Geen AZC in Apeldoorn Zuidbroek

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen AZC in Apeldoorn Zuidbroek.


Gast

#26 Re: Re:

2015-03-11 16:00

#25: lees je eigen woorden - Re:  

 Dus het zijn volgens jou bij voorbaat al rovers?

Wie is hier het uitschot? Jij, toch zeker met je smerige vooroordelen?

 


Gast

#27

2015-04-10 10:23

Zuidbroek is hier geen geschikte locatie voor

Gast

#28

2015-04-15 11:43

Dit is gewoon geen geschikte plaats! !!!!

Gast

#29

2015-04-15 12:09

Een asielzoekerscentrum moet uiteraard ergens een plek krijgen. Echter: Zuidbroek is in ontwikkeling. Er moet verder gebouwd worden en nieuwe bewoners aangetrokken. De komst van een AZC is hierin een ernstige belemmering.

Verder stoor ik mij aan de toon van diegene die in deze discussie zo fors van leer trekt tegen de ander en die woorden meent te moeten gebruiken als neonazi, mafketel, etc. (Ook het woord linkse beest was niet passend maar deze persoon was zo eerlijk om dit toe te geven...respect hiervoor). Vreselijk, wat een onrespectvolle wijze van omgaan met anderen....

Het AZC zal ergens moeten komen en ik vind dat terecht. Het is echter goed om goed te bepalen waar, omvang, etc. Niets mis mee vind ik. Daarmee is niemand een nazi of zou iemand zich moeten schamen. A.u.b. een beschaafde toon hanteren...


Gast

#30

2015-04-15 13:31

Ik wil geen azielzoekers in mijn wijk.
Tegenstander

#31

2015-04-15 20:50

Ik ben tegen groot schalige opvang op 1 locatie 

gast

#32 Zie discussie / opmerkingen op Breda forum

2015-04-17 10:06

Beste mensen,

 

Zie discussie op Breda forum. Alle (redelijke) opmerkingen en cijfers zijn al lang gepresenteerd. COA en politici doen er niets mee. Beslissingen worden doorgedrukt en daarmee steunt de NL asielindustrie indirect alle mensensmokkelaars. 

 

Totale NL samenleving wordt ontwricht. De echte vluchtelingen kunnen niet eens 6000 USD betalen om de Middelandse zee over te steken. De profiteurs die hiernaar toe komen 'om te studeren'en een huis en baan willen verpesten het voor de arme drommels die niet eens kunnen vluchten.

 

En dan eenmaal in NL worden ze opgevangen in voormailge gevangenissen. Hebben jullie al woz verzoek van de volkskrant gelezen met harde cijfers van COA over aantal zelfmoorden onder asielzoekers en geweldincidenten ?

 

Niemand is gebaat bij de manier hoe het nu gaat. Wij niet en zij niet, alleen de politici en de schurken van vluchtelingenwerk. Het draait allemaal om geld en korte termijn politiek.


En als ze dan na 6 jaar !!! procederen geen verblijfsvergunning krijgen, hoeven ze van PVDA nog niet weg. Wat een enrome klerezooi. 

 

Echte oorlogsslachtoffers opvangen:  ja. Profiteurs opvangen (90% van de toestroom uit Afrika): Nee. En dan nog, wij zijn na Japan het dichtsbevolkste gebied ter wereld. We kunnen niet eenvoudig iedereen uit de hele wereld hier opnemen. Niet qua cultuur, niet qua oppervlakte en aantal huizen en niet financieel / economisch.

 

Mooie woorden en goedbedoelde initiatieven zijn gekaapt door asielindustrie die er schaamteloos rijk van worden. Dit heeft niets te maken met 'rechts'of 'links', maar gewoon je gezonde verstand gebruiken.

 

 

Denktank Apeldoorn

#33 Type asielzoeker is veranderd

2015-04-20 16:30

Beste lezers,

De zorgen van de bewoners van de wijk Zuidbroek snap ik en is mijn inziens gedeeltelijk ook terecht. Daarnaast is de wijk Zuidbroek de laatste jaren toch het zorgenkindje van Apeldoorn geworden. Een AZC op een centrale plek in Zuidbroek kan wel eens de druppel zijn voor de ontwikkeling van de wijk Zuidbroek die tot een totale stilstand voor de komende jaren kan betekenen, een strop voor Apeldoorn als stad. 

