Geen festivalisering van het Flevopark. In 2015 niet, nooit niet!

Bewoner van Oost

#51 Geen festival in Flevopark

2014-10-16 09:34

De stadsdeelraad heeft vastgelegd in beleid dat er geen festivals in het Flevopark mogen worden gehouden. Wat is het nog waard om politici te kiezen die hun eigen besluiten daarna gewoon weer van tafel vegen?


Gast

#52

2014-10-16 09:58

ALLE AMSTERDAMSE PARKEN: VERENIGT U ! ER MOET EEN WET KOMEN DAT EVENEMENTEN ALS APPELSAP e.d. VERBIEDT IN ALLE AMSTERDAMSE PARKEN. PATIJ VOOR DE DIEREN, KUNNEN JULLIE DIT REGELEN ??
Stadbewoonster

#53 Re:

2014-10-16 10:48

#41: -  

 Eens. Ik word ook doodziek van simpele opmerkingen als: moet je dan maar niet in de stad gaan wonen. Eh, pardon? Ik ben hier geboren en woonde hier al voordat al die onzinnige festivals hun intrede deden. Beetje minder kan best. Die Verhipstering van de stad moet eens ophouden.


Gast

#54

2014-10-16 11:48

Feest is bedoeld leuk te zijn. Een verjaardagsconcert in hal openbare ruimte Centraalstation 15 oktober is hartstikke leuk. Alle parken plat laten trappen is dat niet. Neem een oude fabriek of een bedrijventerrein of parkeerplaats en verdien ervan door kleine bedrijven kans te geven te leveren aan het feest. Gebruik niet ons gemeenschappelijk bezit aan dicht-bije natuur, zoals parken, onlangs Oosterpark, Oeverlanden. D66 knoop dit in jullie democratische oren.

Gast

#55 Re: Kom eens luisteren in de deelraad waar D66 rijk is vertegenwoordigd en ook voorzitter levert en

2014-10-16 11:59

#25: -  

 


Gast

#56

2014-10-16 12:03

Kom eens naar de deelraad luisteren en je merkt dat D66 helaas de grote motor achter festivalisering is. Jammer, want er zijn ook tijden geweest dat D66 erg natuurminded was, door grote aanhang biologen en ambtenaren van natuurbeherende organisaties


Gast

#57 klopt, betekent volks: echt helemaal nooit. een vertalingRe: vreemde titel...

2014-10-16 12:07


Gast

#58

2014-10-16 13:59

Het zou de organisatoren van Appelsap sieren als ze de eis om per se in het Flevopark te willen laten vallen. Er zijn andere locaties, zelfs binnen het stadsdeel. Al kan je je afvragen of ze niet een beetje te groot worden om in een woonomgeving zo veel herrie te maken. Nu laten ze zich misbruiken door de deelraad die met met het argument dat "Appelsap bij Oost hoort" probeert het Flevopark om te bouwen tot festivallocatie. Daar is helemaal geen noodzaak voor. Tenzij de noodzaak van festivals om rechten te laten gelden op het gratis gebruik van openbare ruimte in parken dat ze de afgelopen jaren door gretige stadsdeelbestuurders is aangeboden. De concurrentie tussen festivals voor zo'n gratis plek schijnt moordend te zijn.  Verder heeft Appelsap nog geen vergunning aangevraagd, dus het argument dat ze in het Flevopark "moeten" is onzin.

Het zou het stadsdeel sieren de €30.000 subsidie die ze Appelsap hebben toegezegd gewoon mee te geven in de zoektocht naar een nieuwe locatie elders. Teminste als dat voor Appelsap van belang is. Of voor de lokale doelgroep van Appelsap: de hip-hopscene uit Oost. Die staan kwiek op de benen en kunnen best wat langer reizer naar hun feessie. Dat is een stuk goedkoper dan alle maatregelen die nodig zijn om het Flevopark eerst geschikt te maken voor een festival en vervolgens weer te enigszins te herstellen. Sowieso zal er dan veel van het natuurlijke van het park voorgoed verloren gaan. Dat zou niemand moeten willen.

