Erbarmelijke staat van de betonbanen in Heist-op-den-berg

Karin

#1

2015-01-26 18:57

zelf rijd ik meermaals langs de schriekstraat voor werk en hobby en bij regen zeer gevaarlijk en ik zelf zou er geen klein kind laten fietsen als er zo'n tientonner passeert, want fietspad is ook niet in goede staat en bij regen gratis douche leuk voor postbode.

Karin.

 

Greet

#2 Schriekstraat in Schriek

2015-02-10 14:18

Vele huizen vertonen barsten door het gedaver van passerend vrachtverkeer. Glazen staan soms te trillen in de kast en de lampen in de luchter moeten regelmatig terug vastgedraaid worden omdat deze loskomen van de trillingen. De resorts van de bedden trillen als er vrachtwagens passeren waardoor je ligt te daveren in je bed. En , neen, ik woon niet in een oud huis. Verder is't hier, vooral 's avonds laat en snachts precies een racebaan. Met de fiets; of te voet waag ik me niet langs de Schriekstraat , of ik moest levensmoe zijn. Veel te gevaarlijk!

daniel
Gast

#3

2015-03-07 08:05

eindelijk een reactie dat we niet zomaar toegeven, wie gaat de schade aan onze woningen betalen ? Onze kleine kinderen kunnen niet alleen fietsen omdat het fietspad te smal is omdat men in twee richtingen moet rijden en als er op dat moment een lijnbus passeert worden de kids bijna van het fietspad gezogen. Nochtans is er plaats genoeg om aan de andere kant van de baan ook een fietspad te leggen (veiligheid gaat voor op de kost maar blijkbaar niet in heist op den berg). Ga je wandelen moet je ook op het fietspad stappen echt niet tof als er een fietser of bromfietser moet passeren. Het fietspad ligt ook te hoog , je kan er niet zomaar oprijden en je moet eerder afstappen en zo op het fietspad gaan. Wij wonen net aan het bruggetje en bij de minste regen staan wij tot aan onze oprit onder water.(heel tof als je een zaak hebt) Bij zwaar verkeer spat zelfs het water tot tegen onze ramen. En dan nog te zwijgen van het gedaver in onze huizen.


Gast

#4

2016-07-03 11:38

de Pastoor Mellaertsstraat heeft te lijden onder zeer zwaar vrachtverkeer, dit veroorzaakt trillingen en geluid, barsten aan onze woning
tevens het slalommen tussen geparkeerde wagens maakt dit alles nog erger

Gast

#5

2016-07-04 09:47

Hopelijk doen ze er iets aan !!€

Gast

#6

2016-07-05 14:07

Door de koningsbaan komt  er veel zwaar verkeer (en tegen hoge snelheid) en gezien het een betonbaan is, hoor je  de auto's afkomen vanop één kilometer afstand.  

Regelmatig hoor je de glazen en tassen trillen in de kast.

Tim

#7 Snelheid

2016-07-25 17:25

Naast het feit dat de Schriekstraat bij de oudste en slechtste banen van de ganse provincie behoort en dat dit schade geeft aan onze huizen, is er nog een fenomeen dat onder de loupe dient genomen te worden, namelijk de snelheid en vanaf 22u zelfs de snelheidsraces met moto's en wagens die hier plaatsvinden vanaf "de pandoerenhoek" tot "het kapelleke". Ideaal recht stuk baan om op te trekken, maar dit in combinatie met de erbarmeijke staat van het wegdek, is levensgevaarlijk. Een wonder dat hier niet meer zware ongevallen gebeuren. En snelheidscontroles ? Zelden of nooit.

En neen, gemeentebestuur, afschrapen is geen oplossing. Kijk maar naar het resultaat op het grondgebied Putte. Na minder dan 2 jaar zijn we zo goed als terug bij af op dit stuk weg. Durf aub op lange termijn denken en denk aan de veiligheid van uw inwoners


Gast

#8

2016-10-06 09:00

Met de Isschotweg in Itegem is het erg gesteld veel losliggende betonplaten ,dikwijls denk ik dat heel het huis instort door het voorbijracende zwaar verkeer die je al van ver hoort af komen . HEb dit al minstens 2 keer gaan melden maar het moet in de planning passen zeggen ze dan, misschien tegen dat mijn huis plat ligt.

Auto vliegen hier tegen ongehoorde snelheid voorbij .Nog snel even inhalen voor een bocht ,heb hier al op de korte tijd dat ik hier woon al zeker 5 ongevallen gezien .

