volledig buiten de grenzen van de democratie om wordt gewerkt.
Dat is niet alleen een grove schande als dat gebeurt, maar ook direct de aanleiding voor alleen nog diskrediet van voorgenoemde organisaties inclusief het gehele bestuur. Want waar het vertrouwen in de bestuurlijke uitvoering opzettelijk geschonden wordt t.b.v. belangen die de burger en het landsbelang niet dienen, daarvan kan men alleen nog maar verlangen om de post te verlaten en over te laten aan deugdelijk democratisch personeel.
Op dit moment lijkt het erop dat en organisatie als het COA (Centraal Orgaan Opvang Asielzoekers) een onuitputtelijke bron van geld hebben aangeboord in Den Haag en met dat geld alles kan doen wat zij en de overheid willen bereiken. Of dat voor of tegen de wil van de mensen in NL is blijkt vaak al van geen belang te zijn. Maar hierbij wil ik u duidelijk te kennen geven dat niet alleen het monetaire systeem in een land maar ook de democratische uitvoering van allerlei maatregelen in een land niet mogen worden gekocht. Dat is TÉGEN het vrije democratische goed waar wij allen voor staan.

Daarmee vervalt het democratische begrip waar wij denken over te beschikken ontmanteld tot een bestuurlijke macht die louter afhangt van de financile steun van het volk (denk aan nationale belastingen) dat vervolgens internationaal uitgedeelt wordt. Dit gegeven valt dus ook te zien als men kijkt naar het Europees parlement, dat niet verkozen is, maar zomaar de macht heeft gegrepen en zich in een zetel heeft gehesen.
Onze democratie heeft tot nu toe alleen slaafs zwichten voor de claims en wensen van een on-democratisch (lees: communistisch) Brussel.

Het democratisch gevormde en welverdiende goed dat we in NL zolang hebben gekoesterd staat nu op het spel door almaar toe te geven aan regelrechte bedreigingen uit Brussel als bijv: Als jullie niet op tijd betalen, dan volgen er boetes/sancties.
Een Brussel en onze zgn. politiek vormen een juk die zich ondemocratisch als een totaliteair regime verhoudt naar vele landen in de EU, waaronder helaas ook Nederland.

De overheid incl. politiek moet eens echt tot de verantwoording worden geroepen om niet alleen nog hun eigen belangen te dienen, maar te luisteren naar het volk. Dat gaat verder dan alleen een zgn. democratisch vetorecht, waarbij de politiek eenmaal verkozen voor hun eigen belangen kiezen en de burger niet willen zien staan.

Om terug te komen op het asiel beleid zult u wel begrijpen dat vanuit mijn optiek hier een ondemocratisch beleid wordt gevoerd door organistaties als het COA die inmiddels bulken van een onuitputtelijke bron als ons belastinggeld.
Dit regime achtige functie die wordt uitgevoerd dient geen belang en verstoort een vredelievend en welvarend land en gebied als Oirschot. Let wel dat ik dit meld na 15 jaar buiten Nederlandse grenzen werkzaam ben geweest. Ik heb nl. in vele landen mogen kijken en werken en heb daarmee een goede kijk gekregen op wat sommige landen te bieden hebben. Dat houdt ook in dat cultuurverschillen van mensen enorm verschillen en dat ook heb meegekregen in al die tijd.
Daar waar in bijv. Libie oorlog was, daar was ik tijdelijk werkzaam. Maar vele andere landen zijn te noemen.
Ik hoop u hierbij een meer duidelijke kijk te geven door mijn mening te mogen bieden in dit asiel verhaal, met mijn ervaringen opgedaan in vele landen.

Ook wil ik u melden dat ik het verwerpelijk -sorry voor een dergelijk minachtend woord in dit informatieve bericht- gedrag vind dat men tegenwoordig ZELF maar moet opzoeken wat er binnen een gemeente gebeurt. Daarmee duidend op een artikel waaruit ik maar moet opmaken dat het oude klooster van Oirschot wordt vergeven aan het besproken on-democratisch asiel beleid. Ik verwacht van een dagelijks bestuur daqt zij mij in geval van grote veranderingen danwel aanpassingen binnen de gemeente dat zij mij en anderen in ieder geval persoonlijk op de hoogte stellen. Zodoende niet toevalligerwijs in het ongewis te blijven. Nu heb ik het onderwerp van deze petitie vernomen van horen zeggen door bekenden uit de omgeving niet zijnde burgemeester nog wethouder of andere gemeentelijke dienaars. Dat is toch een slechte zaak dat men op die toevallige manier moet komen te ontdekken dat er een aanvraag ligt (of plan) waarin gesteld wordt om even 600 asielzoekers in een NL's dorp te plaatsen. Alsof het niets is.

Als laatste wil ik u hierbij op de hoogte stellen van een artikel uit de Volkskrant: ' Er zijn asielzoekers in allerlei soorten' gepubliceerd 31-10-1998.
In dat artikel wordt er al gewezen op o.a. de verschillen tussen asielzoekers.

Met vriendelijke groet / Hoogachtend,

Johan van Eck.