De tijd dringt voor de aanvragen van vergunningen voor grote evenementen in Amsterdam. Als Appelsap en stadsdeel Oost zich bevrijden van wurggreep waarin ze elkaar houden rond het Flevopark, is er meteen weer rust. Appelsap kan tijdig op zelf op zoek naar een andere plek en stadsdeel Oost hoeft zich niet in bochten te wringen om met rare procedures het eigen beleid opzij te zetten of wel de kiezers te belazeren.

Ik lees hier over D66 als motor achter dit alles. Dat is toch die partij die over alles een referendum wilde. Nou, Nou...


Gast

#59

2014-10-16 15:19

De pagina werkte op mijn computer slecht. Het duurde lang voor ik kon doorscrollen naar het einde, waar ik pas kon signeren. Als meer mensen dat hebben, werkt dat drempelverhogend. En het is zo'n goed initiatief! Ik wou dat ik mijn handtekening ook elektronisch kon versterken, net als die rotbassen...
Geke O.
De auteur van deze petitie

#60 Re:

2014-10-16 17:40

#58: -  

Beste boodschapper 58, we zouden jouw tekst wel willen delen. Wil je posten op www.facebook.com/VriendenVanHetFlevopark

of contact met mij opnemen via de contact-button op deze site? Thanks!


Gast

#61

2014-10-16 20:43

laten we niet alle parken leeg maken het Oosterpark is al verwoest!!!
ik hou van festivals maar ook van een mooi park!

Gast

#62

2014-10-17 07:26

Stadsparken zijn er voor de rust en de natuur, festivals kunnen beter ergens anders georganiseerd worden.

Gast

#63

2014-10-17 08:00

Het Flevopark is een oud natuurgebied, waarin ook veel bijzondere dieren leven. Het huidige gebruik past daarbij. Wie komt er op het waanzinnige idee om festivals te organiseren in een natuurgebied?

Gast

#64

2014-10-17 10:34

Zijn ze nu helemaal gek!

Gast

#65

2014-10-17 11:30

De zin: "in 2015 niet, nooit niet is raar want nooit niet betekent altijd!

Gast

#66 Re:

2014-10-17 19:44

#65: -  

 is spreektaal - een dubbele ontkenning die de boodschap versterkt


Gast

#67

2014-10-18 08:50

Wat voor mij de deur dicht doet is dat stadsdeel Oost nieuwe wegen in het park wil gaan aanleggen om voor 1 keer een festival mogelijk te maken. Anders zijn er niet genoeg vluchtwegen voor de bezoekers van Appelsap. Aan de westkant van het park. Dat is waar de meeste bomen staan en waar de Joodse begraafplaats is. Dat staat als voorwaarde in de studie stadsdeel Oost opvoert om te "bewijzen" dat het allemaal best mogelijk is. Alles is mogelijk, maar voor welke prijs?


Gast

#68

2014-10-18 14:15

Koester het Flevopark

Gast

#69

2014-10-18 19:29

Het Flevopark is een van de weinige rustige parken in Amsterdam, dat moet zo blijven!

Gast

#70

2014-10-18 21:27

Begraafplaats Zeeburg bestaat dit jaar 300 jaar. Laten we het vooral vredig houden!

Gast

#71

2014-10-19 08:30

Op sportvelden, brak liggende terreinen, Ijburg,Omgeving Bijlmer, plaats genoeg voor evenementen. Het lijkt wel of wij in Amsterdam in een grote speeltuin moeten leven!!! Laat de parken toch met rust.

Gast

#72

2014-10-19 09:44

Goed! Nooit niet!
Hipster1

#73 Is het iemand al opgevallen...

2014-10-19 17:55

Dat hipsters graag houthakkerskleding dragen?

Hipster 2

#74 Hipster 2

2014-10-19 17:56

Houden van houtgestookte kachels en graag pronken met omgehakte  boomstammen?

 

Hipster 3

#75 En..

2014-10-19 17:58

Zich graag voortbewegen in de meest vervuilende dieselvoertuigen?