Mijn dochter heeft dyscalculie en school weigert haar begeleiding

Mijn dochter heeft dyscalculie (officieel getest en in bezit van een dyscalculie pas) en ik vraag me af hoe zij ooit haar diploma moet gaan halen?

Alsof de rekentoets van de regering nog niet erg genoeg is heb ik van haar school Zeldenrust-Steelantcollege in Terneuzen te horen gekregen dat zij haar geen dyscalculie begeleiding willen geven.
In klas 1 en 2 heeft mijn dochter geen gebruik gemaakt van de dyscalculie begeleiding omdat ze het rekenwerk toen nog aankon (soms met wat hulp van haar broer).
Nu zij in klas 3 zit en wél hulp nodig heeft wordt deze haar geweigerd, omdat ze geen gebruik heeft gemaakt van de dyscalculie begeleiding in klas 1 en 2.

Beste mevrouw,
De orthopedagoge bij ons op school kwam deze week echter met de mededeling dat Raiza in de brugklas en klas 2 al is benaderd om de begeleiding te volgen.
Hierop is toen niet ingegaan. Logischerwijs is het om deze reden dan ook onmogelijk haar nu ineens wel de begeleiding te laten volgen.

Met vriendelijke groet, Niels Breijaert - de mentor.

Hoezo is dit logischerwijs onmogelijk ?? Toen had ze de begeleiding nog niet nodig..nu wel !!
De school heeft wel 3 jaar het geld ontvangen vanwege haar dyscalculie maar nu ze er aanspraak op maakt wordt deze haar geweigerd.

Sterker nog volgens de wet “passend onderwijs 2014” moet de school haar begeleiding geven !! Dit valt onder de Basisondersteuning.
En er staat nergens in de wet dat begeleiding alleen voor klas 1 of 2 is of dat je in klas 3 geen recht meer op passend onderwijs zou hebben.

Ik word er zo moedeloos van.. dag in, dag uit moet ze het gevecht aan .. Gaat ze dit jaar wel halen?? Zal ze de rekentoets halen??
Kan de school mij vertellen wat ik tegen mijn kind moet zeggen (als ze uren lang zit te zwoegen op 1 wiskunde formule die maar niet wil blijven plakken in haar hoofd) als mijn dochter mij vraagt “Ma, waarom doe ik dit eigenlijk nog.. straks haal ik die rekentoets niet en dan is alles voor piet snot geweest”.
Zonder begeleiding zal ze haar examen niet halen en slagen voor “de rekentoets” is daardoor gewoon een utopie.

Beste school: Bied ook kinderen met dyscalculie Passend onderwijs, zoals de wet dat vereist.

Een zeer bezorgde moeder, Lisette Wiemes

Vervolg:

Facebook (klasgenootjes van mijn dochter), twitter en de petitie hebben inmiddels de school bereikt..
want de tel ging een half uur geleden: De orthopedagoge ..eind van het gesprekje,
ze gaat haar best doen voor mijn dochter om plaats te maken voor dyscalculie begeleiding.

Ik wil iedereen heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hartelijk bedanken voor alle steun.

liefs lisette