Volgens mij hangt het hier af van het type asielzoeker dat de laatste jaren drastisch is gewijzigd. Zo'n 15 jaar geleden was er een asielzoekerscentrum aan de terwoldseweg tegenover GGnet. Dit ging goed, de asielzoekers bezorgden weinig overlast en er werd vrolijk gevoetbald op het voetbalterrein van GGnet met de lokale bevolking. Echter dit waren type economische asielzoekers, jonge jongens met een goed stel hersens die op zoek waren naar een beter leven. Momenteel bestaat het gross van de asielzoekers uit oorlog getraumatiseerde asielzoekers, asielzoekers met allerlei psyschische kwaaltjes die zich moeilijk kunnen aanpassen aan de westerse cultuur met zijn normen en waarden. 

Het lijkt mij niet wenselijk deze groep mensen in een jonge nieuwbouw wijk te zetten met jonge gezinnen en om nog maar te zwijgen over de kampers die in Zuidbroek zijn gevestigd. Dit kan onnodig spanningen gaan veroorzaken. 

De asielzoekers verdienen hun plek en plaats maar niet in Zuidbroek, er zijn betere alternatieven. 


Gast

#34

2015-04-24 08:34

Het AZC zal zeker invloed hebben op de waarde van mijn woning, verkopen is dan helemaal geen optie meer, want hij staat al een eind onder water. Uitzicht op een nieuwe baan is op mijn leeftijd 'uitzichtLOOS'. M.a.w. zie maar hoe je het red.
Buurtbewoner

#35

2015-05-22 06:56

Ter info:

Woensdag 27 mei is de presentatie van het COA over haar voorkeuren mbt de locatie. Kan op de website van de gemeente helaas geen informatie vinden, maar volgens het artikel van de Stentor wordt dit live uitgezonden op de website.

Aangezien je hier geen URL's kan plaatsen, voor het artikel: ga naar de website van de Stentor en zoek op azc-onderzoek.

Menno

#36 Faceboekgroep Bewoners Zuidbroek Apeldoorn + Plan van Aanpak

2015-05-28 20:50

Ik weet niet of het al genoemd is maar er is ook een Facebookgroep Bewoners Zuidbroek Apeldoorn. Hier wordt ook al een plan gemaakt. Iedereen kan lid worden!

Er is al een opzet voor een plan van aanpak:

Plan van aanpak:

• Eén brief vanuit de wijk naar de gemeenteraad/burgemeester + het COA met juridische onderbouwing
• Petitie starten om minimaal 600 handtekeningen te verzamelen
• Flyers in de wijk uitdelen om mensen aan te moedigen op 8 juni naar het inloopspreekuur te komen of te reageren naar de gemeente
• Zoveel mogelijk wijkbewoners een reactie laten achterlaten via opvangATapeldoorn.nl of het online formulier.
• Uitbreiden van Bewonersgroep Zuidbroek op Facebook = makkelijk communiceren
• Samenwerking te zoeken met projectontwikkelaars, aannemers, wijkraad en andere belanghebbenden.

Agenda:

***************************
Maandag 1 juni

19.30 uur: bewonersavond in Kristal (knutselatelier van school)

Voor wie? Iedereen die wil helpen om het plan van aanpak mogelijk te maken om de mogelijke komst van zo’n groot asielzoekerscentrum tegen te houden.

****************************
Maandag 8 juni

Inloopspreekuur stadhuis
Van 16.00 – 18.00 uur en van 19.00 tot 21.30 uur

Wees hierbij en stel al je kritische vragen aan de burgemeester! Laat massaal horen dat dit plan geen goed plan is!

****************************
Zondag 14 juni

Uiterlijke datum waarop elke bewoner zijn/haar reactie naar opvangATapeldoorn.nl kan insturen of viahttps://fd10.formdesk.com/apeldoorn/reactie_azclocaties .

Idee: wacht hiervoor onze gezamenlijke brief af en stuur deze in je email mee naar de gemeente = één geluid = één duidelijke boodschap!
Deze brief is uiterlijk eind volgende week klaar.


Anonymous

#37 Re: Faceboekgroep Bewoners Zuidbroek Apeldoorn + Plan van Aanpak

2015-05-28 21:17

#36: Menno - Faceboekgroep Bewoners Zuidbroek Apeldoorn + Plan van Aanpak 

 Hoi Menno,

 

Ik heb al een lijst van bestuurders, projectontwikkelaars, wijkraad, de stentor etc. 
Dit alles is verkregen van de Belangengroep Pro Zuidbroek. Zij hebben destijd met veel succes het crematorium tegen weten te houden. 

