Geen AZC in Apeldoorn Zuidbroek

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen AZC in Apeldoorn Zuidbroek.


Gast

#51 Re:

2015-05-29 17:54

#20: -  

 Mijn familie die elders woont steunt mij... zij vallend dus ook onder die 11 personen. Even verder denken dan je neus lang is!!!

 


Gast

#52

2015-05-29 18:50

Goed omdat ik er dan 50 meter naast woon

Gast

#53

2015-05-29 19:09

Ook asielzoekers hebben recht op een woonruimte het aantal te plaatsen asielzoekers zijn teveel voor een net nieuwe woonwijk. De huizenprijzen zullen dalen, bewoners zullen zich niet veilig voelen!

Gast

#54

2015-05-29 19:18

Het is te zot voor woorden dat ze dit in een nieuwe jonge woonwijk willen vestigen. Er zijn nu nieuwbouwprojecten na jaren weer van de grond de huidige kopers zullen al voordat ze er überhaupt gaan wonen al een waardevermindering van het huis.....en wie draait hier voor op..... 700 asielzoekers die geen daginvulling hebben zullen door de wijk gaan slenteren, ik zal mijn kinderen niet veilig buiten laten spelen. Er is voldoende leegstand van kantoren, verbouw dat tot woonunits, Apeldoorn moet op zijn centen letten maar een nieuw azc bouwen is geen probleem.!

Gast

#55

2015-05-29 20:02

Ik kom op de Kastanjeboleet te wonen letterlijk naast de mogelijke plek van de AZC. Dit stond niet in de bestemmingsplan en hier ga ik dus ook niet mee akkoord!

Gast

#56

2015-05-29 20:11

Geen azc in zuidbroek en ook ggnet terrein laten voor wat het is. Niet die mensen eruit gooien om er een azc maken!

Gast

#57

2015-05-29 21:58

Na een moeilijke periode (crisis) begint Zuidbroek eindelijk de wijk te worden die de gemeente al voor de crisis voor ogen had. Waarom dan nu de eigen glazen ingooien met dit twijfelachtige plan. Naast de financiële schade voor de bestaande bewoners zal er ook sprake zijn van overlast en mogelijk criminaliteit, gelet op de zeer korte afstand. We hebben te maken met getraumatiseerde mensen met weinig tot geen mogelijkheden/kansen in de samenleving. De gemeente zelf zal daarnaast ook financiële schade lijden gelet op de bouwclaims in dit gebied, de gemeentelijke kavelverkoop voor particulieren en het mislopen van belasting door lagere WOZ waarden, want reken maar dat ik bezwaar maak tegen de WOZ waarde als dit plan doorgaat.

Ook het bouwrijp maken van de grond, het verleggen van infrastructuur en de bouw van het complex is omslachtig en tevens een dure aangelegenheid.

Nickster
Gast

#58

2015-05-29 22:29

Geen azc in deze nieuwe buurt. De wijk heeft het al moeilijk om op te bloeien. Daarnaast lijkt me een dergelijke kinderrijke buurt niet de juiste plek om 700 getraumatiseerde, veelal jonge mannen te plaatsen. Die in sommige gevallen ook nog eens hun oorlog /ruzie meenemen, waardoor er binnen en om het azc spanningen kunnen ontstaan.


Gast

#59

2015-05-29 22:45

Waarom deze mensen onderbrengen in een kamp bij een snelweg en in wijk die nog in opbouw is. Het mag weer niets kosten.
Er staan in Apeldoorn gebouwen en kantoren leeg die met wat goede wil voor deze mensen geschikt kunnen worden gemaakt.

Gast

#60

2015-05-30 06:46

De plaats van het centrum is niet doordacht. Midden in een nieuw te bouwen woonwijk. Het aantal vluchtelingen is te groot. Er staan grote panden ledg in de stad die gebruikt kunnen worden. Denk aan diverse enorme kantoor panden. Apeldoorn hedft al geen geld. Hoe kan ze dan een dergelijk object gaan bekostigen. Wasrschijnlijk is er geld te halen van de overheid. Vluchtelingen opvang prima maar op een bedrijven terrein en niet in een woonwijk.

Gast

#61

2015-05-30 07:18

Waarom ik deze onderteken is dat ik voor op wil stellen dat ik zeker iedereen een nieuwe kans wil geven, mensen die hulp nodig hebben zeker moet helpen in hoe ver je ze kan helpen, met de middelen die je hebt en niet meteen bakken met geld kost wel je dat niet hebt.
Maar wat ik niet begrijp en mij erg verdrietig maakt en ook echt behoorlijk pissig, eigenlijk ben ik dat ook wel, is dat de gemeente Apeldoorn geen geld heeft want ze bezuinigen op de inwoners van Apeldoorn die in de bijstand zitten, ze gaan daar alles op 1 hoopje gooien, en verwachten dat wanneer je een handicap hebt gewoon werkt als iedereen ander.
De mensen in Apeldoorn met een inkomen lager dan laag. Hebben armoede in huis, hebben elke dag zorgen of ze wel genoeg geld hebben om eten te halen,
Kunnen NIET aan de toekomst beginnen voorbeeld jonge stel die super graag kinderen wil. Waar moeten ze dat van betalen?
(Kan ik zeker meer over zeggen, doe ik nu niet)

En dan willen ze in Zuidbroek een asiel zoekers centrum neer gaan zetten met weet ik veel hoe veel mensen die ook geld nodig hebben een huis verzekering eten en vervoer psychische hulp begeleiding in alles.

