Mijn dochter heeft dyscalculie en school weigert haar begeleiding


Gast

#1

2014-11-16 19:06

Alle kinderen moeten gelijke kansen krijgen in onze samenleving moet ieder gelijk zijn en niemand uitgesloten!

Gast

#2

2014-11-16 19:16

met verbazing heb ik vernomen, dat het niet mogelijk is om begeleiding te krijgen als je er de eerste 2 jaren geen gebruik van hebt gemaakt, te gek voor woorden! Wat zijn dat voor regels. In plaats dat ze blij zijn, dat het de eerste 2 jaar niet nodig was. Ik hoop van harte, dat deze petitie zal helpen. groetjes Cisca

Gast

#3

2014-11-16 19:21

Kinderen moeten het onderwijs kunnen krijgen wat hun past.
Iedereen moet een goede kans krijgen

Gast

#4

2014-11-16 20:30

Zelf uit het onderwijs komend en dyslectische kinderen begeleid hebbende weet ik dat extra hulp voor kinderen met een rekenstoornis ook van essentieel belang is voor hun voortgang. Zij hebben nu eenmaal dat steuntje in de rug nodig om "normaal" te kunnen functioneren.

Gast

#5

2014-11-16 21:50

zeker werken aan de toekomst voor kinderen met dyscalculie waar zeker de scholen voor mede moeten werken en een topbegeleiding geven aan deze kinderen

Gast

#6

2014-11-17 06:39

Het is verschrikkelijk dat een kind hier mee buiten de boot valt
Onderwijs is voor ieder kind.
Ook moet een kind geholpen worden met het gene waar
het kind moeite mee heeft.
Vooral erkenning van het probleem is belangrijk
Tegen de rekentoets

#7

2014-11-18 17:03

Elk kind moet gewoon onderwijs krijgen wat bij hem past. Er is geen enkele reden, waarom een kind opeens hulp geweigerd kan worden. Onze zoon heeft ernstige dyscalculie en die krijgt van school wel hulp.

Met dyscalculie krijgt jullie dochter nog genoeg problemen, zoals met de verplichte rekentoets. Dat ligt niet aan school, maar aan onze minister van onderwijs, die vindt dat iedereen zich moet kunnen ontplooien en moet kunnen 'excelleren'. Alleen voert ze met hetzelfde gemak de verplichte rekentoets in voor het Voortgezet Onderwijs en het MBO. Daartegen komen wij in het verweer met onze petitie petitie tegen de rekentoets ivm dyscalculie. Op onze Facebook pagina Tegen de rekentoets vind je meer informatie over waar we mee bezig zijn. 

Sterkte met de petitie en wij hopen ook voor jullie dochter wat te bereiken.

Jules Blokhuis

lisa

#8 Typisch weer

2016-04-15 02:30

Dit is weer een typische streek van het Zeldenrust Steelantcollege. Met uiteraard een zeer bijpassende opmerking van onze falende Niels Breijaert, zulke mensen gewoon meteen de deur uitzetten.