Het klopt dat er geen 600 handtekeningen zijn. De gemeente heeft echter ook goed naar Orden geluisterd die er toen niet meer dan 300 had. De petitie die vorige week is overhandigd zou genoeg moeten zijn. 

 

Zal ik maandag een lijst meenemen?


Gast

#38

2015-05-29 06:51

Zet die azc maar ver buiten de bewoonde wereld waar niemand last van heeft met een groot hek er omheen waar ze niet uit kunnen komen...

Gast

#39

2015-05-29 07:40

De wijk Zuidbroek is al jaren in opbouw. Het project LivingXXL zou uit 52 woningen bestaan, er zijn er nu 21. Met heel veel moeite volgen er nog 4. De waardevermindering is meer dan 60.000 euro! En dan krijgen nieuwe kopers ook nog gratis een stuk uitbouw. Hoe kun je in vredesnaam een asielcentrum voorstellen in een nieuwbouwwijk waar al veel waardevermindering is en nog veel verkocht dient te worden.

Al bewoner van deze wijk heb ik 5 jaar geleden gekozen voor Zuidbroek door de mooie toezeggingen van de gemeente. Dit zou voorlopig de laatste nieuwe wijk van Apeldoorn worden en een prestige wijk, wat duurdere woningen, mooi park etc. De vrijstaande woningen en 2onder 1 kap zijn al in veel gevallen gewijzigd in een rijtje, huur of vereenvoudigde ontwerpen. Een asielzoekerscentrum is de mokerslag. De wijk haal je naar beneden. Wij raken steeds meer waarde kwijt. Al zou ik willen verhuizen, het kan financieel niet eens!!!

Iedereen verdiend een plek om veilig ff wonen, dat geldt ook voor alle jonge kinderen in deze wijk. Het is een bewezen feit dat er vaak problemen ontstaan rondom asielzoekerscentra.

Wees wijs en kies niet voor een nieuwbouwwijk waar we al genoeg problemen hebben om de boel voor elkaar te krijgen (bijv. na 5 jaar eindelijk beplanting voor ons huis).

Planschade in wijk Orden werd op 10 miljoen beraamd. Voor Zuidbroek zal schade ook zeer hoog zijn. Oorspronkelijk Wonen heeft nog een project gepland pal naast het mogelijke centrum. Dit project wordt onverkoopbaar! Wat is de schade van een project wat volledig afgeblazen kan worden!!! En dan nog de claims van overige bewoners.

Een idioot plan om een jonge wijk hiervoor te misbruiken!

Gast

#40

2015-05-29 08:47

omdat ik geen AZC in Zuibroek (Apeldoorn) wil natuurlijk!

Gast

#41

2015-05-29 09:39

Omdat ik het ook geen goed idee vind dat er in een woonwijk met veel jonge kinderen een AZC wordt gebouwd!

Gast

#42

2015-05-29 09:47

Woonachtig in zuidbroek

Gast

#43 Re: Re:

2015-05-29 10:26

#16: - Re:  

 Amen 


Gast

#44

2015-05-29 10:31

Het is overvol hier. De nederlanders zijn onderhand in de minderheid.

Gast

#45

2015-05-29 11:08

In september 2015 wordt onze woning aan de kastanjeboleet opgeleverd, en zojuist krijgen we te horen dat ze direct naast onze nieuwe woning (ca 5m daarvandaan) een opvang willen plaatsen voor 600-800 mensen. Wij hebben de wijk zuidbroek gekozen omdat dit een rustige en nette buurt is, waar wij onze kinderen op willen laten groeien. Hierdoor zijn gaan wij weg uit de stad. En nu dit? Reeds eerder vlakbij een vluchtelingen opvang gewoond, en reken maar dat wij daar last van hebben gehad, ze hangen rond voor je huis, verstoren de rust en veiligheid was ver te zoeken.

Gast

#46

2015-05-29 12:04

Omdat ik azc in onze achtertuin wil!!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-05-29 13:51


Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-05-29 14:15



Gast

#49 Re:

2015-05-29 16:51

#3: -  

 Jij woont ongetwijfeld niet in Zuidbroek?!


Gast

#50

2015-05-29 16:53

Waar moeten deze mensen naar toe compleet afgelegen 1 supertje en veel teveel mensen bij elkaar.
doe kleinere groepen op meerdere plekken