Gemeente Apeldoorn heeft wel geld voor dat, maar ze kunnen de andere gemeente leden niet helpen maar wel alles verplichten en o ja vooral bezuinigen op hun inkomen wat al bijna niets is.
Voor mij hoeft dat niet en kan ik heel duidelijk zeggen. Zorg eerst dat je eigen gemeente leden uit de armoede komt voordat je andere gaat helpen, deze mensen die wonen in Apeldoorn hebben ook hulp nodig maar krijgen dat niet want als je wat vraagt dan krijg je een bak ellende mee naar huis mag enige naam hebben en veel regels want als je er niet aan houd wordt je gekort in je bijstand,
Oja gaan we dan ook zo tegen de asielzoekers doen gemeente Apeldoorn?

Astjeblieft help ook de mensen in Apeldoorn die elke dag zorgen en strijd hebben omdat ze niet of weinig geld hebben om rond te komen.

En Apeldoorn is fait!
Ik kan nog veel meer schrijven en zou zo graag paar mensen willen wakker schudden,
Want mensen in de bijstand over al op korten en regels geven en bezuinigen op dat er niet individueel gekeken kan worden naar de personen in kwestie, rijmt niet met wat ze doen!
Volgende keer zou ik alleen het kopje OVERLEVEN in de bijstand met wat je allemaal moet doen en als je dat niet doet ze korten in je kleine inkomen.
is goed beschrijven want waar zijn ze toch mee bezig zeg !!!!!!!

Oja mijn naam is Myrna en ik zeg dit omdat ik weet dat er zoveel meer mensen zo denken alleen niet durven uit te spreken want dan krijg je problemen.
Iemand moet toch duidelijk maken dat dit

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-05-30 08:56


Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-05-30 09:10



Gast

#64

2015-05-30 09:26

Ik zou graag een gezin willen starten in mn nieuwe huis in zuidbroek. Waar je al 20x over moet nadenken met alle ellende in deze wereld. 

Ik snap dat de mensen onderdak dak nodig hebben, maar ik een nieuwbouw wijk als zuidbroek, erg zonde. Ik ben persoonlijk van mening dat het de nieuwe wijk naar de klote gaat helpen, en mensen weer willen verhuizen naar een wijk/plaats waar ze zich meer op hun gemak voelen.

De vluchtelingen hebben aardig wat littekens opgelopen, en zeker erg voor al die gezinnen. Maar in Nederland worden ze in een hokje geplaatst en aan hun lot overgelaten, net als de vorige x! 

 


Gast

#65

2015-05-30 09:41

Ben tegen het azc

Gast

#66

2015-05-30 11:25

De redenen zijn:
1. grotere waardedaling van de woning. En deze is al veel in waarde gedaald.
2. De animo om in Zuidbroek te gaan wonen zal verder afnemen en die loopt al ver achter bij de plannen.
3. Toename van onveiligheid. Nu laten we de achterdeur vaak open. Dat kan dan echt niet meer. Straks moet alles op slot! Ook de fietsen zijn dan niet meer veilig op ons eigen terrein.
4. Zuidbroek verandert van een mooie nieuwbouwwijk in een hangplek van honderden asielzoekers die niets te doen hebben!
5. In Zuidbroek moet alles nieuw gebouwd worden, terwijl er veel bestaande gebouwen leegstaan of binnenkort leegkomen. Bv GG-NET.

Gast

#67

2015-05-30 11:59

Het is onverstandig om in Zuidbroek een nieuwbouwwijk in opbouw een AZC te vestigen dicht op de bestaande nieuwbouw, dit zal een negatieve invloed hebben op de ontwikkeling van deze jonge wijk. Ooit heeft is een AZC aan de Terwoldseweg gevestigd geweest. Deze had een bepaalde afstand tot de bestaande woonwijk. Een goed alternatief is het voormalig politiegebouw de Kleiberg.


Gast

#68

2015-05-30 12:20

Het aantal asielzoekers staat totaal niet inverhouding tot het aantal inwoners van deze wijk.De toegangsweg is totaal niet toereikend.De groene scheg moet nog worden aangelegd en grenst hieraan.(hangplek) Nieuwbouwprojecten zullen stagneren. Huizen onverkoopbaar nog voordat ze gebouwd worden!Beter lijkt me om het aantal asielzoekers te verdelen onder meerdere bestaande lokacties max 200 per locatie. Maw...voor een jonge wijk in aanbouw absoluut onaanvaarbaar!..

Gast

#69

2015-05-30 14:02

Zuidbroek is een jonge wijk en de meeste mensen hebben koophuizen met heel veel jonge kinderen..
Ieder mens verdiend een kans maar laten de ambtenaren van apeldoorn die dit beslissen maar een asielzoekerscentrum in hun eigen achtertuin plaatsen

Gast

#70

2015-05-30 14:46

Geen asielzoekers centrum in deze nieuwe jonge wijk!!!!

Gast

#71 Re: Re: Re:

2015-05-30 16:02

#26: - Re: Re:  

 lees de cijfers van het COA eens na...

Verder heeft korpschef Wallage van Groningen in 2001 al gezegd in een brief dat asielzoekers 5 keer zo vaak bij criminaliteit betrokken zijn dan de geïntegreerde medelander.


Gast

#72

2015-05-30 17:29

Stond niet op voorhand in het bestemmingsplan. De waarde van de wijk zal hier enorm door dalen.

Gast

#73

2015-05-30 17:39

Te veel mensen in een wijk die dat niet kan gebruiken. Verdeel het.

Gast

#74

2015-05-30 19:16

Het kan niet waar zijn dat de gemeente eerst huizen probeert te verkopen aan jonge startende mensen en ze daarna "beloont" met een asielzoekerscentrum voor 700 mensen in de achtertuin. Kopen speciaal een huis in een toekomstig rustige kinderrijke buurt

Gast

#75

2015-05-31 05:26

Een AZC zouden niet midden in een jonge woonwijk geplaatst moeten worden.