NEE tegen 600 asielzoekers in Kasteel Bijstervelt te Oirschot


Gast

#151

2015-03-29 20:19

Omdat ik het eens ben met wat in de petitie staat.
Laat die mensen maar gaan naar het dorp of gebied waar de beleidsmakers zelf wonen!

Gast

#152

2015-03-29 21:13

De gemeente moet denke aan de belangen van de huidige inwoners ipv hun eigen inkomsten. Die kunne ze ook anders verdienen ipv de komst van toddekoppe die de boel verzieken voor de welwillende inwoner van oirschot. Ik zeg het aardig maar de polen die bij de lidl kome zegge het niet die doen. Dus voor de welwillende mens, weg met die lui. Of beter gezegd weg laten.

Gast

#153

2015-03-29 21:14

Om de goede onderbouwing. Was er niet op tegen, ieder mens verdient een goed leven. Maar nu ik lees dat het puur een geldkwestie is en 6% is van het inwoners aantal schrik ik ervan.

Gast

#154

2015-03-29 21:50

In een dorp als Oirschot horen geen 600 asielzoekers thuis niet racistisch bedoeld maar daar is Oirschot te klein voor

Gast

#155

2015-03-29 22:14

Omdat ik het eens ben met ALLE argumenten aangedragen door tegenstanders van de komst van (te) veel asielzoekers naar Oirschot! En omdat ik zelf erg slechte ervaringen heb met mensen die wij onderdak en een kans op een bestaan in ons land bieden! In plaats van dankbaarheid, respect en waardering hebben we van het merendeel van deze 'gasten' alleen maar overlast! Zijn er eigenlijk asielzoekercentra's in Het Gooi en in andere sjieke dorpen en steden waar onze parlementaria's wonen? Laat de 600 asielzoekers lekker plaatsnemen in de achtertuin van deze dames en heren, en kijken hoe lang het duurt voordat zij een petitie tegen de komst van nog meer asielzoekers ondertekenen! Ik ben trots op mijn land, ook op onze democratie maar over mijn lijk dat ik dit naar de verdommenis laat helpen door een stel buitenlanders met totaal geen respect voor mijn en onze waarden, normen en cultuur!
Pfffff

#156 Re:

2015-03-30 05:28


Gast

#157

2015-03-30 05:38

Omdat ik vind dat een Rijksmonument in een park wat cultureel erfgoed bevat niet achter hekken van Justitie/COA mag verdwijnen.
Ook ben ik van mening dat een dorp, wat het moet hebben van toeristen, dit ook met zijn "eigen" monumenten moet uitbuiten. Beter een congres-/zalencentrum en trouwlocatie met hotelkamers in deze groene omgeving. Hoevelen hebben in het verleden al niet uit zichzelf voor dit idee gekozen in de kapel en foto's in het park?
Overigens ben ik bang dat het college niet heeft ingecalculeerd dat deze 600 mensen een enorme belasting voor het gemeentehuis en -personeel gaan betekenen. Extra kosten, waar geen extra inkomsten tegenover staan.
Xx

#158

2015-03-30 09:25

Natuurlijk moeten wij onze verantwoording nemen maar wel in verhouding.Bovendien 600 mensen op een relatief kleine oppervlakte laten wonen is vragen om problemen. Kasteel Bijstervelt verkopen en daarmee de zeggenschap over dit prachtige monument uit handen geven zou wel heel jammer zijn.4 of 5 wijze mensen uit onze gemeenschap zouden B&W en de gemeenteraad moeten ondersteunen om tot een aanvaardbaar besluit te komen. Het communiceren is in een veel te laat stadium op gang gekomen en daarmee bijna hopeloos geworden.

Corrie en Joop Vullings


Gast

#159

2015-03-30 09:31

Als we alles weg gaan geven, zullen de inwoners van Oirschot ook vluchten uit dit gemoedelijke dorp. Dit wil ik niet meemaken!

Gast

#160

2015-03-30 11:47

Twee redenen :
De gemeente kan niet zo maar dit als voldongen feit brengen zonder de bevolking daarbij te betrekken.
Oirschot heeft een historie en cultuur die niet gewend is aan de inburgering en opvang van mensen uit andere culturen. Ik zie hierin een gevaar wat wordt vergroot doordat het aantal asielzoekers VEEL te groot is. Dit is een risico voor hen en voor ons.