Karen Naveld
De auteur van deze petitie

#9 Re:

2017-02-13 20:22

#1: Karin -  

  Beste, vriendelijk dank voor uw mening te geven op deze petitie.  De Petitie gaat afgesloten worden. Uw antwoord gaat mee gebundeld naar onze gemeente. Er zijn bevestigingen gekomen uit alle hoeken van groot Heist dat overal hetzelfde probleem gemeld word over onze Betonnen Doorstroomwegen. Slechte baan, daverende huizen, slechte fietspaden, gebonk van s’morgens  vroeg de hele dag door, stinkende beken/ grachten…, wateroverlast . Persoonlijk hebben we op deze petitie site, geen mogelijkheid om uw e mail adres te achterhalen (privacy wet).   Er draaide nog een andere site voor enquête in te vullen.  Deze mensen kunnen wel verwittigd worden via e mail.   Inderdaad gaan deze adressen in BCC staan. Heb zo goed als  3300 enquêtes gepost.  De mensen die gereageerd hebben zijn 110 huishoudens.  10 tallen en 10 tallen positieve, mondelinge proficiat dat er iemand iets wil doen aan deze, toch wel grote probleem, het leeft bij de mensen in Heist. Persoonlijk ben ik er zeker van dat er zeker rekening mee gehouden moet gaan worden van onze gemeente uit, over dit toch wel SERIEUZE probleem.  Mijn mening is “ met vele zijn ze verplicht onze stem te horen” Zal deze maand de petitie aan de gemeente overhandigen.  Waarschijnlijk komt dit in GVA  , L Nieuws? Vriendelijke groeten Naveld Marc 

Karen Naveld
De auteur van deze petitie

#10 Re:

2017-02-13 20:26

#1: Karin -  

   Beste, vriendelijk dank voor uw mening te geven op deze petitie.  De Petitie gaat afgesloten worden. Uw antwoord gaat mee gebundeld naar onze gemeente. Er zijn bevestigingen gekomen uit alle hoeken van groot Heist dat overal hetzelfde probleem gemeld word over onze Betonnen Doorstroomwegen. Slechte baan, daverende huizen, slechte fietspaden, gebonk van s’morgens  vroeg de hele dag door, stinkende beken/ grachten…, wateroverlast . Persoonlijk hebben we op deze petitie site, geen mogelijkheid om uw e mail adres te achterhalen (privacy wet).   Er draaide nog een andere site voor enquête in te vullen.  Deze mensen kunnen wel verwittigd worden via e mail.   Inderdaad gaan deze adressen in BCC staan. Heb zo goed als  3300 enquêtes gepost.  De mensen die gereageerd hebben zijn 110 huishoudens.  10 tallen en 10 tallen positieve, mondelinge proficiat dat er iemand iets wil doen aan deze, toch wel grote probleem, het leeft bij de mensen in Heist. Persoonlijk ben ik er zeker van dat er zeker rekening mee gehouden moet gaan worden van onze gemeente uit, over dit toch wel SERIEUZE probleem.  Mijn mening is “ met vele zijn ze verplicht onze stem te horen” Zal deze maand de petitie aan de gemeente overhandigen.  Waarschijnlijk komt dit in GVA  , L Nieuws? Vriendelijke groeten Naveld Marc 

Karen Naveld
De auteur van deze petitie

#11 Re:

2017-02-13 20:27

#4: -  

   Beste, vriendelijk dank voor uw mening te geven op deze petitie.  De Petitie gaat afgesloten worden. Uw antwoord gaat mee gebundeld naar onze gemeente. Er zijn bevestigingen gekomen uit alle hoeken van groot Heist dat overal hetzelfde probleem gemeld word over onze Betonnen Doorstroomwegen. Slechte baan, daverende huizen, slechte fietspaden, gebonk van s’morgens  vroeg de hele dag door, stinkende beken/ grachten…, wateroverlast . Persoonlijk hebben we op deze petitie site, geen mogelijkheid om uw e mail adres te achterhalen (privacy wet).   Er draaide nog een andere site voor enquête in te vullen.  Deze mensen kunnen wel verwittigd worden via e mail.   Inderdaad gaan deze adressen in BCC staan. Heb zo goed als  3300 enquêtes gepost.  De mensen die gereageerd hebben zijn 110 huishoudens.  10 tallen en 10 tallen positieve, mondelinge proficiat dat er iemand iets wil doen aan deze, toch wel grote probleem, het leeft bij de mensen in Heist. Persoonlijk ben ik er zeker van dat er zeker rekening mee gehouden moet gaan worden van onze gemeente uit, over dit toch wel SERIEUZE probleem.  Mijn mening is “ met vele zijn ze verplicht onze stem te horen” Zal deze maand de petitie aan de gemeente overhandigen.  Waarschijnlijk komt dit in GVA  , L Nieuws? Vriendelijke groeten Naveld Marc