Gast

#182 Re:

2015-03-31 15:34

#1: -  

Oirschot, monument in het groen. Een uitzonderlijk mooi en idyllisch dorp. Bekend om haar prachtige natuur, veiligheid, rust en schoonheid. De komst van een dergelijk aantal asielzoekers zal niet alleen de directe omgeving van het klooster, maar ook het totale dorp qua kwaliteit van leefomgeving omlaag trekken. Om nog maar te zwijgen over de problemen die een dergelijke opvang met zich mee brengt. Onbegrijpelijk dat een plan als dit daadwerkelijk uitgevoerd mag worden. De manier waarop, de lokatie én het aantal asielzoekers maakt dit tot een dwaze actie. Hopelijk word er nog op tijd ingezien wat dit voor Oirschot zal gaan betekenen en komen we samen tot een passende oplossing die ook voor de asielzoekers in kwestie beter zal zijn.


Gast

#183

2015-03-31 16:17

600 mensen erbij zo dicht bij een woonwijk, mensen die zichzelf heel de dag vervelen ze zitten daar gewoon op de verkeerde locatie

Gast

#184

2015-03-31 16:20

gaat te veel wrijving ontstaan tussen de diverse culturen in zo'n druk bevolkt gebied, niet goed voor de asielzoekers en niet goed voor de bewoners in omliggende wijken

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-03-31 16:30



Gast

#186

2015-03-31 16:44

Azc elders oke maar niet in dit monumentaalpand kapel en omgeving en zeker geen 600 echt te veel voor ons dorp!!!

Gast

#187

2015-03-31 16:47

Wij gaan als Oirschotse gemeenschap het gelag niet betalen van een Oirschotse ondernemer die een te grote broek heeft aan willen trekken!! Zoek een bestemming voor Bijsterveld waarbij recht wordt gedaan aan dit gebouw. Dat is niet een tuin vol met combi's van die vogel die toch niet meer kan vliegen!!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-03-31 16:53



Gast

#189

2015-03-31 16:54

600 asielzoekers is te veel voor Oirschot

Gast

#190

2015-03-31 17:20

Mijn familie woont in Oirschot en ik vind 600 asielzoekers in zo'n klein plaatsje veel te veel!!!

Gast

#191

2015-03-31 17:32

De gemeente kan haar eigen beleid niet eens handhaven met de huidige inwoners die de nederlands taal wel spreken. Overal ligt hondenpoep, in het winkelcentrum wordt volop gefiets etc. Wanneer je melding maakt van stankoverlast doordat men de hondenpoep niet opruimt dan krijg je als reactie: We hebben maar 2 uur per week voor de hele gemeente Oirschot om hierop controle uit te oefenen. Hoe denkt de gemeente 600 getraumatiseerde asielzoekers die de nederlandse taal niet spreken in het gareel te houden??


Gast

#192

2015-03-31 17:45

Ik wil er sowieso geen in oirschot en omstreken


Gast

#193

2015-03-31 17:51

Zonde van het mooie gebouw wat uitgeleefd gaat worden.
600 is echt te veel in verhouding met het inwoneraantal van Oirschot.>> ongeveer 1 op 15
Onveilig gevoel voor mezelf en voor mijn kinderen. Veel getraumatiseerde mensen van verschillende culturen dicht bij elkaar is vragen om problemen. Deze zullen ook buiten het terrein van het asielzoekerscentrum tot uiting komen.

Gast

#194

2015-03-31 18:07

Omdat ik het voledig met genoemde redenen eens ben
als er zoveel asielzoekers in oirschot komen wonen wordt de leefbaarheid er niet beter op .

Gast

#195

2015-03-31 18:09

Democratie is bij deze verkracht.De asielzoekers zijn niet gescreend. Terroristen, criminelen,kunnen zomaar hier in vrijheid rondlopen. Laat de burger het maar uitzoeken is wel heel gemakzuchtig van de overheid.
Moet hiervoor geen bestemmingsplan wijziging worden ingediend? En hebben de burgers dan het recht hierop te protesteren. De overheid neemt hier een dictatoriale houding aan.
Deze ingrijpende beslissing kan en mag niet door het dagelijkse bestuur genomen worden.
Ook hiervoor geldt het Nederlands Recht.
Beter zou de (Europese) politiek er voor moeten zorgen dat er goede opvangmogelijkheden komen in Afrika zelf.

Gast

#196

2015-03-31 18:55

Het college van B&W heeft indertijd opdracht gekregen van de Gemeente Raad om het voormalige klooster te verkopen. Deze zelfde Raad van Oirschot is nu dus ook aan zet om (in meerderheid) te besluiten de toenmalige opdracht aan het college van B&W terug te draaien !!!

E.e.a. strookt eveneens totaal niet met de voorwaarden waaronder de Pater Montfortanen destijds hun bezit ( tegen een schappelijke prijs) verkochten aan de gemeente Oirschot !!

Gast

#197

2015-03-31 18:58

Ter bescherming van het mooie gebouw en omgeving alsook dat t totaal niet past in t totale plaatje van n dorp als oirschot.

Gast

#198

2015-03-31 19:20

het mooiste pand van oirschot moet behouden blijven 600 is veel te veel voor een dorp het oude legerbasis is een betere plaats maar ook niet voor zes honderd asielzoekers dit zijn er veel te veel

Gast

#199

2015-03-31 19:25

dit mooie pand kan beter besteed worden voor oirschotse mensen die al lang naar een woning op zoek zijn

Gast

#200

2015-03-31 19:39

Ik heb zelf bij een COA centrum gewerkt, ( Constant Rebecqa kazerne , en heb zelf gezien wat een puinhoop deze mensen aanrichten. zeker bij deze aantallen , is het niet meer in de hand te houden, de bewoonde gebouwen worden van binnen totaal gesloopt.