Gast

#161

2015-03-30 11:55

De locatie is er niet geschikt voor en het aantal is teveel.

Gast

#162

2015-03-30 14:29

Kvind t maar niks

Gast

#163 Re:

2015-03-30 14:40

#160: -  

 Waarom kan de gemeente dat niet? Word jij betrokken bij alle beslissingen van de gemeente?


Gast

#164

2015-03-30 15:29

zoon mooi kasteel !!! er zijn zat mensen uit oirschot nog nooit binnen geweest en wat gaat er gebeuren met het kerkje
waar mensen graag in trouwen !!! ik zie dat niet meer gebeuren
jammer van dit kasteel alles naar de knoppen { veel sterkte oirschot} hat dit maar voor de verkiezingen vertelt

Gast

#165

2015-03-30 16:39

Laat Asielzoekers zich hier in Nederland veilig voelen, alleen niet in het mooie Bijsterveld.

Helaas gaat er veel jeugd weg uit Oirschot omdat ze een leeftijd bereiken waarop ze hun eigen weg willen gaan en op een kamer of appartementje willen wonen, en helaas in Oirschot is er niks, of het is gewoon weg niet te betalen voor iemand die werkt en nog een studie volgt. Het was een beter plan geweest om Kasteel Bijsterveld tot een mooi kamer appartementen Complex te maken met betaalbare prijzen zodat er veel jeugd fijn in hun eigen dorp kan blijven. Het is een investering, maar er zijn genoeg kamers van te maken en het is vrijwel zeker dat er veel jeugd op af zal komen. Nu zie je de jeugd om je heen al jaren vertrekken naar kamers elders en over een aantal jaren zijn alle jeugdige oirschotenaren hier weg uit Oirschot en zijn eigenlijk 600 Asielzoekers degene die dus voorrang krijgen ipv. mensen uit het eigen dorp!! Dat kan toch niet?..

 

Jennie Smits


Gast

#166

2015-03-30 17:33

Vanwege dezelfde argumenten die u zelf aandraagt.

Gast

#167

2015-03-30 17:36

Ik ben absoluut tegen 600 asielzoekers in zo,n klein dorp als oirschot  totaal onverandwoord


Gast

#168

2015-03-30 17:38

Ik vind het belachelijk dat de gemeente dit plan lanceert zonder de Oirschotse burger hier van te voren over te informeren! Naar mijn idee is dit plan al helemaal in kannen en kruiken en voor mij betekent dit een heel stuk minder vertrouwen in onze gemeente!!!

Gast

#169

2015-03-30 18:25

Mijn kind zit ernaast op school en bang voor criminaliteit rondom 1 kilometer afstand.

Gast

#170

2015-03-30 19:02

Omdat ze eerst goed moeten overleggen met de omgeving
Pieter

#171 Groot Bijstervelt

2015-03-30 19:36

Wellicht al eerder genoemd maar toch nog maar eens:

- zeer ingrijpend voor de direct omwonenden, of het nou gaat om 600 asielzoekers of 600 andere nieuwe buren

- eerst mochten er geen woonunits op het terrein komen, nu kennelijk wel

- waarom eerst de Beatrix kazerne afbreken ?

- de infrastuctuur is er niet op beekend, veel extra verkeersbewegingen door (ver)bouwen, woon/werkverkeer van werknemers, leveranciers etc.


Gast

#172

2015-03-30 20:35

Voor de échte Oirschotse ouderen onder ons:

De Oirschotse familie Van de Kerkhof heeft er vroeger al 'n liedje van gemaakt, namelijk:

"Bij ons in de stroat, is de straat nie mèr van ons, tis allemoal van de gemènte!"

 

 


Gast

#173

2015-03-30 21:30

600 is teveel!

Gast

#174

2015-03-31 09:41

Asielzoekers moeten in eigen regio worden opgevangen, niemand zit te wachten op deze zogenaamde verantwoordelijkheid (=financiële tegemoetkoming) van/voor de gemeente Oirschot.

Gast

#175

2015-03-31 09:44

Wij willen geen asielzoekers in Oirschot